Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina


bogdan xtr

Postări Recomandate

Salutare tuturor! De ceva vreme am citit muuulte postari, asa ca sa ma familiarizez cu masina si sa pot intelege macar ce scrieti voi pe forumuri. Am cumparat un disco 2 automat 2002 si sunt in studiu. Am citit multe din postari, pe toate forumurile lumii despre imobilizator,,,alarma cod EKA, proceduri, simptome si rezolvari si am invatat multe.

Stiu ca sunt probleme de interes general si tehnic și va cer un sfat, intrucat masina mea are nevoie de ajutor. Intre timp, cu ocazia curatarii ei, a incetat sa porneasca, desi puteam pune contactul, facea doar un clic si nimic...stingea becuri, nu invartea demarorul...nimic. Am conectat clesti...nimic, am deconectat bateria a stat pe redresor o noapte, iarasi nimic. Apoi am introdus cheia in broasca fiindca butoanele nu mai mergeau pe cheie si a inceput sa sune alarma, desi usile se descuiasera. Nu stiu codul EKA al masinii, nu pot seta alarma ,,always disable with key”, cred ca este imobilizata si nu o pot utiliza...sau inmatricula. In momentul actual, masina mea, Discovery 2 automata din 2002 td5, care are o singura cheie, nu raspunde la semnalele butoanelor cheii, se descuie cu cheia in broasca, dar nu dezactiveaza alarma. Am incercat in mod repetat sa introduc un EKA general 1515, pentru a o dezimobiliza si desi nu imi confirma cu un dublu bip la sfarsitul sectiunii de introducere a codului cu cheia, in mod aleator se mai descuia si se si dezalarma, uneori mai si pornea, dar isi revenea cumva si se incuia, fara ca eu sa pot controla fenomenul. Actualmente incerc sa iau legatura cu cineva , reprezentanta sau specialist, care sa ma poata ajuta macar sa stiu codul ei EKA, daca nu o fi fost schimbat anterior de fostul proprietar(care nu isi aminteste nimic de aceste fenomene), ca sa pot continua cu deblocarea sau cu utilizarea masinii. Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 119
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Salut, am avut probleme de genul asta la masina mea si cauza era bateria de la cheie(nici nu se mai aprindea LED-ul cand apasam pe oricare dintre butoane), am inlocuit-o si a fost totul ok. Nu stiu daca sunt aceleasi sisteme de siguranta ca la a ta, dar e o solutie ieftina pe care poti sa o incerci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Salut, povestea aia cu EKA general 1515 nu e valabila pt Td5, nefiind pe numele tau poti ruga fostul propeietar sa faca rost de EKA gratuit de la reprezentanta de unde e el sau sa platesti online pt EKA aici http://www.mgrovercodes.com/land-rover/discovery-2/eka-code/ , poti incerca sa schimbi receptorul din tavan ca nu e scump poate ai noroc sa fie ala, pana-i imobilizata nu ai ce-i face cu tester ca nu comunica

 

click-ul pe care l-ai auzit e cel mai probabil din cauza solenoidului de la starter si se face cu asta: https://www.ebay.co.uk/itm/LANDROVER-DISCOVERY-TD5-DIESEL-FULL-STARTER-SOLENOID-KIT-C-W-SPRING-BOLTS-etc-/252535910180

 

daca EKA nu functioneaza e posibil sa fi fost schimbat si atunci singura solutie e sa schimbi BCU cu unul neimobilizat si sa il setezi cu tester cum vrei, se poate si anula imobiliserul cu totul, asta e varianta sigura dar mai scumpa, depinde cu cat gasesti un BCU ca se poate ca toate problemele tale sa fie si din cauza lui. BCU e la fel pt toate e 100% programabil nu conteaaza modelul de D2 de pe are provine. Bafta

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Multumesc mult de ajutor.

Ieri am cerut celor de la reprezentanta codul eka. Tot ieri am gasit pe ...olx, un set complet de pornire de disco 2 facelift...pret atractiv..cam 1100 lei. Are cheie, computere, contact...toate cele.

Eu oricum am doar o cheie si poate prin reprogramare, capat doua.

La nevoie, setul ala de pornire, e plug and play? Presupunand ca e compatibil ca generatie..facelift cu prefacelift.

Intre timp am descoperit o infiltratie de apa in coltul din stanga al parbrizului..asa ca am ce face, jos plafonul si inspectie.

Cu ocazia asta, voi avea acces si la receiverul ala din plafon.

Daca imi vir da EKA, voi incerca repararea sistemului, daca nu...poate alt bcu sau sistem complet de pornire.

Masina sta intre timp cu bornele scoase suntate, usile toate descuiate din yale, bateria oe redresor si...imobilizata.

Va salut

Editat de bogdan xtr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Asa numitul "set de pornire" e o cioaca cu implicatii complexe si masina va fi expusa oricand furtului, nu te baga, dada nu reusesti sa remobilizezi cu EKA ia un BCU si atat, eventual o cheie cu telecomanda la care o sa ii tai o lama blank dupa cea a masinii tale ... alege unul de aici care iti convine: https://www.ebay.co.uk/p/Land-Rover-Discovery-2-BCU-Body-Control-Unit-OEM-YWC-106350-A0010-73000012-a/1311133832 sau mai sapa pe ebay .UK dupa "discovery 2 BCU" sau si in Romania am vazut la 100 euro mai demult... sapa si vei gasi dar eu te descurajez sa iei porcaria aia de ''set'' cu 1100 lei.

 

Este un coleg de la Bucuresti care tot bazat pe indicatiile mele si l-a schimbat si programat cu nanocom, nu mai gasesc postarea, cauta si daca il gasesti pe om esti in regula sau daca sunt nelamuriri va mai ghidez si aici sau prin telefon, daca nu il gasesti sunt dispus sa iti trimit eu nanocomul prin curier si te ghidez, platesti doar curierul. Bafta

 

 

EDIT: tocmai am vorbit la tlf cu Ciprian de la Sagu, are BCU de D2 cu 100 Euro, suna maine(azi e plecat din oras) la 0747747887, precis are si telecomenzi, asta am uitat sa-l intreb ca avea tlf pe mesagerie si m-a sunat el inapoi ca e ocupat, nu-l mai deranjez azi. iei de la el si il ai prin curier poimaine.... daca dupa aia reiese ca nu era BCU si o sa poti sa-l remobiizezi pe al tau macar esti acoperit cu unul de rezerva ca e bine sa-l ai... eu car unul in portbagaj de vreo 7 ani sa fiu acoperit ca asta daca o ia razna ramai imobiolizat ''in the middle of nowhere" ;)

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Inca ceva ce mi-a scapat, vazand asta

Intre timp am descoperit o infiltratie de apa in coltul din stanga al parbrizului..asa ca am ce face, jos plafonul si inspectie.
in aceasta problema mai exista posibilitatea sa fie un defect de IDM(parte integranta a panoului de sigurante interior) cam 25% din cazuri din cauza de infiltrate de apa in el, daca te grabesti si vrei s-o rezolvi din prima fara alte intarzieri mai bine ia si unul din ala (modul complet) sa fie totul pregatit, sunt 3 feluri, pre-facelift, facelift pana in 2004 si 2004, asta trebuie sa fie ales pe aceste considerente sa fie totul OK, ele merg oricum dar mai apar mici inadvertente asta nu o stiu cei care le vand, de exemplu(doar pt a sti despre ce vorbim) e asta https://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Discovery-2-TD5-V8-Interior-Fusebox-YQE000250/253866823304?fits=Car+Make%3ALand+Rover%7CModel%3ADiscovery&epid=652655038&hash=item3b1ba44e88:g:hz4AAOSwizRbmVQ2

 

asta e doar pt a-ti face idee despre pret si ce e, cel mai bine e sa se potriveasca exact codul de pe ce ai pe masina, eventual scoate-l, desfa-l si vezi sa nu aiba coroziuni sau urme de infltratii apa, se deconecteaza doar minusul bateriei inainte de demufare si dupa remontarea modulului se reconecteaza bateria, se pune contactul pe 2 si se lasa asa 5 minute, doar dupa aia se incearca pornirea ... pentru desfacere se imping monede de 50 bani pe langa clipsuri de-a roata sa se deschida usor.

 

Mai vorbim... la noapte sunt la servici si daca o sa am ceva timp mort o sa fac un ghid scris despre ce e de facut cu nanocom, nu e mare filozofie, daca nu apuc mai vorbim. bafta

 

P.S. ... eu si din asta am unul in portbagaj(pe langa BCU, ECU motor, SLABS, senzor de volanta, pompa de motorina si doua testere) ... dar eu vreau sa fiu 100% "acoperit" ca sunt patit de pe vremea cand nu stiam nimic despre D2 in 2007 si m-a costat vreo 800 Euro in total sa fiu tractat pana acasa din camp, apoi de acolo pe trailer pana in Ungaria(Szeged) + manopera unde erau singurii care au reusit sa o repare.... acum dupa 11 ani de studiu individual imi dau seama ca puteam sa scap cu 100 :old

 

posibilitate 1% mai e sa fie linkul de comunicare intre BCU si IDM si in cazul ala te poti considera campion al ghinionului... sa speram ca nu e cazul

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

pt ce urmeaza e nevoie de multa rabdare.... in cateva din posturi sunt si poze dar eu nu am nervi sa caut si trebuie sa dorm acum: https://www.landyzone.co.uk/search/41173209/?q=corrosion+fusebox&o=relevance&c[node]=8 ... acuratetea informatiilor spuse de mine creste direct proportional cu trecerea timpului dintre postari ca pot aparea si contradictii intre ce am spus mai demult cu postari mai noi dar pe cum a trecut timpul am prins tot mai multa experienta. ... ''ascending learning curve" :wink:

Editat de sierrafery

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

am patit si eu la a mea chestia asta o data. rezolvarea insa a fost foarte simpla: am tractat-o citiva metri de unde o parcasem si si-a revenit ca si cum nimic nu se intimplase.

eram intr-o zona cu cimp electromagnetic mare si /sau interferente, chestie care ii blocase cumva comunicatia. stiam locul, mi se mai intimplase sa nu mearga telecomanda la fiat-ul meu, dar la discovery a fost mai grav pentru ca nu mai recunostea cheia.

intr-o zona de case in centrul Bucurestiului....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

No...

Azi am cumparat un bcu..o cheie ...un receiver...sa fie. Am gasit un coleg cu nanocom in Bucuresti. Cand vor aju ge piesele vom incepe inlocuirea lor...

Va tin la curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Pt. schimbarea BCU(din memorie), e mai greu de scris un ghid decat de facut cu scula in mana :wink: , sper sa nu gresesc:

- deconectat minusul bateriei

- inlocuit BCU... procedura fizica e descrisa in Workshop manual - Body control unit - Repairs

- reconectare minus baterie

- contact pe 2 si lasat asa 5 minute

 

- conectat nanocom, se dau comenzi cum urmeza:

- Td5 engine - Utility - Learn security code, o sa confirme ca e acdeptat codul(la Utility se ajunge prin sageata de jos in dreapta)

- Valeo BCU - Settings - se trece prin toate meniurile pe rand si se seteaza pe optiunea potrivita/dorita conform echiparii masinii si dorintelor posesorului ca sunt si chestii de "gust", unele optiuni sunt mai mult de doua, se trece prin ele prin comanda pe cercul co sageti din dreapta optiunii pana se ajunge iar a inceput sa fie sigur ca au fost vazute toate sa se decida ce trebuie... dupa fiecare sectiune dupa ce au fost facute setarile se iese cu X rosu(dreapta jos) si "Write settings", apoi se trece la meniul urmator iesing tot cu X rosu

se poate seta pe Alarm not fitted si restul setarilor legate de alarma " disabled"si din momentul ala immobiliserul e dezactivat, inchoderea centralizata va merge din telecomanda dar nu va mai fi alarma de nici un fel

 

 

- daca se doreste pastrarea alarmei/imobiliserului se merge si aici la Utility si se seteaza un EKA din cifre mici(intre 1 si 6) care e usor de introdus daca e cazul

 

in toate meniurile daca bara verde de jos nu e plina inseamna ca se poate da pe sageata dreapta si mai sunt optiuni si in pagina urmatoare

 

- la final se ia contactul, lasat nanocom conectat inca minim 15 secunde si deconectat dupa aia... se pune iar contactul si se verifica daca toti martorii merg la self test ca mai exista posibiitatea ca nanocom sa aiba ''initiative'' proprii si sa schimbe setari de capul lui fara comanda, daca lipsesc martori care ar trebui sa se aprinda pe self test se mai intra o data si se refac setarile... a nu se uita the WRITE SETTINGS

 

pt sincronizare telecomanda:

 

- A nu se atinge deloc optiunile "Synk odometer to BCU" sau vice versa, doar "odometer error warning" sa fie "Disabled"

 

daca totul a fost executat corect si problema a fost BCU imobilizat si nu altceva se poate porni motorul si gata.

 

Bafta

Editat de sierrafery

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Am reparat masina!!!! Merge doar cu cheia in broasca...alarm off, am mai facut o cheie. Pe parcurs, multumita lui Adrian si nanocomului...si cu ghidul lui Feri, am instalat un nou Bcu si l.am sincronizat. Surpriza a fost ca butoanele niciunei telecomande nu mergeau. Probabil are si receiverul stricat. Oricum, deschidem din cheie...ne deplasam...all good. Va multumesc tuturor. Probabil ca in viitor, voi schimba si receiverul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Felicitari...sa te bucuri de ea !...bine ca ai rezolvat.

vitara - an 1995 - motor1.6L - 16V cutie automata - de padure

toyoya rav 4 - an 2005 - motor d4d - cutie manuala - de strada

SE FURA IN DRACI....DAR NIMIC NU LIPSESTE...TOTUL SE FACE REPEDE...DAR NIMIC NU-I GATA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Imi place sa aud vesti bune, ma bucur ca esti "mobilizat" :grin:.... eu zic sa schimbi si refeiverul ca nu e scump nici de nou dar e optiunea ta daca vrei telecomanda sau nu, se poate diagnostica cu nanocom prin "RF test" la BCU - Utility. > Bafta

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Receiverul e plug and play dar e nevoie de nanocom la sincronizare telecomenzi ca nu cred ca se poate completa procedura de sincronizare fara receiver functional.

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Aham...receptionat. ...intre timp...am observat ca am mecanismul electric al scaunului soferului legat cu sarma...si incalzirea scaunului nu merge. Niste parghii pe acolo sunt legate cu coliere de sarma iar un motor e desfacut de pe tija de reglaj....cred ca imi va trebui un scaun electric...pe care sa schimb eventual tapiseria. 🤔 musai sa desfac...dar parca as face.o daca am alta piesa langa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Acum urmeaza portbagaj ..roof rack plat si un cort cu scara...si, la drum.😁. Probabil trebuie sa iau si niste scule cu mine...pana ne obisnuim unii cu altii.

 

Eu de cand am luat masina, adica martie 2014, umblu cu geanta de scule in masina. In vara care tocmai a trecut mi-a prins bine geanta, ma rog, un patent, o surubelnita, etc... ma intorceam din Grecia... mie imi convine ca pun lada frigorifica peste ea si nu ocupa loc decat pe verticala care oricum nu il mai ocupam cu altceva ca las lada cu ventilatoarele ei sa isi faca treaba (deh, Peltier rules...)

Concluzia mea: tot timpul sa ai ceva scule in portbagaj cand esti posesor de Disco 2. Nu neaarat ca este o masina stricacioasa, dar atunci cand se strica o poti pune pe linia de plutire sa te duca acasa... la astea model nou te uiti lung la ele si scoti portofelu' pentru platforme...:wink:

LR Discovery 2, an 2000, manual, Td5, HDC, ACE, SLS, TC, etc...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Apropo...imi scheauna ceva...la curele...omu dinainte zicea ca a schimbat pompa servo...eu am facut flush la ACE, dar parca as schimba filtrul...pompa. de unde un filtru ACE ieftin si bun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Filtrul ACE a metalic, poti sa-l speli cu ceva diluant si gata, curelele aftermarket cam toate scheauna la un moment dat, trebuie originala LR si eventual schimbat intinzatorul inainte de a trece mai departe

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: discovery 2 probleme de comunicare cheie-masina

 

Am bagat la cap . Incerc sa configurez ceva...piese de schimb sa car dupa mine? Asa cam ce se strica si sa nu raman pe camp...?

 

Ei, nici chiar asa. Eu nu car piese după mine. Trusa o plimb doar ca în caz de ceva sa pot de desfac un colier, sa pot sa desfac un senzor pentru verificare, chestii d-astea. Cum spuneam, asta vara a fost singura data când am folosit ceva scule în 4 ani jumate de când le plimb după mine.

LR Discovery 2, an 2000, manual, Td5, HDC, ACE, SLS, TC, etc...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare