Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

diferentiale Lada Niva

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • diferentiale Lada Niva

    se cunoaste ca Niva are ceva apetenta de a sparge diff-ul fata. Cauzele sunt multiple:
    1. constructie firava
    2. sistemul 4x4 permanent , ce face soferii uituci sa evolueze in teren fara a bloca diff-ul central, existand situatii in care masina trage la urcari cu o singura roata pe fata , urmand inevitabilul trosc.......
    3. neverificarea periodica a jocurilor diferentialului fata.

    Pe scurt, cand se intampla "pocinogul" masina da semne:
    - trosnete in transmisie
    - smucituri serioase resimtite in volan.

    Pasul 1 - verificarea uleiului din diferential. Se da jos uleiul din dif fata intr-un vas curat pt a observa daca contine aschii. Daca gasiti ceva asemanator cu ceea ce vedeti in poza, atunci trebuie demontat diferentialul fata de pe masina.
    Fișiere atașate
    ing. Luigi PIRSU
    www.nissan4x4.ro
    service si tunning NISSAN
    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

  • #2
    Re: diferentiale Lada Niva

    Pasul 2- Demontarea capacului inferior al diferentialului si constatarea damage-urilor
    Fișiere atașate
    ing. Luigi PIRSU
    www.nissan4x4.ro
    service si tunning NISSAN
    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

    Comentariu


    • #3
      Re: diferentiale Lada Niva

      Pasul3- Daca damage-urile sunt confirmate prin gasirea in capac a aschiilor si spanului aferent, se trece la demontarea diferentialului de pe auto si "spargerea" lui la banc.

      Dupa cum se vede in poze, pacientul nostru a prezentat spargerea danturii pinionului satelit
      Fișiere atașate
      ing. Luigi PIRSU
      www.nissan4x4.ro
      service si tunning NISSAN
      Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

      Comentariu


      • #4
        Re: diferentiale Lada Niva

        In mod obisnuit se pot schimba numai pinioanele satelit, dar , din nefericire , bucati din acesta au intrat in angrenajul pinion - coroana, amprentand serios dantura acestuia. Deci va trebui inlocuit cu totul
        Fișiere atașate
        ing. Luigi PIRSU
        www.nissan4x4.ro
        service si tunning NISSAN
        Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

        Comentariu


        • #5
          Re: diferentiale Lada Niva

          solutiile ar fi variate:
          - un dif nou de fata ( cu pret intre 1300-1600lei + TVA)
          - utilizarea unui diferential de spate si inlocuirea pieselor in dif fata

          Atentie. Pe coroana aveti un marcaj cu raportul de transmisie al ansamblului pinion-coroana . El trebuie sa fie acelasi cu cel pe care il inlocuiti
          Fișiere atașate
          ing. Luigi PIRSU
          www.nissan4x4.ro
          service si tunning NISSAN
          Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

          Comentariu


          • #6
            Re: diferentiale Lada Niva

            Salutare daca respectam punctul 2 si 3 putem lungi un pic viata diferentialului sau din constructie este facut sa pice mai des?Se poate confectiona pinionul satelit spre exemplu dintr-un material cu o duritate mai mare?
            Dacia Duster 4x4
            Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

            Comentariu


            • #7
              Re: diferentiale Lada Niva

              As adauga la aceasta prezentare corecta si amanuntioasa si faptul ca se lungeste viata diferentialului fata prin verificarea dupa fiecare iesire mai "hard" a jocului din pinionul de atac . Cei doi rulmenti conici de pe pinionul de atac sunt tensionati de o bucsa elastica care este strinsa de flansa cardan . Cind expunem diferentialul la socuri bucsa se preseaza si apar jocuri care trebuie corectate prin stringere . 90% din diferentiale rup dintii din aceasta cauza.In poza se vede cum bucsa este umflata peste unghiul in care este activ .Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	bucsa elastica defecta.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	27,9 KB 
ID:	873408

              Comentariu


              • #8
                Re: diferentiale Lada Niva

                Maestre @Niva nu stiu daca sunt cativa meseriasi in tara care sa nimereasca strangerea acelei buccsi deformabile!
                In manual scrie ca se strange undeva pe la 190-220 daN dar in realitate cuplul de strangere este altul/se strange din aproape in aproape avand grija sa nu se blocheze diferentialul/ datorita calitatii materialelor si a furnizorilor care livreaza aceasta bucsa!
                Un intelectual rezolva problemele.Un geniu le evita. -Einstein-

                Comentariu


                • #9
                  Re: diferentiale Lada Niva

                  bucsa elastica= bucsa prostului
                  Este una din putinele masini la care am vazut aberatia asta. Rusnacii au construit-o pt ca este solutia ieftina si rapida de a "regla" un diferential fara bataie de cap cu saibe de reglaj si demontari succesive pana bunghesti jocul corespunzator. Din nefericire ansamblul nu e stabil si necesita restrangeri repetate, restrangeri de care unii habar nu au ( fie ei propietari sau mecanici) , de aici ....buba des !
                  ing. Luigi PIRSU
                  www.nissan4x4.ro
                  service si tunning NISSAN
                  Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: diferentiale Lada Niva

                    corecta afirmatia ca cartea abereaza ! Dupa ce in repetate rinduri am strins conform indicatiilor din carte , am reusit sa sparg diferentialele. Eu le string din aproape in aproape , la montaj folosesc vaselina Metabond , si aditivez uleiul , adica varvolina , pentru a optine o suprafata mai rezistenta la frecare . In aceste conditii de montaj , si cu verificarile periodice reusesc sa nu mai sparg diferentialul fata la Niva.
                    Mai exista solutia din poza , e foarte fiabila , chiar daca si asta e pe bucsi.

                    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	diferrential blocant2.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	78,8 KB 
ID:	873413Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	diferrential blocant.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	58,2 KB 
ID:	873414
                    Ultima editare de Astral; 25.aug.2011, 23:22.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: diferentiale Lada Niva

                      Postat în original de Niva Vezi post
                      corecta afirmatia ca cartea abereaza ! Dupa ce in repetate rinduri am strins conform indicatiilor din carte , am reusit sa sparg diferentialele. Eu le string din aproape in aproape , la montaj folosesc vaselina Metabond , si aditivez uleiul , adica varvolina , pentru a optine o suprafata mai rezistenta la frecare . In aceste conditii de montaj , si cu verificarile periodice reusesc sa nu mai sparg diferentialul fata la Niva.
                      Mai exista solutia din poza , e foarte fiabila , chiar daca si asta e pe bucsi.

                      [ATTACH=CONFIG]114245[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]114246[/ATTACH]
                      Adica...parca din ce vad eu aici asta aduce cu diferential spate...ceva nu pricep mai bine pun mana pe telefon:)

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: diferentiale Lada Niva

                        Da, asa este, carcasa diferentialului fata este facuta dintr-o punte spate. Rusii folosesc frecvent astfel de carcase la care modifica inclusiv sistemul de prindere a acestora pe masina.
                        Detalii puteti gasi aici: http://www.nivashop.ru/vcd-389-5-2617/goodsinfo.html ; http://www.nivashop.ru/vcd-389-4-3573/goodsinfo.html
                        Va mai puteti inspira si de pe www.f-design.ru
                        cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: diferentiale Lada Niva

                          Ma bag si eu ca musca in lapte: adica de cate ori simti ca ai joc in diferential (dupa ce ai sarit trei brazde) desfaci grupul fata cu tot tacamul si mai strangi bucsa elastica si apoi aduni grupul si alea alea (ulei, metabond) ?
                          Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi!

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: diferentiale Lada Niva

                            1. pt strangerea bucsei elastice nu este necesara decat demontarea cardanului la prinderea respectiva
                            2. cine e baiat destept, renunta la solutia bucsei elasice, pt una clasica. In acest fel se termina cu problemele!
                            ing. Luigi PIRSU
                            www.nissan4x4.ro
                            service si tunning NISSAN
                            Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: diferentiale Lada Niva

                              Postat în original de nissan4x4 Vezi post
                              1. pt strangerea bucsei elastice nu este necesara decat demontarea cardanului la prinderea respectiva
                              2. cine e baiat destept, renunta la solutia bucsei elasice, pt una clasica. In acest fel se termina cu problemele!


                              cand se strange bucsa elastica...se deplaseaza putin inapoi pinionul de atac..si nu mai calca cum trebuie pe coroana,adica cu toata suprafata...trebuie bagate ceva saibe distantiere (de reglaj)...dar pentru operatia asta..se demonteaza grupul si cum ai zis,mai bine se renunta la bucsa deformabila,...si faci treaba buna..
                              Land Niva Luci
                              WWOC-VALCEA
                              X-TREME OLANESTI

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X