Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Recomandare GPL pt Nica Euro 4


yo9hnf

Postări Recomandate

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

Am tot cautat informatii despre brand-urile instalatiilor de GPL dar nu am gasit nimic palpabil. Pe toate forumurile apare ca A este mai bun ca B (orice ar insemna "bun") sau ca B este mai prost decat C etc...

 

Am gasit un magazin on-line care vinde accesorii si piese pentru instalatiile GPL si am vazut ca :

- injector BRC - 310 lei ;

- Injector Landi Renzo - 225 lei.

In concluzie diferenta mare de pret pentru injectoare (in caz ca se defecteaza ceva) nu ar fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

Daca tot ii dai un sfat pe de laturi fata de ce vrea el, macar si argumenteaza-i.....

 

ok Astral hai sa il si argumentez asa cum il vad eu sau cum il percep eu prin prisma unuia care a avut Niva

nu pretind ca e bine sau rau dar argumentez parerea mea

 

nu pun gaz ca ma complic, Pentru ca:

1- imi micsorez spatiul in portbagaj aferent cu butelia,si as porbagajul la niva e o gluma

2- mai trag pe sub masina inca vreo 2 conducte si niste cabluri

3- inca un bloc de 4 solenoizi plus calculatorul aferent plus "plamanul"plus alte magarii care aglomereaza si complica si mai mult spatiul si asa mic de la niva

4-vei fi nevoit s amuti roata de rezerva de la motor undeva, probabil sus pe un portbagaj exterior sau in ce a ramas din portbagajul tau

5- vei avea niste bifurcatii si alte cele pe instalatia de racire iar cum Niva nu e un monument de fiabilitate racirea oricum e mai deficitara,orice lucru facut oarecum gresit se va traduce prin multi morcovi

6- vei incepe sa experimentezi aprinderi de check engine care nu vei sti de unde sunt dar majoritatea vor fi din cauza gazului,

7- performante masina nu va avea mare scofala dar asta e altceva ca ea oricum nu prea are ;)

 

avantajul ar fi ca ai merge la suta de km cu un cost mai mic,Dar asta va fi abia dupa ce iti vei amortiza costul investit in instalatie montaj si manopera/reglaj.

 

Deci Astral e suficient de argumentata afirmatia mea anterioara?

 

altfel daca vrei iti recomand un Landi-renzo sau cum se scrie se foloseste de exemplu pe Dacia Logan direct din fabrica si e foarte ok au o caruta de taximetristi care stii cum merg cu becul de la benzina aprins.

 

si pentru a fi tu foarte convins ca intradevar asta vrei sa faci si ca intradevar ai nevoie de acea instalatie d egaz,gandestete foarte bine ce faci cu masina,cati km mergi cu ea pe zi/luna/an si vezi daca intradevar merita

oricum sub 1000-1500 lei o instalatie nu cred ca vei gasi.

 

 

l

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

Am tot cautat informatii despre brand-urile instalatiilor de GPL dar nu am gasit nimic palpabil. Pe toate forumurile apare ca A este mai bun ca B (orice ar insemna "bun") sau ca B este mai prost decat C etc...

 

Am gasit un magazin on-line care vinde accesorii si piese pentru instalatiile GPL si am vazut ca :

- injector BRC - 310 lei ;

- Injector Landi Renzo - 225 lei.

In concluzie diferenta mare de pret pentru injectoare (in caz ca se defecteaza ceva) nu ar fi.

 

eu am avut gpl pe o masina e drept nu pe niva dar pot sa spun ca atat cat am avut masina ,adica un an si jumatate nu a cedat nici un injector si am facut undeva la vreo 30000 km

dar am schimbat la fiecare 10 mii sau 6 luni toate filtrele,adica si ala mare capsulat si ala mic din plamanul ala sau cum se numeste,evaporator

in schimb daca instalatia nu e bine reglata si daca dozajele nu sunt bine facute (adica programarea si corectiile pe instalatie) vei avea numai probleme si alte balarii

iti va intra becul de check engine aprins iti va da erori pe care le va vedea calculatorul care la randul lui va determina intrarea masinii in diverse proceduri de protectie,masina nu va trage deloc, sau prost va merge in socuri,vei avea goluri pe alimentare si probleme de ardere,

posibil sa ajungi si la supape si scaune parlite la evacuare si de aici incepe distractia :)

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

Nu va luati dupa Karol,e doar invidios ca nu mai are Niva!:ha: Am eu GPL pe Niva si merge impecabil.Ce-i drept,ia din spatiul portbagajului, dar am pus o butelie mai mica,oricum,pompe de alimentare sunt peste tot. Merge si butelie mare, montata sub masina,cum a avut @Teopes,dar nu stiu cum e cu omologatul. Si eu am montat parte din instalatie in locul rotii de rezerva, dar asta in conditile in care am suport de roata pe spate.Oricum, cred ca s-ar fi gasit solutii si sa nu renunt la roata.Instalatia nu stiu ce este,ori BRC ori Tomasetto,dar stiu ca a costat in jur de 2200 lei,montaj inclus. Tipul care mi-a montat instalatia imi este prieten,asa ca ti-l pot recomanda,numai cu asta se ocupa.

 

L.E.-La Karol, orice nu are 5000cc benzina, nu e ce trebuie! (si sa fie din plastic, sa nu cantareasca mult):ha:

Editat de Liviu-San
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

Imi dau si eu cu parerea pe aici, chiar daca n-am Niva.

Daca te hotarasti sa pui gaz pe masina, pune BRC ! Este mai scumpa insa merge magistral !!

Cu privire la amortizat, la consumul pe care il am eu pe Mitsu, mai am cateva mii de km si amortizez instalatia.

NU exista pierdere de putere !!! Cine spune contrariu nu stie ce vorbeste. Nu stii cand treci din gaz in benzina si invers, nici nu te intereseaza, instalatia stie ce are de facut. N-ai treaba cu injectoare, plamani si alte organe.....nu te intereseaza decat sa pui gaz. Pune cel mai mare recipient posibi, asta pentru autonomie, deoarece nu sunt pe oriunde statii de alimentare, in special daca iesi in teren. Toate astea le spun din experienta mea cu Mitsu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

Confirm cele spuse de @Catalin,cu mentiunea ca in teren,pe langa plinul la gaz,oricum aveam aproape plinul la benzina.Am avut butelia de 50l,dar nu mai puneam nimic in portbagaj.Am schimbat-o cu una de 35l,facand un compromis,in conditile in care n-am montat butelia mare sub masina,cum ar fi fost ideal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

Nu mai sta pe ginduri si monteaza-ti GPL pe masina, economia va fi substantiala iar masina pe gaz merge excelent. Daca vrei putere mai mare reglezi debitul de gaz mai mare ...din calculator, bineinteles. Pretul unei instalatii, inclusiv manopera, variaza intre 2100 si 2700 lei, depinde de instalatie si de cel care o monteaza. Eu as opta pentru BRC, este ceva mai scumpa fata de Landi Renzo sau Tomaseto dar cunoscatorii, adica cei care le monteaza spun ca este superioara celorlalte. Daca utilizezi masina des merita sa montezi gazul.

cind o sa fiu mare.....o sa-mi iau tot niva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

Liviu :) stiu ca iti arde de glume da asta e doar ca nu ai vrut sa ma lasi sa iti arunc aparatorile alea de plastic care atarnau mult :) in rest e cam pe unde am zis eu,legat de motor de 5000 :) al meu era de 5900:)

repet sunbt perceptiile mele ca am mers si cu niva pe gaz si stiu ce vorbesc

Catalin legat de performante, pai unde am spus eu ca merge mai prost pe gaz? am spus ca nu trebuie sa te astepti la cine stie ce performante ca oricum masina nu are nici pe benzina apai pe gaz...legat de recipient, cu cat e mai mare cu atat e mai greu iar la o instalatie cu butelie de 90 litri din care tu bagi efectiv in ea cam 60-65 litri de gpl mai adaugi pe masina o masa care se apropie de suta de kg cand e plina butelia

100 de kg in portbagaj pe spate la niva cu suspensia pe care o are inseamna o coborare pe amortizor intre 3-4cm din cursa

adica mai simplu spus o sa iti atarne "curul"la masina pe jos (se poate compensa o parte cu inaltatoarele alea de cauciuc de 5cm da asta e alta poveste)

teoria spune ca puterea calorica a gpl-ului si cea a benzinei este aproape identica sau foarte apropiata,diferenta consta in faptul ca arderea e asa zis mai üscata" la gaz si de aici au si inceput povestile alea ca se strica motorul daca ii pui gpl ca se ard supapele...etc

da se pot arde da nu e legat de faptul ca ai gpl pe masina ci de faptul ca materialele folosite la supapa si la scaun nu au fost gandite pentru functionare cu gpl si nici bujiile de aici o sumedenie d eprobleme.

veti rade da ia intreaba un taximetrist care are logan si si-a pus el gpl pe el si intreaba unul care are gpl de fabrica si te vei lamuri

primul poate se vaita ca are probleme cu masina sau ca i sa ars o supapa pe cand al doilea vei fi surprins ca nu se vaita si aici nu e vorba decat de montaj si folosirea unor piese adecvate.

 

apropo pe gaz nu ai aceeasi "brutalitate"in respuns pe reprize scurte oricat ai vrea sa ma convingi, si mersul e putin mai silentios pe benzina,dar asta e perceptie personala.

apropo pe mitu de 3,5 v6 ala cu superselect cu gpl se misca bine intradevar aici pot sa fiu deacord cu tine :) si al mine la GC se misca bine da la mine instalatia era un tomaseto pus si gadilata ulterior pe calculator,curbe si alte magarii pana a mers cum imi placea mie, si nu am setat si reglat pentru consum:) era facuta sa traga.....si tragea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

@Karol,ai dreptate cu gazul ca e mai uscat,dar din cand in cand,mai mergeam si pe benzina, nu numai pe gaz si compensam oarecum efectul gazului aspura supapelor.Si,de obicei,in teren o treceam pe benzina.Gazul e bun la drumuri lungi sau scurte,dar nu in teren, unde trebuie sa-i dai span. Despre silentiozitatea motorului la Niva,intre benzina/gaz, nu se poate pune problema,din cauza transmisiei. :grin:

Pentru tine, oricum ar trebui rusii sa inventeze alt turometru,ca ala standard oricum nu facea fata:ha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

@Karol,ai dreptate cu gazul ca e mai uscat,dar din cand in cand,mai mergeam si pe benzina, nu numai pe gaz si compensam oarecum efectul gazului aspura supapelor.Si,de obicei,in teren o treceam pe benzina.Gazul e bun la drumuri lungi sau scurte,dar nu in teren, unde trebuie sa-i dai span. Despre silentiozitatea motorului la Niva,intre benzina/gaz, nu se poate pune problema,din cauza transmisiei. :grin:

Pentru tine, oricum ar trebui rusii sa inventeze alt turometru,ca ala standard oricum nu facea fata:ha:

 

esti insinuant:)

ala al meu oricum nu mergea bine eu fiind cu pedala la podea si mie imi arata 3000 de ture:)

da parca ma cam vad ca nu ma pot abtine si imi mai cumpar un cotet:) stai za vezi daca nu cumva imi iau iara niva sa vezi ce o sa mai rad:) ca deschid iara un topic si la aia:D:D:D da aia va fi deja la nivel superior o facem de open si extrem :):):)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

Asa este, bujiile trebuie sa fie pentru gaz, iar eu pe Mitsu astfel de bujii am pus.

Recipientul este o problema probabil pentru Niva, insa se poate pune unul mai mic (si consumul este mai mic la Niva). la mine nu este nicio diferenta..chiar cu cele 64 kg in plus pe masina !!

Cu privire la "brutalitate" am sa te contrazic. BRC-ul secvential pe care l-am montat pe masina are in plus un senzor care permanent modifica harta aprinderii, si astfel beneficiezi de aceleasi performante ca si pe benzina. Fata de celelalte instalatii carora harta aprinderii le este instalata din laptop. aici calculatorul instalatiei este conectat la cel al masinii, optimizand astfel functionarea.

Am vazut si GC pe gaz cu Tomaseto.....si a ramas la cativa metri de varful pantei fara putere.....destul de neplacut. Avea un motor mare...4,2 sau 5 virgula ceva, nu mai tin minte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

nici eu nu te contrazic:) a mea era o instalatie montata acum 3 ani:) deci e clar ca de atunci sigur au evoluat in schimb eu aveam intradevar mufa on bord si am tras un cablu in masina si la care aveam conectat un notpad cu care ma mai jucam lejer din interior:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Recomandare GPL pt Nica Euro 4

 

...hai sa ma bag si eu :grin:

...am Niva, cu gaz, cu BRC secvential. Masina este din 2007 si fostul proprietar a pus instalatia imediat dupa ce a luat masina si a costat f mult, in ziua de azi un injector pt gaz e cam 100 eur (deci nu are supape pentru gaz :wink:). Instalatia foarte buna, nu am ce-i reprosa.Am la ea rezervor de 55l(intra cam 45l)

 

PLUSURI:

- cel mai mare avantaj al gazului in teren accidentat e ca nu risti sa ramai fara alimentare pe inclinari(unde exista riscul ca sorbul sa nu fie in benzina)

- autonomie imensa(baietii ce au mers la "Epocala" intalnire a Nivarilor, pot spune ca dupa 16 ore de offroad in padure, cand toti isi pusesera deja canistrele cu benzina de rezerva si erau disperati ca nu se mai termina padurea, eu inca nu terminasem gazul)

- cost mai mic pe km(imi lua 12-13L/100km cu anvelope simex 195/80, si 15.5L/100km cu simex 31")

- e adevarat ca cel putin cu aceasta instalatie nu exista nici plus nici minus in teren referitor la putere

- mie instalatia mi-a fost pusa astfel incat sa incapa si roata la motor(deci se poate:grin:)

 

MINUSURI:

- ca sa iti amortizezi relativ repede investitia trebuie sa faci macar 20.000km pe an k sa se merite(nu uitati ca la porniri dese, consuma cam 2-3L de benzina la 100km)

-undeva la 40.000 de km a trebuit sa repar chiulasa, erau varza supapele(a se vedea postul cu Natasha nu mai stiu cat m-a ajuns atunci dar pe la noi e cel putin 500-600 eur)

- un alt minus ar fi ca la 6000/7000km trebuie schimbate cele 2 filtre(la BRC cost 200lei)

- alte minusuri ar fi toate celelalte dereglari la care te poti astepta de-ti da tot felul de erori

- minusul portbagajului nu ma afecteaza pentru ca niva nu o vad ca pe o masina de familie

- intradevar daca ai la iesiri mai lungi si plinul de benzina si cel de gaz, ai o greutate in plus ceea ce nu-i ok

 

 

Concluzie: tinand cont ca nu am dat eu 800 eur(pe vremea aia) pe instalatie, o tin ca nu-i de lasat, dar niva nu e o masina cu care sa faci 20/30.000km pe an sa iti scoti parleala, iar consumul pe benzina nu e foarte mare(10L/100km) ca sa se justifice montarea unui gpl.

Daca aduni costul instalatiei, consumul gpl plus cel de benzina pentru pornire, apoi costul schimbului periodic de filtre, apoi tot felul de reglajea cel putin 50 ron fiecare, plus la un momentdat o reparatie de chiulasa 600eur, spun eu ca rezulta doar ideea ca nu se merita investitia unei instalatii gpl pe Niva(reamintesc, GPL pe NIVA, al carui posesor nu e foarte instarit si care e doar pasionat)

 

Numai bine

:lr blackhttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?61857-LADA-NIVA-IASI-quot-Natasha-quot/page15&highlight=iesire+iasi :lr whitehttp://forum.club4x4.ro/showthread.php?65728-Lada-Niva-1-7-i-multipunct/page52&highlight=lada+niva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare