Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Contact general pe niva?


teo pes

Postări Recomandate

Cum se monteaza contactul general?

se sunteaza borna de minus sau cea de plus?

cum e mai eficient?

ce inconveniente sunt in ambele cazuri ?, cine are?

unde l ati montat?

unde am o descarcare lenta de curent in repaos?electromotor?

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

l-am montat linga baterie pe borna de plus si iese sub bord in coltul din dreapta. cind dai gaura ai grija sa nu fie prea la dreapta, altfel gaura nu va ajunge sub bord ci un stilpul usii, fara nici o utilitate .

mentionez ca eu am niva monopoint, deci nu stiu ce consecinte va avea la celelalte modele, cum e cu calculatorul.

daca ai 1600, intrerupatorul vine direct in compartimentul de manusi, mult mai accesibil decit la 1700

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

Cum se monteaza contactul general?

se sunteaza borna de minus sau cea de plus?

cum e mai eficient?

ce inconveniente sunt in ambele cazuri ?, cine are?

unde l ati montat?

unde am o descarcare lenta de curent in repaos?electromotor?

Parerea mea este sa pui generalul pe (-) .

Justificarea ar fi ca in caz ca se blocheaza troliu pe pornit ,degeaba tai (+)ul spre instalatia masinii , troliul va merge mai departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

Parerea mea este sa pui generalul pe (-) .

Justificarea ar fi ca in caz ca se blocheaza troliu pe pornit ,degeaba tai (+)ul spre instalatia masinii , troliul va merge mai departe.

 

daca alimentezi troliul dupa contact nu mai e o problema. cred ca nu prea are importanta unde-l pui atita timp cit il pui. nivele noi au nevopie de cod de resetare al calculatorului dupa ce conectezi bateria sau merg ca modelele vechi doar cu bateria conectata si atit?

intreb pentru ca am avut un KKt de fiat model 2006 care cerea un cod de cite ori umblai la baterie.sper ca noile nive nu sint asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

toate masinile pe care am lucrat pana acum(zil,dac,aro...),au avut montat contactul general pe(-).

 

da si eu am intalnit pe aceste utilaje tot pe - , eu puneam intrebarea vizavi de noile motoare pe injectie asistate de calculator ,daca montarea este mai eficienta sau mai sigura pe + pentru circuitele electronice

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

Parerea mea este ca daca ai contact general pe - sau pe+,la motoarele cu computer de bord sau cum i-o zice,tot una este.

Daca intrerupi contactul,automat se ia curentul si din computer,poate numai dc faci un circuit separat ,ceea ce cred ca ar fi in dezavantajul tau,pt ca motorul cu anexele si tot ce depinde de computer trebuie alimentat sau resetat de la tensiunea el.

Eu am spus o parere,cei avizati in domeniul el pot sa iti dea un sfat mult mai util decat umila mea parere.

Sa auzim numai de bine!

 

P.S. Eu sunt adeptul lucrurilor simple si eficiente.

La carburatie si la delco,poti schimba oricand vrei o piesa cat de mica,care iti face figuri,pe cand la injectie,mai stai un pic pana vine cineva sa te repare.

Cuplajul manual la reductor si la dif este mult mai eficient decat la cele cu un cuplaj el(cu electrovalva sau cum o mai fi el),numai ca este comoditatea mai mare.

Editat de moshu68
bau bau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

Ma intreb si eu care crezi ca ar fi diferenta , computerul masinii va ramine fara alimentare in ambele cazuri.

 

si eu tot la fel ma intreb de ce toti constructori cheltuie atat de mult cu izolatia sa taie prin contactul normal plusul si nu minusul , dar o sa l montez pe - si incheiem subiectul daca deranjeaza parerile , sincer si eu voiam sa ni se dea o explicatie de la cineva in tema, sau de meseria asta , eu nu prea ma pricep la electronica recunosc si nu mi-e rusine ca vreau sa invat

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator nivareloaded

Re: probleme electromotoare

 

Fratilor!

Mai am si eu o problema cu noua mea niva!

Am constatat ca unul din electromotoare nu functioneaza!

Merge numai unul!

Am schimbat mufele intre ele si tot la fel, merge numai unul.Se pare ca pe un circuit nu vine curent. Stie cineva, electromotoarele au relee sau sigurante separate???

Mie frica sa mai merg asa sa nu prajesc motoru!

Desi la topicul referitor la probleme motor niva nu mi-a raspuns inca nimeni, poate se gaseste cineva sa ma ajute si pe mine macar cu acesta problema!

Multam anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

Unul din electromotoare? Ma gandesc ca ai vrut sa scrii electroventilatoare!!! Din cate stiu eu functionarea la sistemele cu doua electroventilatoare e de felul:

- temp joasa a lichidului de racire - niciun ventilator in functiune

- temp "normala" calda a lichidului de racire - UN electroventilator in actiune

- temp. "mare" a lichidului de racire - AMBELE electroventilatoare in functiune.

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator nivareloaded

Re: Contact general pe niva?

 

Scuze, electroventilatoare am vrut sa scriu!

Merci de corectie!

Ideia e ca am fost cu doua nive unde am constatat "problema'

Am urcat amandoua pe aceasi panta cam in aceleasi conditii. La una a pornit ambele electroventilatoare, la a mea numai unul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

Parerea mea e ca incalzirea/racirea motoarelor difera de la o masina la alta, deci nu se vor comporta neaparat identic. Faptul ca la cealalta masina a pornit si al doilea EV nu inseamna ca la tine e defect. Trebuie sa urmaresti temperatura lichidului de racire... daca e in regula, eu zic sa nu-ti faci griji prea mari. Ai putea bineinteles sa verifici termocontactul care comanda ventilatoarele, ventilatoarele in sine, relee si/sau sigurante.

 

Nivistii, unde suteti? Hai ca poate stiti detalii si mai "tehnice"!

 

PS> Rog un moderator sa creeze eventual un topic nou "Probleme electroventilatoare" in sectiunea Lada si sa mute postarile care nu au legatura cu "Contactul general"

Multumesc.

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

Contactul general omologat( FIA) , intrerupe plusul de pe baterie !

Dar !

1. Un contact general banal , ce se foloseste la camioane , nu este suficient de puternic , pentru a servii si la amperajul unui troliu .

2. Veti observa ca in momentul cind la un benzinar , veti intrerupe contactul general , motorul functioneza vesel in continuare , fiind alimentat de alternator ,(la contactele generale de curse se monteaza o dioda , care permite curentul doar intr-o directie ).

Cei care doriti sa va rezolvati aceasta problema , va sfatuiesc sa va folositi un grup de relee de la un troliu de minim 15000 , si alimentare prin siguranta de 20A , comanda prin intrerupator cu siguranta de cuplare . A-ti scapat de gaurit si alte meserii murdare !

@nivareloaded :

La Chevy Niva , electroventilatoarele , pornrsc in doua trepte 92 respectiv 98 de grade .

La Niva obisnuit , chiar la cele 2009 electroventilatoarele pornesc simultan , chiar daca au cite-un releu de forta separat , comanda e acelas pin din calculator .

Se pare ca la tine nu functioneaza un electro ventilator .

Verifica : siduranta de 30 A - doua bucati de linga mufa de diagnoza , releu de putere de sub bord , mufa oxidata de la radiator ce alimenteaza electro ventilator , fir de masa dr+stg linga faruri.

Editat de Niva
complectare pentru @nivareloaded
  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

Asa cum spune @Niva, am verificat si eu, atasez si schema pe care am gasit-o. Se vede clar ca releul marcat cu 8 comanda simultan electroventilatoarele (9), ele fiind legate in paralel.

Toate cele bune.

Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul

NISSAN DRIVER

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator nivareloaded

Re: Contact general pe niva?

 

Am rezolvat problema cu electroventilatoarele!

Asa cum a zis @niva, am schimbat sigurantele de 30A de langa mufa de diagnoza, si am dat masca jos si am gasit un fir de masa desprins de caroserie. L-am prin cu un surub, am pornit motorul si l-am lasat sa se incalzeasca!

Au pornit ambele electroventilatoare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Contact general pe niva?

 

Nu le prea am eu cu partea electrica,dar pe masina am in partea dreapta jos e o siguranta mare,verde cu 2 pini lati,de 60A,pe care daca o scot nu imi mai functioneaza nimic,nu am montat-o eu ,asa am luat saracia....daca va ajuta cu ceva pot sa dau un ochi si sa va spun ce mantocarii sunt p'acolo:grin:

Editat de Land Niva Luci

Land Niva Luci

WWOC-VALCEA

X-TREME OLANESTI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Contact general pe niva?

 

in partea dreapta jos e o siguranta mare,verde cu 2 pini lati,de 60A,pe care daca o scot nu imi mai functioneaza nimic

 

Offtopic : @Luci, aia nu e siguranta, e spiritul masinii, mai ales, daca e verde, poate fi chiar un spiridus, care, daca-l superi, face p-al dracu'. Eu zic sa-l lasi acolo, sa nu-l mai scoti. Poate...cine stie, ne papa pe toti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare