Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

    Salutare, am cumparat un Defender 110 300tdi din 1997, manual, motor 2.5 tdi 113 CP. Am o problema careia nu ii dau de cap si anume, cand am cumparat-o mi-a mers perfect, dupa cateva zile am observat ca nu se mai opreste cand iau contactul. O opream ca pe raba, in viteza. Facea de cateva ori asa dupa care isi revenea. Dupa problema asta am dat de alta, nu mai porneste; ii dau la automat si nu mai porneste, ca atunci cand nu se alimenteaza. Am inceput sa studiez problema si am ajuns la "fuel shut off valve", electrovalva care lasa sa treaca motorina. Am desfacut-o prima oara si totul arata ok in ea, am pus-o la loc si a pornit masina imediat. Dupa 2-3 zile iar mi-a facut figuri, am desfacut-o si am gasit putin span metalic in ea, langa boltul care culiseaza. Ma gandesc ca spanul vine din pompa de injectie si blocheaza boltul acela care culiseaza, ori il blocheaza pe inchis, ori pe deschis. Am pus o valva identica de la alta masina si mi-a mers perfect 2 saptamani, dupa care a inceput iar sa faca figuri, nu mai pornea. Am luat plus de pe baterie cu gandul ca ii dau curent direct din bateria si asa are mai multa forta sa culiseze boltul, am pus pe electrovalva aceea si a pornit din prima. Iar a mers bine cateva zile, dupa care tot nu pornea. Am pus contactul cu firul scos din papucul valvei si am facut contact de mai multe ori intre fir si valva cu gandul sa fortez de mai multe ori boltul ala sa isi revina. Toate astea cu gandul ca are span in valva si nu lasa boltul sa culiseze. Intr-adevar, am reusit sa o pornesc dupa cateva incercari. Imi merge bine de 2 zile. Am cumparat alta valva si nu stiu ce sa fac, daca o montez si pompa face span se blocheaza si asta noua. Ce imi recomandati? Ce pot sa ii fac? Precizez ca, cu motorul rece, la 2-3 min dupa prima pornire valva aia se incinge mai mult decat motorul sau corpul pompei unde este ea infiletata.

  • #2
    Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

    schimba releul care o actioneza.
    Land Rover Discovery I
    Mercury Sable
    LR serie III

    Comentariu


    • #3
      Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

      Postat în original de RETI Vezi post
      schimba releul care o actioneza.
      L-as schimba, dar care este? Cand puneam plus direct de la baterie se auzea releul negru din compartimentul motor, cred ca cel de bujii. Am mers iar cu ea in seara asta si acum porneste bine, dar nu se mai opreste. Releul de care spun este nr. 8 din poza. I-am scos mufa si nicio diferenta, doar ca nu se mai aprinde becul de la bujii in bord cand pun contactul.

      Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	defender092.png 
Afișări:	1 
Mărime:	110,9 KB 
ID:	1010768
      Ultima editare de mirondefender; 27.iun.2018, 22:08.

      Comentariu


      • #4
        Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

        Solenoidul ala nu e actionat de un releu, are + prin contact si primeste - de la immobiliser ECU, despre span si cum poate ajunge in el nu stiu nimic, ca e fierbinte nu e anormal
        NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

        Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

        Comentariu


        • #5
          Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

          Postat în original de sierrafery Vezi post
          Solenoidul ala nu e actionat de un releu, are + prin contact si primeste - de la immobiliser ECU, despre span si cum poate ajunge in el nu stiu nimic, ca e fierbinte nu e anormal
          Immobiliser ECU inseamna imobilizator? Daca da, masina mea nu are imobilizator. Solenoidul este infiletat in corpul pompei si in capat ii vine + de la contact; din cate vad - isi da de la masa, el fiind infiletat in corpul pompei. Atasez doua poze, una cu solenoidul si una cu pompa de injectie unde se vede in partea stanga solenoidul infiletat.
          In seara asta i-am mai facut o proba, atunci cand nu se opreste am lasat contactul pus, am scos + de pe solenoid si l-am atins de mai multe ori de solenoid in ideea ca deblocheaza boltul si dupa 4-5 atingeri, masina s-a oprit, semn ca s-a deblocat. Am incercat acelasi lucru si cand nu mai porneste; am lasat contactul pus si am scos + de la solenoid de mai multe ori, precizez ca primele 5-6 atingeri nu se aude clantanit in solenoid(semn ca nu ar culisa boltul), dupa ce ating de mai multe ori se aude clantanit(asta inseamna ca boltul culiseaza), in momentul ala las firul de + conectat pe solenoid si ma duc sa ii dau la automat, masina porneste imediat. Logic nu ar fi ca se blocheaza boltul de la span, avand in vedere ca am gasit span acolo? Fostul proprietar mi-a zis ca la cateva luni schimba solenoidul, ca nu stie nimic de span, ca este atehnic, etc... acum nu stiu care e adevarul. Intreb si eu de o solutie, poate s-a mai lovit cineva de problema asta. Am nevoie de masina zilnic si a ajuns sa ma dispere.

          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	s-l300.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	8,9 KB 
ID:	1010784
          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	ERR4046_LARGEV3.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	57,0 KB 
ID:	1010785
          Ultima editare de mirondefender; 29.iun.2018, 01:51.

          Comentariu


          • #6
            Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

            Da, ma smintisem eu ca pe schema electrica firul ce merge la terminalul solenoidului e negru ceea ce ar trebui sa fie - . E clar acum eu zic ca ai gasit problema, se blocheaza solenoidul din cauza spanului, din pacate din ce am mai vazut la altii cu aceasi problema pe forumuri s-a rezolvat doar prin schimbarea pompei, uzura interna apare din cauza motorinei de proasta calitate sau neschimbarea la timp a filtrului in care se acumulaza condens prea mult ce ajunge apoi in pompa. Ca paleativ trebuie desfacuta si curatata pompa apoi sa folosesti 2% ulei 2T la fiecare plin de motorina pt o ungere mai buna si sa schimbi filtrul mai des.

            daca te apuci tu sa desfaci pompa cumpara un kit de reconditionare ca altfel dupa reasamblare s-ar putea sa curga... asa ceva https://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rove...-/271543110949 ... in mod normal trebuie sa se gaseasca si in Romania

            alte solutii, cumparat pompa SH sau dat pompa la reconditionat la ceva firma serioasa
            Ultima editare de sierrafery; 29.iun.2018, 06:28.
            NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

            Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

            Comentariu


            • #7
              Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

              Cumpara alta pompa. gasesti lejer ai uzura mare in pompa. decat sa schimbi la solenoizi sau sa faci mentenanta...cand nu te astepti .Plus ca odata si odata o sa crape definitiv.EU la 300 tdi cand am avut problema la pompa curgea un oring .Am vrut tot asa cum zicea colegul sa schimb cu kit , nu iti zic cat am cautat un service sa aiba kitul respectiv pe stoc ma disperat. Intr-un final a venit un mos a facut un by-pas la retur si a zis mai mergi 100 de K cu ea asa....adevarat .hahah merge si acuma nU am apucat sa fac aia 100k. In fine .nu ii dau exemplu desi la pompe sunt buni fiindca la kitul de distributie au dat rasoale....mecanicul a facut acolo un cacat am descoperit asta intamplator dupa 20k.
              SFatul meu cumpara un second si cand ai timp si dai peste niste meseriasi care sa aiba kitul si sa nu te grabesti reconditioneaza pompa cap coada.
              Land Rover Discovery I
              Mercury Sable
              LR serie III

              Comentariu


              • #8
                Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

                Multumesc pentru informatii. As prefera sa o reconditionez la cineva de incredere pentru ca sh nu stiu ce pompa iau, nu stiu cat ma tine. Daca stiti vreo pompa sh buna, v-as fi recunoscator. Ce ati face in locul meu, second hand sau reconditionata? Inca o chestie, sa zicem ca am rezervorul de 80 l, nu este cam mult sa pun 1.6 l ulei de amestec la cantitatea asta(multi mi-au spus 300-400 ml la un plin)? Va anunt cand si cum voi rezolva problema.
                Ultima editare de mirondefender; 29.iun.2018, 09:56.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

                  Am gresit eu cifra, scuze, e 0.2% ulei deci pana in 200 ml.... nu s-ar fi intamplat nimic oricum ca 300tdi merge si cu ulei gol, cu 2% ar merge perfect.
                  Ultima editare de sierrafery; 29.iun.2018, 12:23.
                  NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

                  Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

                    SI eu sustin chestia cu uleiul....merge si ulei simplu....deci nu asta e beleaua....iti dau pe privat adresa serviceul.
                    Land Rover Discovery I
                    Mercury Sable
                    LR serie III

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

                      Beleaua cu pompe cazute a inceput prima data la 1.5Dci Renault o data cu trecerea la motorina fara sulf si pompe Delphi.
                      Pompele erau pentru motorina Euro 3 si s`a alimentat cu Euro 5 ca doar aia se mai gasea.
                      Ungerea echipamentului de injectie se facea pe baza sulfului din componenta motornei.
                      O data cu eliminarea lui rafinariile erau obligate sa introduca aditivi de ungere pentru pompe si injectoare.
                      Cele facute cu norma Euro 5 sint din materiale care rezista la motorina Euro 5, celelalte cadeau pe capete, mai ales uzura aparea la
                      popa cu palete, de acolo si pilitura in sistemul de alimentare.
                      Prin urmare toti cam baga ulei in motorina, mai ales la masinile cu maxim Euro 3.
                      La Patrol 2.8l bag si eu cam 1% ulei 2T.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

                        Clar voi baga si eu ulei de amestec dupa ce o reconditionez

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

                          +1 ... http://www.cliffordpower.com/stuff/c...lfur_fuel1.pdf
                          NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

                          Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

                            Postat în original de sierrafery Vezi post
                            Am citit si eu pe net intre timp studii de genul asta si m-am convins

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Problema Defender 300tdi, nu porneste sau nu se mai opreste

                              Pacat ca nu a citit si fostul proprietar ca daca baga ulei de la inceput nu se mai bulea pompa
                              NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

                              Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X