Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfat achizitie Lada Niva


Zander_

Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Bine v-am gasit dragi utilizatori, actuali sau fosti de Lada Niva. Sunt interesat de achizitionarea uneia dar nu sunt convins daca este o alegere buna pentru mine, sau nu. Am o serie de intrebari pe care o sa vi le adresez in speranta ca raspunsurile primite ma vor ajuta sa decid daca voi face acest pas sau nu. Tin sa mentionez ca nu am cunostinte de mecanica/electrica dar ca nu m-ar deranja sa invat 'din mers'.

 

1. Cat de important este anul in care a fost fabricata masina - de ex. daca as avea de optat intre o masina din 2003, una din 2005, alta 2008, ar trebui sa inclin catre cea mai noua?

2. La ce service-uri de incredere putem apela in Bucuresti sau in apropiere, asta daca exista asa ceva?

3. Ca si continuarea la intrebarea anterioara - de unde putem procura piese ptr. Lada Niva? Stiu ca pot da o cautare pe 'google', dar ma intereseaza mai mult sa stiu ce furnizori de piese sunt de incredere in randul posesorilor de Lada Niva (in tara, ptr. ca din fericire ptr. noi in 2019 aproape tot se poate comanda online)

4. Aceasta intrebare o sa 'sune' foarte stupid - dar o sa o adresez oricum: exista cineva care sa imi spuna daca Niva personala a fost condusa si de partenera de viata (sotie/iubita/prietena), iar daca s-a intamplat care a fost feedback-ul acesteia?

5. Cam cat costa intretinerea unei Niva, aproximativ (motorizarea benzina)? Ma intereseaza masina stoc, momentan nu vorbesc despre eventualitatea in care as face off-road in mod frecvent care ar necesita anumite upgrade-uri.

6. Cam ce ar trebui sa stiu / urmaresc daca merg sa vad, sa testez, o lada Niva? Intentionez sa o duc la un mecanic ptr. a o pune pe elevator - dar in afara de liniile caroseriei si eventual sa imi dau seama daca a fost lovita sau nu, sunt convins ca nu as sti la ce sa ma uit (chestii tipice unei Niva).

7. Pentru o utilizare normala (de oras, la inceput) ar trebui sa ma astept la reparatii frecvente? Vorbesc de o masina care functioneaza bine ('in mintile ei' cum se mai spune).

 

Sper ca nu am omis nimic si ca m-am exprimat corect, coerent. Am citit inainte si alte post-uri (de ex cel al lui Rudy) si nu numai - cu toate acestea tot am simtit nevoia sa deschid acest topic.

 

Multumesc anticipat tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Lada Niva

 

Salutare tuturor,

 

Bine v-am gasit dragi utilizatori, actuali sau fosti de Lada Niva. Sunt interesat de achizitionarea uneia dar nu sunt convins daca este o alegere buna pentru mine, sau nu. Am o serie de intrebari pe care o sa vi le adresez in speranta ca raspunsurile primite ma vor ajuta sa decid daca voi face acest pas sau nu. Tin sa mentionez ca nu am cunostinte de mecanica/electrica dar ca nu m-ar deranja sa invat 'din mers'.

 

1. Cat de important este anul in care a fost fabricata masina - de ex. daca as avea de optat intre o masina din 2003, una din 2005, alta 2008, ar trebui sa inclin catre cea mai noua?

2. La ce service-uri de incredere putem apela in Bucuresti sau in apropiere, asta daca exista asa ceva?

3. Ca si continuarea la intrebarea anterioara - de unde putem procura piese ptr. Lada Niva? Stiu ca pot da o cautare pe 'google', dar ma intereseaza mai mult sa stiu ce furnizori de piese sunt de incredere in randul posesorilor de Lada Niva (in tara, ptr. ca din fericire ptr. noi in 2019 aproape tot se poate comanda online)

4. Aceasta intrebare o sa 'sune' foarte stupid - dar o sa o adresez oricum: exista cineva care sa imi spuna daca Niva personala a fost condusa si de partenera de viata (sotie/iubita/prietena), iar daca s-a intamplat care a fost feedback-ul acesteia?

5. Cam cat costa intretinerea unei Niva, aproximativ (motorizarea benzina)? Ma intereseaza masina stoc, momentan nu vorbesc despre eventualitatea in care as face off-road in mod frecvent care ar necesita anumite upgrade-uri.

6. Cam ce ar trebui sa stiu / urmaresc daca merg sa vad, sa testez, o lada Niva? Intentionez sa o duc la un mecanic ptr. a o pune pe elevator - dar in afara de liniile caroseriei si eventual sa imi dau seama daca a fost lovita sau nu, sunt convins ca nu as sti la ce sa ma uit (chestii tipice unei Niva).

7. Pentru o utilizare normala (de oras, la inceput) ar trebui sa ma astept la reparatii frecvente? Vorbesc de o masina care functioneaza bine ('in mintile ei' cum se mai spune).

 

Sper ca nu am omis nimic si ca m-am exprimat corect, coerent. Am citit inainte si alte post-uri (de ex cel al lui Rudy) si nu numai - cu toate acestea tot am simtit nevoia sa deschid acest topic.

 

Multumesc anticipat tuturor!

 

Urca-te-n Touran si da o fuga pana la Campina!

https://forum.club4x4.ro/showthread.php?97460-Vand-LADA-NIVA-1-7i-2007-SERVO&p=1120917#post1120917

Editat de Astral

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Lada Niva

 

Cumpara masina si apoi mai vezi .

E o masina robusta si piesele pica greu cu conditia sa o folosesti cum trebuie .Aici ma refer la cuplajele manetelor mici.

 

Multumesc pentru informatii, florin1. La concluzia aceasta am ajuns si eu citind aici pe forum, dar nu strica niciodata sa ai o confirmare in plus.

Cu toate acestea, m-as bucura sa primesc cateva raspunsuri la intrebarile mele, daca sunt persoane dispuse sa rupa din timpul lor si sa isi dea cu parerea.

 

 

nessum, multumesc pentru reply - am vazut anuntul aici pe forum, stiam deja de oferta pentru ca o vazusem pe una din platformele de vanzare disponibile in RO. Desi este o oferta bunicica, nu pot sa o iau in calcul din mai multe motive:

 

1. Pretul cerut este peste bugetul meu.

2. Desi nu sunt cunoscator in materie de masini, Lada Niva nici atat, mi se pare ca pretul este cam mare - si spun asta facand o comparatie cu alte oferte disponibile. Sunt convins ca allroad stie cel mai bine ce vinde si este foarte posibil ca pretul sa fie unul corect.

3. Ca si continuare la #2 - la 4,000 EUR sunt masini mai bine dotate (troliu, etc) si care in poze arata la fel de bine. Stiu ca fotografiile pot fi inselatoare, dar comparatia este una obiectiva ptr. ca doar asa am vazut ofertele (online, si atat).

 

Apreciez inca o data implicarea ta, si recunosc ca faptul ca ai 'recomandat' aceasta masina poate fi o confirmare ca este o alegere buna (poate ca stii masina de pe la intalniri, etc) - in cazul in care ajung la concluzia ca trebuie sa maresc bugetul, cu siguranta voi lua in considerare oferta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Lada Niva

 

Nu, nu cunosc masina!

Din poze pare rezonabila...Acum stii cum e cu pretul? Piata-l stabileste! cererea si oferta...bla, bla bla... :ha::B

 

D-aia ziceam sa-ti faci de drum pana la Campina, ca sunt doar 110km pe...sens iar cu un consum mediu de 6%...macar te clarifici ce-ti doresti si daca merita sa suplimentezi bugetul ori sa te indrepti catre alta marca.

 

Din ce spuneai ca-ti doresti de la o Niva, asta parea sa se potriveasca cel mai bine...

 

Distanta, aspectul, posibiliatea de a o proba si poate negocia!

 

Tu decizi, banii sunt la tine-n buzunar! :old

 

:x

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Lada Niva

 

Hobby-ul asta nu prea merge cu dus masina la nu stiu ce elevator la nu stiu ce mecanic pe care nici nu-l cunosti, nici nu stii de un' sa-l iei...

Iei maina care-ti place, de banii care-ti plac si inveti pe ea. Iti spune masina ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Lada Niva

 

Nu, nu cunosc masina!

Din poze pare rezonabila...Acum stii cum e cu pretul? Piata-l stabileste! cererea si oferta...bla, bla bla... :ha::B

 

D-aia ziceam sa-ti faci de drum pana la Campina, ca sunt doar 110km pe...sens iar cu un consum mediu de 6%...macar te clarifici ce-ti doresti si daca merita sa suplimentezi bugetul ori sa te indrepti catre alta marca.

 

Din ce spuneai ca-ti doresti de la o Niva, asta parea sa se potriveasca cel mai bine...

 

Distanta, aspectul, posibiliatea de a o proba si poate negocia!

 

Tu decizi, banii sunt la tine-n buzunar! :old

 

:x

 

De acord cu tine legat de pret, piata/cerere/oferta. Momentan, dat fiind ca bugetul meu este mai mic, nu are rost sa ii irosesc timpul omului, pentru ca drumul in sine nu ar fi o problema.

 

Hobby-ul asta nu prea merge cu dus masina la nu stiu ce elevator la nu stiu ce mecanic pe care nici nu-l cunosti, nici nu stii de un' sa-l iei...

Iei maina care-ti place, de banii care-ti plac si inveti pe ea. Iti spune masina ce si cum.

 

Multumesc pentru raspuns - mecanic de incredere cunosc, dar ma gandeam ca ptr. Niva (care nu este o masina foarte des intalnita) sunt anumite service-uri unde voi ati mers si mecanicii de acolo cunosc in detaliu o Niva. Legat de elevator, este o chestie pe care as vrea sa o fac inainte de achizitie ptr. a sti exact stadiul masinii, pentru ca in cazul in care trebuie schimbata o piesa e mai bine sa o fac de la inceput decat sa aman.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Lada Niva

 

Dojo Motorsports fac lucrări de calitate si au lucrat pe niva.

Urcatul pe elevator nu e foarte relevant. Poti vedea bucse sau cruci cardanice cu joc, furtune de frana imbatranite... Astea sunt consumabile la o masina 4x4.

Niva n-are treaba cu rugina pe burta, apare rugina la pasajele rotilor.

Poate merge infranata de la rulmenti, aici merita ridicata si verificate rotile la mana, in caz ca nu esti obişnuit sa conduci tractoare si sa te prinzi dupa cum merge.

Si nu e buna de oras sau pentru dame. Daca vrei sa amesteci offroadul cu alte activitati... Nu merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Lada Niva

 

Dojo Motorsports fac lucrări de calitate si au lucrat pe niva.

Urcatul pe elevator nu e foarte relevant. Poti vedea bucse sau cruci cardanice cu joc, furtune de frana imbatranite... Astea sunt consumabile la o masina 4x4.

Niva n-are treaba cu rugina pe burta, apare rugina la pasajele rotilor.

Poate merge infranata de la rulmenti, aici merita ridicata si verificate rotile la mana, in caz ca nu esti obişnuit sa conduci tractoare si sa te prinzi dupa cum merge.

Si nu e buna de oras sau pentru dame. Daca vrei sa amesteci offroadul cu alte activitati... Nu merge.

 

Multumesc inca o data ptr. feedback ubu. Nu sunt interesat de off-road la momentul acesta, poate in viitor. Nu inteleg de ce nu este o masina potrivita ptr. oras, datorita consumului, confortului, sau care sunt motivele? Legat de intrebarea mea 'daca stie cineva o dama care sa fi condus' - este foarte simplu, ma intereseaza ptr. ca sotia nu a mai condus de mult (7-8 ani) si are nevoie de o perioada de acomodare cu 'covrigul'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Lada Niva

 

E tractor. E masina de camp. Ambreiaj tare, cutia de viteze ca la camion in comparartie cu turismele de acum. In provincie ar mai merge in oras, dar nu in Bucuresti. (cele de mai sus sunt calitati in offroad).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Sfat achizitie Lada Niva

 

E tractor. E masina de camp. Ambreiaj tare, cutia de viteze ca la camion in comparartie cu turismele de acum. In provincie ar mai merge in oras, dar nu in Bucuresti. (cele de mai sus sunt calitati in offroad).

 

Multumesc inca o data ubu pentru sinceritate, e mare lucru. Cred ca ar trebui sa incerc o Niva ca sa inteleg cu adevarat cele mentionate de tine (utilizare specifica unui camion/tractor). Poate dupa ce voi face asta ma voi decide daca renunt la idee si ma orientez catre un turism (mai modern) sau merg mai departe cu ideea asta.

Editat de Zander_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...
  • 5 luni mai târziu...

Salutare!

Am o niva din 2005, luata de noua de la oradea. Am parcurs cu ea 53.000km pana azi.Dupa mine, ... sunt momente cand o consider un gunoi de masina si-as duce-o la fier vechi, sunt momente cand e super buna.

Am mers cu ea intr-o baltuta, si-o trebuit sa fiu troliat sa ies. Au fost situatii cand am dat clasa si la masini de 10 ori mai scumpe (jeep rubicon 2017).

Are avantajul ca ai demultiplicator (daca nu iasa cu ala, este o mica problema) are diferential central blocabil (daca nu iasa nici cu ala, ai o mare problema) ai avantajul rotilor inguste (te vor ajuta mult iarna pe zapada).

Si posibil inca cateva avantaje, daca scoti bancheta spate, poti sa o incarci cu 860kg de ciment duce (am testat eu) poti sa-i dai un cutie ca surdu-n clopot, treptele 1 2 3 si 4 sunt indestructibile, cand iesi de pe asfalt pe macadam merge lejer cu 80 fara probleme..

 

Contra, e o lunga lista: ambreajul zici ca-i de tractor (am condus si tractor cu ambreaj mai moale ca la niva) nu ai aer conditionat, vara o sa mori, nu ai servodirectie (cand esti in loc stramt in parcare o sa iti puste bratele) nu ai suport de pahare, daca ploua tare pe capota te trezesti cu apa la pedale, cand incepe sa se strice una, se mai strica inca 10 piese.

 

In aprilie am bagat 1000 euro in ea, defapt in afara de cele 4 gume schimbate de cand o am, placute de frana si uleiuri, nimic. Dar in primavara am schimbat tot, toate pucsele, sunt 42 (trebuie prese speciale mai ales pe spate) discuri, etrieri, conducte, saboti, lichid, uleiuri, telescoape.

 

Piesele nu-s scumpe, pieselada.ro sunt din cluj niste unguri, au preturi bune.

 

Daca ai niste gume decente (acum caut si eu si ma tot uit dupa maxxix trepador sau ceva MT-uri decente la pret minim) nu cred ca nu o sa iesi din belele.

 

Daca ai drum prin cluj, te duc pe ceva coclauri sa vezi cum se comporta.

Nu uita de consum, in oras, te duce 20-22%+

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...
  • 3 săptămâni mai târziu...
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare