Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

utilizarea manetelor pt cuplare


iulian84

Postări Recomandate

Salutare tuturor! Ieri am devenit posesor de Niva, pe care am luat-o dintr-un parc de masini recuperate.Spre norocul meu masina chiar merge.Problema mea e alta!Nu stiu sa folosesc cele 2 manete micute de cuplaj.Adica,in ce pozitie trebuie sa fie pt a cupla4x4 normal sau la greu,sau cum se blocheaza diferentialul si din care maneta. Nu radeti,dar cei din parc nu se pricepeau,eu nu ma pricep si ma uit la ea.Nu am gasit nici manual de utilizare.Spuneti-mi,va rog,ce fac cu maneta aia mica de tot si cu cealalta putin mai mare.Ghinionul meu e ca nici prin bord nu prea se mai aprind becurile ca mi-ar fi aratat cand o cuplez in bord si as mai fi elucidat misterul!Multumesc mult!
IULY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

Maneta mare - schimbaror trpte viteza;

Maneta mijlocie - cuplare,decuplare reductor,se impinge in fata pentru a cupla "pe greu" cu ambreiajul calcat si cu masina pe loc;

Maneta mica - blocare diferential central,se trage catre inapoi cu ambreiajul calcat si cu masina pe loc,dar atentie la folosirea ei, pt ca poti rupe ceva la transmisie daca folosesti dif blocat in viraje si pe teren cu aderenta mare,cu viteza.

Mai poti gasi si alte topicuri pe aceasta tema,cu termeni tehnici sau limbaj mult mai elevat.

Sa auzim numai debine!

bau bau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

deci :

pentru mersul normal ,cea mica impinsa in fata (are numai 2 pozitii)

cea mijlocie impinsa inspre n spate (atentie are si pozitie de mijloc

unde masina nu mai are tractiune deloc,e pe liber ca si cum ar fi scoasa din viteza )

pentru alte situatii mai grele cand vrei sa folosesti utilajul mai sus ti s a explicat perfect

si ceva ce mi s a parut ca nu stii sigur ...masina e 4x4 permanent

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

Multumesc mult de sfaturi.Acum am inteles cum sta treaba.Doar ca.....am mers pana acum vreo 300 km cu maneta cea mai mica in spate....maneta din care imi dau seama ca se blocheaza diferentialul si m-am mirat ca la peco la Urziceni,cand sa intru la pompa,avand rotile virate maxim,in treapta 1,a trebuit s-o accelerez tare de tot sa plece de pe loc.Am mers cu maxim 80 la ora.Am incercat pe zapada si imi merge 4x4 si la mic(am impins de maneta mai marisoara de 2 ori inainte),dar nu stiu daca s-a defectat diferentialul blocabil,mergand asa de mult cu el blocat.Aveti idee cum pot verifica daca mai merge?P.S. masina e din 2006,daca are vreo importanta!

IULY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

Multumesc mult de sfaturi.Acum am inteles cum sta treaba.Doar ca.....am mers pana acum vreo 300 km cu maneta cea mai mica in spate....maneta din care imi dau seama ca se blocheaza diferentialul si m-am mirat ca la peco la Urziceni,cand sa intru la pompa,avand rotile virate maxim,in treapta 1,a trebuit s-o accelerez tare de tot sa plece de pe loc.Am mers cu maxim 80 la ora.Am incercat pe zapada si imi merge 4x4 si la mic(am impins de maneta mai marisoara de 2 ori inainte),dar nu stiu daca s-a defectat diferentialul blocabil,mergand asa de mult cu el blocat.Aveti idee cum pot verifica daca mai merge?P.S. masina e din 2006,daca are vreo importanta!

 

cand dai de maneta mica in spate se aprinde pe bord semnul de 4x4 itit apar 2 roti ,cand decuplezi dispare,asta ar cam fi una din soluti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

@iulian84

Completare la cele de mai sus:

 

Maneta "mica" poate avea 3 pozitii daca ai montat pe masina dispozitivul de decuplare a puntii fata. In acest caz,

-pozitia "impins in fata" are ca efect decuplarea puntii fata si deci tractiune 2 x 4 ("trage" doar spatele)

-pozitia "mijloc" are ca efect blocarea diferentialului si aprinderea unui bec portocaliu pe bord

-pozitia "]mpins in spate" are ca efect cuplarea tractiunii integrale (4 x 4)

 

Pentru schimbarea dintr-o pozitie in alta, in acest caz, trebuie doar calcat ambreiajul, masina putand fi in mers, ceea ce nu este valabil pentru maneta de reductor, unde poti schimba pozitiile doar cu ambreiajul calcat si cu masina pe loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

Hai sa va zic si parerea mea in legatura cu blocarea diferentialului central:

-la niva daca blochezi centralul(maneta mica) poti sa virezi fare nici o grija ca nu se intampla nimic,intr-adevar lantul cinematic al masinii sta putin mai ''incordat'',dar nu ai ce rupe.

-rolul diferentialului central blocabil,cand este blocat,adica cand cutia de transfer este blocata (acolo se afla maneta mijlocie si cea mica )este de a transfera puntilor motoare turatii egale ale cardanelor,mai precis 50%fata-50%spate,de aceea i se spune diferential,in mod normal,neblocat,permite puntilor motoare sa primeasca turatii diferite,in functie de natura terenului pe care ne deplasam.

-bineiteles ca acolo este si reductorul,care modifica raportul de transmisie(greu-usor)

-BLOCAREA centralului,nu are legatura cu virajul,deoarece satelitii din grupuri,isi fac treaba in continuare si permit rotilor motrice sa parcurga distante diferite la aceeiasi turatie,deci poti sa virezi,....daca am avea blocant pe punte....se schimba''situatiunea''si trebuie sa ne deplasam cat mai pe drept,viraje foarte mici,dar cum nu avem....

-la mai multe masini maneta mica nu mai exista,dar rolul ei e preluat de cea dea doua maneta(asa au majoritatea),care o data folosita pe greu face ''aproape'' ce face centralul blocat...am zis ''aproape''.

-multi mecanici confunda blocarea centralului cu blocarea satelitilor,dar nu are legatura una cu alta,deoarece masina are 4x4 permanent si nu mai sunt mecanici ca pe vremuri sa iti explice ce se intampla acolo ,..inautru...si de aici si chestia cu viratul.

-cu niva mea am virat maxim stanga si dreapta,pe central blocat si am dat talpa nu gluma,dar nu am patit nimic la fierotanie si am facut asta nu o data.

-mai am un discovery v8i si cu el virez la fel,are tot 4x4 permanent,greu-usor,blocant central(2 pozitii),numai ca totul e facut de o singura maneta.

Va multumesc pentru atentie si daca am gresit cu ceva in ''povestea''' de mai sus....corectati-ma!

:tk

Land Niva Luci

WWOC-VALCEA

X-TREME OLANESTI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

In toate manualele de auto cu transmisie 4x4 nepermanenta scrie sa nu cuplezi fata daca AI MULT ADERENTA (asfalt). Asta ar fi un prim motiv pentru care sa ne gandim ca totusi ceva e in neregula cu cuplarea fetei+virat.

 

Acuma, tehnic, situatia eu o vad asa: in viraje puntea fata parcurge o distanta mai mare decat puntea spate, de aceea are nevoie sa se invarta mai repede.

daca fortezi spatele sa se invarta in acelasi ritm cu fata, spatele va 'veni peste tine', va lua curbele mai repede decat trebuie, iesind in exterior fata de trasa initiala (asta daca nu ai aderenta). daca ai foarte multa aderenta, se va forta ceva in mod inutil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

De acord cu ceea ce spune watcher. Nu este recomandabil sa se mearga cu diferential central blocat pe portiuni cu aderenta buna. Din pricina diferentelor de distanta parcursa, in viraj, intre rotile de pe cele doua punti apar tensiuni in lantul de transmisie.

ARO 244, an 1997, motor L25

ARO 244, an 2001, motor Toyota 2L-T, zis si "Torpilorul" - furat din Bucuresti, Sector 6, pe 29 Ianuarie 2011

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

:oldDiscutia era in off-road in legatura cu virarea,ca nu ai ce rupe,(ramai imobilizat in noroi,blochezi centralul si poti vira st-dr cat vrei ,poti merge mai departe,ca nu se intampla nimi,dar ai mare dreptate,pe asfalt nu mai e acelasi lucru(viteza,viraje largi)..e normal ca intr-o curba roata din spate nu ruleaza pe unde ruleaza cea din fata,amandoua descriu un arc de cerc diferit:g

Land Niva Luci

WWOC-VALCEA

X-TREME OLANESTI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 luni mai târziu...

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

In bord ai un bec, indicator de culoare galben care se aprinde atunci cand ai cuplat diferentialul central(asta in cazul in care becul nu este ars). verifica pe carcasa cutiei de transfer sa nu-ti fie sarita mufa de la senzor.

Se intampla de multe ori ca pentru a cupla diferentialul central sau pentru a-l decupla sa bagi in retur si sa mergi vreo 50 de cm. (in general se intampla acest lucru cand vrei sa decuplezi). Oricum sa nu incerci niciodata sa te joci cu cele doua manete mai scurte in timp ce masina este in miscare sau fara sa folosesti ambreiajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

La mine maneta mica merge foarte greu zici ca e blocata si sincer sa fiu nici nu stiu daca daca diferentialul central functioneaza

 

 

Aceeasi problema o am si eu la niva, in sensul ca dupa ce o cuplez pe 4x4 greu si vreau sa revin la 4x2(avand punte decuplabila)trebuie sa ma chinui tragand de maneta mica si facand mici "socuri" ajutandu-ma de ambreiaj.Adica trag de maneta si incerc sa plec cu treapta 1 de pe loc,pana se decupleaza.Maneta mijlocie functioneaza f usor.

Aceeasi problema o aveam si la Aro 11.4,cand trebuia sa o scot din 4x4.

Acum,daca imi permiteti, pt cultura mea generala, la aro aveam decat o maneta pt 4x4 usor si greu. Sa inteleg ca la aro nu se bloca diferentialul??

Scuzati-mi naivitatea....:tk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

Exact, Aro nu are diferential central. Vedeti voi, acest diferential central face o mare chestie, costa in plus, dar face multe treburi, si daca mai e si blocabil, cu atat e mai valoros. Costa in plus, necesita grija, intretinere...dar face toti banii...cine-l are, sa-i traiasca !! :2dr

Sanatate si virtute, s-avem bani, s-avem ce....bea !! :2dr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

Becul galben e stins. L-am verificat si nu e ars. am miscat de manetuta pana la urma a mers si se aprinde cand o trag si se stinge cand o pun pe pozitia initiala. Ramane de vazut in weekend cum se comporta ca am de gand sa fac putin de offroad cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

ai grija unde te bagi cu ea !!

,,levierul cel mai mic blocheaza diferentialul central "deci blocheaza plecatea transmisiei catre cele 2 punti fata spate , .....asta inseamna ca : daca ti ramane la o punte o roata fara aderenta cealata nu ti trage , pentru un 4x4 total trebuie sa ai posibilitatea sa ti blochezi si diferentialele din punti , pentru asta mai ai de munca si de bagat bani si de discutat cu cei de aici ce au facut aceste schimbari ,ramane la aprecierea ta daca merita sau nu .:wink:

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

ai grija unde te bagi cu ea !!

,,levierul cel mai mic blocheaza diferentialul central "deci blocheaza plecatea transmisiei catre cele 2 punti fata spate , .....asta inseamna ca : daca ti ramane la o punte o roata fara aderenta cealata nu ti trage , pentru un 4x4 total trebuie sa ai posibilitatea sa ti blochezi si diferentialele din punti , pentru asta mai ai de munca si de bagat bani si de discutat cu cei de aici ce au facut aceste schimbari ,ramane la aprecierea ta daca merita sau nu .:wink:

pune si tu un link cu discutia despre aceste modificari

Merci:tk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 ani mai târziu...

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

Am si eu o intrebare pt ca nu am gasit un raspuns. Am o Vitara luata de curand. Aca trec de la 4x4 la 2x4 in mers dar cu ambreajul apasat se intampla ceva?

 

INCEARCA PE SECTIUNEA DE SUZUKI

Iar apoi te intreb,AI NEVOIE DE NUMARUL DE MESAJE SA TE BAGI LA VANZARI?

Daca da,te rog nu ne mai plictisi si scrie unui moderator si roagal sa iti dea acces sa nu ingrosam topicul cu posturi inutile.

Iar daca totusi nu e nici una din cele de mai sus,Iti spun ca de cele mai multe ori se recomanda a se face trecerea asta pe loc nu in mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

INCEARCA PE SECTIUNEA DE SUZUKI

Iar apoi te intreb,AI NEVOIE DE NUMARUL DE MESAJE SA TE BAGI LA VANZARI?

Daca da,te rog nu ne mai plictisi si scrie unui moderator si roagal sa iti dea acces sa nu ingrosam topicul cu posturi inutile.

Iar daca totusi nu e nici una din cele de mai sus,Iti spun ca de cele mai multe ori se recomanda a se face trecerea asta pe loc nu in mers.

Am crezut ca acest forum e facut sa ne ajutam intre noi, dar vad ca va plictisesc. Am sa sterg contul de pe forum ca sa nu mai deranjez cu intrebari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: utilizarea manetelor pt cuplare

 

Am crezut ca acest forum e facut sa ne ajutam intre noi, dar vad ca va plictisesc. Am sa sterg contul de pe forum ca sa nu mai deranjez cu intrebari.

 

Daca te uiti la ultimul rand al raspunsului meu vei gasi raspunsul tehnic la intrebarea ta.

Restul este de preferat pentru tine si pentru altii ca intrebarile specifice unei marci sa o adresezi pe topicul aferent marcii si modelului respectiv.

Imagineaza-ti ca eu am Niva si vin sa intreb ce diferential spate am in punte pe sectiunea de Suzuki, voi primi raspunsul aferent de mai sus:"incearca pe sectiunea de Lada"

Legat de remarca despre numarul de posturi,de cand sunt pe acest forum am intalnit zeci de useri care exact asta au facut,asa ca intrebarea mea este la obiect nu aiurea asa.

In ceea ce priveste sau nu ca stai sau nu pe forum ca scrii sau nu e strict alegerea ta si fie vorba intre noi nu prea ma intereseaza si priveste.

Daca vrei sa vorbim de Lada Niva ca suntem pe topicul si sectiunea aferenta vorbim,altfel rog un moderator sa stearga posturile inutile.

toate cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 ani mai târziu...
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare