Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Defender 130 Camper


DanLandRover

Postări Recomandate

Vreau sa incep un proiect exact ca in pozele de mai jos. Ma intereseaza ce versiune de Defender 130 ar fi mai buna pentru expeditie,300tdi sau Td5, avand in vedere ca pe spate va fi aproape o tona in permanenta? Acum detin un Disco 300tdi si prefer motorul asta, dar nu stiu sigur ce implica caratul unei greutati pe distante lungi. Care din ele rezista mai bine, se incinge mai mult motorul, se pot face modificari ? Am observat ca Defender 130 300tdi sunt foarte rare la vanzare, Td5 se mai gasesc, dar prefer motorul mai vechi pentru simplitatea lui.

 

 

 

overland-camper.thumb.jpg.eac496f271159e8f58df3ddacb4e405d.jpgThe-Four-Wheel-Camper-is-demountable-1333x1000.thumb.jpg.cf91437bc6c593ee0f9d9873d38adfe2.jpgKyrgyzstan.thumb.jpg.eb22f2b49cb533a1084f20359ec01902.jpg1469050474_France.jpgformat750w.jpg.5cd8b06b4537af97b201a2272c520ae3.jpgDefender-130.thumb.jpg.026e30837e781f2dcd394495c072807f.jpg

Editat de DanLandRover
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

camper.jpg.1355c94cac3f05694a6599b60b572199.jpg845314861_m1-vyMi2lrIBct-zVRdGBQ9YtLI7rxLO4WsMm2OxljqFQwMPsYmDe1Lq7rkl4G9jor15w_V_tFqrlraCes9LDjtnJp-JAsx-eNcdWMfrzvE7mYJUmhwTI_5q-QwiOWk64k-kOwSmGQw932-h699-no.jpg.253f2a0eff949133661cdcf1ef738edf.jpg861613633_-IoYjszA7a8LkWPAG0D9sh6tLWT7vs1usP7mJfRvC8eAHCoTjryagWrl7wE_LmMi-cLsLID90apOiOLXjYlOgpRiPq-1LvEwS_mf2n-9WhUh3bTYF29fhdVitsjYNvUtGSipctFSzww932-h699-no.jpg.661fc8d8f27f86c57ad68162a8aef6cf.jpg53206088_TQqRcwUjwwuNiu8mjxIjz7ZwyeMp29BvEK2betRHXz-uhubGBKaYcaAQz8kIBnfrfnB-EraTfxBnfFPZqo-IkoJneNJ-AbiuZssMetwcQ9HShFeqfL9EwHVnHVeOk_qHeKImjv1l4Aw408-h306-no.jpg.f4fb4efd2e73ef1ae27e0a6960e31156.jpg1312707651_iiwLBlDzfaA0zNOWHmhdyVy7A-cUQLiRh2mkdKBqPrfmltYqsOwTs-BtD5lSfHe1lB0cYXSMc9wR-nZYyL0RvYKFs-gQdTIS1qQihMruVZChUZGc6GFiP0ppaSVvWTNx6X1sF4yQAw932-h699-no.jpg.fd77bbcedfa70c910988b3b90e522cee.jpg

 

Goala are aproximativ 406 kg, dar mai vin si alte chestii puse pe parcurs sau lucruri depozitate inauntru, mai este si rezervorul de apa. Clar nu ajunge la 1000 kg. Am spus aproape o tona pentru ca mi-am luat si o marja de eroare; oricum, peste 600 kg va fi sigur, plus ce mai cari in interiorul masinii, pe plafon, bara fata cu troliu...In total se incarca destul de mult. Am atasat poze cu aceasta cabina

Inca ceva, in caz ca aceasta cabina se poate realiza homemade, este nevoie de vreo omologare, se poate circula cu ea pe masina pur si simplu ?

Editat de DanLandRover
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oamenii aia din poze -pe care-i urmaresc via Youtube- au un motor puma?!? dupa ce au accidentat primul bidiviu echipat cu un TD5....mai departe au mers pe motorul asta. Zicea tipul ca este o diferenta majora fata de Td5...

Numa pricep la motoarele de land rover, dar ....eu as lua in considerare si alte masini ce pot cara chestia aia. cred ca iesi chiar mai ieftin decat un 110.

 

spor!

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Td5 e cel mai bun motor diesel ce a fost vreodata pe Defender, trebuie doar sa-i stii secretele. Puma e o gluma proasta si 300tdi e prea slab pt asa ceva... cu un td5 remapat corect mai tragi si o rulota pe langa cabina aia fara probleme Editat de sierrafery

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, pe mine ma interesa mai mult daca un Defender 130 300tdi poate cara fara probleme greutatea suplimentara intr-o eventuala expeditie

 

schimba cutia de transer, pune un 1,6 si o sa care elefanti dar vei pierde viteza. Depinde si ce vrei sa faci cu tractorul, prin europa poti sa te duci cu td5, dar odata ce iesi din rezervatie, 200 si 300 tdi sunt baza in ciuda puterii relativ mici.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Td5 nu e recomandabil a se umbla la rapoarte doar asa a oarba ca managementul electronic o ia razna. ECU e mapat ca la o anumia pozitie a pedalei de acceleratie("driver demand" care e input electronic) in functie de viteza selectata din cutie sa existe o anumita turatie si cuplu care sa se incadreze in algoritm. Schimband raportul turatia si cuplul nu se mai potrivesc cu "driver demand" iar ECU va incepe sa compenseze prin IQ(injected quantity) sa realinieze datele ceea ce poate duce la valori EGT periculoase. Am vazut si eu tot felul de improvizatii din astea cu schimbat rapoarte pt off road dar aia care le fac habar nu au cum functioneaza managementul la Td5 si nici nu ii intereseaza de EGT sau ca omoara motorul, la motoarele Tdi nu e problema... pt Td5 remaparea e singura varianta corecta. In cazuri extreme se pot schimba si rapoarte atat in transfer cat si in punti dar si atunci trebuie remapare adaptata la noul cuplu facuta dinamic eventual turbina VNT... asta daca vrei ceva facut ca lumea nu la plezneala dar pt ce e vorba in acest topic o remapare e suficienta(dar necesara)

 

asta cu europa si ''rezervatie'' nu am inteles-o ce legatura are cu motorizarea :sc

Editat de sierrafery

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt posesor de Discovery 1 300tdi, care mi-a intrat la suflet, ca atare nu vreau altceva decat Land Rover. M-am gandit la Defender 130 pentru ca se poate pune cabina aia in spate, dar mi-a trecut prin minte si varianta Disco 2 td5 modificat corect care sa remorcheze un off road trailer ca in poza de mai jos. Sierrafery, crezi ca un Disco 2 Td5 corect cu un off road trailer ar merge fara probleme prin zapada la -20 grade, dar si pe caldura la +40 grade, pe diverse tipuri de teren? Si aici nu ma refer la off road adevarat, doar expeditie, din punctul A in punctul B, care uneori necesita si treceri prin apa, noroaie, etc.

 

bruder-exp-4-camping-trailer.thumb.jpg.8335db5a5e6ce73597a658303d6579ed.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D2 tunat cum trebuie merge fara probleme... dar aici e cam off topic

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, sa ramanem la Defender. Intre Defender 300tdi si Td5 care este mai fiabil, mai usor de intretinut pe parcursul unei expeditii? Totodata care se comporta mai bine? Intreb pentru ca eu mi-as dori sa iau 300tdi pentru ca este mai simplu, dar m-ar avantaja mai mult puterea unui Td5.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am utilizat un Defender 130, TD5 2004, 112000 km primit, cca 6 ani timp in care am facut 310000 km. A fost masina de firma cu un singur sofer. Nu o sa ma refer la confortul Defender pentru ca trebuie sa ai pasiune pentru asa ceva.

 

Puncte forte:

Motor TD5 impecabil, La 415000 km cand am plecat din firma, motorul tragea si pornea la -25 grdC fara probleme. La motor in afara de cureaua de accesorii si rola aferenta (schimbate de cateva ori, cablaj, doua randuri de bujii incandescente, compresorul de AC schimbat la 270000km nu am avut alte probleme

Caram cu ea destul de des intre 500 si 1000 de kg marfa. Este destul de stabila in curbe pentru ca are arcuri duble pe spate (arc in arc, elicoidale amandoua)

Preturi relativ mici la piese.

Consum relativ rezonabil pana la 100km/h. La 130km/h pe ceasul de bord este gurmanda si trebuie controlat mai des nivelul de ulei in grupuri, cutie transfer si cutie de viteze

Capacitate tractare 3500kg cu sistem de franare.

 

Puncte slabe

Raza de bracaj mare si masina lunga poate creea incurcaturi in parcari. dar daca se capata experienta nu este o problema

Este areodinamica precum o caramida.

La 240000 am schimbat cutia de transfer iar la 280000 am schimbat cutia de viteze

Pe la 260000 de km a inceput sa scartaie pedala de ambreiaj si am gasit intr-o reveista ca trebuia facuta o "capcana pentru rugina" dar nu am reusit sa o pun in practica.

La franari bruste pe umezeala sau zapada din cauza conceptiei sistemului de franare trage puternic stanga.. Nu am avut ABS.

Chedere suplimentare la usi si la cele 2 usite de sub parbriz pentru ca altfel bate vantul.

 

Sunt mult mai multe de spus despre masina dar ma oresc aici.

Pe OLX am vazut ca este un Defender cu 2 locuri fara bena originala in spate si modificata in autorulota.

 

Am pus si 2 poze cu 130-ul avut ca masina de serviciu.

Cu bune si rele este o masina pe care trebuie sa o iubesti si in care poti sa ai mare incredere pentru ca nu te lasa la greu. Drept urmare acum am un Defender 90.

 

O seara buna,

 

Catalin

18032009(004).thumb.jpg.c065bb4674f8420b9359c1625f886918.jpg

27052009.thumb.jpg.5c455fbbdf030b68c82a5cb40404e3b4.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Td5 e motor foarte bun dar dacă vrei sa pleci în sălbăticie 300 tdi e alegerea.

Am văzut mașini peste milionul de km cu ambele motorizări... Dar la 300 tdi repari cu patent și sarma de balot, la td5 cu tester...:h5

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma rog, vorbesc de un utilizator obișnuit... Dacă ai o treime din cunoștințele lui Ferry în materie de td5 asta e alegerea corecta... Dacă nu 300 tdi, ai șanse mai mari sa găsești un fost tractorist care să-ți rezolve o eventuala problema :grin::grin:

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place 300tdi pentru simplitate, l-as prefera chiar daca nu are putere, dar stiu ca Td5 e cu totul altceva; in cazul unui 300tdi daca schimb rapoartele in diferentiale si cutia de transfer,probabil nu va simti asa mult greutatea suplimentara. Inca ma documentez, inca ma gandesc.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru 300Tdi, studiaza si varianta asta:

https://www.mdengineering.co.uk/shop/engine-performance-upgrades/kit-170-300-tdi-engine-upgrade-from-2-5-litre-to-2-8-litre/

Si eu as opta pentru motorul asta in eventualitatea unei expeditii in afara Europei: simplu, fara electronica inutila! Corect servisat, suporta multe abuzuri! Numai sa nu-i ceri viteza de rally-raid:old

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru 300Tdi, studiaza si varianta asta:

https://www.mdengineering.co.uk/shop/engine-performance-upgrades/kit-170-300-tdi-engine-upgrade-from-2-5-litre-to-2-8-litre/

Si eu as opta pentru motorul asta in eventualitatea unei expeditii in afara Europei: simplu, fara electronica inutila! Corect servisat, suporta multe abuzuri! Numai sa nu-i ceri viteza de rally-raid:old

 

Am citit despre conversia asta, dar nu foarte mult. Pe hartie pare ok. Se poate face la noi in tara conversia sau trebuie trimis motorul la ei? Versiunea de finala de 2.8 este fiabila?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am citit despre conversia asta, dar nu foarte mult. Pe hartie pare ok. Se poate face la noi in tara conversia sau trebuie trimis motorul la ei? Versiunea de finala de 2.8 este fiabila?

 

Din ce vad la ei pe site, ei trimit kit-ul complet, ai nevoie de un mecanic bun, cu posibiltatea sa alezezi blocul motor! In Africa de Sud, la un club de-al lor, am vazut multe conversii facute si review-uri bune!

Studiaza un pic oferta lor, au si varianta de kit de inlocuirea turbinei... vezi care iti e mai la indemana!

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Din ce vad la ei pe site, ei trimit kit-ul complet, ai nevoie de un mecanic bun, cu posibiltatea sa alezezi blocul motor! In Africa de Sud, la un club de-al lor, am vazut multe conversii facute si review-uri bune!

Studiaza un pic oferta lor, au si varianta de kit de inlocuirea turbinei... vezi care iti e mai la indemana!

 

Da, voi studia mai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare