Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Frana de mana pe transmisie


workaholic_ro

Postări Recomandate

Vreau sa instalez un kit de frana de mana, cu disc si etrier, la iesirea din cutia de transfer. Are cineva un desen cu cote cu tot surubaraiu' cutiei, sau chiar un desen CAD, sau trebuie sa ma apuc de masurat ?

Imi trebuie pentru montarea suportului etrierului.

Editat de workaholic_ro
completare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Buna seara, unde veti monta etrierul, la iesirea spre spate sau spre fata? Si pe ce fel de cutie de transfer VG080(pusa pe w460) sau VG150(pusa pe w463)? Cred ca mai bine montati discul si etrierul pe diferential e mai solid si se poate suda(cutia de transfer este din aluminiu in ambele cazuri si cam inghesuita, doar daca aveti un disc mic in diametru sa incapa).

Editat de maxian paul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Sugestie de luat in seama (multam), cu singura rezerva ca va fi mai expusa pe diferential, mai aproape de noroaie si diverse chestii agatabile de pe traseu.

E o cutie militara cu rapoarte scurte, varianta veche.

N-am ales componentele inca, etrierul se cumpara, dar discul si suportul se fabrica loco, asa ca orice configuratie e posibila, inclusiv solidarizarea cu sasiul, daca exista riscul de a-i produce necazuri cutiei.

Tocmai am reparat timoneria si am montat-o abia ieri dimineata, trebuia sa cascam ochii mai bine la detallile de pe dedesubt. Oricum masina urmeaza sa se ccocoate pe elevator zilele urmatoare, upgrade-ul incepe cu discuri spate (de unde si problema cu hai sa vedem ce facem cu frana de mana). Va urma motorul, dar intai trebuie cumparat un w124 sau 201 si descojit.

Sugestii pentru un etrier mecanic zdravan si la pret bun ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

nu-ti trebuie cine stie ce zdravan, multiplicarea din grupuri te ajuta.

 

y61 are frana de mana pe tambur cu saboti, imediat dupa transfer, nici vorba de disc. si tine foarte bine.

 

cum prinzi discul de cardan?

il inserezi intre flanse?

cursa cardanului permite inserarea discului ?

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Daca tot le faci "loco" uita-te putin si la kitul de conversie pt frana de mana la Discovery 1/RR Clasic-poate te ajuta: http://www.firstfour.co.uk/item/2164891/disk-handbrake-kit-for-discovery-1-and-range-rover-classic

 

Successss

VW Typ 3, 1966

LR Go Beyond Tough Phone IP68

http://www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

 

 

cursa cardanului permite inserarea discului ?

 

De verificat, dar nu cred ca 10 mm sa creeze probleme. La nevoie se poate apela inca o dat la ungurii de la Eurokardan, ca ei l-au facut. La si mai mare nevoie se pot monta bucse cu excentric pe punte, ca pe alea le facem noi :wink:. In varianta noua, "poly"-urile au bucse de inox Ø35, fata de originalele de 24, cred ca se pot gauri un pic excentric sa impinga puntea o idee mai in spate, daca permite atata joc in brat. Vedem dupa ce saltam masina pe elevator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Daca tot le faci "loco" uita-te putin si la kitul de conversie pt frana de mana la Discovery 1/RR Clasic-poate te ajuta: http://www.firstfour.co.uk/item/2164891/disk-handbrake-kit-for-discovery-1-and-range-rover-classic

 

Successss

 

Punct ochit - punct lovit, chair ala e punctul de plecare, l-am "vizionat" ieri pe viu pe un Disco preparat cu Fox-uri, turbo si chiulasa venite in kit, blocante pneumatice si tot felul de alte nebunii. Am o strambatura cu pretul, d-aia caut un etrier mecanic in fundul gol. Restul putem face pe aici la fel de bine ca "ei".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Kitul ala de conversie este mai ales pentru a reduce dimensiunea tamburului ala imens de frana de mana care este cel mai jos punct in afara de diferentiale.Ma gandesc ca si la G e destul de delicata gasirea unei pozitii cat mai inalte si in acelasi timp eficiente.

Spor la treaba

VW Typ 3, 1966

LR Go Beyond Tough Phone IP68

http://www.lroc.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Chiar daca montati discuri spate asta nu inseamna ca nu aveti frina de mina, puteti opta pentru etrieri cu pirghie pentru cablul frinei sau sistemul original care are in interiorul discului saboti frinei de mina. Etrieri cu pirghie pentru cablu se pot pune de Audi A8 si cred ca fac fata fara probleme .

Editat de maxian paul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Chiar daca montati discuri spate asta nu inseamna ca nu aveti frina de mina, puteti opta pentru etrieri cu pirghie pentru cablul frinei sau sistemul original care are in interiorul discului saboti frinei de mina.

 

Am sistemul asta (cu tambur interior) pe Rover 75 si, desi nu am reclamatii, mi se pare mai potrivit pentru G-urile care nu parasesc niciodata asfaltul (prea numeroase, as spune). E prea multa "ceasornicarie" acolo pentru teren.

De fapt e masina unui prieten, i s-a pus pata pe sistemul cu disc dupa ce l-a vazut pe un Disco. Il ajut cu modificarea asta, dar decizia finala e a lui. Eu sunt cu aprovizionarea, proiectarea si ma mai si dau cu masina aia, dar cam atat. In momentul asta balanta inclina spre cardan. Asa ca-s in cautarea unui etrier mecanic... Daca America ar fi langa Dej ar fi mult mai simplu, ce-am gasit pe aici e ori prea scump ori nu-mi place.

Optiunea pentru etrieri cu parghie a picat, componentele pentru frana de serviciu exista deja. Asa ca trebuie sa rezolvam cu un sistem aditional frana mecanica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Cred ca asa ceva doriti nu ?[ATTACH=CONFIG]121743[/ATTACH] Cred ca se gaseste in Anglia poate trimite si in Romania.

 

M-am oprit si eu asupra lui, e 85 de lire cu transport cu tot, imi pare cam tinicheluta, altfel il luam deja.

Astea par mai de incredere:

 

http://www.hayesbrake.com/standard_products_2hdmc.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Gandirea de dimineata zice ca ar fi mai simplu cu o pereche de etrieri combinati. Ar rezolva problema cu minime complicatii. Am gasit de duba, Vauxhall Movano, ramane de vazut daca se pot adapta:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-MOVANO-X70-BRAKE-CALIPER-REAR-BRAND-NEW-RIGHT-HAND-R-H-98-2010-/140624369589?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20bddd97b5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Nu se lasa un subiect nelamurit, e de bun simt sa comunici rezultatele. Am lalait concluzia pentru ca nici acum lucrurile nu sunt clare.

Solutia finala a fost cu etrieri combinati de VW, cu parghie pentru frana de mana. Rezultatul e nesatisfacator. Ori din cauza componentelor ori a atelierului care a "comis" lucrarea.

Frana de mana merge greu iar cea de serviciu e la 30% din cat se cuvine. Sper sa nu fie chiar finala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Citeva poze ar ajuta sa vedem unde este eroarea(de executie). Cablurile frinei de mina trebuie sa culiseze usor si pirghiile etrierilor la fel. Etrieri era bine sa fie luati de la o masina grea gen A8.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Citeva poze ar ajuta sa vedem unde este eroarea(de executie). Cablurile frinei de mina trebuie sa culiseze usor si pirghiile etrierilor la fel. Etrieri era bine sa fie luati de la o masina grea gen A8.

 

Varianta initiala era cu etrieri de Sprinter si frana de mana pe cardan. Amicul meu, care e de fapt proprietarul masinii, a preferat "combinatii" aia de la Passat. Eu sunt doar consultant si i-am recomandat altceva (Movano). A refuzat Movano din cauza diferentei de diametru de disc.

Nu pot face poze momentan, masina e la Liviu la "tegheme" pentru transplant de motor. (povestea cu frana NU e opera lui)

Edit: am uitat sa adaug ca tragi de frana de mana ca de lesa unui rotweiller in tara pisicilor, in conditiile in care cablurile sunt noi, iar parghiile etrierilor misca foarte usor " la rece". Nealinieri, sau alte bazaconii, cine stie....

Editat de workaholic_ro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

etrieri din aia de vw am pus eu la samurai cind am facut conversia la discuri pe spate.

 

si la mine tine frana de mana la capat de cursa, dar nu etrierii sunt de vina ci cursa insufucienta manetei.

 

cursa cablului la frana de mana pe saboti este mult mai mica decit cursa cablului necesara pentru etrierii aia.

 

solutia este lungirea parghiei de la frana de mana in asa fel ca la aceeasi deplasare a manetei, parghia (partea care trege de cablu) sa ai ba o cursa mai mare.

 

 

 

in cazul meu, randamentul mai scazut al franelor de pe spate este generat de diferenta de diametre ale pistoanelor.

cilindrii de frana de samurai aveau pistonul cu diametreul de 24mm, etrierii de vw au diamtreul pistonului de 38mm. dar chiar si asa franeaza foarte bine.

 

in aces caz solutia este inlocuirea pompei de frana cu una care are diametrul pistonului mai mare. la sam se inlocuieste cu pompa de frana de subaru.

Editat de minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

etrieri din aia de vw am pus eu la samurai cind am facut conversia la discuri pe spate.

 

si la mine tine frana de mana la capat de cursa, dar nu etrierii sunt de vina ci cursa insufucienta manetei.

 

cursa cablului la frana de mana pe saboti este mult mai mica decit cursa cablului pentru etrierii aia.

 

solutia este lungirea parghiei de la frana de mana in asa fel ca la aceeasi deplasare a manetei, parghia (partea care trege de cablu) sa ai ba o cursa mai mare.

 

Genial de simplu ! Cum naiba nu s-o fi gandit cel care a facut montajul. Intradevar, parghiile etrierilor au o cursa unghiulara relativ mare, care cere o parghie lunga a manetei, pentru compensarea unui unghi mai mic.

Vom investiga, mare multamita !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Salut

 

Pe etrierele fara parghie se poate monta frana de mana hidraulica care este foarte usor de confectionat din pompa de frana Dacia cu simplu circuit sau se gasesc gata facute in state si cu putin efort se pot face st. dr.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Salut

 

Pe etrierele fara parghie se poate monta frana de mana hidraulica care este foarte usor de confectionat din pompa de frana Dacia cu simplu circuit sau se gasesc gata facute in state si cu putin efort se pot face st. dr.

 

Se poate face aproape din orice, dar nu e legala in Europa frana de parcare hidraulica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Frana de mana pe transmisie

 

Eu stiam ca e interzis ca frana de mana (urgenta) sa fie pe acelasi circuit ca si frana de serviciu. Ca doar de aia e de urgenta :)

Si atunci ar putea sa fie pe cablu, hidraulica, electrica, telepatica (?) :grin:

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 luni mai târziu...
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare