Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

LADA NIVA IASI - "Natasha"

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

    Este raportul standard de fabrica 1:3,9 ce echipeaza Nivele pe injectie multipunct.
    cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva

    Comentariu


    • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

      Postat în original de dan chiperi Vezi post
      ... ultima oara cand am schimbat grupul fata(in decembrie), am recuperat ansamblul satelitilor cu tot cu coroana, si acum vreo 3 sapt crapa iar ceva inauntru(voi reveni la momentul potrivit sa va spun ce stricaciuni am avut)
      ... am vacut rost de piese(de la stimabilul nostru coleg Karol), si intentionez sa ma duc pe 30 apr. la chisinau sa repar grupul fata, totodata schimband rapoartele in grupuri cu unele 10:43. Asta pentru a fi pregatit pentru intalnirea de pe 1mai a NIVA-rilor
      ... numai ca aruncand o privire peste coroana stricata pe care am schimbat-o, am constatat ca pe ea scrie 11:43 Ce fel de raport e asta?[ATTACH=CONFIG]212743[/ATTACH]
      sal, 11:43 reprezinta exact raportul standard de 3,9
      cele de 10:43 taman 4,3 cat ai nevoie pentru a o face mai voinica, daca ai un loc in masina pun si eu la benzina pentru o vizita de lucru

      Comentariu


      • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

        M-am elucidat imparti 43 la 11, rezultand 3.9

        ...pana la urma o sa facem o "vizita" in grup la service-ul din MD
        Ultima editare de dan chiperi; 27.apr.2014, 12:44.
        blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ht=iesire+iasi whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ight=lada+niva

        Comentariu


        • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

          Atentie mare!!!
          nu simpla imperechere a unui pinion cu 10 dinti si a unei coroane cu 43 ne da raportul aferent.
          desi matematic asa este si intradevar raportul de transmitere rezultat este 4,3 fizic pentru ca unghiurile danturiii si desigur implicit studiul de dantura va fi total diferit si adaptat fiecarui cuplu si raport in parte
          daca veti face acest lucru veti constata ca pinionul si coroana nu vor calca asa cum trebuie si asta va rezulta in uzuri.zgomote.si vibratii anormale.
          neaparat folositi si montati doar cupluri pinion si coroana care au fost imperecheata caci ele chiar daca au fost uzinate diferit au fost rodate impreuna!!!

          Comentariu


          • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

            ...cam multa pauza pe acest topic, dar abia acum m-am refacut dupa 5zile(30apr-4mai), in care am condus-o pe Natasha la mecanic(Iasi-Chisinau-Iasi) apoi la intalnirea Niva-rilor(Iasi-Cheia Prahova-Buzau(din intamplare)-Cheia Prahova- Iasi). Traseu insumand cam 2100 km , iar ore de somn vreo 15 . Deci cei care stiu cam cum se conduce niva si sunetele specifice pe care le dezvolta aceasta "bestie" pot incelege acest aspect

            ...si pentru ca am intrat in posesia pozelor facute la Chisinau in timpul reparatiilor ce au constat in:
            - schimbarea rapoartelor din 3.9 in 4.3
            - schimbarea ferodourilor spate(mai mergeau, dar am zis ca daca tot se desface puntea spate, e bine sa le schimbam )

            ... ce s-a mai gasit de schimbat la desfacut:
            - rulment mare conic de pe unul din pinioanele 4.3(si evident adaugare de distantiere la reglaj intre rulment si pinion) asta pentru cei care nu stiu ca se pune asa ceva voi exemplifica cu poze
            - rulment conic mic, la grup spate in ansamblul satelitilor
            - evident cele 2 bucse deformabile fata+spate
            - semering+flansa inchidere grup spate(apare o uzura excesiva darorita inaltarii-necesita flansa cardan spate), operatiune care va urma in curand
            - schimbat o protectie de cauciuc la un capat de bara la directie(pentru cei care nu stiu, daca se sparge protectia nucii la un capat de bara nu e nevoie sa schimbi elementul cu totul, exista numai cauciucul in sine care se schimba ca un capacel)
            - si s-au mai efectuat tot ce inseamna regleje ca la carte a grupurilor fata/spate, strangere suruburi, gresare

            Nu cred ca mai trebuie sa va spun ca nu mai recunosteam in mers masina cand am plecat inapoi spre casa, nu mai avea pic de zgomot la angrenaje(toate aste se pot confirma si de colegul Costache, posesor de utilaj Niva, care m-a insotit in acest mic" tur turistic" in ale mecanicii Niva )

            ... programarea in agenda personala a mecanicului, caruia ii multumim pe aceasta cale de profesionalismului si respectului pe care il arata utilajului Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01429.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,03 MB 
ID:	952042Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01426.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	847,7 KB 
ID:	952043Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01383.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	890,6 KB 
ID:	952044 , tin sa precizez ca timpul de desfacere, si pus pe banc,grup fata + spate, cu tot ce inseamna planetare etc, o ora

            P.S.: @ Karol a se vedea "scula" cu care se extrage planetara spate(pe modelul socului "lovitura de berbec") . Sunt multe poze cu SDV-istica specifica pentru Niva, dar atata timp cat au disparut "dinozaurii" posesori de Niva care-si repara singuri masinile, nu le voi afisa pentru a nu fi banuit de "spionaj industrial", dar impreuna cu un alt coleg din Iasi, Costache,ce are respect fata de aceasta masina, sper sa ne facem macar un set de astfel de scule pentru a ne putea descurca singuri cu o parte din reparatiile nivelor noastre(mai ales ca peste putin timp voi avea 2 rusoaice - two Russian girls, black and white )
            Ultima editare de dan chiperi; 24.mai.2014, 12:49.
            blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ht=iesire+iasi whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ight=lada+niva

            Comentariu


            • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

              ...satelitii planetari barberiti, gasiti pe grupul fata nu de foarte buna calitateClick pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01398.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	939,7 KB 
ID:	952045

              ...apoi masuratori facute pentru a sti ce saiba distantier sa se puna intre pinionul de atac si rulmentul de pe pinion astfel incat el sa "calce" exact pe coroanaClick pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01401.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	836,2 KB 
ID:	952046Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01422.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	755,4 KB 
ID:	952048, dupa saiba potrivita s-a strans piulita din capatul pinionului cu surubelnita dinamometrica(si nu cu pistolul pneumatic cum se poarta pe la noi)Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01407.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,10 MB 
ID:	952047
              ...si cam asa arata un kit de distantiere pentru toate dimensiunile Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01402.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	816,7 KB 
ID:	952049
              ... a urmat apoi "proba ceasurilor comparatoare", pentru a se regla jocul si pozitia coroanei Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01411.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,01 MB 
ID:	952050Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01412.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	954,1 KB 
ID:	952051
              ...se reiau operatiunile si pe grupul fata
              Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01420.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	903,3 KB 
ID:	952052Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01431.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1.003,2 KB 
ID:	952053
              ... colegul Costache in rol de invatacel in ale "ceasurilor"Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01433.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	771,7 KB 
ID:	952054

              P.S.: cred ca pana sa vedem pe la noi mecanici care sa faca de-astea la o rusoaica, vom reusi noi sa devenim mecanici
              Ultima editare de dan chiperi; 24.mai.2014, 10:43.
              blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ht=iesire+iasi whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ight=lada+niva

              Comentariu


              • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

                .... si ca tot ma laudai cu MAREA INALTARE a Natashei mele, cam asta e diferenta fata de o Niva stock din 2010 intalnita pe drum in Moldova (cu mentiunea ca eu am jante pe 15" care te mai coboara un cam cu 3cm la nivelul ax butuc )Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01440.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,21 MB 
ID:	952055Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01443.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,01 MB 
ID:	952056Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	DSC01442.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1.004,5 KB 
ID:	952057
                blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ht=iesire+iasi whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ight=lada+niva

                Comentariu


                • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

                  Apreciez faptul ca postezi tot ce repari,modifici,adaptezi la masina singur sau in service fi convins ca exista si un public interesat de aceste lucruri . Legat de faptul ca;- dar atata timp cat au disparut "dinozaurii" posesori de Niva care-si repara singuri masinile, nu le voi afisa pentru a nu fi banuit de "spionaj industrial"- dinozaurii nu au disparut exemplu @gabytm care am vazut la ce lucrare s a inhamat.Din cate am vazut in foto.mecanicul e destul de tanar deci ideea cu mecanic batran care sa lucreze la Niva persista doar la noi in RO.Am o singura intrebare la ce pret ai iesit cu lucrarea manopera +piese ?

                  Comentariu


                  • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

                    Postat în original de nas ne dagoniat Vezi post
                    Apreciez faptul ca postezi tot ce repari,modifici,adaptezi la masina singur sau in service fi convins ca exista si un public interesat de aceste lucruri . Legat de faptul ca;- dar atata timp cat au disparut "dinozaurii" posesori de Niva care-si repara singuri masinile, nu le voi afisa pentru a nu fi banuit de "spionaj industrial"- dinozaurii nu au disparut exemplu @gabytm care am vazut la ce lucrare s a inhamat.Din cate am vazut in foto.mecanicul e destul de tanar deci ideea cu mecanic batran care sa lucreze la Niva persista doar la noi in RO.Am o singura intrebare la ce pret ai iesit cu lucrarea manopera +piese ?
                    mecanicul e tanar, numai ca a facut scoala de mecanici la uzinele din Toglyatti-Rusia pe Niva, si repara numai Niva de atunci

                    ...pret? in afara de rapoarte care le-am avut de la prietenul Karol(sper sa nu se supere ca mi-am permis sa il denumesc prieten desi ne-am vazut de doar 2 ori )
                    ... piese cum a spus mai sus:
                    - 2 rulmenti conici in grup putini uzati
                    - semering si flansa grup spate
                    - distantiere pinioane atac grupuri
                    - un burduf capat bara
                    - piulitele de strans planetara(pe care tipul le schimba la fiecare desfacere)
                    - 3litri ulei pentru grupuri(apropo 10 lei litru si e in bidon de 3 litri special pentru refilul de grupuri- adica intra toti cei 3 litri fata + spate)

                    ...tin sa precizez ca tot dezmatul scos/reglat/pus la loc a durat 5 ore si manopera in afara de taxa aferenta am mai plusat o sticla de rachiu, facut in propria batatura si data in semn de prietenie mecanicului (prietenii stiu cam ce gust are)

                    P.S.: nu cred ca toate aceste preturi conteaza intr-un final cat conteaza tot ce a insemnat aceasta operatiune PROFI
                    Nu voi mai vorbi neaparat despre preturi atat la piese cat si la manopera(eventual pe PM sau la telefon), deoarece multe se pot interpreta, in bine sau in rau. Am mai expus in trecut preturi la piese si taxe la manopera astfel incat sa se deduca ca se merita efortul sa repar masina in Moldova.
                    ...cu piese +drum+manopera am iesit cam cat dai in tara o manopera de schimb ambreiaj....
                    Ultima editare de dan chiperi; 24.mai.2014, 12:37.
                    blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ht=iesire+iasi whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ight=lada+niva

                    Comentariu


                    • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

                      ...si ca sa vedeti cam ce meserie face Nea Mecanicu' am filmat cu acordul lui o strangere de rulmenti fata, care ma tin de 3 ani si vreo 10-12 mii km, cu jante cu et negativ plus flanse de 5cm si nu s-au stricat pana acum. P.S.: scuzati-i emotiile, se stia filmat si i-a scapat tubulara(ceea ce nu prea se intampla niciodata)
                      Ultima editare de dan chiperi; 24.mai.2014, 11:18.
                      blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ht=iesire+iasi whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ight=lada+niva

                      Comentariu


                      • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

                        Felicitari Dane pentru noua achizitie, utilaj cu un palmares de exceptie!
                        Cum parcul de utilaje iesene sporeste, poate n-ar fi rau sa "altoim" un mecanic obisnuit cu SDV-uri si documentatie
                        pentru a spori numarul pasionatilor de Niva! Merita cu adevarat sa te bucuri de un asemenea utilaj, este fascinant, iar Dan a fost primul dintre ieseni care a intuit potentialul acestei masini.
                        iti doresc sa fii un catalizator pentru posesorii de Niva din Iasi, poate ne gandim si la un club local al nivarilor
                        Succes in competitiile viitoare!
                        semneaza un fan "anonim"

                        Comentariu


                        • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

                          ...multumesc Domnu', dar cred ca e vorba mai mult de respect pentru utilajul in sine, care nu conteaza neaparat ce marca e.
                          ...cine stie, spatiu il am in curte, cred ca o sa injghebez un mic atelier "Niva", su sdv-uri si diverse piese de rezerva, ca sa reparam utilajele in timp util
                          blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ht=iesire+iasi whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ight=lada+niva

                          Comentariu


                          • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

                            ...si uite asa a trecut timpul si mi-a expirat ITP-ul la Natasha, sper sa ii dau de cap zilele astea (tinand cont ca colegul Livoi a avut ceva probleme cu sonda noxele). Sper la mine sa nu fie nimic de genul pentru ca masina e si arata ca in prima zi, cand a fost scoasa pe fabrica, cu esapament, jante tot

                            ...cred ca sambata ma voi apuca de inlocuit ceva pe la ea(pagube survenite la iesire de pe 1 mai):
                            -cap planetar stanga de la grup
                            -cam curge ulei pe la semering grup fata, partea dreapta. sper sa nu fie ceva mai grav, gen crapat carcasa
                            -tendonul mare spate, stanga care e indoit destul de rau de la o cadere pe o lespede de granit
                            -si marea problema la mine( ce trebuie s-o rezolv), incarcarea de numai 12.3V
                            Ultima editare de dan chiperi; 31.iul.2014, 21:32.
                            blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ht=iesire+iasi whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.p...ight=lada+niva

                            Comentariu


                            • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

                              Postat în original de dan chiperi Vezi post
                              ...si uite asa a trecut timpul si mi-a expirat ITP-ul la Natasha, sper sa ii dau de cap zilele astea (tinand cont ca colegul Livoi a avut ceva probleme cu sonda noxele). Sper la mine sa nu fie nimic de genul pentru ca masina e si arata ca in prima zi, cand a fost scoasa pe fabrica, cu esapament, jante tot

                              ...cred ca sambata ma voi apuca de inlocuit ceva pe la ea(pagube survenite la iesire de pe 1 mai):
                              -cap planetar stanga de la grup
                              -cam curge ulei pe la semering grup fata, partea dreapta. sper sa nu fie ceva mai grav, gen crapat carcasa
                              -tendonul mare spate, stanga care e indoit destul de rau de la o cadere pe o lespede de granit
                              -si marea problema la mine( ce trebuie s-o rezolv), incarcarea de numai 12.3V
                              domnu Dan
                              rezolvarea exzista :) pui scaunul din natasa in aia alba si gata
                              are itp valabil pana la anu,asigurare lafel parca si desigur nu curge pe nicaieri nici un simering si nici brate strambe nu are :):):)
                              de incarcare nu mai vorbesc mai putin de 13,6V nu baga dar nici mai mult :)
                              vezi daca poti schimba carbunii la ala negru si sa vezi tu atunci incarcare :)

                              Comentariu


                              • Re: LADA NIVA IASI - "Natasha"

                                @Dan,la mine sondele au fost ok,catalizatorul a avut ceramica sparta.L-am inlocuit cu unul universal si problemele au disparut.

                                Comentariu

                                Procesare...
                                X

                                Sqreen | Runtime Application Protection