Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Diferential blocabil


gabytm

Postări Recomandate

Buna tuturor.

Expun aici constructia unui diferential blocabil facut 98% din piese de Lada Niva, restul fiind de Dacia 1310 si piese facute la strungar.

 

Pe scurt, plecand de la diferentialul blocabil Dioffer, am reusit sa construiesc un diferential blocabil. Cum se va comporta in sarcina si cat de durabil este ...doar timpul o va spune, sau altcineva care este dispus sa incerce ce am facut eu cu sau fara imbunatatiri.

 

Prin urmare:

 

Cei de la Dioffer modifica carcasa portsateliti si adauga un gat mai lung pe care se introduce o piesa conjugata ce duce la blocarea unei planetare cu caracasa rotativa deci blocheaza diferentialul:

 

1902072620_diferentialblocabilDioffer.png.47e2da61bb5f97640b96324396ee03a4.pngculisanta.jpg.2d02660ebdd587097900d9d4cd6726fe.jpg

Din poza a doua se observa ca piesa culisanta are caneluri la interior....deci si planetara trebuie modificata in sensul ca trebuie sa aiba caneluri pe care acea piesa sa culiseze si sa blocheze/deblocheze diferentialul. Treaba delicata.....

 

Asa ca am luat diferentialul din fata (ca l-am avut dat jos si la indemana) si am trecut la treaba:

Asa arata diferentialul initial:

 

495070556_diferentialinitial.jpg.dfdf3194e1b80906e126c7c5186d7768.jpg

 

Dupa strunjire arata asa:

 

1719513936_caracasadiferentialaltunghi.thumb.jpg.28c7beb1c2ea542d632d7877ddbfddf6.jpg294761424_caracasadiferentialuluideNivamodificat.thumb.jpg.84a3c662e6ecbf8f1ba9f20ac5634f98.jpg

 

De la Dacia 1310 am luat butucul de roata fata care dupa prelucrare arata asa:

 

794800009_butucDacia1310altunghi.thumb.jpg.b999bd658b879def2214e734b99bba35.jpg994331818_butucDacie1310vederelaterala.thumb.jpg.6843b45ad76c484a457ecf2ad846a7f0.jpg1900184479_butuculdedacie1310modificat.thumb.jpg.4cdd58ec1594683515180b04783f9386.jpg

49441427_butucDaciacugauri.thumb.jpg.3f696be35ca5c23488d433cb17ad805f.jpg

 

Acum am trecut la diferentialul central. Acesta este blocabil si din pacate nu se potriveste in puntile masinii.

Prin urmare am luat de pe el ceea ce il face blocabil si anume gatul cu caneluri, arborele cu dinti pentru crabot, crabotul si furca de actionare:

 

1530902232_gatuldindiferentialulcentral.jpg.0ef2d6f622fcb8896a619027338cd1f9.jpg

 

Dupa prelucrare gatul cu dinti arat asa:

 

831832810_piesaprovenitadindiferentialulcentral.thumb.jpg.6c40f27be923c10e80aab32fde15085b.jpg

 

si restul

 

413696045_crabotulsiarborelecupinionpentrucrabot.thumb.jpg.c3b5143fad167d5e0226172017b23748.jpg

 

Piesa cu caneluri provenita din diferentialul central am introdus-o pe gatul din butucul de Dacie 1310 la cald si inainte am dat si patru gauri in care voi suda ca sa fiu sigur ca nu se vor roti una fata de alta:

 

1914984574_piesacanelataaltunghi.thumb.jpg.6b33c22fcc877ea7c1e6aeafd1294429.jpg1287601669_piesacanelatagaurita.thumb.jpg.268ce1386855a470ec6e7bc0395cadda.jpg

 

Vedeti ca butucul de Dacie are in el 6 gauri facute de fabrica pe care le-am acoperit cu sudura, in vedera gauririi celor 8 gauri corespunzatoare pentru diferentialul de Niva. Nu am fost sufficient de atent, dar cand am punctate centrele gaurilor nu am observant ca urma sa dau gaura exact printr-o sudura... rezultatul a fost ca am dat 7 gauri in 10 min si in cea cu sudura in 1 ora dupa ce am facut praf 3 burghie cu varf vidia.

 

[ATTACH=CONFIG]175286[/ATTACH]

 

Mai trebuie sa lamez la gauri pe butucul de Dacie astfel incat capetele de la suruburi sa se "ascunda" sa nu loveasca in urechea de sustinere in care sta rulmentul.

 

acum asa arata diferentialul:

planetara (impropriu spus, dar arborele din desen va face parte din planetara ce va fi modificata) se invarte liber (sper sa se observe, am facut poza invartind piesa)

 

2055257236_planetaralibera.thumb.jpg.84b52af5351b3f3d9f0f0613384b3e7c.jpgdetaliu.thumb.jpg.834e33c95d445e7e326fc826ab95ea63.jpg

 

"planetara" blocata

 

1410877462_planetarablocata.thumb.jpg.b4ad8bdffda161c67eb36b3bfd784d33.jpg

 

Referitor la rulmentul conic din partea modificata....nu se mai poate pune. In locul lui se vor pune 2 rulmenti radiali de 45x58x7mm si un rulment axial de 40x60x(nu mai stiu exact..cred ca 5mm). In total acesti 3 rulmenti vor fi impreuna un rulment conic. Mai trebuie sa iau de la strungar bucsa care se pune peste rulmentii radiali si care la exterior are 62mm, exact ca rulmentul conic initial. Oricum va fi o distractie sa reglez inapoi jocul pinion de atac-coroana, dar voi rezolva cumva...

 

 

 

Ieri am reusit sa scot afara si planetara spate stanga ce urmeaza sa fie modificata in felul urmator :

Se taie din ea o lungime care este egala cu arborele care are caneluri si pinionul cu dinti pentru crabot(cel de care invart eu in poze). Apoi voi face o bucsa care la cald va uni planetara taiata cu acest arbore si va rezulta o planetara intreaga ca lungime, dar cu pinion de crabot.

 

Cele mai mari emotii le-am avut cand am vazut ca pinionul de crabot nu trece prin gaura din punte...dar am vazut ca diametrul gaurii este de 41,5 mm iar pinionul are 41,90, deci am strunjit foarte putin si a intrat. Am mai rezolvat, cel putin teoretic problema rulmentului de pe planetara si anume:

 

Avand pinionul de crabot de 41,5mm diametru nu mai pot pune rulmentul original care la gaura are 40 mm.

Am cautat si am gasit un rulment care are 50x80x10mm dar care nu este capsulat. Problema era ca rulmentul original era de 40x80x23mm si rezista la o sarcina dinamica de 30,7kN. Cel gasit de mine rezista la 16,8kN, dar fiind de 10 mm latime am sa pun 2, deci sarcina totala la care rezista va fi mai mare decat rulmentul original. Mai pun si o saiba distantier de 3mm ca sa am acelasi 23 mm si obtin "un" rulment cu doua randuri de bile.

 

Pana acum sper ca am rezolvat cu rulmentul....mai este simeringul. Sincer am fost surprins de solutia rusilor referitoare la pozitia simeringului, dar asta este. Eu nu voi mai pune simeringul inainte de rulment ci dupa (plecand din diferential), in primul rand pentru ca rulmentul gasit de mine nu este si in forma capsulate si in al doilea rand, din aceeasi cauza de pinion de crabot, nu am cum sa trec de diametrul de 41,5 mm simeringul original al masinii.

Prin urmare imediat dupa rulment, catre roata, voi strunji la diametru de 45mm, (initial este de 48,8, dar imediat este o degajare de 44,7mm diametru si lata de 4mm) si peste acest diametru de 45mm voi trage la cald un inel de rulment cu ace de 45x50x25mm. Simeringul de 50x68x7mm il voi pune intre cele doua piese care se prind cu cele 4 suruburi si care tin tot ansamblul de punte (voi pune poze). Interesant este ca in acel locas intra doua simeringuri de 50x68x7mm, si suna tentant idea, deoarece daca vrei sa schimbi un simering trebuie sa dai jos rulmentul....probabil de asta rusul a pus simeringul inaintea rulmentului, ca sa il poti schimba usor.Acuma nu le putem avea pe toate :)

 

Mai trebuie taiata puntea langa diferential si facut un sistem de actionare a crabotului cu care sa blocam diferentialul. Personal cred ca voi opta la o actionare pe cablu ca sa simt la mana cand crabotul a cuplat si cand a decuplat, dar posibilitatile tin de imaginatia fiecaruia.

 

Cam asta ar fi.

 

Ramane ca in masura timpului liber (de care nu prea dispun) sa mai avansez cu lucrarea si sa pun poze cu evolutia.

1661093473_asamblare1.thumb.jpg.a9c22ed3b326707ed3a2786ec2d3757d.jpg

Editat de Max
  • Like 3
4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 99
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Diferential blocabil

 

Ziua buna tuturor

 

Am reusit sa mai avansez un pic cu proiectul acesta:

 

Asa cum am spus, in urma modificarilor nu se mai poate pune simeringul in locul gandit de rusi.

La demontarea planetarei am vazut cele doua piese care inchid rulmentul planetarei in punte:

 

20130427_191630.thumb.jpg.65efa8c551a71058ff910e6158210d9b.jpg20130427_191642.thumb.jpg.3eefee2abceef0114d11d51c855fc2c1.jpg20130427_191655.thumb.jpg.73f1b1c38f6007d4d6a7d017f893944b.jpg20130427_191721.thumb.jpg.e38c2b7ea45b170d3aeeb58549a42b2b.jpg20130427_191729.thumb.jpg.36e44c6e958a5ad03fe50e5f6cea411a.jpg

 

Am renuntat la piesa rotunjita si in locul ei am montat o bucsa:

 

20130427_191822.thumb.jpg.a272371d4f652b6114d4eee20ea93c21.jpg20130427_191806.thumb.jpg.4853c1a7d2b15c9a0b1ec78e6af3c207.jpg20130427_191756.thumb.jpg.9a43f897d1c43db953c98671290a4d80.jpg20130427_192000.thumb.jpg.280db324cdda582eb6c343bbc09329da.jpg20130427_191947.thumb.jpg.d8ae16697c41f31dfdfc65d75c533d40.jpg

 

Voi pune 2 simeringuri de 50x68x7, iar piesa finala nu depaseste in inaltime piesa rotunjita originala.

Motivul pentru care voi pune 2 simeringuri este faptul ca daca vrei sa schimbi simeringul trebuie initial sa scoti rulmentul...ceea ce mai complicat, deci unul din simeringuri este de rezerva, ca sa zic asa.

In poza se observa unul din simeringuri, dar nu e montat, pentru ca piesa strunjita trebuie sa o sudez etans de placa care inchide rulmentul in punte (de aceea am facut acea buza in exterior, ca sa pot suda mai usor).

 

20130427_192034.thumb.jpg.9324d7dc5e8b88434605a5db5f4ae2e7.jpg20130427_192256.thumb.jpg.0844939e5f9c94a8b70c87fae28cc91c.jpg20130427_192317.thumb.jpg.68555bcdb662d95f5cf114da3154b20b.jpg

 

Desenul piesei strunjite este in desenul alaturat:

 

1007545335_Buc351asimeringplanetar259.jpg.41e417bf32cf14b9df6bee753f57973f.jpg

 

Dupa asamblare , pe bucsa strunjita voi suda 2 aripioare de tabla, exact ca pe piesa rotunjita pe care nu o mai folosesc ca sa nu existe posibilitatea ca suruburile de prindere, in caz ca se desface vreunul accidental, sa cada si sa poata bloca roata.

 

Dupa sarbatori atac planetara in sine la prelucrat ca sa termin cu modificarile la transmisie.

 

Sarbatori fericite si linistite alaturi de cei dragi !

Editat de gabytm
  • Like 2
4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Iata ca am mai avut ceva timp si am terminat suportul simeringurilor. In poze se vede si unul din rulmentii care va fi folosit precum si inelul de rulment cu ace pe care vor calca simeringurile(si care in momentul de fata are 35mm lungime dar va fi taiat la o lungime ce o voi determina practic):

 

20130503_210729.thumb.jpg.d8584ea93fa84ba6d1f6abd37d3e409b.jpg20130503_210802.thumb.jpg.e8fbf3d6b7bf7a16b8c7580a770d0c48.jpg20130503_210818.thumb.jpg.abf674c73ff5d2521ca29f900fb76758.jpg20130503_210835.thumb.jpg.2589437adab5366fd31b115a934efad3.jpg20130503_210902.thumb.jpg.aebda6968490fd019f22122c9fd98a78.jpg20130503_210917.thumb.jpg.1e31dc75609d33c8344880c2b6de04af.jpg

 

Asa cum am mai spus, vor fi 2 simeringuri puse din motive de siguranta la etansare si greutate la inlocuire.

 

Mai jos iata planetara :

 

20130503_211211.thumb.jpg.0f45e196e82f8efcb543f05ed84de1d3.jpg20130503_211118.thumb.jpg.d3ba336012b494772c11ce84345f8cdf.jpg

 

Prima poza este generala, in a doua se vad cotele actuale .

Cota de fi30 ramane nefolosita ea este initial zona unde calca simeringul original;

Cota de fi35 ramane identica, acolo se freteaza inelul de siguranta care tine rulmentii in pozitie.

Cota de fi40 se bucseaza la fi50 cota de rulment, deoarece rulmentii care vor fi folositi au diametrul inelului interior de fi50mm

Cota de fi48,9 este cota actuala a acelei zone din planetara. Se va strunji la fi 45 si se va bucsa cu un inel interior de rulment cu ace IR45x50x25mm. Santul care se observa in imagine este la fi44,5mm (facut de fabricant, nu imi dau seama de rolul lui) deci strunjirea mea nu slabeste zona.

 

Important: inelul de rulment cu ace se va monta inainte de bucsa de fi40xfi50, evident din motive dimensionale.

 

Bucsa de fi40xfi50 va avea un umar de 2x3mm in care se vor sprijini rulmentii radiali:

 

482631952_BUCSA40-50.thumb.jpg.20eef9b8ddcab74e672f5f5b8818e97b.jpg

 

Sarbatori fericite!

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Cristos a inviat!

 

Patanie si atentie mare:

 

Stiti ca am bagat la cald partea cu caneluri din diferentialul central peste butucul de Dacie prelucrat.

 

775363561_dinaltunghi2.thumb.jpg.9dcf48b781d47ce8de6f4eb9d79a8202.jpg 1299290970_asamblare1.thumb.jpg.372f33bb255ff420c4c2770ca4a5f48a.jpg

 

Inainte de asta, am strunjit pe exteriorul acelei piese cota de fi45 pentru cei 2 rulmenti radiali ce urmeaza sa ii montez cu rulmentul axial cu ace astfel incat sa obtin "fostul rulment conic" .

 

Am incercat sa montez rulmentii radiali si nu au intrat. Dupa ce m-am tot uitat la ei am constatat ca diametrul strunjit NU mai eral de fi45,00 ci de fi45,16mm . Dupa racire, piesa de pe butucul de Dacie nu a mai revenit la dimensiunile initiale!

Vreau sa va spun ca rulmentii au inceput sa se invarta mai greu si am vrut sa ii scot. NU am mai putut. Am spart rulmentii ca deja mi se indoia presa de rulmenti si dupa aia am taiat cu flexul inelele interioare. Si nici macar nu I-am fortat prea tare la introducere. Diferenta de diametre a fost prea mare: rulmentul avea fi 44,95 iar piesa era de fi45,16

 

Trebuia sa ma fi gandit la asta si sa fac diametrul de rulment DUPA fretarea pieselor. Acum am prins in strung ansamblul si cu niste smirghel fin am refacut cota, dar nu uniform si aproape sigur nu concentric cu axa de rotatie a piesei (am tinut smirghelul in mana, ca la diferenta asta de diametru nu mai puteam interveni cu cutitul pentru ca nu ma puteam centra pe axa de rotatie). Incerc sa ma consolez ca nu sunt decat 0,16mm pe diametru, adica 0,08 pe raza si nu se va descentra diferentialul prea tare din cauza asta.

 

Strungarul cand a prins piesa, a centrat-o pe conuri fata de gauri si cand a prelucrat cotele exterioare a facut-o fara sa mai desfaca piesa din universal tocmai ca sa pastreze coaxialitatea axei de rotatie fata de toate diametrele piesei. Deci exista posibilitatea sa nu o mai poata centra la fel, asa ca solutia cu smirghelul a fost cea mai buna, in ideea ca invartind piesa cu strungul, am smirgheluit cat de cat uniform (sper)

 

 

Oricum, daca cineva dintre voi are de bucsat ceva si apoi pe bucsa respectiva pune vreun rulment sau altceva si piesa se invarte, atunci prima data bucsati si dupa aia definitivati cota cealalta.

 

Acum ca stiu, la planetara spate unde va trebui sa am fi50 diametrul interior la rulmentii pe care am sa ii folosesc, voi proceda cum trebuie.

 

Numai bine

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Azi am mai avansat un pic , am lamat gaurile din butucul de Dacie:

 

563353615_Detaliulamare.thumb.jpg.cde2e1f1ad80516f43c84a9d1fac65b1.jpg

 

 

300653408_Detaliulamare1.thumb.jpg.555bfb1535bab6f46c3ce4d0711b0d2c.jpg

 

Dupa ce asamblez diff-ul, revin cu poze, cu timpul stau mai prost.....

 

Numai bine

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Foarte tare! Bravo! Sunteti foarte determinat sa finalizati lucrarea, pe buna dreptate! Astept cu nerabdare proba finala! :br

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 săptămâni mai târziu...

Re: Diferential blocabil

 

Buna ziua tuturor

 

Am fost la strungar si am prelucrat putin planetara spate stanga:

 

20130616_182606.thumb.jpg.6477c4b57b01e26af16e77f3cfad7fc8.jpg

 

Plecand de la roata catre diferential voi monta la cald inelul de rulment pe care vor calca simeringurile:

 

20130616_182641.thumb.jpg.5ca81fd05430a70ddf4749c4fdd6329b.jpg

 

Si apoi, tot la cald, o bucsa pe care voi monta rulmentii impreuna cu inelele distantoare astfel incat cei doi rulmenti de 50x80x10 impreuna cu aceste inele sa aiba 23mm in total, exact ca rulmentul original Niva.

Bucsa din poza nu este prelucrata la exterior in sensul ca dupa ce o voi incalzi si introduce pe planetara o voi prelucra exterior la cota de rulment.

 

Am scris mai demult ca am facut o cota de rulment pe exteriorul unei bucse pe care apoi am montat-o la cald pe arbore si nu s-a mai pastrat diametrul..... si a fost distractiv cu rulmentul dupa aceea.

 

Ca sa nu mai patesc la fel, intai o montez si apoi o prelucrez.

 

Bucsa are lungimea atat a fusului pentru rulmentul original cat si a fusului unde se punea initial siguranta originala Niva care tinea rulmentul si a fost prelucrata pentru a strange pe ambele diametre (cat de tare a reusit strungarul sa realizeze acest lucru nu se poate proba, din pacate).

 

Asa arata bucsa:

 

20130616_182654.thumb.jpg.cfd9b9495b24d30273f0eb05b629ca16.jpg20130616_182707.thumb.jpg.f65ece00f62dc7b32c4ee483150dfc80.jpg20130616_182659.thumb.jpg.94efba35d7a1af2fbf97824019d9b725.jpg

 

Cam asa o sa fie la final prelucrata pe exterior, umarul din imagine serveste la blocarea rulmentilor sa nu intre peste zona unde calca simeringurile. Pe filet fac o piulita care va tine rulmentii stransi pe umarul aratat. Cum sa o fac sa nu se destranga/desfaca..... mai cuget. (orice idee este binevenita)

 

787577002_Piesarulmentplanetara.thumb.JPG.1a2dcab8ef90b861b2856e1e8ec6a7e0.JPG

 

Astazi o duc din nou la strungar pentru "operatie" si sper sa o recuperez prin weekend.

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Loctite 2701 .

 

TL70 ( 3M schotch-Weld threadlocker ) .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Da, ideea este sa il mai desfac , daca am vreo problema la rulmenti. Ca daca faceam nedemontabil nu mai faceam atatea modificari.

 

Nu mai stiu cum era saiba de la Dacie de pe spate, dar presupun ca avea ceva care o rigidiza la rotatie pe arbore si o indoiai peste piulita.

 

Problema este ca la mine nu o sa am piulita cu profil exterior hexagonal sau altceva, pentru ca nu am loc in punte.

Practic piulita mea va fi o teava filetata la interior si gata si o voi strange cu cheia de tevi.

 

Ideea este ca in zona in care am gaura de fi60 mm disponibila in punte (imediat dupa fi80mm unde intra rulmentul) trebuie sa introduc acea piulita de un fi exterior de max 58-59mm care se infileteaza pe fi50mm, si totul pe o lungime de 20mm.

 

Ce ziceti de ideea de a face 2 piulite de 10mm bucata si sa le strang la contra?

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

O piulita crenelata la care sa indoi o cadere de cota ( o buza deformabila ) intr-o gaura sau intr-un canal .Sau in doua gauri ( sau canale ) diametral opuse , in caz ca-ti faci mari griji pentru echilibrare ...

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Cred ca ultima solutie este cea castigatoare ca sa zic asa, dar nu am sa o fac crenelata ci doar o buza mai subtire care a o pot deforma cu un dorn intr-o gaura data in prelalabil, ceva de genul piulitelor de la planetare la care se deformeaza buza in santul prevazut in arborele planetar.

 

Nu prea imi fac griji de echilibrare, cand am pus pe strung planetara, toate diametrele prelucrate de rus aveau bataie cam 2-3 zecimi, de nu mi-a venit sa cred. Am dat planetara jos din strung si am pus-o in mai multe pozitii, ca am crezut ca nu am pus-o bine si faza s-a repetat.

 

A fost ciudat pentru ca din fabricatie planetara are gauri de centrare.....cum a prins-o rusu in strung nu imi dau seama....sau nu a pus-o in strung ??? cine stie?

 

Deci cu dezechilibratu nu prea imi fac griji prea mari, o sa incerc sa fac doua degajari diametral opuse asa de amorul artei, dar mai dezechilibrata decat a fost nu cred ca sunt eu in stare sa o fac.

 

Multumesc de idei si sfaturi.

 

Cum o recuperez de la strungar pun sus niste poze.

 

Mai am apoi de modificat capatul dinspre diferential si gata cu strungaritul. Ramane actionarea crabotului, dar aia cand dau jos puntea spate. Momentan tot tablaria ma tine ocupat, partea stanga, pragul si intaritura de deasupra arcului spate (si unde mai gasesc rugina strapunsa...ce plasa am luat cu masina asta).

 

Numai bine si berica suficient de rece ca sa alunge caldura din rinichi :x

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Daca are gauri de centrare la ambele capete , a fost prelucrata intre varfuri . Antrenarea se face in diverse moduri ( inima de antrenare , bucsa unisens cu role etc .. ) , da' nu-ti mai bate capu' ...nu zic , doar asa ...da spun si io ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Daca are gauri de centrare la ambele capete , a fost prelucrata intre varfuri . Antrenarea se face in diverse moduri ( inima de antrenare , bucsa unisens cu role etc .. ) , da' nu-ti mai bate capu' ...nu zic , doar asa ...da spun si io ...

 

la productia de serie ,avand in vedere ca se face din 1974, in loc de universal , dispozitiv direct.

VIATA-I GREA DAR TRECE !!!:ypu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Probabil ca a fost prelucrata in dispozitiv, altfel nu inteleg cum de bateau toate cotele raportat la gaurile de centrare. Si asa, din punct de vedere al aspectului planetara arata ca fiind turnata si prelucrata doar in punctele de interes, adica la caneluri si catre roata la rulment si siguranta si simering. In rest este bruta si se vede ca este excentrica. Dupa ce o recuperez de la strungar, am sa ii fac o poza in ansamblu si am sa o postez sa vedeti cum arata.

Mai exista si posibilitatea ca sa nu fie o planetara de fabrica (masina e din1987) si sa fie facuta de te miri cine, de arata asa jalnic.

Stie cineva daca exista vreun semn distinctiv sau ceva inscriptionat ca sa stii daca ai planetara de uzina sau nu?

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

... forjata ...

 

 

Reclama foarte veche la produsele rusesti : ' ambalaju-ti face greata , da' marfa te tine-o viata ' !

No , cred ca a ramas valabila .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Am ajuns la strungar am facut niste poze:

 

20130626_183356.thumb.jpg.affc86b50e1c1bfeac5840cc42f50fe4.jpg

 

In poze se poate vedea inelul de rulment pe care vor calca simeringurile, i s-a schimbat culoarea cu ocazia incalzirii si montarii pe planetara. Daca freci bine cu o pasla isi revine la luciul metalic specific.

De asemenea se poate observa umarul lasat pe bucsa care transforma vechiul fi40 in fi50 pentru loul rulment si de asemena saiba care se sprijina pe acest umar pe in care se va opri efectiv rulmentul.

Ratiunea acesti saibe este faptul ca umarul de pe bucsa nu poate fi facut mai mare de fi52 deoarece nu mai pot trece peste el cu simeringurile....

Avand asa umar mic si pentru ca rulmentul are raza la inelul interior, am facut aceasta saiba care se sprijina pe umarul de la bucsa si diametrul mare este suficient ca rulmentul sa se sprijine pe el in siguranta

 

1010016406_20130626_183356cuexplicatii.thumb.JPG.4d9a0c07e47b65166d5bfe356e893a87.JPG20130626_183415.thumb.jpg.4cdbf0ca06a7f1f698442fc526bf0904.jpg20130626_183439.thumb.jpg.83243cdbdd6a0e08d132efe507510950.jpg20130626_183440.thumb.jpg.a13abfd74a4620d27927ae4bd7365c47.jpg20130626_183442.thumb.jpg.8b031e560f7fa1ba4ffecc2ecfab588d.jpg

 

Rulmentul este 50x80x10mm si vor fi puse 2 bucati, intre ele vor fi doua inele de 3mm astfel incat sa rezulte "un" rulment de 50x80x23mm cu doua randuri de bile (rulmentul original are 40x80x23mm).

 

20130626_183530.thumb.jpg.1400e6c7d482f79d5c9bcd1a93775617.jpg

 

 

Raportat la niste posturi nu cu mult anterioare, referitoare la modul in care a fost materialul brut din care au fost prelucrate zonele de interes (caneluri, zone de rulment, de inel de siguranta, de simering) vedeti ca se observa in poze cum arata arborele planetar brut fata de zinele prelucrate, nu neaparat la zugotitate cat la excentricitate.

 

Acum mai trebuie facut filetul pentru piulita de asigurare a inelelor interioare (piulita a fost facuta deja, dar am uitat sa o fotografiez) si cu capatul acesta de planetara am terminat.

 

Mai ramane de facut capatul dinspre diferential si gata cu planetara.

 

Voi reveni cu poze referitoare la diferentialul modificat complet asamblat (inca mai caut suruburile care prind coroana de colivia satelitilor, pentru ca suruburile originale in urma modificarii sunt cu 3,5 mm mai scurte decat noua lungime necesara).

 

Pana atunci va doresc numai bine si plimbari placute......eu tot sudez la caroserie cu...bere, multa bere

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Cu sudura sau cu berea? :)

 

Eu am cam luat tzeapa cu masina in sensul ca am cumparat-o cand era afara inca zapada si nu m-am bagat sub ea, dar tipul de la care am cumpărat-o a intrat cu ea in camp unde a intrat in noroi pana la osii si... a iesit de acolo.

 

Asa m-am pricopsit cu aceasta masina si pentru ca m-am mutat si la casa, imi impart timpul intre ce fac la casa si ce fac la masina, astea printre picatele, restul timpului fiind petrecut cu familia.

 

Dar am sa fac niste poze si am sa le pun sus pe forum , ca sa vedeti si voi cu ce ma delectez.....

 

Week-end placut tuturor

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Diferential blocabil

 

Am definitivat transformarile la planetara, in sensul ca sper ca am ajuns la solutia finala pentru inlocuirea capatului de planetara dinspre diferential:

 

32891776_planetaracapatdiferentialcolor.JPG.32eea2d11cff548c9759690a81eb6d75.JPG

 

Explicatiile ar fi: piesa verde este ce mai ramane din flansa de cardan care se strunjeste pana la un diametru extreior de max 41mm

 

Se introduce pe arborele albastru (care este cel din cutia de transfer din partea cu diferentialul blocabil) si se strange pe pozitia finala cu piesa galbena care are filetul facut ca cel de pe arborele albastru. Se strange ansamblul si apoi se sudeaza piesa galbena de cea verde si piesa devine monobloc.

 

Se taie planetara la lungimea necesara, se fileteaza (din masuratori cred ca va iesi un diametru filetat de 24mm) suficient de lung astfel incat sa intre pe el contrapiulita gri si piesa galbena.Planetara, inainte de caneluri este prelucrata de la un brut de 25-26mm diametru la un diametru de 22mm, eu cu un filet 1,5 pe raza ajung la un miez efectiv de 21mm, deci cam tot pe acolo (ma bazez pe coeficientul de siguranta in proiectarile subansamblelor auto).

 

Filetul va fi pe dreapta, deoarece planetara fiind pe stanga spate, la mersul inainte tendinta pieselor este ca sa se stranga in filet. Sper sa nu fie nevoie sa fortez prea tare in marsarier.....

 

Se strange planetara in piesa galbena, se strange contrapiulita si apoi in scopul rigidizarii la rotatie sudez piesa galbena de contrapiulita si apoi in gaurile prevazute inainte de asamblare sudez piesa rezultata galbena-gri de planetara, in puncte (pe desen cu maro).

 

Initial ma gandisem sa barbieresc canelurile de pe arborele albastru, sa tai planetara si sa fac o bucsa pe care sa o fretez, dar trebuia sa cobor de la diametrul de 24 al planetarei si 20 al celui rezultat pe arborele albastru la un diamtru comun de 19 mm pentru ca nu am gasit niuciunde un alezor de fi20, lesne, ca noi am gasit, dar dublam valoarea masinii daca cumparam unul.... :) . Mai apoi vroiam sa sudez in gauri bucsa de planetara precum si la capatul bucsei....ceea ca nu prea imi convenea pentru ca stricam tratamentul pieselor si faceam concentratori de stres in material.

 

Varianta prezentata in poza de mai sus ma lasa sa folosesc arborele albastru fara sa intervin asupra lui , foarte putin asupra diametrului planetarei ( de la 26 mm turnat la 24mm filetat prelucrat )si nu mai sudez planetara decat ocazional, un acele gauri, fara cordon de sudura, si chiar daca in mod asamblat sudez piesa galbena de cea gri respectiv verde, nu sudez direct pe piesele tratate de fabrica si sper sa nu stric prea tare tratamentul acestora.

 

In prezent povestea de mai sus se afla la strungar, cu promisiunea lui ca ma rezolva pana in acest weekend, (el face in mod obisnuit rectificari de chiulase, deci eu sunt un incurca-lume in afacerea lui cu unicatele mele) si daca primesc piesele atunci atasez pozele de rigoare.

 

Mai departe, actionarea crabotului pe puntea spate intentionez sa o fac pe cablu, atat blocarea cat si deblocarea diferentialului, simplu si cat mai cu simt, adica sa pot sa simt la mana si sa fiu sigur suta la suta de deblocarea diffului, ca sa nu ma trezesc ca nu se decupleaza si ies cu masina pe asfalt si rup ceva. Ca si frumusete ma gandesc sa pun si un senzor de pozitie care sa semnaleze in bord printr-un martor blocat/deblocat diffu spate.

 

Dar sa vedem intai mecanica gata, ca electrica e simpla.

 

Numai bine

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Ramasesem dator cu niste poze ale masinii cu sudurile si tablaria:

 

20130720_121804.thumb.jpg.3e53c2f57318b409064b853a550f206c.jpg20130720_121931.thumb.jpg.483261b93905f3b10ae6d7ec76b0b122.jpg20130720_121818.thumb.jpg.1371cd21b6312c701a6ec8fba545182a.jpg20130720_121913.thumb.jpg.5642b836a5fadff690600b30d9df7450.jpg20130720_121916.thumb.jpg.a5529b847fb1f924c153b67920fd09c5.jpg20130720_121920.thumb.jpg.76d24cb5d8f5ce9fdb887a207a5004a8.jpg20130720_121924.thumb.jpg.cfc2c2b6db08092898b936b88784ba49.jpg

 

 

Tot fundul masinii a fost ca cel din pozele unde se vede rugina, ca acolo sub sofer, partea dreapta a masinii chiar mai rau, acolo s-a scurs bateria si a facut prapad.

Oricum se poate vedea ca nu prea am acces, in jurul masinii sunt borduri si dale ca imi fac aleile in curte.

Practic de aceea am avut si timpul necesar sa modific atatea la transmisia masinii:

 

20130720_121945.thumb.jpg.fd72520358db489508c0a8a29ea87763.jpg20130720_122057.thumb.jpg.1cfa5574c62317bce0f264a623822c54.jpg20130720_121951.thumb.jpg.bb1527ffb97c7f7ea467628021177af1.jpg

 

Dar ajung eu si cu ea pe strada....

4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Diferential blocabil

 

Buna tuturor.

Am terminat planetara de modificat.

In pozele urmatoare va arat ce si cum:

Planetara cu modificarile dinspre rulment a fost prezentata pe scurt deja asa ca reluam de acolo:

 

539071482_planetaragoala.thumb.jpg.bafbf416826f49cb33af4b1ff88a81bb.jpg

 

pe ea se monteaza simeringurile de asemenea deja prezentate:

 

simeringuri.thumb.jpg.6eb01189bb87e4208a9fef5528658a58.jpg262132895_simeringmontat.thumb.jpg.2d3aa32290091a6842c633360dfba286.jpg984278962_simeringmontat2.thumb.jpg.33812cca0bce742f32c2b8bf5632bcaf.jpg

 

Deoarece simeringurile au la interior fi 50 si rulmentii au de asemenea fi50, pe umarul din imagine va pune un inel care nu va permite rulmentilor sa "migreze" catre zona cu simeringurile:

 

984278962_simeringmontat2.thumb.jpg.33812cca0bce742f32c2b8bf5632bcaf.jpg2016714955_larulmentsprijinstanga.thumb.jpg.2ee2b3f2e02eb4de22ea25071f55cb76.jpg956809718_larulmentgol.thumb.jpg.4d5906efa1da3734ef35381ca98a68da.jpg1446151956_larulmentsprijinpus.thumb.jpg.cbda2a63f6f3a1b3b76482e39dc551f8.jpg

 

Acum putem monta rulmentii. Pentru ca mai am ceva de facut la planetara la capatul dinspre diferential nu voi pune efectiv rulmentii:

 

1800248067_larulmentcurulmentpussidistantier.thumb.jpg.8254e830bcde33dcdc978956a5a80ab3.jpg1970665246_rulmentdindreapta.thumb.jpg.fb76851bd087a121ee9766a382e88fa1.jpg

 

Fixarea finala a rulmentilor se face cu aceasta piulita:

 

1139403888_piulitarulment.thumb.jpg.2ef9199b7f81e81e9a36d2105d2415b1.jpg50328648_rulmentstangasipiulita.jpg.b0b4a9ad6f845d6ebdda5d952e691fa6.jpg1567521155_rulmentdreaptasipiulita.thumb.jpg.8357a5375fb2188d2f97cea94abe645b.jpg925419405_simeringsidistantierinteriorsipiulita.thumb.jpg.3916d19e993eb90da24fa367c3562626.jpg

 

Ca si fixare a piulitei cred ca o sa apelez la 2 puncte in care voi face un sant in filetul de pe piesa de pe planetara in care voi mutila cu un dorn piulita.Locul efectiv va fi ales dupa tatonari, iar zona am sa o subtiez la buza, sa o pot deforma.

 

Revenind la rulmenti, am facut 2 inele distantoare de 3mm, care puse intre cei doi rulmenti formaza impreuna cu aceastia 'un' rulment de 23 mm lungime, ca cel original al masinii :

 

2026848752_inelinterior.thumb.jpg.fc0c95934e9b30924753cfaaaec6e3f0.jpg105633235_inelexterior.thumb.jpg.663631a62465c0586147b7dceb164d15.jpg1813419161_inelevederelaterala.thumb.jpg.469dd2f324862e5a958549fa8ba04b5a.jpg1255083394_ineledistantier.thumb.jpg.e7f2d0a9ffaf5d3602c38a72a0564338.jpg

 

Cam asta a fost cu capatul dinspre roata.

 

Acum cu capatul dinspre diferential. Mai sus am prezentat modificarea diferentialului astfel incat ca obtin un capat al acestuia cu pinionul de crabot imprumutat din cutia de transfer.Acum aveam nevoie ca pe planetara sa am corespondentul acelui pinion in vederea blocarii diferentialului.

 

Capatul planetarei filetat:

 

1983282207_capatfiletat.thumb.jpg.9cd08c5051a930066422568b69848d15.jpg

 

Vreau sa va spun ca a fost o adevarata aventura sa obtin acest filet pentru ca arborele planetar este FOARTE TARE ca sa zic asa, in sensul ca tocea inclusiv cutitele de strung cu cap vidia. Beleaua este de fapt situatia ca planetara fiind prinsa in capete, in conurile de centrare iar zona filetata este catre centru, se indoia planetara si nu taia cutitul. Rezolvarea a venit din necesitate si anume a strunjit strungarul planetara pana a facut-o rotunda imediat dupa zona filetata catre diferential si am taiat-o si apoi am reprins-o in strung, doar ca de data aceasta zona de lucru a fost foarte aproape de prindere si plantara nu s-a mai indoit. Termenul indoit este exagerat, se indoia foarte putin, dar se indoia si cutitul nu putea taia uniform, planetara avea tendinta sa se "urce" pe cutit.

In sfarsit, dupa multa rabdare si perseverenta am reusit sa facem filetul. Dimensional este de fi24 cu pas de 1,5mm.

Editat de gabytm
4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Diferential blocabil

 

Pentru ca nu mai puteam sa mai pun poze, continui aici prezentarea.

 

Pe capatul filetat am pus o contrapiulita:

 

1785821273_contrapiulita2.thumb.jpg.082a2e6cdb10b3362c611ce16983d4e7.jpgcontrapiulita.thumb.jpg.02fb8c33b24362faec65863aafe7800c.jpg122904800_contrapiulitamontata.thumb.jpg.0b445891a85314793ae09f2a3d199dbd.jpg

 

Undeva mai sus am pus un desen colorat. Aceasta contrapiulita ar fi piesa gri.

 

Am facut piesa galbena, care arata asa:

 

1203937260_piesalegatura.thumb.jpg.95d6a067b2df90e99f30c2637fc6a888.jpg1129381735_piesalegatura2.thumb.jpg.ba5d99f7823b246732463c0738640e23.jpg1419713429_piesalegatura3.thumb.jpg.ef7b5dd5674d6a7fce14fa379421360c.jpg522561118_piesalegaturamontata.thumb.jpg.0404fbdc72d71083885233399e79e935.jpg

 

Dupa strangere arata asa:

 

1098285670_piesalegaturamontata2.thumb.jpg.f89b6359b81ed23617940c13b45b46b5.jpg

 

in V-ul dintre ele voi suda pentru rigidizare. De asemenea inainte de montare voi da niste gauri un ele ca sa am posibilitatea sa sudez in puncte si planetara de contrapiulita si piesa galbena, ca sa fiu sigur de rigiditatea la rotatie a ansamblului.

 

Mai departe avem arborele imprumutat din cutia de transfer (piesa albastra in desen):

 

355000276_arborect.thumb.jpg.becc0fed64130c95898517cf27570de9.jpg

 

Pe el se monteaza de catre fabrica:

 

2104471527_flansacardanica2.thumb.jpg.b8d433168444c1936bcc6384b1223861.jpg1097633146_flansacardanica.thumb.jpg.a20f0df5aa83b01541122176d157afc7.jpg

 

Eu am modificat o astfel de flansa si am obtinut(piesa verde din desen):

 

2007854759_flansasipiesa2.thumb.jpg.a15b63086244491cc8465ba14667105a.jpg105076143_flansasipiesa.thumb.jpg.afa0bc29c671cd617df23af21d411ed9.jpg

 

Dupa care am montat piesele si a rezultat:

 

1644064411_arborectsipiesa2.thumb.jpg.64efc66c89d815dd3add5a7231ba8e11.jpg1997720495_arborectsipiesa.thumb.jpg.5f23c37235595aabbce9bc4f157c27b7.jpg

8684078_arborectmontat.thumb.jpg.2a7657fd3757b37b552229064781985b.jpg45762425_arborectmontat2.thumb.jpg.afe82e53462e0480c08b44188e15aebd.jpg

 

De asemenea, dupa strangerea ansamblului, in V-ul prevazut se va suda pentru rigidizarea ansamblului.

 

In final planetara la capatul dinspre diferential este completa si cu tot cu diferential obtinem:

vedere generala (crabotul nu este la locul lui)

1308581767_crabotulnepus.thumb.jpg.f2a159208d58cd93a14ab264afcbfc68.jpg

 

diferentialul liber:

 

788159717_difneblocat.thumb.jpg.0eb52c1ec04f3dea85ffea5c10e53069.jpg

 

diferentialul blocat:

 

280892316_difblocat.thumb.jpg.c748589c098520a0c89565cbd16904c1.jpg

 

Actinarea crabotului va fi facuta pe punte, personal, asa cum am mai spus optez pentru ceva pe cablu inainte si inapoi sa simt la mana cuplarea-decularea. Dar nu am facut nimic in acest sens, asa ca nu e o decizie finala.

 

 

Momentan, de 24 ore sunt proaspatul tatic al unei fetite minunate, asa ca nu stiu cand o sa mai lucrez si la masina.....dar ma descurc eu :)

Editat de gabytm
4x4 URBAN OFFROAD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare