Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

    Buna! Sunt membru de cateva luni pe acest forum si intre timp am tot citit ici colo lucruri care mai de care mai interesante, acum a venit si timpul primului topic.
    Asa cum spuneam in minuscula auto-prezentare, doresc sa devin proprietarul unui LR Defender 110. (cred ca asta nu se va intampla chiar in viitorul imediat, dar ... asta e alta problema). Pana una alta, acum sunt la stadiul de calcule.
    De ce Land Rover? Pentru ca imi place nespus sa imi intretin SINGUR masinile proprii (deja fac asta cu 2 BMWuri) iar firma (fosta) britanica mi se potriveste ca o manusa: documentatii garla, piese de schimb numeroase si accesibile, oameni care sa ofere sfaturi la nevoie multi si priceputi).
    De ce Defender? Pt ca vreau un off-roader. Punct.
    De ce 110? Pentru ca nu ma intereseaza competitiile off-road (ampatament mic) ci libertatea si pt mine si pt familie (spatiu mai mult decat generos)
    Ce motor? Intrebari d-astea grele ... 300tdi. Nu altul! De ce? Pai cele mai vechi sunt way underpowered (in afara de 200tdi) iar celalalt, mai nou (Td5-ul) a iesit din schema cand am vazut cat costa un injector si o pompa de motorina. In plus, am destula electronica pe BMWuri, prefer simplitatea tdiului. Puma? Care puma, ce-i aia puma? (sa ma ierte colegii cu tdci-uri dar stiti de la ce vine FORD? Fix Or Repair Daily)
    Deci ramane 300tdi.

    Boooon, acum dupa aceasta bogata introducere, vin si nelamuririle. Pentru ca va spuneam de calcule, am doua variante: de adus de afara si de cumparat de aici. Ca o mica paranteza, de cand supraveghez piata auto din Ro (cam de 5 luni) nu am vazut NICI UN 300tdi la vanzare. Numai td5-uri cam obosite si tdciuri avioane (de jdemii de euro). Colegii de forum sunt exclusi din afirmatiile anterioare .
    Acum problema mea se pune asa: pentru cine stie exact (sau chiar are un 300tdi) la ce norma euro e incadrat? Stiu ca td5-ul este in 2 variante, Euro2 (199-2002) si Euro3 (2003-2006). Din pacate in listele Euro3 de la RAR nici macar nu se regaseste modelul.
    Pe de alta parte stiu ca cei de la RAR fac si multe golanii, E30-ul meu de pilda ('89) care este in brief Euro1 e incadrat la non-euro ca asa au vrut ei.
    Cum sta treaba cu 300tdi? E tot non euro sau am sanse la mai mult?

    Deocamdata cam atat, continuarea calculelor o voi face mai incolo pt ca se bazeaza pe raspunsul vostru (pt care multumesc in avans!)

  • #2
    Re: Reglementari/sfaturi pentru LR Defender

    Salut !
    Stiu ca a mea este non euro. DAr la fel de bine sunt alte masini tot cu 300 tdi euro 2.
    Land Rover Discovery I
    Mercury Sable
    LR serie III

    Comentariu


    • #3
      Re: Reglementari/sfaturi pentru LR Defender

      Reti, merci de raspuns, din ce an e Defenderul? In actele originale figura altfel decat non-EURO?

      Exista cineva pe forum cu 300tdi EURO2? Ma intereseaza mai ales daca a fost incadrat acolo direct (in baza actelor originale) sau incadrarea a implicat si anumite aspecte ... ammm ... particulare ... la RAR.

      Comentariu


      • #4
        Re: Reglementari/sfaturi pentru LR Defender

        Nu am defender am discoevry din 96 cu motor 300tdi.
        Si iti spun sigur ca exista doua variante euro 2 si non euro.
        la defender trebuie sa fie la fel ca nu vad de ce nu. din moment ce utileaza acelasi motor
        Land Rover Discovery I
        Mercury Sable
        LR serie III

        Comentariu


        • #5
          Re: Reglementari/sfaturi pentru LR Defender

          De ce nu incerci si varianta cu inmatricularea la vecini? Sunt mai ieftini castravetii, vinetele si inmatricularile!
          www.baterii-varta.ro

          Comentariu


          • #6
            Re: Reglementari/sfaturi pentru LR Defender

            Sigur ca nu exclud de loc inmatricularea in BG, numai ca pt cineva din Iasi e destul de anevoioasa plimbarea anuala in BG, e departe tare si nu se poate face de nici o culoare intr-o singura zi, deci presupune timp/cheltuiala mai mare. In Moldova/Ucraina inmatricularea este exclusa iar in Ungaria e tot cam prea departe.

            De aceea incerc intai sa epuizez toate variantele posibile in RO.

            In aceasta ordine de idei am vazut ca exista in UK Defendere 110 cu 11/12 locuri. Conform legii se incadreaza la categoria M2 iar taxa de inmatriculare scade enorm. Stie cineva daca incadrarea se face la RAR numai dupa nr de locuri sau trebuie sa corespunda cu incadrarea de pe cartea originala a masinii?

            La fel se pune problema si cu N1. Anumite auto de pe la noi se pot transforma din M1 in N1 la Amrom Campulung, cu modificari structurale minime.
            Iarasi intrebare: stie cineva daca pot incadra la RAR o masina in N1 in contextul in care are deja pe ea modificarile la Amrom, dar facute inainte de inmatriculare?

            Comentariu


            • #7
              Re: Reglementari/sfaturi pentru LR Defender

              Ia-ti gandul in momentul de fata de omologari din M1 in N1 in Romania. Singura sansa este ca masina sa vina direct de afara cu N1. Vorbesc de marca LR.
              Land Rover Discovery 2 V8 Automatic -Thor
              Land Rover Discovery 2 Td5 Manual - Phoenix
              www.lroc.ro

              Comentariu


              • #8
                Re: Reglementari/sfaturi pentru LR Defender

                Postat în original de mariusg Vezi post
                Ia-ti gandul in momentul de fata de omologari din M1 in N1 in Romania. Singura sansa este ca masina sa vina direct de afara cu N1. Vorbesc de marca LR.
                Nu stiam ca e chiar asa nasol! Problema e la Amrom sau la RAR?

                Comentariu


                • #9
                  Re: Reglementari/sfaturi pentru LR Defender

                  Problema este Min. Transpoturilor- Min. Finantelor. Stop joc deocamdata.
                  Land Rover Discovery 2 V8 Automatic -Thor
                  Land Rover Discovery 2 Td5 Manual - Phoenix
                  www.lroc.ro

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Reglementari/sfaturi pentru LR Defender

                    Dar nu inteleg ce problema are ministerul transporturilor. Eu intai ma duc la RAR pentru identificarea masinii si autenticitate, si cu cartea de identitate obtinuta la RAR ma prezint la finante.
                    Daca RAR-ul hotaraste ca masina e electrica si are 0 cmc, atunci dau cu tifla la finante, inmultesc "0 grupe de 200cmc sau fractiune din aceasta" cu indexul 0 si imi rezulta ZERO impozit si ZERO taxe de poluare.
                    Daca in schimb RARul hotaraste ca am o masina non-euro de 2499cmc, atunci finantele imi calculeaza in consecinta taxa de inmatriculare 20.000euro si impozitul 1100 ron iar eu ma uit la sume ca curca-n lemne si incep sa injur!


                    Nu-i asa? Gresesc pe undeva?

                    Practic, secretul e la RAR.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Reglementari/sfaturi pentru LR Defender

                      Nu gresesti. Patronul RAR-ului este Min. Transporturilor.
                      Land Rover Discovery 2 V8 Automatic -Thor
                      Land Rover Discovery 2 Td5 Manual - Phoenix
                      www.lroc.ro

                      Comentariu


                      • #12
                        Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                        Am reusit in sfarsit sa-mi indeplinesc visul despre care vorbeam intr-un topic anterior; acum am un Land Rover Defender 110, adus din DE si inmatriculat in RO.
                        Procedura a fost plina de aventuri din care am invatat cateva lucruri pe care vreau sa le prezint aici, poate ca sunt de folos si altora.

                        In primul rand, asa cum am spus si in topicul anterior, am dorit neaparat un 110 cu motor 300tdi si cum nu am gasit nici unul la noi, singura solutie a fost cumpararea din DE.
                        Avand in vedere ca acest model s-a fabricat intre 1994 si 1998 si ca are incadrare de la non-Euro pana la Euro2. taxa de poluare variaza intre 21744 euro (!!!) pt autoturism non-Euro 1998 si 3749 euro pt autoturism Euro2 1994. Deci o magarie. Solutia: inmatricularea ca autoutilitara, ca e mult mai ieftin (intre 2249 si 500 eur)

                        De retinut: in noua lege introdusa cu forta de idiotul asta de Borbely nu mai exista discrepanta asta cu autoutilitarele, ele sunt tratate pentru calculul taxei de poluare in mod similar cu autoturismele non-euro pana la Euro2, deci taxate imens. Legea a trecut deja de Senat. Mai urmeaza apoi votul deputatilor, apoi stabilirea regulamentului de aplicare, publicarea in Monitorul Oficial si gata! Doamne ce imi doresc sa fie si varianta asta ilegala la CEDO!! Asa ca daca mai vrea cineva sa inmatriculeze autoutilitare ieftin, trebuie sa se grabeasca.

                        Cum se inmatriculeaza ca autoutilitara?
                        Singura solutie practica este achizitonarea unei masini care este deja autoutilitara in Germania (LKW) sau in alte tari UE

                        Teoretic insa, orice masina se poate converti in autoutilitara, nu exista nimic legal care sa impiedice asta, dar dupa discutii indelungate cu cei de la RAR (va detaliez imediat) am ajuns la concluzia ca nu este aplicabil in practica. Mi s-a spus clar, "nu dorim sa facilitam eludarea taxei de poluare. Chiar daca transformarea se face in service autorizat RAR pe modelul respectiv, cu proiect si acte in regula e foarte posibil sa primiti raspuns negativ de la Bucuresti".
                        Practic toate RAR-urile din teritoriu sunt complet legate la maini si la ochi si primesc informatii numai de la Bucuresti. Sunt un fel de scannere si imprimante pentru RAR-ul central si atat. Autoritate nu au aproape de loc. Iar RAR-ul central este tartorul responsabil cu toate magariile; pe mine m-au purtat pe drumuri 2 luni pana mi-au dat numarul de omologare.

                        Cum a decurs totul?
                        Am cautat mai multe masini inregstrate LKW in DE, am ales una, am fost in DE si am cumparat-o. La ora 16 eram in oraselul respectiv (langa Munich) si la ora 18 porneam spre Austria la volanul Defenderului, cu toate actele pe numele meu si numere rosii pe 30 zile. Ce fain e in Germania!
                        Nota: numerele rosii (cu diverse valabilitati) se obtin numai daca masina are TUV valabil. Daca nu, se pot obtine numai numere galbene valabile doar cateva zile si exista riscul amenzilor in Ungaria pentru lipsa TUV.

                        Am ajuns in Iasi cu masina si m-am prezentat la RAR-ul local. Inginerii au fost amabili cu totii, cheia amabilitatii fiind purtarea mea politicoasa si sinceritatea totala (figura cu "pus <<ceva>> in acte si apoi inmanate inginerului" nu mai merge, se tem cu totii ca de molima).
                        Masina are in acte 2 locuri si in realitate le are pe toate 9. Toate LKW-urile in DE sunt cu 2 locuri. Am incercat sa omologhez in DE inca 3 locuri in spate dar nu am reusit.
                        Le-am aratat inginerilor de la RAR actele si le-am spus ca aveam toate locurile dar ca am demontat eu banchetele suplimentare astfel ca masina sa fie conforma cu actele. Asta au realizat si ei imediat, dar faptul ca am fost franc si le-am spus din prima ce facusem chiar a contat mult. In spate masina avea un perete despartitor din lemn cu o fereastra, ce separa zona cargo de locurile pasagerilor.

                        Au privit neincrezatori la masina, nu au zis nici da nici ba, au facut cateva poze si au spus ca trimit la Bucuresti. Mentionez ca la prima intalnire nu mi-au cerut bani (omologarea cursta cam 800 ron) dar au zis ca daca vine refuz de la Buc raman cu banii dati (deci o bila alba pt ei).

                        Dupa vreo 5 zile m-au sunat ca a venit raspunsul de la Bucuresti ca nu e bine (desigur!). M-am dus la ei si mi-au explicat. Daca vreau si banchetele spate atunci omologarea se face ca autoturism M1 (abuz!, in acte este LKW, dar sa ia bani multi la taxa de poluare in mod ilegal se pricep bine). Daca doresc autoutiltara N1 atunci peretele trebuie mutat mai in fata, in mod aberant chiar in mijlocul portierelor spate, in dreptul geamului; mi-au spus franc: "trebuie sa NU aveti posibilitatea sa puneti la loc banchetele cand doriti Dvs". Deci asta era obiectivul si nu siguranta incarcaturii si a ocupantilor. Bravo! De asemeni au spus sa scot centurile si sa desfac prinderile banchetelor. Un inginer mai batran a incarcat sa zica ceva si de suduri, dar au sarit cei tineri: cf. unei ordonante interne de un an sau 2 (nu mai retin) inginerii RAR nu au dreptul sa ceara nici o modificarea a masinii care sa implice suduri. Nici acum nu au cerut bani.

                        Am facut repede tot ce au spus si in trei zile eram iar la ei (de fiecare data a trebuit programare si era cam inghesuiala).
                        Acum am platit 800 ron, au facut identificarea, ITP-ul, au facut poze din nou si mi-au dat revenire (totul a fost ok mai putin faptul ca nu mergea lumina de ceata - singurl bec pe care uitasem sa-l verific si ca se apucase de curs in draci caseta de directie).

                        Am rezolvat si astea si in cateva zile am fost din nou la ei. Acum ITP-ul a fost impecabil dar am mai platit 50 ron revenire. Raspuns de la Buc inca nu.

                        Cam la o saptamana m-au sunat din nou si a inceput circul: peretele despartitor nu e conform standardelor. Trebuie unul de tabla ambutisata (vise!) sau din profil metalic. Deja simteam ca cineva de la Buc incepe sa-si bata joc de mine. Nu putea sa-mi spuna din prima ca nu-i bun peretele? Iarasi simteam un abuz: peretele era cel original din Germania, iar masina avea TUV valabil. Practic singura lor atributie era sa verifice actele germane si faptul ca masina e conforma cu ele.

                        Cand au vazut inginerii de aici ca am primit negativ, au dat si ei inapoi si nu au vrut sa-mi arate nici o fisa normativa cu caracteristicile tehnice ale panoului. Iarasi abuz!
                        In disperare de cauza am apelat la o firma autorizata de carosari (repet, desi nu era nevoie, nu era necesar sa am certificat de conformitate, masina era deja LKW, puteam sa fac singur panoul dar nu stiam specificatiile). Mi-au facut ei un perete conform cu cerintele RAR (a costat 300 ron panoul si 100 ron documentatia aferenta, certificatul de conformitate si proiectul, 100 de ron fiind tocmai taxa pe care o depune firma la Buc in contul RAR pentru aceste fise).
                        Apoi cu perete proaspat montat (masina arata de parca transportam caini cu ea la padoc) am fost din nou la RAR. A urmat o noua identificare (nu am inteles de ce) si un nou set de poze. Inginerii au recunoscut ca peretele e conform si au anexat proiectul. Apoi iarasi pauza.

                        De data asta asteptarea a durat 10 zile. Dupa 10 zile am primit iarasi telefon de la ei: peretele tot nu e conform! Am crezut ca innebunesc. Am stat de capul aluia jumate de ora sa-mi spuna cu ce inginer de la Buc a vorbit, dar nu a vrut sa spuna. Chiar eram hotarat in momentul ala sa ma urc in masina si sa ma duc peste ei la Buc ca sa-l iau in gheare pe ala de-si batea joc de mine. Insa nu am putut.

                        Animalul, ca altfel nu pot sa-l numesc, a interpretat altfel specificatiile peretelui (a considerat ca nu distanta dintre bare trebuie sa fie de 15cm ci pasul, adica din pas se scade grosimea si rezulta distanta). Va dati seama ce probleme fundamentale de siguranta traficului avea, nu?

                        Astia de la Iasi au zis ca fie modific peretele (adica alti 300ron) fie pun peste el o plasa de sarma. Acum insa am fost asa de insistent ca mi-au artat o fituica in care era un tabel cu mase proprii si specificatii plase iar pt Defender era plasa de sarma de min 3mm si atat. Nu spatiere, nu nimic. Doar ca trebuie sa fie sudata.

                        M-am dus iarasi la firma autorizata. Astia au zis ca e prima oara cand aud de plasa, ca da se pune dar pe peretii de fabrica, cu cadru si nu pe astia cu bare in patratele dar daca asa cere RAR, se conformeaza. Mi-au pus o plasa de gard cu sarma de 5mm. Acum masina arata fix ca o duba de detinuti. Din ce in ce mai bine. Verde este, numai girofarul lipseste. Oare nu pot omologa un girofar albastru?

                        Am fost apoi din nou la RAR, au facut din nou poze si au trimis iarasi la Buc. Mi-am zis in sinea mea ca daca si acum e tot negativ, opresc procesul de omologare si vorbesc cu un avocat sa-i dau in judecata.
                        Dupa o saptamana insa (o ALTA saptamana) a venit raspunsul pozitiv si numarul de omologare.

                        Asta a fost aventura.

                        Trebuie sa mai precizez un lucru. Norma de poluare din brieful mic este 93/59/III, GKL:G1 si conform tabelelor RAR, asta inseamna Euro1. Insa masina este din 1998, cu EGR, are cod motor 23L. Asta face sa fie Euro2. Daca avea cod motor 16L (fara EGR) era Euro1. Asadar am platit 549 eur taxa poluare si nu 1100.

                        Un alt lucru (poate firesc, nu stiu): la politie mi-au luat briefurile, si cel mare si cel mic, desi erau pe numele meu. Nu ma asteptam sa raman fara ele dar nu am avut ce zice.

                        De asemeni mi-au luat toate actele in original si chitanta de la taxa de poluare. Am avut grija maxima sa imi fac copii la ele, ca altfel nu puteam dovedi cu nimic in viitor plata ei.

                        O alta ciudatenie, la ANAF a fost nevoie ca la actele germane sa prezint si traducere autorizata. De ce asta? Doar aveau in fata cartea de identitate in original! E singurul loc unde a fost nevoie de traducere.

                        Inca o mica hotie am trait si la circa financiara locala, unde mi s-a spus clar ca impozitul sa calculeaza din momentul achizitiei si nu din momentul imatricularii/declararii la fisc. Cu alte cuvinte tot "jocul de picioare" de 2 luni de la RAR a fost pe banii mei, impozit si numere rosii de Iasi si tot tacamul. Si nu pot spune ca a fost ieftin.
                        De fiecare data cand mai pupam cate o asteptare d-asta "infinita" ma gandeam cu drag la Germania si cum devenise masina a mea in doar 2 ore.

                        Ehhh...
                        Ce departe e de noi!

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                          ..........................romanica................ ....
                          Land Rover Discovery I
                          Mercury Sable
                          LR serie III

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                            Da' ce rabdare ai avut ...
                            Eu eram demult cu rotile pe capul lor.

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Inmatriculare/omologare 4x4 (LR Defender) ca AUTOUTILITARA !

                              salut,

                              Nasoala faza cu omologarea. Parerea mea este ca singurii vinovati sunt cei de la Iasi. Masina ta nu era nici prima nici ultima utilitara venita din germanica cu perete despartitor. Puteau sa-ti spuna de la inceput cum trebuie sa arate peretele.


                              P.S. Firma autorizata la care te-ai dus avea marca Land Rover???
                              EX-NISSAN

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X