nissan4x4 Postat August 25, 2011 Partajează Postat August 25, 2011 se cunoaste ca Niva are ceva apetenta de a sparge diff-ul fata. Cauzele sunt multiple: 1. constructie firava 2. sistemul 4x4 permanent , ce face soferii uituci sa evolueze in teren fara a bloca diff-ul central, existand situatii in care masina trage la urcari cu o singura roata pe fata , urmand inevitabilul trosc....... 3. neverificarea periodica a jocurilor diferentialului fata. Pe scurt, cand se intampla "pocinogul" masina da semne: - trosnete in transmisie - smucituri serioase resimtite in volan. Pasul 1 - verificarea uleiului din diferential. Se da jos uleiul din dif fata intr-un vas curat pt a observa daca contine aschii. Daca gasiti ceva asemanator cu ceea ce vedeti in poza, atunci trebuie demontat diferentialul fata de pe masina. ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat August 25, 2011 Autor Partajează Postat August 25, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Pasul 2- Demontarea capacului inferior al diferentialului si constatarea damage-urilor ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat August 25, 2011 Autor Partajează Postat August 25, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Pasul3- Daca damage-urile sunt confirmate prin gasirea in capac a aschiilor si spanului aferent, se trece la demontarea diferentialului de pe auto si "spargerea" lui la banc. Dupa cum se vede in poze, pacientul nostru a prezentat spargerea danturii pinionului satelit ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat August 25, 2011 Autor Partajează Postat August 25, 2011 Re: diferentiale Lada Niva In mod obisnuit se pot schimba numai pinioanele satelit, dar , din nefericire , bucati din acesta au intrat in angrenajul pinion - coroana, amprentand serios dantura acestuia. Deci va trebui inlocuit cu totul ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat August 25, 2011 Autor Partajează Postat August 25, 2011 Re: diferentiale Lada Niva solutiile ar fi variate: - un dif nou de fata ( cu pret intre 1300-1600lei + TVA) - utilizarea unui diferential de spate si inlocuirea pieselor in dif fata Atentie. Pe coroana aveti un marcaj cu raportul de transmisie al ansamblului pinion-coroana . El trebuie sa fie acelasi cu cel pe care il inlocuiti ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Caphonne Postat August 25, 2011 Partajează Postat August 25, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Salutare daca respectam punctul 2 si 3 putem lungi un pic viata diferentialului sau din constructie este facut sa pice mai des?Se poate confectiona pinionul satelit spre exemplu dintr-un material cu o duritate mai mare? Dacia Duster 4x4 Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Niva Postat August 25, 2011 Partajează Postat August 25, 2011 Re: diferentiale Lada Niva As adauga la aceasta prezentare corecta si amanuntioasa si faptul ca se lungeste viata diferentialului fata prin verificarea dupa fiecare iesire mai "hard" a jocului din pinionul de atac . Cei doi rulmenti conici de pe pinionul de atac sunt tensionati de o bucsa elastica care este strinsa de flansa cardan . Cind expunem diferentialul la socuri bucsa se preseaza si apar jocuri care trebuie corectate prin stringere . 90% din diferentiale rup dintii din aceasta cauza.In poza se vede cum bucsa este umflata peste unghiul in care este activ . Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
scaiceanu marian Postat August 25, 2011 Partajează Postat August 25, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Maestre @Niva nu stiu daca sunt cativa meseriasi in tara care sa nimereasca strangerea acelei buccsi deformabile! In manual scrie ca se strange undeva pe la 190-220 daN dar in realitate cuplul de strangere este altul/se strange din aproape in aproape avand grija sa nu se blocheze diferentialul/ datorita calitatii materialelor si a furnizorilor care livreaza aceasta bucsa! Un intelectual rezolva problemele.Un geniu le evita. -Einstein- Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat August 25, 2011 Autor Partajează Postat August 25, 2011 Re: diferentiale Lada Niva bucsa elastica= bucsa prostului Este una din putinele masini la care am vazut aberatia asta. Rusnacii au construit-o pt ca este solutia ieftina si rapida de a "regla" un diferential fara bataie de cap cu saibe de reglaj si demontari succesive pana bunghesti jocul corespunzator. Din nefericire ansamblul nu e stabil si necesita restrangeri repetate, restrangeri de care unii habar nu au ( fie ei propietari sau mecanici) , de aici ....buba des ! 1 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Niva Postat August 25, 2011 Partajează Postat August 25, 2011 (editat) Re: diferentiale Lada Niva corecta afirmatia ca cartea abereaza ! Dupa ce in repetate rinduri am strins conform indicatiilor din carte , am reusit sa sparg diferentialele. Eu le string din aproape in aproape , la montaj folosesc vaselina Metabond , si aditivez uleiul , adica varvolina , pentru a optine o suprafata mai rezistenta la frecare . In aceste conditii de montaj , si cu verificarile periodice reusesc sa nu mai sparg diferentialul fata la Niva. Mai exista solutia din poza , e foarte fiabila , chiar daca si asta e pe bucsi. Editat August 25, 2011 de Astral Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
KAROLOKW Postat Septembrie 9, 2011 Partajează Postat Septembrie 9, 2011 Re: diferentiale Lada Niva corecta afirmatia ca cartea abereaza ! Dupa ce in repetate rinduri am strins conform indicatiilor din carte , am reusit sa sparg diferentialele. Eu le string din aproape in aproape , la montaj folosesc vaselina Metabond , si aditivez uleiul , adica varvolina , pentru a optine o suprafata mai rezistenta la frecare . In aceste conditii de montaj , si cu verificarile periodice reusesc sa nu mai sparg diferentialul fata la Niva. Mai exista solutia din poza , e foarte fiabila , chiar daca si asta e pe bucsi. [ATTACH=CONFIG]114245[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]114246[/ATTACH] Adica...parca din ce vad eu aici asta aduce cu diferential spate...ceva nu pricep mai bine pun mana pe telefon:) Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nivaforever Postat Septembrie 11, 2011 Partajează Postat Septembrie 11, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Da, asa este, carcasa diferentialului fata este facuta dintr-o punte spate. Rusii folosesc frecvent astfel de carcase la care modifica inclusiv sistemul de prindere a acestora pe masina. Detalii puteti gasi aici: http://www.nivashop.ru/vcd-389-5-2617/goodsinfo.html ; http://www.nivashop.ru/vcd-389-4-3573/goodsinfo.html Va mai puteti inspira si de pe http://www.f-design.ru cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
albinaru Postat Septembrie 16, 2011 Partajează Postat Septembrie 16, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Ma bag si eu ca musca in lapte: adica de cate ori simti ca ai joc in diferential (dupa ce ai sarit trei brazde) desfaci grupul fata cu tot tacamul si mai strangi bucsa elastica si apoi aduni grupul si alea alea (ulei, metabond) ? Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Septembrie 16, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 16, 2011 Re: diferentiale Lada Niva 1. pt strangerea bucsei elastice nu este necesara decat demontarea cardanului la prinderea respectiva 2. cine e baiat destept, renunta la solutia bucsei elasice, pt una clasica. In acest fel se termina cu problemele! ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Land Niva Luci Postat Septembrie 23, 2011 Partajează Postat Septembrie 23, 2011 Re: diferentiale Lada Niva 1. pt strangerea bucsei elastice nu este necesara decat demontarea cardanului la prinderea respectiva 2. cine e baiat destept, renunta la solutia bucsei elasice, pt una clasica. In acest fel se termina cu problemele! cand se strange bucsa elastica...se deplaseaza putin inapoi pinionul de atac..si nu mai calca cum trebuie pe coroana,adica cu toata suprafata...trebuie bagate ceva saibe distantiere (de reglaj)...dar pentru operatia asta..se demonteaza grupul si cum ai zis,mai bine se renunta la bucsa deformabila,...si faci treaba buna..:2dr Land Niva Luci WWOC-VALCEA X-TREME OLANESTI Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
albinaru Postat Septembrie 23, 2011 Partajează Postat Septembrie 23, 2011 Re: diferentiale Lada Niva In sfarsit ma lumineaza cineva. Multam fain. Apropo ai vandut rusoaica rosie? Lamuriti-ma si pe mine cat duce un motor stock de Niva bine intretinut! Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Land Niva Luci Postat Septembrie 23, 2011 Partajează Postat Septembrie 23, 2011 Re: diferentiale Lada Niva In sfarsit ma lumineaza cineva. Multam fain. Apropo ai vandut rusoaica rosie? Lamuriti-ma si pe mine cat duce un motor stock de Niva bine intretinut! rusoaica e acasa inca.daca a fost bine "tratat" probabil 200.000 - 250.000km...daca nu la 150.000 e musai sa-i mai pui un rand nou de segmenti acum depinde la ce ani de fabricatie te referi....:old Land Niva Luci WWOC-VALCEA X-TREME OLANESTI Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
albinaru Postat Septembrie 24, 2011 Partajează Postat Septembrie 24, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Adica? Lasa-ma sa ghicesc: cele vechi , cu carburatie, duc mai mult decat cele pe injectie? Cum este blocul de la Natasha cu camasi amovibile sau trebuie honuit pentru fiecare RK de motor? Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
dmx Postat Octombrie 6, 2011 Partajează Postat Octombrie 6, 2011 Re: diferentiale Lada Niva La ultimele doua probleme avute cu grupul fata am avurt"norocul"(daca pot sa-i spun asa) sa rup doar dintii satelitilor, fara a afecta pinionul sau coroana.Am incercat cu sateliti originali Niva si cu sateliti de Chevy Niva, banuind ca si calitatea materialelor folosite nu este cea mai buna. Nu sunt ceva producatori aftermarket care realizeaza aceste componente calitativ mai bune? Omul este făcut să trăiască şi nu pentru a se pregăti să trăiască! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
KAROLOKW Postat Octombrie 17, 2011 Partajează Postat Octombrie 17, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Salutare DMX uite iti ofer o informatie nu stiu cat de utila iti este dar asa am preluat-o si eu de la cineva care a mai facut ceva incercari...:) in mod normal pinionul satelit este forjat in matrita si apoi este dus la tratament termo-chimic. asta e teoria si teoretic practica :) acum sunt unii care si-au facut pinioane sateliti prin alte metode de prelucrare prin aschiere :) dintr-un material mult mai bun decat ce este in original si le-au supus la tratamente termice si chimice cu nitrurari si fosfatari si spun ei ca tin mai bine. eu personal cred ca cea mai buna solutie este cea cu adaptarea pentru grup fata din carcasa de grup spate cu reglarea clasica cu saibe de reglaj facute bine odata la inceput si apoi asa la un an-doi refacut reglajul si schimbul de "zemuri":) eu personal asta as face si asta vreau sa fac, totul tine de unde pot gasi un grup deala fata custom :) Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
dmx Postat Octombrie 17, 2011 Partajează Postat Octombrie 17, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Pe internet am gasit carcasa pentru grupul fata din fier. Costa undeva la 350 euro, pe la noi nu am gasit pe piata, nici in Ukraina la magazinele pe care le stiu. Eu am acum grupuri de la o lada veche, cu rapoarte 4,3 si sateliti originali pe spate, iar pe fata acum schimb planetarele de 24 caneluri cu planetare pe 22 caneluri pentru a adapta acelasi grup cu sateliti de pe lada veche(mi se par mai tari).Acest schimb este mai complicat decat credeam, carcasele diferentialului fata fiind diferite, dar acum sunt aproape la final. Omul este făcut să trăiască şi nu pentru a se pregăti să trăiască! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Niva Postat Octombrie 18, 2011 Partajează Postat Octombrie 18, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Piesa acea nefinalizata l-ai vazut si la mine in atelier (la intilnirea de la Brasov) Va zic ca merita 350 E , la cit am lucrat la el nu merita confectionat home made . Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
KAROLOKW Postat Octombrie 18, 2011 Partajează Postat Octombrie 18, 2011 Re: diferentiale Lada Niva pai eu sunt un potential client dar cum putem intra in posesia piesei? e drept pretul e maricel dar as face un efort si as da dat vreau sa stiu de unde. Ca eu le-am scris celor de pe internet si in rusa si in engleza si nu am primit nici un raspuns.Stie cineva ceva,pe cineva care ne poate ajuta? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
albinaru Postat Octombrie 24, 2011 Partajează Postat Octombrie 24, 2011 Re: diferentiale Lada Niva Am si eu o intrebare legata de grupuri, cam ce valoare a jocului este permisa ? Sau mai bine zis cam de la ce valoare a jocului pinionului de atac se pot intampla damage-uri? Un sfert de tura? Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Octombrie 25, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 25, 2011 Re: diferentiale Lada Niva jocul la diferential se masoara cu comparatorul ca joc relativ unghiular al coroanei fata de pinion. Acesta trebuie sa fie cam de 2,5 zecimi de milimetru. Acest joc se traduce la pinion ( ca banuiesc ca ,cam asta ar fi intrebarea dvs) intr-un joc undeva la maxxx 1o grd. ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate