Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #31
    Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

    magnum, sunt in ceata....
    daca am creat vreun moment impresia de disputa, imi cer scuze. departe de mine gandul.

    eu nu voiam decat sa confirmi sau sa infirmi ce am afirmat eu in ultimul post. doar atat.
    Cînd te-ai nascut, tu ai plîns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

    Comentariu


    • #32
      Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

      Tocmai asta am incercat sa scot si eu in evidenta; ca nu e vorba de un conflict, ci doar de un schimb de pareri.
      Referitor la postul anterior, asa este; rationamentul tau e just.
      :3
      "Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

      Comentariu


      • #33
        Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

        ok, magnum, multumesc.

        vezi tu, eu eram un pic confuz, dar cu ajutorul vostru m-am lamurit.

        confuzia consta in faptul ca auzeam de o masina ca are 3 blocante, si de alta ca are 2 blocante.... mai sa fie...cum vine asta...

        acum sunt lamurit...

        sper ca s-a lamurit si intiatorul topicului, in legatura cu diferenta dintre diferentiale...
        Cînd te-ai nascut, tu ai plîns iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

        Comentariu


        • #34
          Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

          Postat în original de Niva Vezi post
          In urma cererii de informatii , asupra diferentialului autoblocant la Niva (marca Rusia) , de catre un pasionat pescar de pe malul Dunarii , am efectuat un test de functionare in noroi pina la punte cu un dif. autoblocant si un dif. blocabil .
          Inainte de a fa face cunoscut rezultatul celor doua experimente ,vreau sa va relatez tehnica de functionare a celor doua sisteme.
          Diferentialul autoblocant 90% , printrun sistem de filet patrat ,montat pe sateliti , actioneaza roata care are o turatie mai mica de 10% fata de celalalt .Din momentul in care eram cu masina in "clei" , rotile dr-stg cuplau alternativ , cu mici socuri pina la o turatie x a rotilor (vit 1 /reductor .3000 rpm), dupa care intrau in actiune concomitent ambele roti , dar era deja tirziu , fiindca masina sa afundat in noroi. Nu am incercat acest experiment in rampa , dar cred ca poate fii fatal asupra transmisiei respectivele socuri.
          Diferentialul blocant , care printr-o priza de cuplu , blocheaza planetara dreapta cu cea din stinga , si la debriere ambele roti se invirt cu aceasi turatie ruleza foarte elegant si eficace la acelas nivel in noroi fara sa sape , prin rupere de aderenta ,in noroiul din care trebuie sa iesim. In rampa odata incarcat cu tensiunea de tractiune arra ca un tractor , fara sa simtim socuri de rupere de aderenta .
          In concluzie ! Diferentialul blocant (made Rusia) nu este atit de eficace ca predecesorul lui in inventi din acest domeniu !
          Despre diferentialul blocant : in ce fel se realizeaza blocarea? printr-un electromagnet actionat de un comutator de la interior... ?
          Ultima editare de ubu; 27.nov.2010, 16:19.

          Comentariu


          • #35
            Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

            Blocantele pentru Niva ,(din punct de vedere actionare ) sunt de patru feluri.
            1. prin vacum , sursa fiind galeria de admisie ,actionat de o electro valva printrun buton din habitaclu.
            2. prin bobina electro magnetica(asemanator cu cel de pe electromotor),actionat de un buton din habitaclu, cu dubla polaritate .
            Comenzile nu sunt universale , daca actionarea blocantul este cu bobina electromagnetica , axul de cuplare este dotat cu limitator de cursa ca la CV , adica nisa -bila - arc. Cel pneumatic are limitatorulpe membrana capsulei.
            3.Solutia cu presiune de aer la niva se poate folosii doar daca adaptezi un compresor , cu regulator de presiune , lucru ce creaza un deficit la puterea motorului s-au compresor electric , la baterie.
            4.Eu primul blocant l-am avut cu actionare manuala mecanica ,cu o succesiune de pirgii si maneta in habitaclul masinii.

            Comentariu


            • #36
              Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

              Postat în original de Niva Vezi post
              Blocantele pentru Niva ,(din punct de vedere actionare ) sunt de patru feluri.
              1. prin vacum , sursa fiind galeria de admisie ,actionat de o electro valva printrun buton din habitaclu.
              2. prin bobina electro magnetica(asemanator cu cel de pe electromotor),actionat de un buton din habitaclu, cu dubla polaritate .
              Comenzile nu sunt universale , daca actionarea blocantul este cu bobina electromagnetica , axul de cuplare este dotat cu limitator de cursa ca la CV , adica nisa -bila - arc. Cel pneumatic are limitatorulpe membrana capsulei.
              3.Solutia cu presiune de aer la niva se poate folosii doar daca adaptezi un compresor , cu regulator de presiune , lucru ce creaza un deficit la puterea motorului s-au compresor electric , la baterie.
              4.Eu primul blocant l-am avut cu actionare manuala mecanica ,cu o succesiune de pirgii si maneta in habitaclul masinii.
              Raspunsuri care care fac si schimba planuri.

              Comentariu


              • #37
                Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                O sa fac cit de curind poze de pe piesele din dif. , astfel e mai simplu sa va explic

                Comentariu


                • #38
                  Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                  Eu personal as opta pentru varianta nr.2 mai ales ca am vazut la Niva in garaj acel sistem pregatit pentru a fi montat pe o Niva.
                  Gandirea corectă vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.

                  Comentariu


                  • #39
                    Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                    ce fel de blocant folosesti?,are vre un inconvenient?
                    VIATA-I GREA DAR TRECE !!!

                    Comentariu


                    • #40
                      Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                      Ma gindesc la un blocant pentru spate,dar astept sa vad pozele si explicatiile lui Niva.
                      Gandirea corectă vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.

                      Comentariu


                      • #41
                        Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                        Postat în original de MagnuM Vezi post
                        Giorgel, eu inteleg destul de bine ideile exprimate de tine si te rog sa intelegi ca aici, nu e vorba de o disputa personala!
                        Insist cu folosirea cat mai exacta a termenilor sau denumirilor, pentru cei care nu au tangente cu domeniul asta (cum spunea cineva, pe forum: "fiecare are cate un domeniu cu care este complet paralel")!
                        Acesti oameni nu pot fi condamnati, dar nici invatati eronat! Daca ne logam pe un forum medical, nu puteam fi condamnati pentru ignoranta sau necunoasterea noastra, dar trebuia sa ne adaptam vocabularul, limbajului folosit in acel domeniu, fara a da alte conotatii termenilor utilizati!
                        Se spune ca, obisnuinta este a doua natura; dar, din prea multa "obisnuinta" in a folosi sensuri eronate, intr-un final, exista riscul sa se creada ca, asa este corect, ceea ce nu este de dorit! La asta se rezuma tot! Nimic personal!



                        PS1: Schema prezentata, este pentru Suzuki Vitara si reprezinta cutia de viteze manuala, cu 5 trepte si cutia de transfer part-time, cu 2 trepte si comanda axului cardanic fata, prin lant.
                        PS2: Teoretic, transmisia de pe masina ta, poate fi reprezentata de aceasta schema.
                        Excelent MagnuM. Este o explicatie de bun simt.
                        "Tie popor ingrat, nu o sa-ti ramana nici cenusa mea!" - Maresalul Ion Antonescu

                        Comentariu


                        • #42
                          Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                          Domnilor, am o intrebare : Daca salt de bot rusoaica (deci rotile din fata raman suspendate) puntea spate mai trage? (fara sa am diferentialul central blocat).Dar cu diferentialul central blocat? Va intreb acest lucru nefiind un cunoscator al mecanismului 4x4 la Niva. Va multumesc.
                          "Tie popor ingrat, nu o sa-ti ramana nici cenusa mea!" - Maresalul Ion Antonescu

                          Comentariu


                          • #43
                            Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                            Daca o ridici de bot si cu si fara diferential central blocat masina va pleca de pe loc.Daca o ridici de o laterala si cu si fara diferntial blocat masina va ramane pe loc.
                            Gandirea corectă vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.

                            Comentariu


                            • #44
                              Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                              Postat în original de cristi69 Vezi post
                              Daca o ridici de bot si cu si fara diferential central blocat masina va pleca de pe loc.Daca o ridici de o laterala si cu si fara diferntial blocat masina va ramane pe loc.
                              Diferentialul central face tocmai ce face diferentialul din punte. Daca o roata e suspendata, doar aia se invarte. La fel si cu diferentialul central.
                              Daca diferentialul central nu e blocat si ridici o singura roata (nu trebuie toata puntea), masina nu se mai misca. Diferentialul central distribuie puterea la puntea cu roata ridicata, iar diferentialul din punte distribuie la roata respectiva.

                              Postat în original de cristi69 Vezi post
                              Daca o ridici de bot si cu si fara diferential central blocat masina va pleca de pe loc.Daca o ridici de o laterala si cu si fara diferntial blocat masina va ramane pe loc.
                              Are diferentialul central de Niva ceva mai deosebit, cum ar fi ceva sistem de alunecare limitata ?
                              '02 WG CRD - EGR delete
                              '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

                              Comentariu


                              • #45
                                Re: Diferenta intre diferential autoblocabil si blocant !

                                Postat în original de cristi69 Vezi post
                                Daca o ridici de bot si cu si fara diferential central blocat masina va pleca de pe loc.Daca o ridici de o laterala si cu si fara diferntial blocat masina va ramane pe loc.
                                Nu pleaca nicaieri fara diferentialul central blocat, nici macar daca are lsd pe spate, mie mi s-a rupt o fuzeta de pe fata, mergea planetara in gol si fara diferential central nu am putut sa o misc.
                                Din cate am vazut si citit este acelasi sistem la toate nivele.
                                Omul este făcut să trăiască şi nu pentru a se pregăti să trăiască!

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X