Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Discuri la puntea spate - conversie

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Discuri la puntea spate - conversie

    Exista asa ceva la ei:
    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	- Discuri Frana Sapte a.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	72,7 KB 
ID:	1018335Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	- Discuri Frana Sapte e.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	30,2 KB 
ID:	1018336Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	- Discuri Frana Sapte b.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	28,0 KB 
ID:	1018337Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	- Discuri Frana Sapte f.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	43,1 KB 
ID:	1018338Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	- Discuri Frana Sapte c.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	31,9 KB 
ID:	1018339Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	- Discuri Frana Sapte d.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	34,3 KB 
ID:	1018340

    Exista si la noi ?

  • #2
    Re: Discuri la puntea spate - conversie

    Dar cu frana de mana ce face?

    Comentariu


    • #3
      Re: Discuri la puntea spate - conversie

      Hidraulica pe acelasi etrier sau cu cablu pe un etrier separat, e loc destul de inca unul.

      Comentariu


      • #4
        Re: Discuri la puntea spate - conversie

        Etrierele destinate puntii de spate , au incorporat frina de mina actionat pe cablu , print-un excentric cu cama care actioneaza pistonasul .
        Eu am pus de la renault 18 , dar cu pompa de dacia 1300 la maneta de frina de mina , deci cu actionare hidraulica .
        Se intrerupe conducta care merge la puntea din spate , capatul care vine din fata se conecteaza etans la orificiul unde se monteaza paharul , iar partea care merge in spate se conecteaza la una din iesirile pompei , a doua iesire se obtureaza . Se recomanda pompe cu volum cit mai mic pentru a nu deteriora eficienta frinei de picior .

        Comentariu


        • #5
          Re: Discuri la puntea spate - conversie

          Postat în original de Niva Vezi post
          Etrierele destinate puntii de spate , au incorporat frina de mina actionat pe cablu , print-un excentric cu cama care actioneaza pistonasul .
          .
          Deci se poate frana de mana prin cablu pe acelasi etrier.
          Dilema mea este daca scap de problema franarii inegale pe spate (pe sosea).
          Motivul pentru care insa fac modificarea, este cel al scurgerilor de ulei din grup. Nu le mai vreau pe saboti.

          Comentariu


          • #6
            Re: Discuri la puntea spate - conversie

            Lada Niva chiar are nevoie de frane cu disc pe spate?
            Cum se comporta sistemul de franare original?
            Are cineva Niva cu ABS?

            Comentariu


            • #7
              Re: Discuri la puntea spate - conversie

              Presupunand ca se face conversia cu frana disc pe spate, cum se regleaza repartitorul?
              Pe mine m-ar interesa conversia pentru ca la mine pe spate nu este sistem autoreglabil plus ca sistemul cu disc este mai usor de intretinut.
              Ca si masina donatoare de etriere spate ma gandesc la Golf sau Jetta. La dezmembrari se gasesc relativ ieftine.
              4x4 URBAN OFFROAD

              Comentariu


              • #8
                Re: Discuri la puntea spate - conversie

                ...de Golf , Audi etc...cu frana de mana , ca sa ai si frana de mana ...

                ...reglarea corecta se face pe bancul de testare frane ... atentie sa fie undeva unde nu te lasa cu buza umflata din cauza modificarilor ... Sau , in mod empiric , se regleaza pana incep sa blocheze si rotile din spate la franare brutala ( brutala in sensul ca rotile din fata trebuie sa fie blocate la franare ) si apoi se regleaza din repartitor astfel incat sa nu blocheze si spatele , ci doar fata .Testarea se face urmarind cu atentie ca franarea sa se faca pe cat posibil la aceasi viteza ( aprox 40 kmh ) si cu un pasager in spate-centru ( sau aprox 60 kg pe spate -centru ). Desi pare o reducere a eficacitatii franarii , este obligatoriu ca rotile de spate sa nu blocheze la franare pentru a putea pastra controlul masinii la franarea agresiva .
                ... sa fim corecti pana la capat !
                Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                Comentariu


                • #9
                  Re: Discuri la puntea spate - conversie

                  da, stiu faza cu buza umflata....la un moment dat ma gandeam sa gasesc ceva etrier tot de rusoaica, numai nu stiu daca alte tipuri de Lada (mai noi) au franare cu discuri pe spate. Macar asa, de praf in ochi, scria ruseste pe etrier

                  multumesc frumos de informatii.

                  ma mai retine faza cu intrebarea... ce se intampla in caz de accident....cred ca pic de fazan imediat, ca cica modificari la sist de franare.... hai sa o luam altfel:

                  la modelele mai noi frana spate este cu autoreglaj? ca la mine am excentricele care trebuie din cand in cand reglate.
                  Ca daca sunt si sisteme autoreglabile, parca nu mai ma mananca asa tare sa schimb cu etrier.

                  Stiu ca nici cele clasice cu excentrice nu trebuie reglate toata ziua, dar asa de amorul artei e bine sa se autoregleze cate ceva pe la masina
                  4x4 URBAN OFFROAD

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Discuri la puntea spate - conversie

                    Mai autoreglabile decat etrierul nu se exista ( dar nu orice maimutareala - etrierele fara culizante sunt ultimele pe lista mea .. nu ma pot pronunta si pentru altii ...) . Daca discutam destre eficienta si fiabilitate e mult de discutat , mult prea mult .

                    De fazan pici si daca ai alte becuri , deci ...
                    ... sa fim corecti pana la capat !
                    Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Discuri la puntea spate - conversie

                      Uite ce fac altii din masina asta: http://www.youtube.com/watch?v=929gXh2xW2g
                      cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Discuri la puntea spate - conversie

                        Asa dedicatie , mai rar ..
                        ... sa fim corecti pana la capat !
                        Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Discuri la puntea spate - conversie

                          Tocmai sunt proaspatul proprietar a doua etriere de spate de Golf IV cu tot cu placutele de frana (uzate, nu noi, deci inutilizabile) pentru fantastica suma de 80 lei amandoua. Pun poze sus, numai sa le curat un pic ca sunt pline cu de toate.

                          Daca ma ajuta timpul, am sa dau jos puntea spate si am sa termin diferentialul blocabil (cu poze aferente) si sa vedem ce si cum cu frana.

                          Oricum, la o privire pe etriere am observat semnele de VW si Audi.

                          Oare nu merg folosite si pe Lada?? daca cei de la firmele de mai sus au incredere in ele......
                          4x4 URBAN OFFROAD

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Discuri la puntea spate - conversie

                            Postat în original de gabytm Vezi post
                            Tocmai sunt proaspatul proprietar a doua etriere de spate de Golf IV cu tot cu placutele de frana.
                            Oare nu merg folosite si pe Lada
                            am pus la samurai discuri pe spate cu etrieri de golf.
                            urmeaza un alt sam cu etrieri de opel.

                            merg cu siguranta si la niva.
                            3x Suzuki Jimny
                            1x Suzuki Samurai
                            Dacia DoubleCab 4x4

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Discuri la puntea spate - conversie

                              Trecand ieri pe langa un centru de fier vechi, ma dau cu intrebarea la lucratori, ca doar o intrebare nu costa, si gasesc ca prin minune, la 15lei pret, o bucata de tabla de otel de 6mm grosime, de 30cm pe aprox 1m, numai buna pentru distractia cu frana disc.

                              Insa este adevarat ca 2 discuri de frana fac impreuna 200 lei. Eu oricum le cumparasem ca cele de pe fata sunt putin obosite si vroiam sa le schimb.

                              Deci ca si investitie pentru transformare pana acum am cheltuit 95lei, daca tinem cont ca folosesc discurile vechi.
                              Mai ramane sa vedem cat costa treaba cu conductele de frana si furtunele aferente, placutele de frana plus nea strungaru si nea frezoru.

                              Strungarul foloseste la modificarea discurilor (trebuie o degajare a diametrului interior) si strungarul pentru prelucrarea placii de prindere. Eu am gasit la adresa:

                              http://www.ladaniva.co.uk/baxter/Gal...ian/index.html

                              inclusiv poze cu placa adaptoare cu tot cu dimensiuni. Din pacate nu imi dau seama ce fel de etrieri foloseste, deci dimensiunile si distantele referitoare la urechile de prindere ale etrierului vor fi determinate in mod particular.
                              Ce nu inteleg este de ce au frezat locul in care se prinde de punte. Poate va prindeti voi.

                              Una peste alta, daca e sa cumpar doi tamburi de frana de la Cluj (220lei bucata), ca ai mei sunt putin obositi (in sensul ca trebuie putin strunjiti ca au buza) cred ca ies mai de ieftin cu discurile, chiar si daca ar fi sa cumpar altii noi. Plus amorul modificarii....

                              Daca chiar ma apuc de transformare va tin la curent, cu pozele aferente.
                              4x4 URBAN OFFROAD

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X