Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

motorul merge sacadat


popmau18

Postări Recomandate

Buna seara , am un freelander din 2000 motor 2.0 DI modelul in doua usi , de curand a inceput sa imi faca probleme adica porneste practic foarte bine la juma de cheie cum se zice,la rece merge excelent pot zice dupa ce incepe sa se incalzeasca face figuri, motorul nu mai merge rotund merge sacadat ca si cum ar da rateuri cand accelerez la 2000 de rotatii e ok dar cand incep sa accelerezpeste 2100 nu conteaza viteza in care este merge sacadat ce ar putea fi??
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

dc la cald iti creeaza probleme si functionarea este sacadata ma pot gandi la intreruperi in alimentarea cu motorina (gripare de pompa de alimentare cu motorina, care se intampla la cald cand se incinge), fie regulatorul pompei de injectie care se blocheaza la cald si nu mai mentine presiunea constanta in rampa functie de valoarea acceleratiei de ex la 2000 RPM trebuie sa ai 500-600 si ai doar 400 bari), fie senzorul de presiune din rampa care nu mai citeste sau da informatii de presiune aiurea catre ECU/ECM calculatorul motorului si ECU nu mai stie cum sa dozeze injectia, fie ai un injector pe duca (adica se va bloca/gripa in curand), fie pompa de injectie are probleme de gripare/uzura excesiva.

 

Dar astea sunt doar supozitii logice in ordinea cea mai probabila de a se putea intampla. Pt o diagnoza mai exacta trebuie sa pui macar un tester general pe masina sa vezi dc da coduri de eroare, ce coduri si cel mai important sa vezi parametri "live" de functionare, respectiv tensiunea de alimentare (cruciala pt alimentarile de 5v ale senzorilor de presiune), apoi sa vezi presiunea de alimentare pe circuitul de joasa presiune (sa fie minim 2 - 2.5 bari, fara oscilatii /scaderi de presiune cand acelerezi peste 2000RPM, dc scade presiunea cand acelerezi pompa de alimentare este pe duca/uzata si va crapa in curand). Apoi vezi presiune de injectie din rampa la pornire minim 250 bari (altfel nu porneste), la ralanti (minim 300-350bari altfel nu sta constant ralanti si da sa se opreasca motorul), la 2000RPM (minim 500 - 550 bari) la turatia maxima (redline) 850 - 1100 bari etc. Presiunea de injectie in rampa si respectiv integratatea senzorului de presiune din rampa poti verfica si masurand tensiune pe senzor in diverse regimuri de turatie, de ex. 0.9V cu contact pus, motor nepornit, 1.2V cu motor pornit la ralanti 780 RPM, 2.2V la 2000RPM samd.

Iar la final verifici si injectoarele sa nu fie uzate (scaun uzat => presiune de injectie mica. se poate verifica simplu prin debitul de retur, sa fie max 30ml/min. sau mai complet pe stand specializat in presiune intre 300 si 1200 bari fc de tip).

Am atasat pt exemplificare un set de date culese/masurate de pe motorul meu . 2.0L TD4 de la BMW (M47), cu putere de 112CP (82kW) insa trebuie sa vezi fie prin comparatie cu alt motor similar in buna stare sau sa afli valorile specifice pt motorul de pe masina ta, care cred ca este ROVER 2.0 tDI

 

De abia dupa toate aceste verificari iti poti face o idee in ce directie sa continui diagnoza. Deci trebuie un pic de rabdare si un mecanic care sa stie un pic si care sa te ajute.

 

Daca mai sunt colegi cu astfel de motor poate te pot ajuta cu detalii si parametrii corecti la diverse turatii ca sa poti verifica.

 

Success!

Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si asta ar fi la prima idee, mai departe pot fi si probleme mecanice cauzate de uzura si griparea la cald in mecanismul intern al motorului. Nu stiu istoric motorului dc a fost intretinut corespunzator/revizii/ulei etc. daca a avut probleme in trecut cu supraincalziri, dc a fost RK dupa o avarie catastrofala gen gripare fara ulei sau de la supra-incalzire. Cauzele pot fi multiple insa trebuie sa incepi de undeva si sa mergi din aproape in aproape pe masura ce elimini cauze potentiale.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am rezolvat problema,citind pe forum am gasit o postare cu aceeasi problema aproximativ , aceeasi masina , acelasui model si din acelasi an.

aurmand pasii din unul dintre raspunsuri am descoperit ca unul dintre firele care pleaca de la injectorul cu fir s-a dezlipit nu de tot si de aceea la rece facea contact iar cand se incalzea dilatandu-se nu mai facea contact moment in care injectorul cu fir nu mai functiona in parametrii normali.

Multumesc pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare