Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Diferential blocabil

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Diferential blocabil

    Buna tuturor.
    Expun aici constructia unui diferential blocabil facut 98% din piese de Lada Niva, restul fiind de Dacia 1310 si piese facute la strungar.

    Pe scurt, plecand de la diferentialul blocabil Dioffer, am reusit sa construiesc un diferential blocabil. Cum se va comporta in sarcina si cat de durabil este ...doar timpul o va spune, sau altcineva care este dispus sa incerce ce am facut eu cu sau fara imbunatatiri.

    Prin urmare:

    Cei de la Dioffer modifica carcasa portsateliti si adauga un gat mai lung pe care se introduce o piesa conjugata ce duce la blocarea unei planetare cu caracasa rotativa deci blocheaza diferentialul:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	diferential blocabil Dioffer.png 
Afișări:	1 
Mărime:	69,6 KB 
ID:	1022664Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	culisanta.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	23,8 KB 
ID:	1022681
    Din poza a doua se observa ca piesa culisanta are caneluri la interior....deci si planetara trebuie modificata in sensul ca trebuie sa aiba caneluri pe care acea piesa sa culiseze si sa blocheze/deblocheze diferentialul. Treaba delicata.....

    Asa ca am luat diferentialul din fata (ca l-am avut dat jos si la indemana) si am trecut la treaba:
    Asa arata diferentialul initial:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	diferential initial.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	106,0 KB 
ID:	1022665

    Dupa strunjire arata asa:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	caracasa diferential alt unghi.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	105,2 KB 
ID:	1022666Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	caracasa diferentialului de Niva modificat.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	97,1 KB 
ID:	1022667

    De la Dacia 1310 am luat butucul de roata fata care dupa prelucrare arata asa:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	butuc Dacia 1310 alt unghi.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	113,7 KB 
ID:	1022668Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	butuc Dacie 1310 vedere laterala.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	107,5 KB 
ID:	1022669Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	butucul de dacie 1310 modificat.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	115,3 KB 
ID:	1022670
    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	butuc Dacia cu gauri.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	128,0 KB 
ID:	1022671

    Acum am trecut la diferentialul central. Acesta este blocabil si din pacate nu se potriveste in puntile masinii.
    Prin urmare am luat de pe el ceea ce il face blocabil si anume gatul cu caneluri, arborele cu dinti pentru crabot, crabotul si furca de actionare:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	gatul din diferentialul central.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	86,2 KB 
ID:	1022673

    Dupa prelucrare gatul cu dinti arat asa:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	piesa provenita din diferentialul central.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	81,1 KB 
ID:	1022674

    si restul

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	crabotul si arborele cu pinion pentru crabot.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	113,1 KB 
ID:	1022672

    Piesa cu caneluri provenita din diferentialul central am introdus-o pe gatul din butucul de Dacie 1310 la cald si inainte am dat si patru gauri in care voi suda ca sa fiu sigur ca nu se vor roti una fata de alta:

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	piesa canelata alt unghi.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	145,8 KB 
ID:	1022676Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	piesa canelata gaurita.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	130,1 KB 
ID:	1022677

    Vedeti ca butucul de Dacie are in el 6 gauri facute de fabrica pe care le-am acoperit cu sudura, in vedera gauririi celor 8 gauri corespunzatoare pentru diferentialul de Niva. Nu am fost sufficient de atent, dar cand am punctate centrele gaurilor nu am observant ca urma sa dau gaura exact printr-o sudura... rezultatul a fost ca am dat 7 gauri in 10 min si in cea cu sudura in 1 ora dupa ce am facut praf 3 burghie cu varf vidia.

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	asamblare 1.jpg 
Afișări:	2 
Mărime:	140,0 KB 
ID:	1022675

    Mai trebuie sa lamez la gauri pe butucul de Dacie astfel incat capetele de la suruburi sa se "ascunda" sa nu loveasca in urechea de sustinere in care sta rulmentul.

    acum asa arata diferentialul:
    planetara (impropriu spus, dar arborele din desen va face parte din planetara ce va fi modificata) se invarte liber (sper sa se observe, am facut poza invartind piesa)

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	planetara libera.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	194,6 KB 
ID:	1022680Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	detaliu.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	161,6 KB 
ID:	1022678

    "planetara" blocata

    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	planetara blocata.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	165,8 KB 
ID:	1022679

    Referitor la rulmentul conic din partea modificata....nu se mai poate pune. In locul lui se vor pune 2 rulmenti radiali de 45x58x7mm si un rulment axial de 40x60x(nu mai stiu exact..cred ca 5mm). In total acesti 3 rulmenti vor fi impreuna un rulment conic. Mai trebuie sa iau de la strungar bucsa care se pune peste rulmentii radiali si care la exterior are 62mm, exact ca rulmentul conic initial. Oricum va fi o distractie sa reglez inapoi jocul pinion de atac-coroana, dar voi rezolva cumva...



    Ieri am reusit sa scot afara si planetara spate stanga ce urmeaza sa fie modificata in felul urmator :
    Se taie din ea o lungime care este egala cu arborele care are caneluri si pinionul cu dinti pentru crabot(cel de care invart eu in poze). Apoi voi face o bucsa care la cald va uni planetara taiata cu acest arbore si va rezulta o planetara intreaga ca lungime, dar cu pinion de crabot.

    Cele mai mari emotii le-am avut cand am vazut ca pinionul de crabot nu trece prin gaura din punte...dar am vazut ca diametrul gaurii este de 41,5 mm iar pinionul are 41,90, deci am strunjit foarte putin si a intrat. Am mai rezolvat, cel putin teoretic problema rulmentului de pe planetara si anume:

    Avand pinionul de crabot de 41,5mm diametru nu mai pot pune rulmentul original care la gaura are 40 mm.
    Am cautat si am gasit un rulment care are 50x80x10mm dar care nu este capsulat. Problema era ca rulmentul original era de 40x80x23mm si rezista la o sarcina dinamica de 30,7kN. Cel gasit de mine rezista la 16,8kN, dar fiind de 10 mm latime am sa pun 2, deci sarcina totala la care rezista va fi mai mare decat rulmentul original. Mai pun si o saiba distantier de 3mm ca sa am acelasi 23 mm si obtin "un" rulment cu doua randuri de bile.

    Pana acum sper ca am rezolvat cu rulmentul....mai este simeringul. Sincer am fost surprins de solutia rusilor referitoare la pozitia simeringului, dar asta este. Eu nu voi mai pune simeringul inainte de rulment ci dupa (plecand din diferential), in primul rand pentru ca rulmentul gasit de mine nu este si in forma capsulate si in al doilea rand, din aceeasi cauza de pinion de crabot, nu am cum sa trec de diametrul de 41,5 mm simeringul original al masinii.
    Prin urmare imediat dupa rulment, catre roata, voi strunji la diametru de 45mm, (initial este de 48,8, dar imediat este o degajare de 44,7mm diametru si lata de 4mm) si peste acest diametru de 45mm voi trage la cald un inel de rulment cu ace de 45x50x25mm. Simeringul de 50x68x7mm il voi pune intre cele doua piese care se prind cu cele 4 suruburi si care tin tot ansamblul de punte (voi pune poze). Interesant este ca in acel locas intra doua simeringuri de 50x68x7mm, si suna tentant idea, deoarece daca vrei sa schimbi un simering trebuie sa dai jos rulmentul....probabil de asta rusul a pus simeringul inaintea rulmentului, ca sa il poti schimba usor.Acuma nu le putem avea pe toate :)

    Mai trebuie taiata puntea langa diferential si facut un sistem de actionare a crabotului cu care sa blocam diferentialul. Personal cred ca voi opta la o actionare pe cablu ca sa simt la mana cand crabotul a cuplat si cand a decuplat, dar posibilitatile tin de imaginatia fiecaruia.

