Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

diferentiale Lada Niva

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #46
    Re: diferentiale Lada Niva

    sigur reduce ceva...

    Comentariu


    • #47
      Re: diferentiale Lada Niva

      Daca se monteaza diferentiale fata/spate LSD Torsen, mai exista problema acelei bucsE pe fata? Nu prea imi dau seama din video-uri ce se inlocuieste si ce ramane atunci cand se pune diferentialul torsen...
      Ultima editare de Astral; 09.iun.2018, 07:50.

      Comentariu


      • #48
        Re: diferentiale Lada Niva

        Zilele acestea am avut a doua sansa in viata sa mi se cotonogeasca diferentialul fata, dupa 8 luni in care s-a mai dus unul.
        Nu pot sa-mi dau seama de ce s-a scurs uleiul din el, dar mai avea vreo 7-800 de ml (din 1115ml cat ar trebui sa fie) cand l-am scurs si putin span pe busonul de jos. O fi mult, o fi putin, nu stiu.
        Simptome: masina merge ok numai ca atunci cand e in viteza si accelerez se aude un zornait de sub masina, ceea ce ma face sa cred ca e diferentialul. Si se intampla asta doar cand accelerez; daca ramane in viteza si las pedala de acceleratie nu se mai aude zornaitul. Si inca ceva, pare ca nu se aude mereu.

        Nelamurirea mea, acel zornait n-ar trebui sa se auda chiar daca e in viteza sau nu, chiar daca accelerez sau nu?

        Sa-l dau jos sa ma uit in el, sa nu mi se intample ca la cel anterior cand mi-a crapat toata cutia in mers?

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	diferential.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	591,6 KB 
ID:	1014081

        Comentariu


        • #49
          Re: diferentiale Lada Niva

          In calitate de fost dealer LADA si in baza experientei castigate ca urmare a lucrarilor de garantie si post garantie , pot sa afirm urmatoarele:
          1. majoritatea soferilor de LADA habar nu au ce fac cele doua manete ale tractiunii
          - una este pt blocarea diferentialului central , obtii 4x4 High
          - una este pt actionarea treptei reduse, obtii 4x4 LOW

          2. majoritatea nu stiu ca 4x4 permanent inseamna 1x4 , suprasolicitand tractiunea fata datorita situatiilor in care masina se trage cu o singura roata, de pe fata. Rezulta ruperi de planetara dar si distrugeri ale diff-ului fata care nu e dimensionat pt aceste eforturi.
          - exista solutia modificarii reductorului in asa fel incat sa renunti la acel 4x4 permanent (=1x4 de fapt) si masina sa ruleze numai cu tractiune spate pe sosea . Avantajul il reprezinta faptul ce "uitucii" si nestiutorii vazand ca patineaza spatele, vor cupla si tractiunea fata, aceasta fiind solicitata mai putin pt ca masina impinge si cu spatele . Eu o recomand

          3. mod de rulare in offroad, a masinii cu tractiune permanenta
          - imediat ce ajungi pe o suprafata alunecoasa ( noroi, iarba, pietris, zapada ) , anentie asfaltul ud nu se consideta suprafata alunecoasa , se blocheaza difful central in asa fel incat motorul se repartizeze cuplul 50% pe fata si 50% pe spate. Directia se va manevra mai greu dar efortul pe axe va fi impartit si nu vor aparea ruperi ale transmisiei
          - daca pe drumul ce il parcurgeti , va faceti socoteala ca nu aveti de gand sau posibilitatea unei viteze mai mari de 50km /h va recomand din start sa actionati levierul pt tr redusa, LOW. In acest fel scadeti la jumatate efortul pe motor, ambreiaj si cutia de viteze. Masina devine brusc mai sprintena , frana de motor f eficienta si cuplul motor la roata se dubleaza .
          - Niva e totusi o masina sensibila pe transmisie , cam aceeasi din anii 80, nu recomand montarea anvelopelor gen SIMEX pe aceasta masina. De multe ori, avand in vedere ca masina este mica si usoara, cu niste simple MT-uri iese din noroaie du unde nu pot iesi cruiserele mari, precum Landcruiser, Patrol sau G klasse, deci nu prea este nevoie de supra suprasolicitarea unor navelope grele si agresive .

          Cam asta este pareara mea si micile observatii ale activitatii mele .
          Doresc tuturor NIVA-rilor numai calatorii placute si fara incidente tehnice !
          ing. Luigi PIRSU
          www.nissan4x4.ro
          service si tunning NISSAN
          Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

          Comentariu


          • #50
            Re: diferentiale Lada Niva

            Postat în original de nissan4x4 Vezi post
            In calitate de fost dealer LADA si in baza experientei castigate ca urmare a lucrarilor de garantie si post garantie , pot sa afirm urmatoarele:
            1. majoritatea soferilor de LADA habar nu au ce fac cele doua manete ale tractiunii
            - una este pt blocarea diferentialului central , obtii 4x4 High
            - una este pt actionarea treptei reduse, obtii 4x4 LOW

            2. majoritatea nu stiu ca 4x4 permanent inseamna 1x4 , suprasolicitand tractiunea fata datorita situatiilor in care masina se trage cu o singura roata, de pe fata. Rezulta ruperi de planetara dar si distrugeri ale diff-ului fata care nu e dimensionat pt aceste eforturi.
            - exista solutia modificarii reductorului in asa fel incat sa renunti la acel 4x4 permanent (=1x4 de fapt) si masina sa ruleze numai cu tractiune spate pe sosea . Avantajul il reprezinta faptul ce "uitucii" si nestiutorii vazand ca patineaza spatele, vor cupla si tractiunea fata, aceasta fiind solicitata mai putin pt ca masina impinge si cu spatele . Eu o recomand

            3. mod de rulare in offroad, a masinii cu tractiune permanenta
            - imediat ce ajungi pe o suprafata alunecoasa ( noroi, iarba, pietris, zapada ) , anentie asfaltul ud nu se consideta suprafata alunecoasa , se blocheaza difful central in asa fel incat motorul se repartizeze cuplul 50% pe fata si 50% pe spate. Directia se va manevra mai greu dar efortul pe axe va fi impartit si nu vor aparea ruperi ale transmisiei
            - daca pe drumul ce il parcurgeti , va faceti socoteala ca nu aveti de gand sau posibilitatea unei viteze mai mari de 50km /h va recomand din start sa actionati levierul pt tr redusa, LOW. In acest fel scadeti la jumatate efortul pe motor, ambreiaj si cutia de viteze. Masina devine brusc mai sprintena , frana de motor f eficienta si cuplul motor la roata se dubleaza .
            - Niva e totusi o masina sensibila pe transmisie , cam aceeasi din anii 80, nu recomand montarea anvelopelor gen SIMEX pe aceasta masina. De multe ori, avand in vedere ca masina este mica si usoara, cu niste simple MT-uri iese din noroaie du unde nu pot iesi cruiserele mari, precum Landcruiser, Patrol sau G klasse, deci nu prea este nevoie de supra suprasolicitarea unor navelope grele si agresive .

            Cam asta este pareara mea si micile observatii ale activitatii mele .
            Doresc tuturor NIVA-rilor numai calatorii placute si fara incidente tehnice !
            Salut colegu, multumesc de sfaturi. De acum voi stii cum sa-mi folosesc mai bine masinuta.
            Insa eu spusesem in postarea mea ca mi s-a scurs uleiul din diferential. Si daca la urmatorul diferential tot mi se va scurge uleiul si n-o sa stiu din ce cauza si pe unde voi pati la fel, indiferent cat de bine o sa actionez eu acele manetute :)

            Comentariu


            • #51
              Re: diferentiale Lada Niva

              Am eu montata puntea decuplabila pt 4x2 pe Niva,dar nu am facut niciodata consumul masinii, mai ales ca este pe GPL,deci nu stiu daca a scazut sau nu consumul. Asadar la maneta mica se mai adauga o pozitie si anume"in fata" si ramane cu tractiunea spate. Dezavantajul este ca transmisia fata tot este angrenata prin rotile din fata deoarece nu are MRL-uri. Practic este 4x2,dar nu in adevaratul sens al cuvantului. Cert este ca in 4x2 masina este mult mai "elastica" daca pot spune asa si ruleaza mult mai usor. Daca ar exista MRL--uri pt Niva,chiar ar merita jucaria asta si atunci,implicit ar scadea si consumul.

              Comentariu


              • #52
                Re: diferentiale Lada Niva

                valeleu :) au inceput oamenii sa rupa diferentiale mai mult ca mine:D:D:D
                problema scurgerii e veche :) daca nu curge pe la garnituri sau simeringuri vezi aerisitorul sau busonul :)
                daca vrei sa scapi de "celebra" rupere a diferentialelor fata le schimbi cu unul facut dintr-o carcasa de punte spate, eu nu am reusit sa il schimb dar mi-as fi dorit :) in schimb eu le rupeam pe sarituri sau alte solicitari anormale.
                si eu aveam zdranganit sub masina dar la mine venea din planetare si tot asa doar la acceleratie... totusi verifica si acea "gogoasa" de cauciuc care face legatura dintre cutie si reductor,nu e reu un ochi si la crucile cardanice si culisante... cine stie :)
                iar nu in ultimul rand ca si asta e posibil :) verifica piulitele la roti sa fie stranse ca si asta e pozibil :D:D:D

                Comentariu


                • #53
                  1-Salutare!sunt nou pe forum si la fel de nou si in ale Ladei Niva!am citit acest topic si sunt derutat!inca nu am invatat sa conduc o niva (offroad sau sosea)!intrebarea mea (folosind masina 90% pt offroad,nu extrem doar de distractie) cum trebuie sa ma joc cu acele manete despre care vorbiti?eu merg pe sosea cu maneta mijlocie (ultima dinspre spatele masinii) impinsa in spate iar maneta mica impinsa in fata (adica cu becul stins in bord). Intru in teren accidentat dau maneta mijlocie in fata si merg asa.daca raman blocat,atunci cuplez si maneta mica ,inpongand.o instre spate ,si se aprinde becul in bord,atunci simt ca ma ajuta mai tare transmisia si ies cu usurinta!
                  2-eu folosind masina cum spuneam ,aproape mereu in offroad de distractie,merita sa investesc sa iau acel cuplaj sa o transform si in 2x4?
                  3-daca sunt colegi care ma pot initia intrale niva ,cu sfaturi va.as fi recunoscator!



                  mentionez faptul ca am achizitionat o niva 1.7 din 2005 si chiar imi place!

                  Comentariu


                  • #54
                    Salutare tuturor. Este cineva pe aici care detine info despre rappartele lada niva 2007, adica numarul de dinti la coroana si pinion atac . Mulțumesc

                    Comentariu


                    • #55
                      Postat în original de nissan4x4 Vezi post
                      Re: diferentiale Lada Niva

                      In calitate de fost dealer LADA si in baza experientei castigate ca urmare a lucrarilor de garantie si post garantie , pot sa afirm urmatoarele:
                      1. majoritatea soferilor de LADA habar nu au ce fac cele doua manete ale tractiunii
                      - una este pt blocarea diferentialului central , obtii 4x4 High
                      - una este pt actionarea treptei reduse, obtii 4x4 LOW

                      2. majoritatea nu stiu ca 4x4 permanent inseamna 1x4 , suprasolicitand tractiunea fata datorita situatiilor in care masina se trage cu o singura roata, de pe fata. Rezulta ruperi de planetara dar si distrugeri ale diff-ului fata care nu e dimensionat pt aceste eforturi.
                      - exista solutia modificarii reductorului in asa fel incat sa renunti la acel 4x4 permanent (=1x4 de fapt) si masina sa ruleze numai cu tractiune spate pe sosea . Avantajul il reprezinta faptul ce "uitucii" si nestiutorii vazand ca patineaza spatele, vor cupla si tractiunea fata, aceasta fiind solicitata mai putin pt ca masina impinge si cu spatele . Eu o recomand

                      3. mod de rulare in offroad, a masinii cu tractiune permanenta
                      - imediat ce ajungi pe o suprafata alunecoasa ( noroi, iarba, pietris, zapada ) , anentie asfaltul ud nu se consideta suprafata alunecoasa , se blocheaza difful central in asa fel incat motorul se repartizeze cuplul 50% pe fata si 50% pe spate. Directia se va manevra mai greu dar efortul pe axe va fi impartit si nu vor aparea ruperi ale transmisiei
                      - daca pe drumul ce il parcurgeti , va faceti socoteala ca nu aveti de gand sau posibilitatea unei viteze mai mari de 50km /h va recomand din start sa actionati levierul pt tr redusa, LOW. In acest fel scadeti la jumatate efortul pe motor, ambreiaj si cutia de viteze. Masina devine brusc mai sprintena , frana de motor f eficienta si cuplul motor la roata se dubleaza .
                      - Niva e totusi o masina sensibila pe transmisie , cam aceeasi din anii 80, nu recomand montarea anvelopelor gen SIMEX pe aceasta masina. De multe ori, avand in vedere ca masina este mica si usoara, cu niste simple MT-uri iese din noroaie du unde nu pot iesi cruiserele mari, precum Landcruiser, Patrol sau G klasse, deci nu prea este nevoie de supra suprasolicitarea unor navelope grele si agresive .

                      Cam asta este pareara mea si micile observatii ale activitatii mele .
                      Doresc tuturor NIVA-rilor numai calatorii placute si fara incidente tehnice !


                      Buna seara,
                      vad la punctul 2 - exista solutia modificarii reductorului in asa fel incat sa renunti la acel 4x4 permanent (=1x4 de fapt) si masina sa ruleze numai cu tractiune spate pe sosea . Avantajul il reprezinta faptul ce "uitucii" si nestiutorii vazand ca patineaza spatele, vor cupla si tractiunea fata, aceasta fiind solicitata mai putin pt ca masina impinge si cu spatele . Eu o recomand
                      cum faci asta?

                      la punctul 3, var ca zici sa blochezi dentralul daca mergi pana la maxim 50km/h. multi zic ca doar drept, nu si in viraje ca se rup planetarele.
                      pana la urma car-ei varianta corecta? poti merge cu centralul blocat si rotile virate?

                      multumesc

                      Comentariu


                      • #56
                        Postat în original de RallyZone Vezi post



                        Buna seara,
                        vad la punctul 2 - exista solutia modificarii reductorului in asa fel incat sa renunti la acel 4x4 permanent (=1x4 de fapt) si masina sa ruleze numai cu tractiune spate pe sosea . Avantajul il reprezinta faptul ce "uitucii" si nestiutorii vazand ca patineaza spatele, vor cupla si tractiunea fata, aceasta fiind solicitata mai putin pt ca masina impinge si cu spatele . Eu o recomand
                        cum faci asta?

                        la punctul 3, var ca zici sa blochezi dentralul daca mergi pana la maxim 50km/h. multi zic ca doar drept, nu si in viraje ca se rup planetarele.
                        pana la urma car-ei varianta corecta? poti merge cu centralul blocat si rotile virate?

                        multumesc
                        In teren se blochează centralul. E făcut sa fie deblocat pe asfalt.
                        Ultima editare de ubu; 14.oct.2019, 14:46.

                        Comentariu

                        Procesare...
                        X