Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Niva - motor Renault 1.6 turbo


turbozar

Postări Recomandate

Va salut dragi prieteni, sunt posesorul unui motor de renault 18 turbo de pe un proiect mai vechi si dori sa trec cu el cu tot in aria offroad... drept urmare am cautat cateva variante de caroserie optima pentru o astfel de motorizare si rezultatul a fost Niva.

Pana aici toate bune, de aici incolo am nevoie de cateva idei si sugestii in legatura cu adaptarea pe cutia de viteze, mai exact carcasa ambreiajului care din ce am vazut difera ca priza de prindere.

 

O zi frumoasa in continuare,

Sarbatori fericite!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

1.6 sau 1.8? turbo diesel? -e ok, un sfat, dacă ai motorul,caută și ia toată instalația electrică de pe mașina donator (renault-ul), apoi mai caută pe net, dacă găsești cutie de viteze care a aparținut unui Renault cu tracțiune spate, îți faci astfel munca mai ușoară!

Dacă stau să mă gândesc mai bine, fă întâi un calcul, cât de cât... să ști cam pe unde te învârți, cu toate modificările aduse, și atunci tragi concluzia dacă merită ”modificări” ori mai bine iei ceva gata preparat... Știu că satisfacția e mare când faci ceva cu mâna ta, dar poate nu se merită! :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

Motoare Renault Turbo Diesel au fos puse pe Aro 10 si are cutie asemanatoare cu cea de Renaut Trafic iar reductorul este de Aro 10.

 

Sigur, nu contest, la mine în zonă un mecanic mai zgârcit și bătrân și-a pus de VW, 1.6 diesel, a pus electromor de ceva Opel + volanta de pe un model Volvo, și merge de minune!

În mod cert trebe să meargă și pe Niva acel motor de Renault+cutie de Traffic spuneai , poate păstra reductorul original de Niva, părerea mea e că acesta e o piesă tare a Nivei, și gata, îi dă cheie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

Motorul este 1.6 turbo, carburatie,, benzina. Este complet utilat - instalatie, aprinderea electronica cu senzor pe volanta. Acum motorul este desfacut complet si in curs de curatare, verificare si revigorare. Stiu ca pare o nebunie,dar desi este de generatie ft veche, a fost genial proiectat, motiv pentru care prefer sa caut o masina compatibila pe care sa o adaptez in jurul lui, decat sa il schimb.

Sper ca pana in primavara cand va fi complet refacut, sa gasesc o solutie viabila si care nici sa nu imi rupa buzunarul. De reductorul de niva am auzit numai lucruri bune si ar fi una din piesele la care nu as renunta, implicit la 4x4 permanent, daca ar fi compatibil cu cutia de Trafic ar fi perfect. Problema este ca fiind nou in aria offroad, nu cunosc pe nimeni care sa se priceapa bine la astfel de modificari si care sa imi faca un grafic clar al lucrarii, asa cum se intampla la turisme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

Motorul este 1.6 turbo, carburatie,, benzina. Este complet utilat - instalatie, aprinderea electronica cu senzor pe volanta. Acum motorul este desfacut complet si in curs de curatare, verificare si revigorare. Stiu ca pare o nebunie,dar desi este de generatie ft veche, a fost genial proiectat, motiv pentru care prefer sa caut o masina compatibila pe care sa o adaptez in jurul lui, decat sa il schimb.

Sper ca pana in primavara cand va fi complet refacut, sa gasesc o solutie viabila si care nici sa nu imi rupa buzunarul. De reductorul de niva am auzit numai lucruri bune si ar fi una din piesele la care nu as renunta, implicit la 4x4 permanent, daca ar fi compatibil cu cutia de Trafic ar fi perfect. Problema este ca fiind nou in aria offroad, nu cunosc pe nimeni care sa se priceapa bine la astfel de modificari si care sa imi faca un grafic clar al lucrarii, asa cum se intampla la turisme.

 

Ai PM! Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

Motorul este 1.6 turbo, carburatie,, benzina. Este complet utilat - instalatie, aprinderea electronica cu senzor pe volanta. Acum motorul este desfacut complet si in curs de curatare, verificare si revigorare. Stiu ca pare o nebunie,dar desi este de generatie ft veche, a fost genial proiectat, motiv pentru care prefer sa caut o masina compatibila pe care sa o adaptez in jurul lui, decat sa il schimb.

Sper ca pana in primavara cand va fi complet refacut, sa gasesc o solutie viabila si care nici sa nu imi rupa buzunarul. De reductorul de niva am auzit numai lucruri bune si ar fi una din piesele la care nu as renunta, implicit la 4x4 permanent, daca ar fi compatibil cu cutia de Trafic ar fi perfect. Problema este ca fiind nou in aria offroad, nu cunosc pe nimeni care sa se priceapa bine la astfel de modificari si care sa imi faca un grafic clar al lucrarii, asa cum se intampla la turisme.

 

cunosc motorul putin ca l-am montat pe o dacie undeva in 98-99 :) si ce ii mai crosetam pe aia cu mertane si bmv-uri :) dar aia era altceva

 

legat de niva,poti adapta ce motor vrei in conditiile in care vrei sa faci asta vrei sa cheltuiesti sumele necesare si vrei sa tii cont de anumite restrictii tehnice.

astfel daca vrei sa folosesti motor si cutie alta decat ce ai pe masina acum e ok dar tine cont ca trebuie sa faci si conexiunea intre aasta si cutia de transfer/reductorul cum se spune,care in varianta de fabrica e facuta cu un cuplaj de cauciuc si o articulatie ca aceea de la planetara,

esti sigur ca dimensional te incadrezi in distanta asta?trebuie sa verifici.

apoi trebuie sa tii cont de faptul ca motorul tau poate fi mult mai puternic ,cuplu si power dezvoltat iar asta va duce la cedarea celorlalte subansamble,reductor,grupuri,planetare,cuplaje...etc

ca sa eviti asta va trebui sa folosesti altele sau piese mult mai HD sa le spunem

dupa care cred ca la final va trebui sa ii faci si o omologare daca vrei sa circuli cu ea pe drumurile publice,daca nu atunci nu conteaza.

 

cealalta varianta ar fi sa folosesti doar motorul asta pe care vrei tu pe restul componentelor de pe masina... varianta cea mai simpla dar si mai migaloasa,de ce? pai foarte simplu

trebuie sa te asiguri ca motorul nu aste unul super power care sa creeze probleme suplimentare iar ca diagrama de cuplu sa fie apropiata cu cea originala,iar asta e defapt cea mai importanta.

poti sa pui pe niva motor de 110-120 CP dar care dezvolta un cuplu de pana in 150Nm altfel face poc cutia,face poc planetara si face poc imediat grupul :)

daca toate astea sunt ok trebuie sa faci o placa de adaptare intre motor si cutia de niva care trebuie sa fie facuta dintr-o placa de otel de 8-10-12mm grosime decupata si gaurita in asa fel incat sa tina si motorul pe ea si cutia de viteze de niva,impropriu spus cutie de viteze ci mai corect e carterul ambreiaj sau carcasa ambreiajului pe romaneste :)

apoi mai ai ceva ce trebuie sa rezolvi problema racirii radiatorul de Niva original nu aia tropicalizata cum o numeau rusii are radiator cu 2 randuri de celule de trecere lichid de racire fata de 3 sau 4 celelalte,adica pe romaneste ;:) sa il faci mai gros si mai lat plus 2 spal-uri pe el dealea de 1500-2000m3 iar restul e mataraie de tras si adaptat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

mie de ce nu imi dai PM cu informatiile astea? adica mie nu imi e util un motor mai calumea?:) deja te sterg d epe lista la cadouri :)

 

I-am dat un nr de tel care-l ai si tu :wink:,nu info, pt ca nu posed:ha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

@KAROLOKW

 

Intr-adevar toate subansamblele si componentele de care mentionai mai sus au cele mai mari sanse sa faca POC, deoarece motorul stock are 130 cp / 200 NM, si al meu nu prea mai e stock. Poate exista si si pentru Niva componente HD sau adaptari care sa reziste.

 

Intr-adevar, solutia cu motorul pus direct pe cutie mi se parea cea mai simpla si rapida, cu "micul" impas fiind la carcasa ambreiajului care ar trebui construita pe undeva prin vre-un atelier de la zero. Avand carcasa motorului de Renault (asta sigur este din aluminiu nu din otel), impreuna cu carcasa cutiei de Niva, ma gandeam ca poate ar exista o solutie si ar merge cumva taiate amandoua si unite prizele - eventual operatie facuta la baietii care se ocupa de indreptat si reconditionat jante de aliaj.

 

Nu ramane decat sa cautam si sa ne gandim, sa calculam, sa masuram, sa gandim, sa masuram, sa calculam, sa gandim si sa taiem pana gasim cea mai buna varianta. Finante sa fie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

@KAROLOKW

 

Intr-adevar toate subansamblele si componentele de care mentionai mai sus au cele mai mari sanse sa faca POC, deoarece motorul stock are 130 cp / 200 NM, si al meu nu prea mai e stock. Poate exista si si pentru Niva componente HD sau adaptari care sa reziste.

 

Intr-adevar, solutia cu motorul pus direct pe cutie mi se parea cea mai simpla si rapida, cu "micul" impas fiind la carcasa ambreiajului care ar trebui construita pe undeva prin vre-un atelier de la zero. Avand carcasa motorului de Renault (asta sigur este din aluminiu nu din otel), impreuna cu carcasa cutiei de Niva, ma gandeam ca poate ar exista o solutie si ar merge cumva taiate amandoua si unite prizele - eventual operatie facuta la baietii care se ocupa de indreptat si reconditionat jante de aliaj.

 

Nu ramane decat sa cautam si sa ne gandim, sa calculam, sa masuram, sa gandim, sa masuram, sa calculam, sa gandim si sa taiem pana gasim cea mai buna varianta. Finante sa fie!

 

poti folosi motorul si carcasa de ambreiaj de la motorul tau si faci o placa de adapotare intre asta si cutia de Niva iar asta e mai simplu de facut,mai trebuie sa te gandesti ca vei avea nevoie sigur si de o adaptare a arborelui primar ala de intrare in cutie si care se cupleaxa cu discul de ambreiaj

e multa munca si vor fi o gramada de bani de investit gandeste-te bine daca merita sa faci si cum merita sa faci modificarea.

 

personal eu as face altfel :)

as cauta un alt motor care a fost pe o masina tot 4x4 sau macar cu transmisie spate si montat longitudinal, as lua motorul cu ambreiaj si cutie cu tot

si as adapta-o pe masina dar inainte de asta as verifica sa fie dimensional posibil aspectul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

poti folosi motorul si carcasa de ambreiaj de la motorul tau si faci o placa de adapotare intre asta si cutia de Niva iar asta e mai simplu de facut,mai trebuie sa te gandesti ca vei avea nevoie sigur si de o adaptare a arborelui primar ala de intrare in cutie si care se cupleaxa cu discul de ambreiaj

e multa munca si vor fi o gramada de bani de investit gandeste-te bine daca merita sa faci si cum merita sa faci modificarea.

 

personal eu as face altfel :)

as cauta un alt motor care a fost pe o masina tot 4x4 sau macar cu transmisie spate si montat longitudinal, as lua motorul cu ambreiaj si cutie cu tot

si as adapta-o pe masina dar inainte de asta as verifica sa fie dimensional posibil aspectul.

 

 

...da, dar domnul nostru are deja motorașu, care deja puternic din cele argumentate, deci nu i-ar mai trebui alt motor si cutie, el cauta o Masinută pe care să il tansplanteze... Cum bine știți deja, treaba se rezumă la finanțe: ca exemplu, la Niva mea cu motor 1.6 td Vw, am făcut ce-am făcut cu ambreiaju...nu a ținut schema, mi-au cedat ușor ușor sincroanele prin cutie, precum și alte mărunțișuri, am rupt planetare, și spre final grupu față...Am vrut să schimb axele cu unele de IMS și să-i pun o cutie de pe VW Doka Syncro.. cînd am intrebat la șroturi... mi-a picat puțin puțin fața (cerea la ultimu preț cât făcea taxa mea 1 an la facultă...) așadar gata cu...fotosinteza

„Depinde de bani.” Drink

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

De cutia de viteze ma lipsesc fara probleme. Poate ar fi mai potrivita una de Renault 18 4x4? desi in varianta asta "legatura" de la cutie la roata se face direct prin planetara, fara cutie de transfer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

De cutia de viteze ma lipsesc fara probleme. Poate ar fi mai potrivita una de Renault 18 4x4? desi in varianta asta "legatura" de la cutie la roata se face direct prin planetara, fara cutie de transfer.

 

DE CE ar fi legătura așa? fiind 4x4 cutia de ”Renault 18 4x4” e clar că are cuplaj pentru cardanul ce ducea inițial la puntea spate a Renault-ului, parcă Renault 18 avea si o tija de cuplat spatele, dar nu ai treabă cu tija! Faci o flanșă la ieșirea din CV, pentru a o conecta la Diferentialul central al Nivei, și ai 4x4 cu blocant central, cu un motor turbo și anumit număr de căluți :twink:

offtopic: dacă găsești o astfel de cutie, anunță-mă te rog pe privat de prețul ei!

E un proiect de urmat,

toată stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

Oare asa de simplu sa se rezolve toata distractia? Am dat azi cateva telefoane pe la dezmembrari pentru un pret estimativ, dar nu au asa piatra rara, nici de R18 nici de 21.

 

Situația ta e similara cu a mea,cand am cautat cutie pt motorul meu de VW...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

O alternativa pare a fi cutia de Papuc 1.9d 4x4 ceva mai accesibila, suratele frantuzoaice sunt de negasit momentan. Cat despre plaja de putere-cuplu este cam aceeasi cu cea de renault 18 4x4 care avea 79cp - 1.6, din cate stiu este aceeasi cutie pusa si pe varianta de 104cp - 2.0L. Eventual, as putea schimba pinioanele cu cele din cutia de 18 t din dotare, s-ar trece astfel la un raport de "fuga".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

se poate opta de asemenea cutia si reductor de Aro 10 (aceeasi cu cea de papuc cred) mi-a propus un onorabil coleg si varianta asta.

 

nu e buna

o sa ma intrebati de ce :) pentru ca iesirea planetarelor fata difera ca pozitie fata de cea de niva mai in spate cu vreo 40 de cm :)

asa ca tot la variantele mele ajunge-ti :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

nu e buna

o sa ma intrebati de ce :) pentru ca iesirea planetarelor fata difera ca pozitie fata de cea de niva mai in spate cu vreo 40 de cm :)

asa ca tot la variantele mele ajunge-ti :)

 

 

In cazul in care as incerca o adaptare mai trainica si as renunta la asnamblul clasic de suspensie independenta fuzete - planetare si as face trecerea catre o punte rigida pe fata, nu as scapa mai usor de problema adaptarii cutiei de viteze??

A mai echipat cineva pana acum vre-o niva punte rigida? ca nu am observat pana acum vre-una la noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

cum zice multă lume de aici de pe forum, e ceva problemă, că Niva nu are șasiu, in primul rand, așadar trebe sudate intarituri pe lonjeroane... sudati suporți aferenți brațelor care vor sprijini axa față, apoi trebe lucrat la suporți pentru arcuri și telescoape... iar in final, cum zicea GABYTM, te trezești că ți-o mai și trage RAR-ul dacă te prinde, sau la ITP tot dai de vreun nenea ingineru care observă treaba... Eu cred că modificarea ar fi bună numai pt o masina de offroad, neinmatriculată, dar pt una „legală” e riscant!!! Ar merita făcută o treabă....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

La noi nimeni nu a facut modificarea asta, altii insa au facut-o si se pare ca da roade. Uitati-va aici: http://www.youtube.com/watch?v=4btGTxWfTXE.

Mi-a incoltit cindva ideea asta in minte, am avut ocazia sa "pun mina" pe doua punti portale de UAZ469 dar n-am reusit in cele din urma sa le iau.

Ma gindesc la varianta unor punti de Aro/IMS/TV cu diferentiale blocabile sau autoblocabile. Avantajul puntilor romanesti este pretul destul de bun la care se pot gasi inca. Cred ca principala problema ar fi rigidizarile suplimentare de care are nevoie caroseria.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

La noi nimeni nu a facut modificarea asta, altii insa au facut-o si se pare ca da roade. Uitati-va aici: http://www.youtube.com/watch?v=4btGTxWfTXE.

Mi-a incoltit cindva ideea asta in minte, am avut ocazia sa "pun mina" pe doua punti portale de UAZ469 dar n-am reusit in cele din urma sa le iau.

Ma gindesc la varianta unor punti de Aro/IMS/TV cu diferentiale blocabile sau autoblocabile. Avantajul puntilor romanesti este pretul destul de bun la care se pot gasi inca. Cred ca principala problema ar fi rigidizarile suplimentare de care are nevoie caroseria.

 

puntile de aro/ims/tv desi sunt niste punti destul de bune sunt extrem de grele si mai sunt si pentru arcuri lamelare cel putin la ims si tv la Aro parca au fost si elicoidale pe spate dar nu mai stiu.

dar cea mai nasoala parte e ca sunt foarte grele in speta alea de tv care sunt cele mai groase in carne :)

cred ca cea mai buna varianta e ca cineva daca tot vrea e sa puna cascarabeta de niva adica caroseria pe un sasiu de uaz :) cu motor cu tot al uaz-ului :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Niva - motor Renault 1.6 turbo

 

puntile de aro/ims/tv desi sunt niste punti destul de bune sunt extrem de grele si mai sunt si pentru arcuri lamelare cel putin la ims si tv la Aro parca au fost si elicoidale pe spate dar nu mai stiu.

dar cea mai nasoala parte e ca sunt foarte grele in speta alea de tv care sunt cele mai groase in carne :)

cred ca cea mai buna varianta e ca cineva daca tot vrea e sa puna cascarabeta de niva adica caroseria pe un sasiu de uaz :) cu motor cu tot al uaz-ului :)

 

Totuși conversia se poate face, un user de pe forum de aici, a pus sub un M arcuri spirală, tendoane de Land Rover, iar din cele spuse era ok!

Problema nu e doar cea a greutății, care dacă ai un motor bun/foarte bun (un diesel la alegerea mea), puțin umflat cu steroizi, o poți rezolva,..cel mai nasol, cred eu, e faptul că sigur intri la omologări artizanale/individuale, asta dacă nu ai un prieten bun care deține un service auto+stație ITP omologat RAR.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare