Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

    Va salut cu respect ,

    Ma numesc Nițu Alexandru si din decembrie anul trecut sunt proprietarul unei Lada Niva, 1.7i, an 2008, cu dotari precum aer conditionat (care de curand cred ca a cam pierdut freon), servodirectie. Ce mi-a placut la aceasta masina - faptul ca este foarte simpla si cinstita (zic eu, in unele cazuri). Va atasez in continuare primele poze cu masina pe care le-am facut in urma primei iesiri in zapada cu cauciucuri radiale, rezultatul lipsei de experienta si a "experimentari" - masina suspendata!
    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	photo 4.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	443,1 KB 
ID:	1030859Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	photo 3.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	364,9 KB 
ID:	1030860
    De langa acel gard am iesit tractat de o platforma, pe care tocmai o ajutasem sa se puna in miscare in dimineata respectiva si in a doua poza am iesit singur cu, cricul inalt din dotarea nivei.
    Odata cu trecerea timpului mi-am zis sa incep sa mesteresc la masina asa cum pot, prima lucrare a fost schimbarea barei de pe fata cu un profil patrat de 80 (mm) in care am incorporat elementele originale ale vechii bare, cat si rezolvarea unor pete de rugina asa cum m-am priceput.Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_8508.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	903,0 KB 
ID:	1030861Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_8526.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,19 MB 
ID:	1030862
    Si cateva poze curata in urma unei spalari intense in curte.
    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0019.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,31 MB 
ID:	1030863Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0022.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,23 MB 
ID:	1030864
    Mai pun un filmulet cu Lada russian muscle car, ziua cand am schimbat suportii de cauciuc de la toba finala si am dat jos bara de pe spate, treptele laterale pentru a le curata te rugina si vopsi.
    https://www.youtube.com/watch?v=3rEFq6Vt9yE
    Urmeaza sa scriu in alta zi despre procesul de antifonare pe care l-am inceput de cateva saptamani.
    O seara buna!

  • #2
    Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

    Misto oglinzile !
    "Terorismul nu ma ingrijoreaza.
    Sint casatorit de doi ani."
    Sam Kinison

    Comentariu


    • #3
      Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

      Bravo domnu:)
      eu despre toba daca nu tii la sunetul ei, as renunta la ea:)
      nu zic de o evacuare cap coada pe diametru mai mare de inox ca ar fi mai bine:)
      in rest pune poze ca ne place:)

      Comentariu


      • #4
        Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

        Va salut si multumesc pana acum pentru aprecieri,
        Asa cum am zis mai sus am sa revin cu pozele legate de antifonare.
        Am recurs la aceasta idee de a antifona niva deoarece oricum intra apa dinspre compartimentul motor si tot timpul pasla aceea cu un strat de bitum era umeda si chiar in unele locuri foarte lipicioasa. Odata ce am dat jos toata pasla care majoritatea din ea era umeda datorita infiltratilor de apa, am observat unele zone in care rugina era infloritoare: pe la partea din interior a contraripilor din spate, in locul prinderii suruburilor tablei ce protejeaza rezervorul, cat si in zona picioarelor (pasageri, sofer). Am curatat, urmand apoi un strat de o vopsea care se da direct pe rugina si un strat de antifon (vopsea cauciucata - cum scria pe cutie). In acest timp am descoperit si pe unde intra umezeala in partea din spate a masinii: pe la unele gauri tehnologice, in zona placii care se afla in interiorul contraaripii spate (de unde se prind centurile din spate), cat si prin acele 3 gauri de "aerisire" care au fost lasat in partea din spate a masinii (problema ce se va rezolva sper, in urma montarii unor ornamente pentru acele gauri).
        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0543.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,27 MB 
ID:	976015Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0541.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,06 MB 
ID:	976014

        In urma rezolvarii problemei din interiorul cotraaripii, urmat de o antifonare, spatiul gol dintre aripa spate (stranga-dreapta) si panou l-am umplut cu vata de sticla (material hidrofob, ignifug si insonorizant), urmand in zonele pe unde iesea din panou sa le acopar cu niste bucati de bitum pe dimensiunea respectiva.
        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0547.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	861,4 KB 
ID:	976016 Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0556.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,19 MB 
ID:	976017

        A urmat apoi pregatirea partii din fata a masinii: curatarea ruginii, strat de vopsea antirugina, strat de antifon.
        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0576.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,01 MB 
ID:	976019Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0588.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,24 MB 
ID:	976020

        Bineinteles, daca aceasta vopsea (antifon) este expusa la soare capata un miros ciudat, rezolvand aceasta problema cu inca un strat de vopsea antirugina, ca tot a fost galeata mare.
        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0589.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,05 MB 
ID:	976021

        Dupa ultimul strat de vopsea am inceput sa tai pasla cu o grosimea de aproximativ 10 (mm), adaugand deasupra paslei un strat de mocheta, terminand partea din spate a masinii cu montarea panourilor de plastic la locul lor.
        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0636.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,24 MB 
ID:	976022Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0643.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	868,3 KB 
ID:	976024

        Terminarea partii din fata a fost amanata datorita testelor "de infiltrare" cum le spuneam: pur si simplu puneam furtunul pe masina si vedeam pe unde curge apa. Zis si facut la prima incercare, panoul despartitor dintre habitaclu si compartimentul motor arata ca un paraias, caruia ii lipsea doar peisajul montan .
        Dupa rezolvarea acestor zone: conducta freon pentru AC, si diverse mici spatii, a urmat chinul cu izolarea cutiei in care se afla suflanta de introduce aer spre vaporizatoare.
        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0705.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,25 MB 
ID:	976025Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0706.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,16 MB 
ID:	976026
        Am rezolvat aceasta problema izoland aproape toata cutia cu un silicon hidroizolant, cu placi de bitum in spatiile mai mari si in zona de aspiratia a suflantei am montat o grila de aerisire care nu permite apei se intre, decat atunci cand viteza suflantei este in treapta a doua si aspira apa de pe repectivul grilaj. Fapt ce m-a dus la urmatoarea problema din instalatia de climatizare a masinii: gasirea furtunasului de evacuare condens/apa accidentala infundat, rezultatul: demontarea bordului.
        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0760.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	1,41 MB 
ID:	976027

        In urma rezolvarii acestor "probleme de infiltratie" de pana acum, urmand ca pe viitor sa antifonez si partea inferioara a masinii cat si pasajul contraaripilor din fata (mai ales unde este acea placa prin in 3 suruburi), am pus pasla in partea din fata, mocheta, cat si plasticele, terminand astfel aceasta lucrare de antifonare.
        Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0763.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	818,3 KB 
ID:	976029Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0761.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	933,8 KB 
ID:	976028Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	IMG_0765.JPG 
Afișări:	1 
Mărime:	739,4 KB 
ID:	976030

        Ca si rezultat al acestei etape, in urma unui "test" facut astazi pe camp, pot spune ca zgomotul din habitaclul masinii s-a redus in proportie de 50-60%, mai ales ca zgomotul provenit de la motor, ventilatoare si cutie de viteza este mult mai infundat, dar si diminuarea caldurii provenite de la motor.
        Ca problema intampinata la terminarea lucrarii: centura de pe partea nu a mai putut fi montata datorita surubului de sus pe care nu l-am putut desface, rezultand blocarea mecanismului de strangere a centurii, iar eu ramanand fara centura pana o duc la un service sa mi-o desfaca si sa montez alta noua in schimb.

        Urmeaza sa mai revin cu poze cu interiorul complet montat, cat si cu noile oglinzi "mari" pe care astazi le-am montat pe masina.
        Pentru viitor a fost comandat deja chitul de inaltare al arcurilor (acela din cauciuc), dupa inaltare urmand echiparea masinii cu cauciucuri 205/80 R16, sperand astfel sa obtin o inaltare totala de 3-4 cm.
        Ultima editare de alex99NTU; 10.iul.2015, 21:55.

        Comentariu


        • #5
          Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

          Frumos lucrat, insa pisla aia pe podea, in partea din fata nu are ce cauta acolo ..... dar daca tot vrei pisla in zona aia, incearca sa o schimbi cu o pisla din material sintetic. Daca vrei sa izolezi fonic masina, iti recomand stp vizomat (gasesti aici: www.stpshop.ro), Silent Coat sau membrana BLockTec70. Primele doua sunt pentru industria auto, ultima pentru izolatii fonice la cladiri si nu numai, poate fi folosita si pentru izolare fonica auto. Primele doua sunt membrane pe baza de bitum, se lipesc pe tabla folosind un pistol cu aer cald, cea de-a treia este o membrana sintetica de inalta densitate. Cu ele faci treaba buna daca vrei sa reduci nivelul de zgomot in habitaclu, dar costa, cu aproximatie cam 100 lei/mp fiecare.
          Pe podea, pe traseul tevii de evacuarea a gazelor de esapament, din cauza temperaturii, in scurt timp se va deteriora antifonul si vopseaua aia anticoroziva pe care ai aplicat-o pe tabla ....presupun ca nu este o vopsea rezistenta la temperaturi mai mari.
          Pastrind pasla asta din material textil risti ca in scurt timp sa-ti rugineasca podeaua serios, iar in momentul in care s-a imbibat cu apa isi pierde si calitatile termoizolante.
          O solutie buna ar fi sa izolezi termic teava de evacuare a gazelor arse si astfel sa protejezi podeaua masinii de temperaturile ridicate.
          cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva

          Comentariu


          • #6
            Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

            teava e simplu de izolat cu banda:)
            la mine a mers si chiar a functionat foarte bine dar nu ma pot pronunta legat de pasla sau ce e materialul folosit.
            in schimb eu la alta masina am folosit (din dezmembrari luata)izolatia aia care se pune la masini pe peretele de foc ,adica peretele ala intre motor bord(panoul ala de tabla) e un fel de spuma cu o baza mai solida si destul de grosut,cam 30-35mm

            dar eu daca puteam dadeam jos de pe niva inclusive vopseaua :) ca era grea:):):)

            Comentariu


            • #7
              Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

              Multumesc pentru sfaturi, cred ca totusi o sa recurg la izolarea termica a tevii de evacuare cu o banda izolatoare,
              intrucat la cata munca am depus cu acea antifonare, nu mai doresc sa o iau de la capat.

              Nivaforever, inainte de a incepe lucrarea de antifonare si de refacere a interiorului am studiat piata si preturile si am considerat totusi ca placile de izolare termine/fonica tip STP, Dynamat si alte nume sunt totusi mult prea scumpe pentru bugetul meu si pentru cum imi doresc sa folosesc masina. Astfel am recurs la curatarea ruginei pe interior, a izolarii tuturor locurilor pe unde intra apa accidental, apoi am pus pasla si vechiul interior. Materiale care din punctul meu de vedere si-au indeplinit scopul, de a izola fonic, termic mult mai bine decat vechile izolatii cu bitum ale masinii, plus ca am iesit si bine ca pret.

              Ieri am reusit sa montez si chitul de inaltare "original" al masinii intr-un service si pot spune ca de la garda pe care o avea inainte de 22.5 cm (echipata cu anvelope standard 185/75 R16) masina s-a inaltat cu aproximatix 2.5 cm rezultand o garda de aproape 25 cm, urmand ulterior si echiparea masinii cu un set noi de anvelope 205/80 R16 prin care sper ca o sa mai castig 1.5 - 2 cm.

              Ca intrebare ar fi unde ma pot duce cu masina la un mecanic bun care sa stie sa imi stranga piulita de la planetara cat trebuie, fara sa mai fie rulmentii prea stransi, fara sa mai frece placutele de disc sau sa aiba rulmentii joc daca respectiva piulita este prea slabita. Am patit-o ieri cand am plecat de la service, roata nu avea nicio problema, dar dupa o scurta plimbare de vrea 30-40 de km, la temperaturile de ieri au inceput sa se incinga rulmentii (cred), iar pana acasa masina a "cantat", scapand de acest zgomot dupa ce am urcat-o pe cric si am mai slabit putin din piulita, fara a avea acel "joc" al rotii de rulmenti slabiti, dar frecand usor placuta de disc.
              Va multumesc.

              Comentariu


              • #8
                Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

                "Ieri am reusit sa montez si chitul de inaltare "original" al masinii intr-un service si pot spune ca de la garda pe care o avea inainte de 22.5 cm (echipata cu anvelope standard 185/75 R16) masina s-a inaltat cu aproximatix 2.5 cm rezultand o garda de aproape 25 cm, urmand ulterior si echiparea masinii cu un set noi de anvelope 205/80 R16 prin care sper ca o sa mai castig 1.5 - 2 cm. "

                Cistigi mai mult de 2.5 cm, DAR ...
                Ultima editare de hermano; 14.iul.2015, 18:02.
                "Terorismul nu ma ingrijoreaza.
                Sint casatorit de doi ani."
                Sam Kinison

                Comentariu


                • #9
                  Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

                  Postat în original de hermano Vezi post
                  "Ieri am reusit sa montez si chitul de inaltare "original" al masinii intr-un service si pot spune ca de la garda pe care o avea inainte de 22.5 cm (echipata cu anvelope standard 185/75 R16) masina s-a inaltat cu aproximatix 2.5 cm rezultand o garda de aproape 25 cm, urmand ulterior si echiparea masinii cu un set noi de anvelope 205/80 R16 prin care sper ca o sa mai castig 1.5 - 2 cm. "

                  Cistigi mai mult de 2.5 cm, DAR ...
                  Cum puteam castiga mai mult din acel kit, mai ales ca eu cred ca am arcurile originale. Oricum cei din Cluj mi-au spus ca o sa o ridice intre 2-3 cm si masurand cel mai de jos punct al masinii, cam atata am castigat.

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

                    Eu ma refeream la cistigul datorat schimbarii anvelopelor originale cu cele de dimensiunile 205/80/16.
                    Acolo se cistiga peste 2.5 cm, numai ca apare un mare "DAR" ...
                    "Terorismul nu ma ingrijoreaza.
                    Sint casatorit de doi ani."
                    Sam Kinison

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

                      Eu ti-as recomanda altceva, nu schimba anvelopele, ramii la dimensiunile originale, dar alege un profil mai agresiv gen Sahara de la Insa Turbo sau Simex. Daca treci la dimensiuni mai mari o sa apara inevitabil probleme la transmisie, va trebui sa schimbi si rapoartele prin grupuri, sa decupezi din caroserie ....te complici.
                      Un troliu pe fata este absolut necesar.
                      cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

                        Intr-adevar am "cartarit" acel "DAR" si m-am gandit, studiat destul aceasta problema.
                        In urma citirii unor discutii de pe forumuri am observat ca cea mai "potrivita" anvelopa
                        de dimensiune 205/80 R16 ar fi cea de la Federal Couragia MT (sper sa nu fac reclama sau ceva).

                        Datorita greutatii mai mici, fata de un reesapat si a respectarii dimensiunii profilului dat de producator,
                        acest tip de cauciuc mi s-ar parea mai potrivit, comparativ cu alti producatori care am inteles ba sunt
                        mai inalte, ba mai late, la aceasi dimensiune, astfel decupand mai mult din aripi.

                        Ca alternativa as avea intr-adevar respectarea dimensiunilor din talon (185/75R16 sau 175/80R16) cu profil
                        tip: Sahara sau Simex, dar in acelasi timp este un cauciuc reesapat si poate in cazul Simexului de dimensiune 185/75R16, ma gandesc ca poate ajunge la aceasi greutate ca un cauciuc de la Federal.

                        Va multumesc si astept idei/sfaturi.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

                          "Va multumesc si astept idei/sfaturi. "

                          Sfat: citeste ce s-a scris pe acest forum despre subiectul respectiv, pentru ca s-a scris foarte mult si de aceea nu cred ca cineva ar mai vrea sa revina asupra lui.
                          Nivaforever a incercat sa-ti explice in citeva cuvinte ce te asteapta daca vei monta anvelopele acelea dar cel mai bine e sa afli singur ce am patit cam toti nivarii, astfel incit sa-ti faci o impresie cit mai corecta despre cum trebuie sa procedezi.
                          "Terorismul nu ma ingrijoreaza.
                          Sint casatorit de doi ani."
                          Sam Kinison

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

                            Da Hermano,lasa-l pe "fraier" sa isi rupa masina si buzunarul ca nu vrei tu sa ii spui sau nu ai chef...
                            eu sunt unul din fraierii care am bagat o gramada de bani in piese si alte cele,dar nu are legatura cauciucul cu ce iti propui tu sa faci.
                            in primul rand daca pui guma mai mare pe grupurile tale de 3,9 vei sesiza ca la urcari nu va mai urca asa bine ca inainte,sa spunem unde urcai cu a 2-a lejer acum bagi 1-a. cam asta e in esenta simplist ce vei simti.
                            daca nu te deranjeaza acest aspect Federalul e ce amai buna guma noua neresapata de pe piata si care sa fie si Mt si sa se si comporte bine,intre federal si orice resapat la aceeasi dimensiune vei avea intre 4-9 kg pe guma diferenta,spun asta pentru ca am avut mai multi fabricanti si mai multe profile si la un moment dat aveam diferente intre cauciucuri de 400grame desi erau noi.
                            intradevar daca vorbim dpdv fizic,cinematic si restul federalul ca e mai mare ca e diametru mai mare va avea niste inertii si forte aferente pe angrenaje,prinderi,rulmenti articulatii mai mari dar nu iti imagina ca ele sunt in creztere logaritmica fata de ce ai acum din fabrica.
                            eu am mers aproape 2 ani cu burduful de la planetarae sparte si fara vaselina in ele,cloncaneau la fiecare plecare de pe loc da nu au cedat ,e drept piesa originala,altfel spus am schimbat si vreo 6 grupuri ca le barbieream satelitii ca erau prosti sau necaliti, vreo 2 grupuri le-au schimbat baietii de la cluz fara nici un sunet basca si cu scuzele aferente si cu transportul suportat de ei...dar astea sunt detalii
                            revenind la ce vrei tu,poti s ale pui linistit dar vezi daca poti sa le si treci pe talon sau in carte sa nu te stresezi cu organul,in rest...talpa :) grija mare la racire ca acolo fierbe ceainicu si in rest benina sa fie din belsug

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Lada Niva 1.7i, prima mea mașină 4x4

                              Va salut pe noul an colegi din forum!
                              Va pun o intrebare in necunostinta de cauza, intrucat problema "m-a lovit fix in perioada rece (actuala). Masina a pornit mai greu in aceasta dimineata la temperaturile extreme pe care le avem zilele astea. Dar cand am dorit acum sa plec iarasi cu ea, nu mai porneste. Pun contactul si nu invarte nu nimic, ci doar se aude un ticait, ca si cum ar proveni de la un releu care incearca sa se deschida, dar nu declanseaza. Am mai patit acest lucru asta vara, cand senzorul de ("verificare lichid frana"), ramanea aprins datorita lipsei de lichid din vasul de lichid de frana, cand auzeam acelasi ticait, care s-a si rezolvat. (Stiu ca am o exprimare precara, dar nu ma pricep la termeni tehnici. Tin sa va spun ca masina are baterie noua, deci partea electrica inca este functionala. Asadar, de la ce poate fi?
                              Va multumesc pentru ajutor!
                              Ultima editare de alex99NTU; 21.ian.2016, 18:16.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X

                              Sqreen | Runtime Application Protection