Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

    Salutare,

    sunt un rookie in ale masinilor 4x4 si deoarece vreau sa incep viata asta cu o masina de teren ceva mai ieftina, ma gandeam sa ma indrept catre o Niva. O fi bine, o fi rau nu stiu. De aceea doresc sa ma lamuriti voi cei care aveti experienta cu astfel de masini. Eu am inteles ca fata de alte 4x4, Lada Niva ma ajuta din start cu optiunea de diferential blocabil central, care, ma va scoate din multe necazuri mai ales din pozitia mea de incepator. Deci va ascult sfaturile cu interes.

  • #2
    Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

    Salutare si bine ai venit in .Daca ne spui si ce inseamna "ceva mai ieftina" si daca nu este masina de zi cu zi si o vrei doar pentru "hobby" atunci treaba e foarte simpla.Ai de ales intre a fi sau a nu fi inmatriculata(dar asta implica alte lucruri),mai ieftina inseamna mai veche,dar e bine pentru inceput,pana o sa intelegi ce inseamna "off-road" sa alegi un 4x4 mai "micut" si anume suzuki samurai,vitara,jimny,lada niva,feroza...etcDiferenta dintre lada niva si celelalte masini din lista este ca lada niva are 4x4 permanent,centralul se blocheaza la toate,dar niva are o maneta in plus(cea mica),dar daca o sa mai citesti ceva pe aici pe forum o sa iti faci tu o idee si o sa cumperi ceea ce ti se potriveste,ai sa vezi ca totul vine de la sine(e ca in dragoste).bafta!
    Land Niva Luci
    WWOC-VALCEA
    X-TREME OLANESTI

    Comentariu


    • #3
      Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

      Postat în original de Land Niva Luci Vezi post
      Salutare si bine ai venit in .Daca ne spui si ce inseamna "ceva mai ieftina" si daca nu este masina de zi cu zi si o vrei doar pentru "hobby" atunci treaba e foarte simpla.Ai de ales intre a fi sau a nu fi inmatriculata(dar asta implica alte lucruri),mai ieftina inseamna mai veche,dar e bine pentru inceput,pana o sa intelegi ce inseamna "off-road" sa alegi un 4x4 mai "micut" si anume suzuki samurai,vitara,jimny,lada niva,feroza...etcDiferenta dintre lada niva si celelalte masini din lista este ca lada niva are 4x4 permanent,centralul se blocheaza la toate,dar niva are o maneta in plus(cea mica),dar daca o sa mai citesti ceva pe aici pe forum o sa iti faci tu o idee si o sa cumperi ceea ce ti se potriveste,ai sa vezi ca totul vine de la sine(e ca in dragoste).bafta!
      Da multumesc! Deja un sfat bun! Eu am crezut ca Niva e mai buna la aceeasi bani decat Suzuki, dar probabil ca ma insel. Spui ca centralul se blocheaza la toate, dar de cand caut, mai toti mi-au spus ca nu se pun din fabrica dif. blocabile, de asta am vazut maneta aia la Niva si m-am interesat si mi s-a spus ca da, la Niva se pune. Mai astept pareri oricum.

      Comentariu


      • #4
        Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

        Postat în original de areuca Vezi post
        Da multumesc! Deja un sfat bun! Eu am crezut ca Niva e mai buna la aceeasi bani decat Suzuki, dar probabil ca ma insel. Spui ca centralul se blocheaza la toate, dar de cand caut, mai toti mi-au spus ca nu se pun din fabrica dif. blocabile, de asta am vazut maneta aia la Niva si m-am interesat si mi s-a spus ca da, la Niva se pune. Mai astept pareri oricum.
        doar la masinile cu 4x4 permanent. la 4x4 nepermanent, angajarea fetei inseamna deja 50/50 (cred ca la majoritatea modelelor, or fi si exceptii) - de aceea este recomandat sa nu se foloseasca pe suprafete aderente decit in anumite conditii (viteza mica, tractare platforma grea).
        niva are acest mic avantaj: este 4x4 permanent cu blocant central. are insa alt dezavantaj: bascule fata dar compenseaza oarecum cu flex mare pe puntea spate.
        discutiile sint interminabile.
        ce e de retinu: niva nu face rece. sau cel putin n-am vazut eu niva aia.
        The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500
        4x4MANIA is where we are !!!
        “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

        Comentariu


        • #5
          Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

          Ce vrei sa faci cu masina?
          Ce buget ai?
          In functie de raspunsul la aceste intrebari faci alegerea corecta,oferta exista!
          Discovery 4 2010
          Discovery 2 2000
          Defender 90 1997

          Comentariu


          • #6
            Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

            Eu nu am inteles ce esti tu... adica "rookie' ala... Deh, io vin din alte vremuri...
            Cat despre diferentiale blocabile, vezi ca faci confuzie: exista diferential spate, diferential central si diferential fata. Toate 3 pot fi blocabile manual, blocabile automat, sau fara blocare. Complicat...
            In general masinile mai vechi, cu cutie de transfer clasica (iar complicat...) nu au diferential central blocabil, au doar pe diferentialul spate, fie original, fie aftermarket. Unele pot sa aiba pe spate diferentiale blocbile "automat", adica gen LSD... (iar complicat).

            Comentariu


            • #7
              Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

              ia-ti un samurai, n-o sa dai gres si uita de diferentiale blocabile....asta pana vezi cum te descurci cu el in teren....si doar dupaia vezi care sunt prioritatile....intrebarile raman, ce vrei sa faci cu masina si ce buget ai....

              Comentariu


              • #8
                Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

                ce e de retinu: niva nu face rece. sau cel putin n-am vazut eu niva aia.[/QUOTE]
                A mea face rece,este adevarat,nu cat ar trebui,sau cat mi-as dori eu, dar face (cand pornesc A/C-ul )

                Comentariu


                • #9
                  Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

                  Diferentialul central e introdus pentru a putea circula in regim 4x4 pe asfalt. In off road se blocheaza, adica se scoate din functionare. Masina devine la fel ca toate celelalte masini 4x4. Spor la treaba.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

                    Postat în original de air_wolf Vezi post
                    doar la masinile cu 4x4 permanent. la 4x4 nepermanent, angajarea fetei inseamna deja 50/50 (cred ca la majoritatea modelelor, or fi si exceptii) - de aceea este recomandat sa nu se foloseasca pe suprafete aderente decit in anumite conditii (viteza mica, tractare platforma grea).
                    niva are acest mic avantaj: este 4x4 permanent cu blocant central. are insa alt dezavantaj: bascule fata dar compenseaza oarecum cu flex mare pe puntea spate.
                    discutiile sint interminabile.
                    ce e de retinu: niva nu face rece. sau cel putin n-am vazut eu niva aia.
                    Nu va suparati dar nu am inteles ultimul paragraf cel cu "niva nu face rece. sau ..." ???!!!

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

                      Postat în original de sean70 Vezi post
                      Ce vrei sa faci cu masina?
                      Ce buget ai?
                      In functie de raspunsul la aceste intrebari faci alegerea corecta,oferta exista!
                      pana in 4000 euro, si vreau sa o folosesc la drumetii montane, drumuri de Taf

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

                        Postat în original de Optimus Vezi post
                        Eu nu am inteles ce esti tu... adica "rookie' ala... Deh, io vin din alte vremuri...
                        Cat despre diferentiale blocabile, vezi ca faci confuzie: exista diferential spate, diferential central si diferential fata. Toate 3 pot fi blocabile manual, blocabile automat, sau fara blocare. Complicat...
                        In general masinile mai vechi, cu cutie de transfer clasica (iar complicat...) nu au diferential central blocabil, au doar pe diferentialul spate, fie original, fie aftermarket. Unele pot sa aiba pe spate diferentiale blocbile "automat", adica gen LSD... (iar complicat).
                        Cand eram mai tanar, imi placea sa ma joc pe PC, si acolo la mai toate jocurile, trebuia sa aleg nivelul de dificultate: rookie - un fel de incepator ca sa nu fi zis prostanac, mediu, avansat, expert, etc. Da sa stiti ca m-ati complicat rau de tot! Eu vreau o masinuta cu care sa incep si sa nu-mi rupa bugetul in doua ca ma omoara doamna-mea, dar cu care sa pot macar sa urc o panta de vreo 40 metri cu inclinatie de vreo 20 de grade, in conditii de zapada de vreo juma` de metru (cu sau fara lanturi, dar sa urc nu sa patinez pana vine vara)

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

                          Samurai dupa 95 (adica mai nout ca sa nu stai sa-l surubaiesti toata ziua), daca nu ti la confort sau un Jimny cu A/C daca vrei sa mergi si prin oras sau pe asfalt. Parerea mea...

                          Nu da in nici un caz banii pe vreo troaca obosita, doar pt ca este ieftina...
                          Bugetul tau este la limita dar cred ca daca ai rabdare si cauti cu atentie poti sa gasesti masina care iti trebuie.

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

                            ce imi place este ca pana acum cativa te-au sfatuit sa iti cumperi Suzi pe topic de Lada :):):)
                            eu te sfatuiesc sa iti iei mercedes G sau Nissan patrol Y60 dar realist vorbind nu cred ca vei gasi pe la 4000 euro in schimb unele de genul de pe la 6000 in sus gasesti.
                            acum sa revenim la ce vrei tu sa faci bugetul de 4000 pentru o Niva ca doar suntem pe topicul aferent si daca tot aici ai deschis discutia despre asta iti spun.
                            Niva la 4000 euro gasesti de prin 2005-2007 cu AC si servo in stare buna si in jur de 60-80000km desigur masina pe injectie euro 3 cred si multipunct
                            taxe mici impozit mic pana in 200 pe an e autoturism ai 4 locuri e benzina si porneste la -30 de grade fara nici o scarba doar sa ai o baterie calumea
                            daca te orientezi spre una de 3000 euro sa te astepti sa bagi restul de 1000 dar iti faci masina cum vrei.
                            piesele consumabile sunt ieftine un exemplu un set d eplacute de frana e 60 de lei si te tin lejer aproape 2 ani un set de saboti te tine macar 3-4 ani si costa 80 de lei
                            filtrul de ulei e 15 lei ...etc un pivot 45 lei si ai 4 pe fata eu am schimbat tot setul dupa 8 ani
                            in schimb piesele de genul grupuri sau planetare sunt scumpe noi dar daca nu te dai grav la masina nu cedeaza,
                            eu am calarit masina 2 ani in regim de concurs offroad si am rupt planetara si am spart satelitii din grupul spate incercand sa remorchez o buturuga pe loc drept in curte :) dar avea cam o tona asa ca nu te stresa ca nu cedeaza usor.
                            avantaje la Niva...tabla groasa chiar daca rugineste superficial se gaureste fara intretinere abia dupa vreo 4-5
                            suspensie independenta fata si arcuri elicoidale deci confortabila,suspensie cu 4 link pe spate avantaj la flexari mari fara nici o problema motor pe benzina pornire iarna usoara si ca tot e iarna baga caldura ca la prosti daca e aerisit calumea circuitul.
                            alt avantaj este ca poti pune pe ea roti de 16 sau de 15 de pe suzi deci ieftin sa faci rost de un set de gume cu jante cu tot.
                            pozitie mai inalta la condus ca in logan sa spunem vizibilitate buna si unghiuri de atac si de degajare foarte bune.
                            usor de accesat toate componentele si de la motor si de pe dedesubt.
                            tractiune 4x4 permanent diferential central blocabil si reductor
                            iar reparatiile ti le poti face singur in proportie de 80% daca stii sa tii in mana o cheie si sa stii de care este.
                            dezavantaje
                            e cam sugativa eu nu am reusit sa scad consumul in exterioar sub 9% sub nici o forma,e drept ca ii dau si am si grupurile mai scurte si cauciucurile MT dar in oras papa cam 12
                            rezervor capacitate mica 38-40L pentru mine e dezavantaj ca abia mi-a ajuns un rezervor si o canistra pentru 196 km de cursa
                            vara la calduri de Bucuresti cu 36-38 de grade merg ventilatoarele cam continuu ca are radiatorul de racire mai mic dezavantaj vara avantaj iarna pt caldura interioara,motorul nu mi-a fiert niciodata desi era sa il fierb pt ca am mers fara cureaua trapezoidala ca mi sa spart fulia de antrenare
                            izolare fonica slaba sau cam spre minim cam ca la dacia 1300 eu nu o mai am ca atarna greu :) si desigur un alt dezavantaj pentru unii e ca are doar 2 usi.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Vreau un 4x4 !!! sfaturi de achizitie

                              Multumesc pentru sfaturi tuturor. Fiind un incepator in 4x4 e clar ca nu o sa incep cu o masina mare de genul Patrol ci cu una mica gen Lada. Nu stiu daca este impotriva regulamentului dar daca nu este, as dori sa imi dati oferte cu masini de genul descris mai sus, bineinteles cei care le aveti la vanzare.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection