Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

totul despre anvelope


iulian84

Postări Recomandate

Ca proaspat posesor de niva mai revin cu cateva probleme:ce parere aveti de cauciucurile pe R16 C(am inteles ca sunt pt furgonete,microbuze,etc).Intreb pt ca am primit 2 cauciucuri de iarna Bridgestone 185 75 r16 C si as vrea sa mai cumpar eu 2 sa incalt toata masina.Sa cumpar tot din astea sau sa cumpar pe 16 simple(fara indicele C).Ma refer la performanta pe zapada. 2.Am vazut pe pieselada.ro ca au niste cauciucuri cramponate.As putea pune 2 din alea si astea primite cadou?Sunt aceeasi marime! 3.Cat de bune sunt cauciucurile alea de pe site?Merg doar pe noroi?sau si pe zapada? Sau ce mi-ati recomanda pt noroi 185 75 r16 sau 175 80 r16 pt ca nu vreau sa schimb nici jantele, nici sa tai cu flexul din masina. Va multumesc mult de tot!
IULY
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: tot despre cauciucuri....

 

Ca proaspat posesor de niva mai revin cu cateva probleme:ce parere aveti de cauciucurile pe R16 C(am inteles ca sunt pt furgonete,microbuze,etc).Intreb pt ca am primit 2 cauciucuri de iarna Bridgestone 185 75 r16 C si as vrea sa mai cumpar eu 2 sa incalt toata masina.Sa cumpar tot din astea sau sa cumpar pe 16 simple(fara indicele C).Ma refer la performanta pe zapada. 2.Am vazut pe pieselada.ro ca au niste cauciucuri cramponate.As putea pune 2 din alea si astea primite cadou?Sunt aceeasi marime! 3.Cat de bune sunt cauciucurile alea de pe site?Merg doar pe noroi?sau si pe zapada? Sau ce mi-ati recomanda pt noroi 185 75 r16 sau 175 80 r16 pt ca nu vreau sa schimb nici jantele, nici sa tai cu flexul din masina. Va multumesc mult de tot!

 

Salutare.

Si eu am aceiasi problema,daca aflu ceva te tin la curent.

"Viata e un meci la categoria grea..." Parazitii
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: tot despre cauciucuri....

 

Voltyre sunt 175 80 R16 si sunt bune pe zapada. La noroi serios nu descarca corespunzator si fac pelicula, moment in care treaba s-a terminat, sunt bune sa patinezi cu ele dar nu mai iesi decat tras sau troliat.

Mare atentie, Voltyre sunt cu camera! Tot mare atentie, nu incercati sa puneti camere de 16 pe Voltyre pe jantele originale de Niva pentru ca nu intra complet ventilul camerei prin orificiul jantei. Puneti camere de 15.

Nu va recomand sa combinati cauciucuri cu profile si dimensiuni diferite, se vor uza in mod diferit si va pun in pericol pe strada.

Am mai spus-o si o repet, eu nu am vazut un cauciuc serios de noroi pe 16 pentru Niva.

 

@iulian 84 - nu cred ca Bridgestone de care spui merg pe janta de Niva, sunt mai late (dar e usor de verificat la o vulcanizare, iei un cauciuc si o janta si incerci) in plus nu cred ca este recomandat sa folosesti anvelope de utilitare pentru ca acestea sunt gandite pentru alte viteze si alt regim de folosire fata de cele de autoturism.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: tot despre cauciucuri....

 

Nu-ti lua C-uri, sunt grele si nu-ti sunt de mare folos nici pe namol, nici pe zapada. Ia mai bine din cele cu care e dotata Niva, standard. Daca te uiti in anuntul meu de la vanzari, cu Niva, ai sa vezi ce cauciucuri MT am pe jantele acelea, cauciucuri ce se comporta incredibil de bine pe zapada.

Sanatate si virtute, s-avem bani, s-avem ce....bea !! :2dr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 ani mai târziu...

Re: tot despre cauciucuri....

 

Nu inteleg de ce C-uri "c " vine de la comercial! Adica autodube si camionete! le zice asa si sunt diferentiata de cele de automobinle petru ca au o alta densitate a cauciucului sa reziste mai multi km si intarituri specifice pentru a rezista la incarcari mari in conditii de pesiune normale in anvelopa!

Deci se vor uza daca mergi cu aer putin in ele! In plus densitate plus intaritura mai pun inca vreo 4 kg pe putin fata de un cauciuc normal ceea ce nu ajuta in conditii de stres ale transmisiei!

 

 

O zi faina

 

:fh

Land Rover freelander td4 2001 :n1 " I've rather push my Landy ,than drive your cruiser ":old
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

E doar o logica partiala . BFG MT sunt de asemenea cu specificatia de sarcina 'C' , fiind o anvelopa dintre cele mai ranforsate . Si in aceasi clasa 'C' sunt si ...sa zicem Yokohama sau Bridgestone ... etc ... nici pe departe atat de ranforsate ca BFG.

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

... s-a mai intregit logica , nu ? ...

Putintica documentare ajuta in orice domeniu .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

... s-a mai intregit logica , nu ? ...

Putintica documentare ajuta in orice domeniu .

 

M-am documentat sa sti! http://www.etrailer.com/faq-tires.aspx

 

Si da vin de la comercial! Bfg sunt ranforsate special pt a face fata in conditii de joasa presiune asta se folosesc cand ai nevoie de tractiune dar creste riscul de taiere! De asemenea un cauciuc umflat scade aderenta dar creste rezistenta la intepatura!

 

Din nou vin si tin sa precizez ca daca te documentezi afli ca un cauciuc 'c' e conceput sa reziste la presiune mare astfel el fiind umflat normal de regula 2.2bar depinde de masina suporta o incarcatura mai mare fara sa faca galme spre deosebire de un non C... Astfel c nu arata rezistenta la punctionare ci la presiune inalta!

Land Rover freelander td4 2001 :n1 " I've rather push my Landy ,than drive your cruiser ":old
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

M-am documentat sa sti! http://www.etrailer.com/faq-tires.aspx

 

Si da vin de la comercial! Bfg sunt ranforsate special pt a face fata in conditii de joasa presiune asta se folosesc cand ai nevoie de tractiune dar creste riscul de taiere! De asemenea un cauciuc umflat scade aderenta dar creste rezistenta la intepatura!

 

Din nou vin si tin sa precizez ca daca te documentezi afli ca un cauciuc 'c' e conceput sa reziste la presiune mare astfel el fiind umflat normal de regula 2.2bar depinde de masina suporta o incarcatura mai mare fara sa faca galme spre deosebire de un non C... Astfel c nu arata rezistenta la punctionare ci la presiune inalta!

 

asta cu presiunea la c-uri parerea mea e ca e abureala

 

presiunea la un C e deobicei mai apropiata de 3 bari decat de 2,2

eu merg cu 2.2 in gume normala care nu sunt c-uri si mergeam cu 2,4 in gumele resapate pe care le foloseam in aratura pentru ca daca scadeam presiunea la 1,8 dejantam neavand bedlock

 

eu dau exemplu clar:) gume C-uri asa numitii biscuiti care se puneau pe vremuri la ARO merg cu 3,2 presiune in ele cu camera inclusa desigur altfel masina nu merge bine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

Si la JR mergeam cu 3,2 - 3,5.

 

Ma duc la caut fizica de a sasea:wink: E un fel de actiune si reactiune. Cu cat greutatea e mai mare cu atat presiunea e mai mare.. iar anvelopa trebuie reziste!!

 

In functie de load range..

 

http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=55

Luaz 969, Aro 244, L200
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

Si la JR mergeam cu 3,2 - 3,5.

 

Ma duc la caut fizica de a sasea:wink: E un fel de actiune si reactiune. Cu cat greutatea e mai mare cu atat presiunea e mai mare.. iar anvelopa trebuie reziste!!

 

In functie de load range..

 

http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=55

Exact nu e tot una sa pui roti non c la o masina care transporta greutate astfel incarcarea ei v-a fi direct propotionala cu cresterea presiunii din spatiul compresat in cazut nostr cauciucul ! La un moment dat la o anumita incarcare roata non C v-a face galme cealalta nu! Ceea ce am vrut sa subliniez ca C sau non C nu au treaba la o masina mica si offroad deoarece intaritura este facuta sa suporte incarcare verticala nu sa fie puncture safe(spre deosebire de anvelopele dedicate cum ar fi bfg care pe langa C ( pt ca sunt si masini grele in off road patroletc)au si strat kevlar pt punctii)

 

Asa ca nu vad rostul sa pui C pe niva ca nu e asa grea ca nu ajuta cu nimic in offroad ,plus ca anvelopele C sunt si cu 20% mai scumpe decat cele non C si sunt si mai grele!

Land Rover freelander td4 2001 :n1 " I've rather push my Landy ,than drive your cruiser ":old
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

daca nu te superi colegu' , o intrebare tehnico-statistica am : cind zici ca ai dejantat la 1,8 (fara beadlock) ce latime de gume , cu ce profil si pe ce j aveai ? multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

daca nu te superi colegu' , o intrebare tehnico-statistica am : cind zici ca ai dejantat la 1,8 (fara beadlock) ce latime de gume , cu ce profil si pe ce j aveai ? multumesc

 

anvelopa bp pneus resapata,profilul de la yokohama geolander sau mai cunoscut insa turbo sahara,fara camera pe jante de 16 cred cu 5,5 sau 6 j nu stiu cat e la niva habar nu am

iar guma avea dimensiunea 205 80 r16

dejantarea a survenit pe stanga fata dupa o urcare de 3-400 de metri si dupa ce am avut o curba la dreapta urmata de o traversare pe un santulet catre stanga,cu 5 metri inainte de creasta dealului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

[multumesc. deci cam cum vin toate nedoritele, in conditii in care zici ca nu prea s-ar intimpla...eu adun tot felul de situatii de dejantare, asta-I pasarica mea. btw, eu am dejantat la 0,9 intr-o coborire foarte inceata si inclinata si am nimerit o groputa de nu se vedea neam. profil simex resapat (fedima sirocco) 235/75 15, j7. masina incarcata cu vreo 200kg de echipamente. cauciucul n-a patit nika.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

Mai nou rotile de Niva vin din fabrica cu anvelope fara camera, din cauza asta diametrul gaurii in care se monteaza valva este mai mic. Am cumparat o janta de tipul asta si am fost nevoit sa-i maresc putin gaura. Folosesc anvelopa Voltyre cu camera fara nici o problema pe acea janta.

Cit despre Voltyre, sunt excelente pe zapada si noroi moale, dar nu argilos. Daca noroiul este mai consistent si procentul de argila mai mare, s-a zis cu ele, se incarca si apoi ..... incep senzatiile.

Pe asfalt sunt destul de zgomotoase in jurul vitezei de 50 km/h, chiar suparatoare, la viteze mai mari insa zgomotul scade pina la limite acceptabile.

Pe asfalt ud, mizga, polei ..... tot cu senzatii, chiar cu strins din buci daca viteza-i ceva mai mare.

Pentru utilizare normala, fara excese, sunt o solutie buna.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: totul despre anvelope

 

Mai nou rotile de Niva vin din fabrica cu anvelope fara camera, din cauza asta diametrul gaurii in care se monteaza valva este mai mic. Am cumparat o janta de tipul asta si am fost nevoit sa-i maresc putin gaura. Folosesc anvelopa Voltyre cu camera fara nici o problema pe acea janta.

Cit despre Voltyre, sunt excelente pe zapada si noroi moale, dar nu argilos. Daca noroiul este mai consistent si procentul de argila mai mare, s-a zis cu ele, se incarca si apoi ..... incep senzatiile.

Pe asfalt sunt destul de zgomotoase in jurul vitezei de 50 km/h, chiar suparatoare, la viteze mai mari insa zgomotul scade pina la limite acceptabile.

Pe asfalt ud, mizga, polei ..... tot cu senzatii, chiar cu strins din buci daca viteza-i ceva mai mare.

Pentru utilizare normala, fara excese, sunt o solutie buna.

 

sa inteleg ca au schimbat rusii sudorul!? la mine din 5 scapau 6 pe la nada jentii !

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare