Salutare,
Din 2009 si pana acum nu am intampinat niciodata o problema de pornire cu Defenderul90 Td5 - 1998. Mereu a pornit foarte repede si fara probleme chiar si cand temperaturile erau scazute.

Ultima data am folosit masina acum 3 luni, totul a decurs fara probleme, am ajuns acasa cu rezervorul foarte gol ... Dupa 2 luni am incercat sa o pornesc din nou - fara succes. Am adaugat 20l motorina, amorsat instalatia ...parca parca voia sa plece. Am mai adaugat 20l. Dupa 6 cicluri de amorsare a cate aproximativ 3 minute a pornit pt cateva secunde.

Am inlocuit valva unisens de langa filtrul de motorina apoi repetat procesul celor 6 cicluri de amorsare, a pornit si a stat la relanti cam 5 minute( am si accelerat-o , pedala raspundea ok ). La un momnt dat s-a turat puternic si s-a oprit . dupa aceea a mai pornit de cateva ori cateva secunde; cand se oprea scotea mult fum pe esapament.

Pe tester au fost raportate intermitente pe toate cele 5 injectoare. Nu mai retin exact eroarea. Au fost resetate apoi au aparut din nou in timp ce incercam sa o pornesc.

Pompa de combustibil pare a fi in regula. La amorsare face ceva zgomot apoi un zumzet discret.
Nivelul uleiului nu este crescut, probabil nu este necesara schimbarea garniturilor si oring-urilor de la injectoare. Am comandat totusi un set, astept sa vina.
De asemenea am comandat kit-ul de restaurare pentru regulatorul de presiune. Nu am avut posibilitatea sa testez presiunea curenta.


Verificari:

MOTOR
Am masurat rezistenta injectoarelor direct pe terminale - desi sunt acelasi model 1,3,4,5 au 1.8ohm iar 2 are 3ohm
Am testat cablajul injectoarelor care a fost inlocuit acum 2 ani cu unul original apoi am sigilat cu pasta gasket conectorii injectoarelor si conectorul principal ( desi nu este nevoie, vreau sa diminuez pe cat se poate scurgerea de ulei in ECU )

ECU
La interior ECU nu prezinta urme de ulei sau coroziune.
Am masurat cablajul injectoarelor de la conectorul rosu conform schemei electrice ( totul ok ) , apoi valoarea rezistentei senzorului crankshaft - 1348ohm
Cei doi condensatori nu am posibilitatea sa ii masor ( multimetrul meu merge pana la maxim 10uF insa par ca se incarca) dar fiind produsi in octombrie '98 mai mult ca sigur sunt uscati sau pe duca. Am comandat un set dar mai dureaza pana ii primesc.
Am masurat circuitele de masa din conectorul negru, alimentarea din FUSE5, activarea releelor cu +Vcc din conectorul rosu. Totul OK ( informatiile le-am luat din post-ul : https://www.club4x4.ro/forum4x4/foru...me-pornire-td5 ).


Am cam ramas in pana de idei si nici nu prea sunt convins ca piesele care sunt pe drum ( condensatori, oring+seal injectorare, regulator presiune) vor rezolva problema ... functionarea a fost intermitenta, nu imi explic de ce a pornit totusi si a mers 5 min ca apoi sa nu mai porneasca deloc. nici macar nu mai scoare fum.

Mentionez ca pe toata durata acestor teste acumulatorul de 110Ah a fost mereu mentinut in parametrii optimi prin incarcari repetate si suport din partea unei surse de 10A pe durata functionarii pompei intru amorsarea liniei de combustibil.

Va multumesc anticipat !