Anunț

Adună
Nici un anunț īncă.

Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #16
    Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

    si blocantul cum o sa l ,, producem" ?
    ce face autoblocantul pe gheata ?
    VIATA-I GREA DAR TRECE !!!

    Comentariu


    • #17
      Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

      Pe orice suprafata moale sau alunecoasa cu dif.central blocat ai intotdeauna 3roti motrice!
      Un intelectual rezolva problemele.Un geniu le evita. -Einstein-

      Comentariu


      • #18
        Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

        Postat īn original de scaiceanu marian Vezi post
        Pe orice suprafata moale sau alunecoasa cu dif.central blocat ai intotdeauna 3roti motrice!
        cu dif.central blocat...fara dif blocate sau blocante in grupurile din punti ai intotdeauna 2 roti motrice pentru ca ai si satelitii din punti si deci puntile fata spate pe moale raman in cate o roata ce trage la usor , eu intreb cum facem sa dam sau sa confectionam diferentialul blocant !
        sa vezi cuplaje elastice zburate prin noroaiedupa aia ! ce mistooo sa ne mazgalim
        VIATA-I GREA DAR TRECE !!!

        Comentariu


        • #19
          Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

          si asta este o discutie interesanta....

          referitor la diff-ul central....nu este un diferential (nu are pinion de atac cu coroana si pinioane satelit), la mine cel putin, si cred ca nici la voi, la Niva, este un angrenaj care cupleaza, in 4x4, si puntea nemotrice in 4x2, si atunci ai cuplu 50-50% fata-spate... ce fac mai departe puntile, este dependent de ce fel de deferentiale au, blocante (auto- sau la comanda) sau deschis (stupid box)...

          daca ar exista un diferential central, cred ca ar trebui sa existe doua optiuni: odata selectare 4x4, apoi blocare diferential central.

          daca ar exista un diferential central, fara optiunea de blocare, s-ar comporta ca un diferential de punte deschis, daca una dintre punti pierde aderenta, celalata nu primeste nimic...

          sunt coerent, sau elucubrez?
          Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

          Comentariu


          • #20
            Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

            Postat īn original de giorgel Vezi post
            si asta este o discutie interesanta....

            referitor la diff-ul central....nu este un diferential (nu are pinion de atac cu coroana si pinioane satelit), la mine cel putin, si cred ca nici la voi, la Niva, este un angrenaj care cupleaza, in 4x4, si puntea nemotrice in 4x2, si atunci ai cuplu 50-50% fata-spate... ce fac mai departe puntile, este dependent de ce fel de deferentiale au, blocante (auto- sau la comanda) sau deschis (stupid box)...

            daca ar exista un diferential central, cred ca ar trebui sa existe doua optiuni: odata selectare 4x4, apoi blocare diferential central.

            daca ar exista un diferential central, fara optiunea de blocare, s-ar comporta ca un diferential de punte deschis, daca una dintre punti pierde aderenta, celalata nu primeste nimic...

            sunt coerent, sau elucubrez?
            nu cunosc ce tip de masina detii dar : niva e un 4x4 PERMANENT,probabil ai vazut la niva 2 leviere in afara celui de selectare al vitezelor in cutia de viteze ,si asta te a facut sa te gandesti , cele 2 mai mici actioneaza intr un grup de pinioane ce selecteaza greul usor cat si blocarea unui diferential central , la minutul 7 in imaginile de mai jos gasesti si cum se scoate grupul satelitar din carterl
            http://www.youtube.com/watch?v=wa48M...eature=related
            VIATA-I GREA DAR TRECE !!!

            Comentariu


            • #21
              Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

              Blocant manual pentru spate unde gasim si cam cit costa??

              Comentariu


              • #22
                Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                Uita-te aici! Dai cautare pe Google: Diferentiale blocabile Dioferr: dupa care intri re rrimul site.
                Un intelectual rezolva problemele.Un geniu le evita. -Einstein-

                Comentariu


                • #23
                  Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                  Postat īn original de giorgel Vezi post
                  si asta este o discutie interesanta....

                  referitor la diff-ul central....nu este un diferential (nu are pinion de atac cu coroana si pinioane satelit)...


                  Fara suparare! Referitor la diferentialul central... daca faci referire la el, numindul diferential central, asa cum apare si in postul tau, atunci este dierential!!! Constructiv, diferentialul central, se monteaza in cutia de transfer (mai rar, in cutia de viteze), si, toate au dispozitiv de blocare al diferentialului, comandat de conducatorul auto! Adica, sunt diferentiale blocabile.
                  In alta ordine de idei, diferentialul nu este conditionat de pinionul de atac si coroana! Acestea, reprezinta doar una din variantele prin care poti antrena un diferential, dar nu fac parte din acesta!!!

                  Diferentialul conic simetric liber (cel mai raspandit), este alcatuit din:
                  @ cutia satelitilor, care poate fi deschisa sau inchisa, dintr-o bucata sau din doua bucati si pe care se monteaza coroana (doar la cele la care antrenarea se face prin pinion de atac si coroana), montata liber in carcasa diferentialului, pe rulmenti.
                  @ axul satelitilor, care poate fi ax simplu sau ax in cruce (prevazut si cu ax de antrenare, perpendicular pe planul axului satelitilor, daca antrenarea diferentialului se face prin intermediul axului satelitilor), montat in cutia satelitilor, se misca unitar cu aceasta.
                  @ pinioane satelite, in numar de 2 (ax simplu) sau 4 (ax in cruce), montate liber pe axul satelitilor (se pot invarti liber pe ax), nu sunt angrenate direct intre ele, primesc miscarea de la cutia satelitilor, prin intermediul axului satelitilor, sub forma de miscare de translatie.
                  @ pinioane planetare, in numar de 2, coaxiale intre ele si cu, cutia satelitilor, montate liber in cutia satelitilor (se pot invarti liber in cutie), nu sunt angrenate direct intre ele, dar sunt angrenate permanent cu pinioanele satelite (fapt ce conditioneaza gradul de libertate dintre pinioanele planetare), primesc miscarea de rotatie de la cutia satelitilor, prin intermediul axului satelitilor si al pinioanelor planetare, prin efectul de impanare.
                  Doar aceste repere alcatuiesc mecanismul diferential!
                  Ultima editare de MagnuM; 16.mar.2010, 05:29.
                  :3
                  "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost īn stare..." - Petre Ţuţea

                  Comentariu


                  • #24
                    Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                    magnum, eu nu stiam ca niva chiar are diferential central, insa am intuit corect, are doua comenzi, odata selectare 4x4 si odata blocare.

                    se cheama ca patrolul meu are blocant central? eu nu am vazut nici urma de pinioane satelit sau pinioane planetare in schema explodata a cutiei de transfer de la Y61
                    .

                    oricum, tu esti o comoara pt. orice minitehnicus...
                    Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                    Comentariu


                    • #25
                      Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                      Postat īn original de giorgel Vezi post
                      ... se cheama ca patrolul meu are blocant central? eu nu am vazut nici urma de pinioane satelit sau pinioane planetare in schema explodata a cutiei de transfer de la Y61...

                      Nu, nu are. Nici cutia de transfer de la masina mea, nu are diferential central.
                      Pentru a te lamuri mai bine, in privinta cutiilor de transfer, vezi topicul Cum se pune diferential central, de la sectiunea Modificari.

                      http://forum.club4x4.ro/showthread.p...ne+diferential
                      Ultima editare de MagnuM; 16.mar.2010, 05:33.
                      :3
                      "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost īn stare..." - Petre Ţuţea

                      Comentariu


                      • #26
                        Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                        Postat īn original de giorgel Vezi post
                        magnum, eu nu stiam ca niva chiar are diferential central, insa am intuit corect, are doua comenzi, odata selectare 4x4 si odata blocare.

                        oricum, tu esti o comoara pt. orice minitehnicus...
                        Niva este o masina 4x4 permanent, nu are maneta de cuplare/decuplare 4x4.
                        Omul este făcut să trăiască şi nu pentru a se pregăti să trăiască!

                        Comentariu


                        • #27
                          Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                          ok, am inteles, niva - 4x4 permanent, are in dotare: levier pt. viteze, levier pt. comutare high si low, levier pt. blocare diferential central.

                          la ce voiam eu sa ajung de fapt: daca patrolul meu are diferential spate blocabil, si cutie de transfer care imparte egal rotatie fata-spate, pot spune, extrapoland, fireste, ca "are doua blocante"?

                          ca sa fiu on-topic, dupa cum toata lumea spune ca MRL-urile manuale sunt mai bune, concluzia ar fi si ca blocantele "la comanda" ar fi de preferat in detrimentul celor automate.
                          Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                          Comentariu


                          • #28
                            Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                            Postat īn original de giorgel Vezi post
                            ... la ce voiam eu sa ajung de fapt: daca patrolul meu are diferential spate blocabil, si cutie de transfer care imparte egal rotatie fata-spate, pot spune, extrapoland, fireste, ca "are doua blocante" ?...

                            Nu! Nu poti afirma asta, pentru ca, cutia de transfer part-time nu poate fi asemanata cu un diferential blocabil!




                            Postat īn original de giorgel Vezi post
                            ... ca sa fiu on-topic, dupa cum toata lumea spune ca MRL-urile manuale sunt mai bune, concluzia ar fi si ca blocantele "la comanda" ar fi de preferat in detrimentul celor automate.

                            Asa este! Ideal ar fi sa poti comanda manual si blocarea diferentialelor axiale!
                            :3
                            "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost īn stare..." - Petre Ţuţea

                            Comentariu


                            • #29
                              Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                              [QUOTE=MagnuM;564032]Nu! Nu poti afirma asta, pentru ca, cutia de transfer part-time nu poate fi asemanata cu un diferential blocabil!



                              hai sa ne lamurim asupra unor termeni, usor de inteles pt. mine

                              eu nu asemanam cutia de transfer part-time cu dif. blocabil, doar rezultatul acestora...

                              blocare dif. punte = rigidizarea transmisiei unei punti, ambele roti vor avea turatie identica, indiferent de aderenta.

                              blocare diferential central = rigidizarea transmisiei intre punti, cardanul fata si cardanul spate vor avea turatie identica, indiferent de gradul de solicitare a puntilor.

                              iata poza de mai jos, postata de tine pe topicul cu diferentialul central

                              schema explodata a cutiei de transfer de pe patrolul meu seamana rau cu cutia de transfer din poza ta.

                              se poate vedea ca, daca cuplez 4x4, nu am nici un mecanism care sa diferentieze rotatia celor doua cardane, recte vor avea volens-nolens aceeasi turatie....ca si cum as avea un diferential central blocat....

                              acum intelegi ce am vrut sa spun? sau n-am inteles eu bine?


                              Cīnd te-ai nascut, tu ai plīns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel īncīt, cīnd vei muri, toti sa plīnga, iar tu sa zīmbesti.

                              Comentariu


                              • #30
                                Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                                Postat īn original de giorgel Vezi post
                                ... acum intelegi ce am vrut sa spun? sau n-am inteles eu bine?


                                Giorgel, eu inteleg destul de bine ideile exprimate de tine si te rog sa intelegi ca aici, nu e vorba de o disputa personala!
                                Insist cu folosirea cat mai exacta a termenilor sau denumirilor, pentru cei care nu au tangente cu domeniul asta (cum spunea cineva, pe forum: "fiecare are cate un domeniu cu care este complet paralel")!
                                Acesti oameni nu pot fi condamnati, dar nici invatati eronat! Daca ne logam pe un forum medical, nu puteam fi condamnati pentru ignoranta sau necunoasterea noastra, dar trebuia sa ne adaptam vocabularul, limbajului folosit in acel domeniu, fara a da alte conotatii termenilor utilizati!
                                Se spune ca, obisnuinta este a doua natura; dar, din prea multa "obisnuinta" in a folosi sensuri eronate, intr-un final, exista riscul sa se creada ca, asa este corect, ceea ce nu este de dorit! La asta se rezuma tot! Nimic personal!



                                PS1: Schema prezentata, este pentru Suzuki Vitara si reprezinta cutia de viteze manuala, cu 5 trepte si cutia de transfer part-time, cu 2 trepte si comanda axului cardanic fata, prin lant.
                                PS2: Teoretic, transmisia de pe masina ta, poate fi reprezentata de aceasta schema.
                                :3
                                "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost īn stare..." - Petre Ţuţea

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X