Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Întrebare legată de Traction Control și Diferential central

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Întrebare legată de Traction Control și Diferential central

    Salutare,
    Mi am activat de ceva timp diferentialul central la un Disco 2 din 2000. Cineva mi a spus ca a citit pe nu știu ce forum englezesc, ca atunci când activezi diferențialul central ar trebui sa dezactivez Traction Controlul, deoarece dacă el nu a fost activ pe mașina in anul respectiv, nici softul nu e bine optimizat astfel încât acesta sa lucreze optim cu Diferențialul central cuplat și astfel poate produce probleme transmisiei. Coincidenta sau nu, sateliții mei erau ciobiti pe ambele grupuri. Pe spate am observat acum o săptămâna când am montat un blocant pe aer de la Ashcroft. Atasez si o poza cu sateliții in acest sens.
    Mentionez ca atunci când am activat diferențialul central am tăiat și acel fir ca sa nu mi se mai aprindă acei martori in bord.

    Si mai am o întrebare, sper sa nu fie Off topic. In momentul în care cuplez blocantul spate, e bine sa am TC activ.
    Multumesc și astept cu interes opiniile voastre.
    Fișiere atașate
    Ultima editare de bobby79; 29.oct.2019, 18:34.

  • #2
    Salut. Le iau pe rand, pe cat de scurt pot ca e o poveste lunga si complicata
    Cineva mi a spus ca a citit pe nu știu ce forum englezesc, ca atunci când activezi diferențialul central ar trebui sa dezactivez Traction Controlul, deoarece dacă el nu a fost activ pe mașina in anul respectiv, nici softul nu e bine optimizat astfel încât acesta sa lucreze optim cu Diferențialul central cuplat și astfel poate produce probleme transmisiei.
    Din pacate multi sunt victimele forumurilor si googalitului in loc sa citeasca cartea tehnica.
    - asta cu "dezactivat TC"sau "TC nu a fost activ pe masina" e enormitate ca TC nu se poate nici activa nici dezactiva manual, e 100% automatic si autonom, intra in functie cand sunt satisfacute conditiile setate din fabrica si a fost calibrat pentru dotarile si dimensiunile standard ale masinii, probleme la transmisie apar doar din cauza intruziunilor uterioare de tip blocante axiale, roti mai mari. etc, optimizarea softului a fost facuta de constructor in 2003 cand a introdus SLABS ECU SRD000150 si apoi upgradat la SRD500070 care pot "mixa" CDL cu TC fara consecinte pe termen lung
    Mentionez ca atunci când am activat diferențialul central am tăiat și acel fir ca sa nu mi se mai aprindă acei martori in bord.
    -taierea acelui fir sa nu se aprinda martorii e cea mai mare prostie inventata de vreun destept care nu a studiat in profunzime sistemul.... martorii se aprind exact din cauza ca sistemul e facut sa inhibe TC cand diferentialul central e blocat pentru a evita "conflicte" intre TC electronic si blocantul mecanic care poate duce la situatii in care poti ramane fara tractiune complet pe langa uzura prematura si incalzirea excesiva a franelor... firul ala nu e numai pt martori ci pt functionalitatea sistemului, leaga-l frumos inapoi si daca vrei optimizare schimba ECU cu unul upgradat.
    In momentul încarce cuplez blocantul spate, e bine sa am TC activ.
    -la asta cred ca am raspuns deja, nu ai cum sa-l dezactivezi dar avand central blocabil blocantul spate e inutil si poate duce la uzuri mecanice ca intra si el in "conflict" cu TC


    Simplific pt posteritate: blocante cu aer sau mecanice au fost inventate pt masini fara TC sau alt sisteme electronice de control al tractiunii la care managementul e bazat pe inputurile sensorilor ABS coroborate cu calcule te cuplu motor. Optimizarea la maxim a unui D2 non-facelift cu blocant central se face prin inlocuirea SLABS cu unitate SRD000150 de facelift sau varianta ''ultimate" SRD500070 ... ATAT, Un facelift cu blocant central daca e ''incaltat" si CONDUS cum trebuie nu are nevoie de nici o alta interventie mecanica de tip blocant axial sau altele, restul sunt inventii care in nici un caz nu imbunatatesc capabilitatile vehiclulului eventual compenseaza incompetenta celui de la volan, cei care cred altceva sa explice cu argumente tehnice ale modului de operare al sistemelor asa cum a iesit D2 din fabrica nu cu povesti ca si-au pus blocant si merge bine.... dar paradoxal trebuie schimbate diferentialele prea des sau alte probleme. Bafta
    NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

    Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

    Comentariu


    • #3
      Din pacate multi sunt victimele forumurilor si googalitului in loc sa citeasca cartea tehnica.
      - asta cu "dezactivat TC"sau "TC nu a fost activ pe masina" e enormitate ca TC nu se poate nici activa nici dezactiva manual, e 100% automatic si autonom, intra in functie cand sunt satisfacute conditiile setate din fabrica si a fost calibrat pentru dotarile si dimensiunile standard ale masinii, probleme la transmisie apar doar din cauza intruziunilor uterioare de tip blocante axiale, roti mai mari. etc, optimizarea softului a fost facuta de constructor in 2003 cand a introdus SLABS ECU SRD000150 si apoi upgradat la SRD500070 care pot "mixa" CDL cu TC fara consecinte pe termen lung
      Cred ca eu nu m am făcut bine înțeles. Ma refeream ca diferențialul central nu a fost activ pe mașina o anumită perioada, nu TC. Și astfel nu ar funcționa bine împreuna cu Cdl.

      Multumesc pentru răspunsul pertinent și la subiect.













      Ultima editare de sierrafery; 29.oct.2019, 21:00.

      Comentariu


      • #4
        Cred ca eu nu m am făcut bine înțeles. Ma refeream ca diferențialul central nu a fost activ pe mașina o anumită perioada, nu TC. Și astfel nu ar funcționa bine împreuna cu Cdl.
        E acelas non-sens ca si invers.... TC nu e ''adaptiv" in timp ca alte sisteme, cum am spus e 100% autonom, pt TC conteaza doar urmatoarele elemente: inputurile de la senzorii ABS, input VSS(vehicle speed signal) generat de SLABS ECU si input de date de la ECU motor(Engine data - throttle position, torque, engine type, gearbox type) atat. Inputul CDL pe firul pe care tocmai l-ai taiat are scopul de a inhiba sistemul la modelele non-facelift ca sa nu se creeze acele ''conflicte" de care am zis si care pot avea fecte nefaste... daca ai hotarat sa transformi D2-ul intr-un vehicul rudimentar dpdv manegement al tractiunii(cum ar fi un D1) monteaza-i un blocant si pe fata si gata. Blocant spate cu CDL si cu TC neinhibat la modelul tau e o combinatie total nereusita.
        NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

        Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

        Comentariu


        • #5
          Eu doar încerc sa ma dumiresc, eventual sa transform experiența asta in ceva util pt. alții pt. a nu face aceleași greșeli. Eu nu consider ca un blocant e ceva atât de rău chiar și pentru un Disco 2. Din cate știu și tu ai un autoblocant de tip ATB.

          Comentariu


          • #6
            ATB e total diferit de un blocant ''solid'' cu aer ca ATB nu blocheza nimic, e doar un diferential mai ''destept'' nu e blocant si a fost conceput stiintific sa lucreze impreuna cu sisteme electronice TC care actioneaza cu frana pe roti, recte si numele: Automatic Torque Biasing Limited Slip Differential , e explicat aici https://www.ashcroft-transmissions.c....html?page=all... simplul fapt ca faci confuzie intre un blocant si un ATB arata ca mai ai mult de invatat, si asta nu se face pe forumuri sau net ci din carti tehnice sau documente oficiale... povestea e prea lunga si complicata de ce nu e idee buna blocant pe o singura punte la D2 si trebuie sa intelegi exact cum e conceput TC sa lucreze, mie mi-a luat vreo 10 ani de studiu si diverse experiente proprii, nu am energia necesara sa tin o disertatie completa in scris pe forum... ori pui blocante pe ambele punti si renunti la control electronic al tractiunii ceea ce e dezvantajos in curbe ori nu pui deloc sau folosesti ATB... tu fa cum crezi si ai sa te dumiresti la un moment dat daca ti se incing franele sau se uzeaza placutele prea repede sau ramai impotmolit in noroi sau pe bolovani cu diful spate si CDL blocat in timp ce motorul moare incercand sa te scoata ca TC aplica frane pe rotile fata in timp ce spatele impinge cu ambele roti deodata...samd. Bafta

            P.S. repet, pt un D2 ca mai buna varianta e CDL si SABS de noua generatie, simplu. mult mai ieftin si foarte eficient , ATB aditional mai aduce beneficii. Blocant axial e cea mai proasta alegere PUNCT .
            Ultima editare de sierrafery; 29.oct.2019, 23:40.
            NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

            Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

            Comentariu


            • #7
              E nevoie de reprogramare a noii unități Slabs ecu, dacă mașina donatoare nu are aceiași echipare ace/sls?

              Comentariu


              • #8
                Da, e nevoie si chiar daca are aceleasi dotari e nevoie de calibrare accelerometre la ACE si eventual senzori inaltime la SLS pt a fi totul perfect
                NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

                Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

                Comentariu


                • #9
                  Am intrat in posesia unității SLABS ecu. Acum, întrebarea e, cum fac reinitializarea noii unități cu Nanocom ?

                  Comentariu


                  • #10
                    Salvezi setarile celui original pe SD card apoi incarci in ala nou sau intri in setari si le iei pe rand ...si nu uita sa refaci firul pe care l-ai taiat
                    Ultima editare de sierrafery; 06.nov.2019, 20:01.
                    NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

                    Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

                    Comentariu


                    • #11
                      L am lipit de atunci. Îmi ajuns 2 grupuri schimbate

                      Comentariu


                      • #12
                        o intrebare pt dl Fery... va rog sa nu va suparati ca nu deschid alt topic... intentionez sa instalez timoneria pt CDL...am cumparat si un SLABS corespunzator... problema mea este ca , carutza mea a avut perini , care au fost anulate de fostul proprietar , iar ACE nu functioneaza...vasul este gol , niste furtune sunt lipsa....eu intentionez ca sa refac sistemul ACE dar mai spre vara...neavand garaj , sa-mi permita timpul sa ma tarai pe jos....din pacate la suspensia pneumatica nu prea mai am ce reface...lipseste cu totul... amu...vreau sa va intreb dl Fery, daca pot modifica acum transmisia si sa-i pun CDL sau sa refac intai ACE si dupa acea sa -i fac CDL-ul....ziceti ca trebuie recalibrate accelerometrele la ACE... daca ace-ul meu nu functioneaza... pot pune cdl-ul ?
                        Ultima editare de dragoslav; 17.feb.2020, 14:37.
                        Land Rover Discovery 2 TD5 , Manual an 2000

                        Comentariu


                        • #13
                          CDL nu are nimic cu suspensia indiferent de ce tip e.
                          NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

                          Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

                          Comentariu


                          • #14
                            ok...dar trebuie sa schimb si unitatea SLABS....si sa o calibrez pe limuzina mea... amu... ACE la mine nu functioneaza ...exista , dar e mort...nu voi putea calibra accelerometrele...pot monta CDL-ul cu noua unitate SABS daca nu-mi merge ACE? cum sa fac? sa fac doar CDL ul fara sa mai schimb unitatea SLABS pana refac ACE? sau sa nu fac nimic pana nu refac ACE?
                            Land Rover Discovery 2 TD5 , Manual an 2000

                            Comentariu


                            • #15
                              ACE nu are nimic cu SLABS, e sistem independent cu propriul ECU, exista si pe masini fara SLS, de la SLABS preia doar input de viteza(VSS) care e universal pt toata masina, e destul de clar in descrierea sistemului din carte.
                              Ultima editare de sierrafery; 17.feb.2020, 17:54.
                              NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

                              Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X