    Cam asta ar fi.

    Ramane ca in masura timpului liber (de care nu prea dispun) sa mai avansez cu lucrarea si sa pun poze cu evolutia.
    Ultima editare de Max; 08.aug.2013, 07:12.
    4x4 URBAN OFFROAD

  • #2
    Re: Diferential blocabil

    nu pot sa spun altceva inafara de FELICITARI
    esti singurul de pe aici care a avut "curajul" sa se angreneze la asa ceva

    Comentariu


    • #3
      Re: Diferential blocabil

      Ziua buna tuturor

      Am reusit sa mai avansez un pic cu proiectul acesta:

      Asa cum am spus, in urma modificarilor nu se mai poate pune simeringul in locul gandit de rusi.
      La demontarea planetarei am vazut cele doua piese care inchid rulmentul planetarei in punte:

      Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_191630.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	55,5 KB 
ID:	919564Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_191642.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	59,5 KB 
ID:	919565Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_191655.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	88,1 KB 
ID:	919566Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_191721.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	75,5 KB 
ID:	919567Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_191729.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	87,9 KB 
ID:	919568

      Am renuntat la piesa rotunjita si in locul ei am montat o bucsa:

      Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_191822.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	54,9 KB 
ID:	919571Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_191806.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	70,8 KB 
ID:	919570Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_191756.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	73,1 KB 
ID:	919569Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_192000.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	89,2 KB 
ID:	919573Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_191947.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	79,7 KB 
ID:	919572

      Voi pune 2 simeringuri de 50x68x7, iar piesa finala nu depaseste in inaltime piesa rotunjita originala.
      Motivul pentru care voi pune 2 simeringuri este faptul ca daca vrei sa schimbi simeringul trebuie initial sa scoti rulmentul...ceea ce mai complicat, deci unul din simeringuri este de rezerva, ca sa zic asa.
      In poza se observa unul din simeringuri, dar nu e montat, pentru ca piesa strunjita trebuie sa o sudez etans de placa care inchide rulmentul in punte (de aceea am facut acea buza in exterior, ca sa pot suda mai usor).

      Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_192034.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	96,9 KB 
ID:	919574Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_192256.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	80,0 KB 
ID:	919575Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130427_192317.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	97,5 KB 
ID:	919576

      Desenul piesei strunjite este in desenul alaturat:

      Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Bucşa simering planetară.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	36,4 KB 
ID:	919577

      Dupa asamblare , pe bucsa strunjita voi suda 2 aripioare de tabla, exact ca pe piesa rotunjita pe care nu o mai folosesc ca sa nu existe posibilitatea ca suruburile de prindere, in caz ca se desface vreunul accidental, sa cada si sa poata bloca roata.

      Dupa sarbatori atac planetara in sine la prelucrat ca sa termin cu modificarile la transmisie.

      Sarbatori fericite si linistite alaturi de cei dragi !
      Ultima editare de gabytm; 28.apr.2013, 11:06.
      4x4 URBAN OFFROAD

      Comentariu


      • #4
        Re: Diferential blocabil

        Iata ca am mai avut ceva timp si am terminat suportul simeringurilor. In poze se vede si unul din rulmentii care va fi folosit precum si inelul de rulment cu ace pe care vor calca simeringurile(si care in momentul de fata are 35mm lungime dar va fi taiat la o lungime ce o voi determina practic):

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130503_210729.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	149,6 KB 
ID:	920066Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130503_210802.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	93,1 KB 
ID:	920067Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130503_210818.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	91,5 KB 
ID:	920068Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130503_210835.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	118,6 KB 
ID:	920069Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130503_210902.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	116,7 KB 
ID:	920070Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130503_210917.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	96,8 KB 
ID:	920071

        Asa cum am mai spus, vor fi 2 simeringuri puse din motive de siguranta la etansare si greutate la inlocuire.

        Mai jos iata planetara :

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130503_211211.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	161,1 KB 
ID:	920073Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130503_211118.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	149,1 KB 
ID:	920072

        Prima poza este generala, in a doua se vad cotele actuale .
        Cota de fi30 ramane nefolosita ea este initial zona unde calca simeringul original;
        Cota de fi35 ramane identica, acolo se freteaza inelul de siguranta care tine rulmentii in pozitie.
        Cota de fi40 se bucseaza la fi50 cota de rulment, deoarece rulmentii care vor fi folositi au diametrul inelului interior de fi50mm
        Cota de fi48,9 este cota actuala a acelei zone din planetara. Se va strunji la fi 45 si se va bucsa cu un inel interior de rulment cu ace IR45x50x25mm. Santul care se observa in imagine este la fi44,5mm (facut de fabricant, nu imi dau seama de rolul lui) deci strunjirea mea nu slabeste zona.

        Important: inelul de rulment cu ace se va monta inainte de bucsa de fi40xfi50, evident din motive dimensionale.

        Bucsa de fi40xfi50 va avea un umar de 2x3mm in care se vor sprijini rulmentii radiali:

        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	BUCSA 40-50.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	13,3 KB 
ID:	920074

        Sarbatori fericite!
        4x4 URBAN OFFROAD

        Comentariu


        • #5
          Re: Diferential blocabil

          Cristos a inviat!

          Patanie si atentie mare:

          Stiti ca am bagat la cald partea cu caneluri din diferentialul central peste butucul de Dacie prelucrat.

          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	din alt unghi 2.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	87,1 KB 
ID:	920388 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	asamblare 1.jpg 
Afișări:	2 
Mărime:	140,0 KB 
ID:	920389

          Inainte de asta, am strunjit pe exteriorul acelei piese cota de fi45 pentru cei 2 rulmenti radiali ce urmeaza sa ii montez cu rulmentul axial cu ace astfel incat sa obtin "fostul rulment conic" .

          Am incercat sa montez rulmentii radiali si nu au intrat. Dupa ce m-am tot uitat la ei am constatat ca diametrul strunjit NU mai eral de fi45,00 ci de fi45,16mm . Dupa racire, piesa de pe butucul de Dacie nu a mai revenit la dimensiunile initiale!
          Vreau sa va spun ca rulmentii au inceput sa se invarta mai greu si am vrut sa ii scot. NU am mai putut. Am spart rulmentii ca deja mi se indoia presa de rulmenti si dupa aia am taiat cu flexul inelele interioare. Si nici macar nu I-am fortat prea tare la introducere. Diferenta de diametre a fost prea mare: rulmentul avea fi 44,95 iar piesa era de fi45,16

          Trebuia sa ma fi gandit la asta si sa fac diametrul de rulment DUPA fretarea pieselor. Acum am prins in strung ansamblul si cu niste smirghel fin am refacut cota, dar nu uniform si aproape sigur nu concentric cu axa de rotatie a piesei (am tinut smirghelul in mana, ca la diferenta asta de diametru nu mai puteam interveni cu cutitul pentru ca nu ma puteam centra pe axa de rotatie). Incerc sa ma consolez ca nu sunt decat 0,16mm pe diametru, adica 0,08 pe raza si nu se va descentra diferentialul prea tare din cauza asta.

          Strungarul cand a prins piesa, a centrat-o pe conuri fata de gauri si cand a prelucrat cotele exterioare a facut-o fara sa mai desfaca piesa din universal tocmai ca sa pastreze coaxialitatea axei de rotatie fata de toate diametrele piesei. Deci exista posibilitatea sa nu o mai poata centra la fel, asa ca solutia cu smirghelul a fost cea mai buna, in ideea ca invartind piesa cu strungul, am smirgheluit cat de cat uniform (sper)


          Oricum, daca cineva dintre voi are de bucsat ceva si apoi pe bucsa respectiva pune vreun rulment sau altceva si piesa se invarte, atunci prima data bucsati si dupa aia definitivati cota cealalta.

          Acum ca stiu, la planetara spate unde va trebui sa am fi50 diametrul interior la rulmentii pe care am sa ii folosesc, voi proceda cum trebuie.

          Numai bine
          4x4 URBAN OFFROAD

          Comentariu


          • #6
            Re: Diferential blocabil

            Azi am mai avansat un pic , am lamat gaurile din butucul de Dacie:

            Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Detaliu lamare.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	84,0 KB 
ID:	920482


            Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Detaliu lamare 1.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	76,1 KB 
ID:	920483

            Dupa ce asamblez diff-ul, revin cu poze, cu timpul stau mai prost.....

            Numai bine
            4x4 URBAN OFFROAD

            Comentariu


            • #7
              Re: Diferential blocabil

              Foarte tare! Bravo! Sunteti foarte determinat sa finalizati lucrarea, pe buna dreptate! Astept cu nerabdare proba finala!

              Comentariu


              • #8
                Re: Diferential blocabil

                Buna ziua tuturor

                Am fost la strungar si am prelucrat putin planetara spate stanga:

                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130616_182606.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	161,2 KB 
ID:	923584

                Plecand de la roata catre diferential voi monta la cald inelul de rulment pe care vor calca simeringurile:

                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130616_182641.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	229,4 KB 
ID:	923585

                Si apoi, tot la cald, o bucsa pe care voi monta rulmentii impreuna cu inelele distantoare astfel incat cei doi rulmenti de 50x80x10 impreuna cu aceste inele sa aiba 23mm in total, exact ca rulmentul original Niva.
                Bucsa din poza nu este prelucrata la exterior in sensul ca dupa ce o voi incalzi si introduce pe planetara o voi prelucra exterior la cota de rulment.

                Am scris mai demult ca am facut o cota de rulment pe exteriorul unei bucse pe care apoi am montat-o la cald pe arbore si nu s-a mai pastrat diametrul..... si a fost distractiv cu rulmentul dupa aceea.

                Ca sa nu mai patesc la fel, intai o montez si apoi o prelucrez.

                Bucsa are lungimea atat a fusului pentru rulmentul original cat si a fusului unde se punea initial siguranta originala Niva care tinea rulmentul si a fost prelucrata pentru a strange pe ambele diametre (cat de tare a reusit strungarul sa realizeze acest lucru nu se poate proba, din pacate).

                Asa arata bucsa:

                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130616_182654.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	207,1 KB 
ID:	923586Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130616_182707.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	233,6 KB 
ID:	923587Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20130616_182659.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	203,5 KB 
ID:	923588

                Cam asa o sa fie la final prelucrata pe exterior, umarul din imagine serveste la blocarea rulmentilor sa nu intre peste zona unde calca simeringurile. Pe filet fac o piulita care va tine rulmentii stransi pe umarul aratat. Cum sa o fac sa nu se destranga/desfaca..... mai cuget. (orice idee este binevenita)

                Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	Piesa rulment planetara.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	24,6 KB 
ID:	923589

                Astazi o duc din nou la strungar pentru "operatie" si sper sa o recuperez prin weekend.
                4x4 URBAN OFFROAD

                Comentariu


                • #9
                  Re: Diferential blocabil

                  Loctite 2701 .

                  TL70 ( 3M schotch-Weld threadlocker ) .
                  ... sa fim corecti pana la capat !
                  Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Diferential blocabil

                    Sa ma isi desfaci altadata , o saiba modelul celei ce era la rulmentii pe spate la Dacia!
                    VIATA-I GREA DAR TRECE !!!

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Diferential blocabil

                      Da, ideea este sa il mai desfac , daca am vreo problema la rulmenti. Ca daca faceam nedemontabil nu mai faceam atatea modificari.

                      Nu mai stiu cum era saiba de la Dacie de pe spate, dar presupun ca avea ceva care o rigidiza la rotatie pe arbore si o indoiai peste piulita.

                      Problema este ca la mine nu o sa am piulita cu profil exterior hexagonal sau altceva, pentru ca nu am loc in punte.
                      Practic piulita mea va fi o teava filetata la interior si gata si o voi strange cu cheia de tevi.

                      Ideea este ca in zona in care am gaura de fi60 mm disponibila in punte (imediat dupa fi80mm unde intra rulmentul) trebuie sa introduc acea piulita de un fi exterior de max 58-59mm care se infileteaza pe fi50mm, si totul pe o lungime de 20mm.

                      Ce ziceti de ideea de a face 2 piulite de 10mm bucata si sa le strang la contra?
                      4x4 URBAN OFFROAD

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Diferential blocabil

                        O piulita crenelata la care sa indoi o cadere de cota ( o buza deformabila ) intr-o gaura sau intr-un canal .Sau in doua gauri ( sau canale ) diametral opuse , in caz ca-ti faci mari griji pentru echilibrare ...
                        Ultima editare de cos; 18.iun.2013, 12:53.
                        ... sa fim corecti pana la capat !
                        Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Diferential blocabil

                          Cred ca ultima solutie este cea castigatoare ca sa zic asa, dar nu am sa o fac crenelata ci doar o buza mai subtire care a o pot deforma cu un dorn intr-o gaura data in prelalabil, ceva de genul piulitelor de la planetare la care se deformeaza buza in santul prevazut in arborele planetar.

                          Nu prea imi fac griji de echilibrare, cand am pus pe strung planetara, toate diametrele prelucrate de rus aveau bataie cam 2-3 zecimi, de nu mi-a venit sa cred. Am dat planetara jos din strung si am pus-o in mai multe pozitii, ca am crezut ca nu am pus-o bine si faza s-a repetat.

                          A fost ciudat pentru ca din fabricatie planetara are gauri de centrare.....cum a prins-o rusu in strung nu imi dau seama....sau nu a pus-o in strung ??? cine stie?

                          Deci cu dezechilibratu nu prea imi fac griji prea mari, o sa incerc sa fac doua degajari diametral opuse asa de amorul artei, dar mai dezechilibrata decat a fost nu cred ca sunt eu in stare sa o fac.

                          Multumesc de idei si sfaturi.

                          Cum o recuperez de la strungar pun sus niste poze.

                          Mai am apoi de modificat capatul dinspre diferential si gata cu strungaritul. Ramane actionarea crabotului, dar aia cand dau jos puntea spate. Momentan tot tablaria ma tine ocupat, partea stanga, pragul si intaritura de deasupra arcului spate (si unde mai gasesc rugina strapunsa...ce plasa am luat cu masina asta).

                          Numai bine si berica suficient de rece ca sa alunge caldura din rinichi
                          4x4 URBAN OFFROAD

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Diferential blocabil

                            Daca are gauri de centrare la ambele capete , a fost prelucrata intre varfuri . Antrenarea se face in diverse moduri ( inima de antrenare , bucsa unisens cu role etc .. ) , da' nu-ti mai bate capu' ...nu zic , doar asa ...da spun si io ...
                            ... sa fim corecti pana la capat !
                            Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Diferential blocabil

                              Postat în original de cos Vezi post
                              Daca are gauri de centrare la ambele capete , a fost prelucrata intre varfuri . Antrenarea se face in diverse moduri ( inima de antrenare , bucsa unisens cu role etc .. ) , da' nu-ti mai bate capu' ...nu zic , doar asa ...da spun si io ...
                              la productia de serie ,avand in vedere ca se face din 1974, in loc de universal , dispozitiv direct.
                              VIATA-I GREA DAR TRECE !!!

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X