Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Discovery 1 - Ratza cu roti

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Discovery 1 - Ratza cu roti

    Acum mai bine de 6 luni mi s-a pus pata ca vreau o masina de teren cu care sa ma pot aventura fara sa-mi fie teama ca sparg vreo perna de aer, ca mai pierd cine stie ce elemente din plastic sau ca ar putea sa imi apara cine stie ce eroare in bord.
    Mi-am dorit un Defender dar cum bugetul alocat nu se incadra am luat pe rand ceilalti producatori:
    Pajero - multe oferte, ieftine dar nu aveau punte fixa fata
    Patrol - ce imi placea sarea mult din buget, in rest ....nu m-a convins
    Toyota - aici este o discutie lunga, mi-as fi dorit un Land Cruiser dar ca si la Patrol, ce imi placea sarea cu mult de ceea ce eram dispus sa ofer.
    M-am orientat catre 4ranner, o masina interesanta dar aveai impresia ca ai ridicat caroseria unei berline pe niste roti mari. Pozitia la volan era ca intr-un turism, nu vedeai colurile masinii etc.
    Dar nu aceste aspecte m-au facut sa nu o cumpar, problema a fost lipsa unui diferential si a puntii rigide fata. masina este dotata cu un LSD dar daca grupul nu a fost servisat cum trebuie .....acest LSD este istorie.
    Prin urmare am revenit la Land Rover si m-am orientat catre un Discovery 1, mi-am dorit Discovery 2 dar din pacate modelele din 2000 - 2003 nu au fost dotate cu LCD .
    Acestea fiind spuse va prezint Ratza ca sa am botezat-o:
    Land Rover Discovery 1, an 1995
    Motor 2.5 diesel
    In bord 192000 Km
    Tapiterie scaune refacuta
    Tapiterie plafon refacuta
    Autoutilitara su spatiu spate tapitat
    Prezinta ceva rugina pe dedesubt dar cu putin efort si grija se rezolva
    Diferential central functional
    Pentru moment ma bucur de ea asa si apoi mai vedem.
    Azi am observat ca in accelerare, mai ales la viteza mica, scoate ca un scartait, cum iau piciorul de pe acceleratie nu mai face (doar in viteza, in neutru accelerata nu scartaie).
    Am observat ceva scurgeri pe la mijloc, o sa cercetez.
    Directia am constata ca nu este asa precisa si frana ....trebuie tinut distanta fata de cel din fara ca se opreste mai greu.
    Fișiere atașate
    Ultima editare de soferman; 02.mar.2020, 20:44.
    http://range-rover-vogue.blogspot.ro/
    Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

  • #2
    Azi am testat putin masina in teren sa vad cum se descurca.
    Ca si prima impresie, in lipsa electronicii soferul are mai mult de munca, sa cupleze toate cele, sa vada unde si cum are aderenta etc. Am gasit ceva noroaie dar nimic serios astfel incat sa simta ca a dat de greu, ceva dealuri, ceva pante ......intr-un cuvant o fataiala cat sa ne cunoastem.
    Suspensia aceasta rigida iti muta capul, te balangane atat de tare ca daca nu stai incordat risti sa faci rupturi musculare la gat, denivelarile le simti din noada pana-n amigdalita si retur.
    Am urcat o panta mica dar la un unghi destul de mare si pot spune:
    - am arat cu carligul suficient de tare cat sa ma gandesc cum fac daca nu urca, daca dadeam inapoi ma opinteam in el. O sa trebuiasca sa tin cont de el sau sa-l dau jos.
    - treapta 1 fara low este zero, motorul nu are putere sa impinga masina
    - treapta 1 cu low este mai bine dar nu suficent, masina a inceput sa patineze si sa salte la accelerari mai puternice.
    - diferential central blocat - s-a simtit imediat o imbunatatire dar a fost nevoie de mai multa acceleratie.

    Pe parcurs o sa va povestesc ce-i mai fac si cum raspunde diverselor incercari.
    http://range-rover-vogue.blogspot.ro/
    Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

    Comentariu


    • #3
      Treapta 1 pe Hi ar trebui sa-ti miste masina pe drum drept la relanti! Pe Low, rupe aderenta foarte usor, eu plecam direct cu a 2-a sau a 3-a, in functie de drum!
      Carligul e bun doar daca ai in vedere sa tractezi cu el... sau, ca protectie contra loviturilor din spate! Altfel, in teren nu face decat sa te incurce!
      Suspensia n-ar trebui sa fie rigida daca e aleasa corect! Sa nu cumva sa ai suspensie pentru incarcare mare... desi, din poze, pare a fi suspensia originala! Ar mai fi posibilitatea sa fie puse inaltatoare la arcuri si atunci se explica!
      La directie: ar trebui verificata caseta, sa nu aiba jocuri! In aceeasi idee, daca ai roti mai mari decat standard, poate fi o cauza!
      Iar scartaitul ala suparator poate fi de la bucsa din capul prizei cutiei de viteze: daca ajungi sa umbli la ambreiaj, cauta sa o schimbi, e cativa lei!
      ​​​​​​​In rest, sa o calaresti sanatos si sa te poarte pe unde vrei!
      It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER !

      Comentariu


      • #4
        In weekend am scos ''Ratza'' la off road prin muntii Buzaului (Bozioru - Baleanca - Ruginoasa) si pot spune urmatoarele:
        - pe drum cu asfalt unde aveam panta de 10% au fost cel putin 2 dati cand a trebuit sa schimb din treapta 3 in 2 ca deabia urcam
        - am observat uneori pe asfalt cu denivelari ca are ca un fel de balans, cum ar dansa pe arcuri. Cand am cumparat masina am fost informat ca mecanicul a recomandat schimbarea celor 4 bare stabilizatoare, poate fi de aici sau ....altceva?
        - pe macadam zdranganea toata inauntru, cred ca ar trebui desfacut tot bordul si pus la loc cu chedere despartitoare astfel incat sa fie mai inghegata
        - pe dedesubt sunt cateva locuri unde prrezinta supurari, undeva pe la mijloc (posibil cutia de transfer) si undeva in fata (posibil baia de ulei). De asemenea am observat ca pe la furtunasele de servo este umed.
        - in noroi s-a descurcat onorabil, au fost cateva situatii cu emotii dar a mers super. multumesc lui sierrafery pentru sfatul de a lua masina cu diferential blocabil, am avut cel putin 2 situatii in care 100% nu reuseam sa ies fara diferential..
        - Ma supara ca usa spate nu se deschide, trebuie sa vad cu yala care este problema, cel mai probabil trebuie schimbata.
        - in treapta 1 si cu diferentialul blocat masina se misca extrem de incet, la 2200 rot merci cu 5-10 Km/h, este normal?
        - in low am observat ca nu faci mare lucru in noroi sau pe teren alunecos

        Fara electronica, fara butoane ajutatoare :)))
        Fișiere atașate
        Ultima editare de soferman; 08.mar.2020, 14:54.
        http://range-rover-vogue.blogspot.ro/
        Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

        Comentariu


        • #5
          As dori sa investesc putin in partea mecanica si as incepe cu:
          - amortizoare fata/spate
          - arcuri
          - protectie grup
          - scut metalic
          - kit inaltare
          Imi puteti recomanda ceva pe partea de amortizoare?
          Masina poate fi inaltata doar din arcuri si amortizoare sau sunt necesare si alte adaptari?
          http://range-rover-vogue.blogspot.ro/
          Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

          Comentariu


          • #6
            La ultimele doua intrebari:
            -kit-urile Ironman Foam Cell au dat rezultate bune la cativa dintre colegi;
            - daca te limitezi la o inaltare de 2" (5cm), poti avea sansa sa nu mai ai nevoie de alte modificari. Dar, dupa ce pui masina pe roti, poti descoperi ca ai mai avea nevoie de: bucse de corectie a unghiului caster, flansa de prelungire la cardan, (parca pe spate), conuri de relocare a arcurilor pe spate, bara Panhard reglabila.
            Nu este o regula, din pacate, fiecare masina se comporta altfel dupa inaltare. Trebuie corelate foarte bine arcurile si amortizoarele in functie de gradul de incarcare, pe fiecare punte in parte.
            L.E.: la capitolul protectie, cativa colegi au relocat, cu rezultate bune, amortizorul de directie: din spatele puntii, in fata ei!
            Ultima editare de teddybear; 09.mar.2020, 17:19.
            It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER !

            Comentariu


            • #7
              Pt a mai castiga ceva ''cojones'' asta https://www.ebay.co.uk/itm/Tuning-Fu...-/181795127926 are reviewuri bune intre cei care l-au folosit... se mai poate tuna si mai tare dar urmatorul pas e cam ca costa masina, intre timp schimba filtrele de aer si motorina
              NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

              Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

              Comentariu


              • #8
                INFORMATIV
                Azi am discutat cu cineva care se ocupa de sablarea cu precadere la masinile 4x4.
                Operatiunea consta in urmatoarele:
                - masina este ridicata si spalata cu turbojetul foarte bine (daca nu ma insel vreo 2 ore)
                - se sableaza totul pe dedesubt fara a da jos caroseria de pe sasiu
                - se da cu un grund special (nu stiu daca zincare)
                - vopsea
                - tratament cu ceara
                Cost 4000 lei (fara eventuale lucrari de tinichigerie)

                Mai este varianta sa dai jos tot de pe sasiu, sablare, zincare, vpsire in camp electrostatic la 2700 lei (doar sasiul), etrieri la 400 lei, punti la 600 lei. Probabil in final tot pe la 4000+ iesi doar ca intervine si mecanica de dezasamblare si asamblare
                http://range-rover-vogue.blogspot.ro/
                Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

                Comentariu


                • #9
                  Parerea mea e ca atata timp cat exista convertizoare de rugina performante pe baza de acid tanic procedurile astea laborioase de sablare sunt depasite.
                  NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

                  Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

                  Comentariu


                  • #10
                    Postat în original de soferman Vezi post
                    INFORMATIV
                    Azi am discutat cu cineva care se ocupa de sablarea cu precadere la masinile 4x4.
                    Operatiunea consta in urmatoarele:
                    - masina este ridicata si spalata cu turbojetul foarte bine (daca nu ma insel vreo 2 ore)
                    - se sableaza totul pe dedesubt fara a da jos caroseria de pe sasiu
                    - se da cu un grund special (nu stiu daca zincare)
                    - vopsea
                    - tratament cu ceara
                    Cost 4000 lei (fara eventuale lucrari de tinichigerie)

                    Mai este varianta sa dai jos tot de pe sasiu, sablare, zincare, vpsire in camp electrostatic la 2700 lei (doar sasiul), etrieri la 400 lei, punti la 600 lei. Probabil in final tot pe la 4000+ iesi doar ca intervine si mecanica de dezasamblare si asamblare
                    Varianta a doua este cea corecta, chiar daca este mai laborioasa! Dar ai in vedere ca vei avea nevoie de nenumarate maruntisuri,(cleme de plastic si alte elemente de prindere si fixare, poate si conducte de frana sau furtune care nu supravietuiesc demontarii!
                    In general, operatia asta se face la restaurarea completa a unei masini pe care vrei s-o lasi nepotilor! Altfel un convertor de rugina aplicat constiincios ar fi suficient!
                    Orice ai alege, spor la treaba!
                    It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER !

                    Comentariu


                    • #11
                      Multumesc!
                      De obicei imi plac lucrurile bine facute dar rasfoind forumul am gasit un subiect pe aceasta tema si am inteles ce presupune acesta operatiune.
                      Este clar ca in cursul acestei operatiuni multe repere vor fi deteriorate/rupte/indoite/stricate, prin urmare o sa aleg partea mai putin complicata (dar care necesita timp si migala) si o sa iau masina la perie (probabil cu un flex) si apoi sa o dau cu un convertor de rugina si sa vedem cu ce tip de vopsea.
                      La exterior probabil ca o voi rezolva astfel, la interior (sasiu) .................nu stiu ce se poate face, am auzit de ceva ceara dar nu stiu cum poate fi data.
                      Nu am luat in calcul sa o las nepotilor, imi este teama sa nu ajung precum Flinstone :)))
                      http://range-rover-vogue.blogspot.ro/
                      Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

                      Comentariu


                      • #12
                        M-am apucat sa fac Ratza frumoasa si sa o scap de rugina cu urmatoarele:
                        - flex
                        - perie sarma
                        - convertor rugina Kelfos
                        Pentru cei ce vor sa faca aceasta opreatiune va pot spune ca resuita de a iesi ca la carte (adica sa scapati de rugina 100%) este zero din mai multe motive:
                        - convertorul de rugina nu actioneaza daca este dat peste vopsea, va inchipuiti ca nu o sa puteti indeparta toate urmele de vopsea
                        - nu poate fi dat peste suprafete uleioase sau ce nu au fost bine degresate
                        - nu o sa ajungeti in toate locurile cu pensula

                        Eu am dat cu flexul unde a permis (am cumparat un flex mic) si prin locurile mai ascunse am dat cu peria de sarma.
                        Cu aceasta ocazie am constata urmatoarele:
                        - masina a beneficiat la viata ei de un antifon cauciucat si destul de rezistent (a rezistat bine si la flex) dar pe alocuri a disoarut.
                        - la praguri am cateva gauri
                        - nu stiu cum se numesc cele 2 tije laterale ce se prin de axa spate dar elementele de cauciuc sunt rau crapate
                        - cardanul fata are joc in crucea cardanica
                        - la baia de ulei am observat o usoara pierdere de ulei pe la surubul pe unde se elibereaza uleiul

                        Dupa ce am depus toata munca de chinez azi m-am gandit sa ies la plimbare (proasta idee) fara insa a da cu vopsea peste converterul de rugina, dupa cateva noroaie in care am sapat cu grupul bineinteles ca pe alocuri s-a dus si mama converterului, deci trebuie sa reiau :(
                        Fișiere atașate
                        http://range-rover-vogue.blogspot.ro/
                        Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

                        Comentariu


                        • #13
                          Se numeste convertor de rugina pt ca are nevoie de rugina cu care sa lucreze, trebuiau indepartate doar partile care se exfoliau apoi spalat cu jet si dat peste rugina uda nu luat la perie de sarma. Eu am dat pe a mea si a tinut cam un an fara nimic in plus(am folosit Nigrin dar nu cred ca e mare diferenta) ... ai asteptat cel putin 24 de ore dupa aplicare pana sa mergi prin noroaie?
                          NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

                          Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

                          Comentariu


                          • #14
                            Am asteptat 24 ore dupa care i-am mai dat inca un strat dar uitandu-ma pe poze realizez ca s-a luat exact acolo unde am dat cu flexul si nu mai ramasese rugina.
                            Am constatat ca dupa distractia (noroaie) urmeaza multa munca de a spala bine masina pe dedesubt.
                            O sa iau un litru de Negrin si o sa dau din nou si dupa 48 de ore o sa dau cu un grunt si apoi cu vopsea neagra. Cred ca ideal era sa dau converter-ul cu pistolul fiindca sunt sigur ca ajunea prin toate locurile. Deoarece rugina era intr-un grad mai mare m-am gandit ca este mai bine sa o dau la flex, vedem ce iese.
                            http://range-rover-vogue.blogspot.ro/
                            Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

                            Comentariu


                            • #15
                              Daca nu mai ai rugina ''cruda" ci e deja convertita cu Kelfos sa mai dai o data cu convertizor nu merita ca nu are cu ce lucra, spal-o bine si da cu vopsea. la convertizoarele astea stratul de rugina existent se transforma in strat de protectie de aceea nu trebuie indepartat.
                              NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

                              Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X