Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Jucarie noua, proiect camper - Sprinter 4x4

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #31
    Am mai facut un upgrade, de data aceasta la GTC - Gloria a primit un snorkel

    https://www.youtube.com/watch?v=oJ6y97t2aDk
    I am planning to live forever. So far, so good.
    www.tudoroiu.com

    Comentariu


    • #32
      I am planning to live forever. So far, so good.
      www.tudoroiu.com

      Comentariu


      • #33
        Radu cateva chestii pe care probabil le stiai:

        1.ECU masinii e plasat in habitaclul motor (pe partea soferului chiar deasupra contraripii). E extrem de expus deci foarte sensibil la umezeala, socuri samd. Incearca sa ii faci cumva o carcasa etansa si nitel antisoc in care sa incluzi si mufele terminale.
        2.Cablajul care intra in cabina (tot pe partea soferului se vede pe unde intra in panoul de foc), are prostul obicei de a se freca de caroserie producand rupturi, rosaturi samd ...si implicit probleme. Incearca sa ii pui un manson de cauciuc in asa fel incat sa previi acest fenomen.
        3.Intre turbocompresor si intercooler (tot pe partea soferului, il vezi daca te bagi sub masina pe acea parte - "la ora 2") pe galerie ai acolo un senzor (regulatorul de turbo) care de asemenea are prostul obicei de a se strica atunci cand iti e lumea mai draga. De asemenea mufa care intra in el se blocheaza si prin trepidatii iese de acolo. In acest sens se taie "maioneza" la turbo. Ca sa previi aceasta problema incerca sa il incastrezi cumva intr-o extra protectie.
        4.Pe parte de electrica ai mare grija ce si cum adaugi sa nu aprinzi "pomul de craciun" in bord. Mercedesul are un regulator de tensiune foarte sensibil si orice variatie mai mare pe incarcare decat aia pe care o prevede legea duce la intrarea in avarie. In acest sens iti recomand cu caldura o interfata STAR ptr a putea diagnostica si remedia eventualele erori
        5. Pe parte de "incarcatura" ...cauta sa amplasezi chestiile grele undeva intre axe, ori bine proportionat stanga/dreapta ori cumva pe mijlocul dubei (chiar daca nu e la indemana).
        6. Pe parte de utilizare webasto, incearca sa semicompartimentezi spatiul (adica sa limitezi spatiul de incalzit), webasto ala e mic sa faca fata acolo. Eu am acelasi model si pe parte de cabina face foarte cald in asa fel incat sa stai la tricou la o utilizare la circa 50% din capacitate si -20grade afara.

        Bravo produce snorkele de foarte buna calitate dar cred ca snorkelul e ok mai mult de design in cazul Sprinterului.

        Eu pe parbriz mi-am facut un fel de stor (la astia care produc jaluzele din material), jaluzea verticala pe care o las de cate ori am nevoie, functioneaza atat ca parasolar cat si ca transperanta.

        Am Sprintere de cand ma stiu, m-am atasat foarte mult de al meu 906 (906 e caroseria) ... e masina mea de suflet ptr emisfera sudica a inimii...

        Dai bataie ca faci bine ce faci, asteptam continuarea povestii ...
        Ultima editare de Yonutz; 18.feb.2019, 23:15.
        consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

        Comentariu


        • #34
          Foarte bune punctele. la 1, 2 si 3 chiar ma voi uita. Poate trec o data pe la tine sa povestim putin si sa vezi ce vreau sa fac.

          4 - In afara de Webasto, nimic de la camper nu va fi legat de sistemul masinii, ci mai degraba de un sistem de panouri solare cu controller, sigurante, etc etc etc. Singura legatura intre asta si sistemul masinii ca fi ca din controller se pot incarca si bateriile masinii, nu numai cele solare.

          5) Incerc sa fac asta. Cu toate astea, bateriile solare si rezervorul de apa as vrea sa fie mai in spate. Nu de alta dar e foarte, foarte usoara pe spate si asta mi-a rezultat. Bucataria, dusul si restul de chestii vor fi intre axe, deci cum zici tu.

          6) Pentru 6 facem ceva similar. Avem momentan semi compartimentata partea de camping unde bate webasto. El de la sine putere nu bate in spatiul soferului. Am comandat storurile de care zici pentru toate 3 geamurile.

          Partea de snorkel este pentru praf. O buna parte din cei care le folosesc ca si adventure vans au povestit ca le intra praf in filtru, mai ales daca merg in convoi. Intra in fault mode pentru ca nu ii mai rezulta debitul de aer. De unde si Top Spin-ul. Eu intentionez sa o folosesc mai mult decat camper obisnuit si o sa ia praf gramada. De unde si nevoia. Am vazut ce bine si-a facut treaba la praf Bravo cu Top Spin pe Pajero, diferentele sunt masive.

          Ma bucur ca mai exista oameni cu 906 ca al meu, am cu cine sa ma mai sfatuiesc :)
          I am planning to live forever. So far, so good.
          www.tudoroiu.com

          Comentariu


          • #35
            Ai luat-o super bine la bani, ce e drept eu pana acum ma uitam pe la nemti, unde sunt mult mai scumpe decat la noi, oare de ce? Si e vorba de diferenta mare, minim 10k eur. In fine, am vazut ceva mai ieftine Crafter 4motion, desi sunt sigur ca sunt fara reductoare si blocanti spate/fata, poate doar central, insa, pe unde oare voi putea baga o astfel de masina? Oare cu un troliu si roti duble pe spate cu cauciucuri AT, nu este mai bine sau macar la fel?

            Comentariu


            • #36
              Salutari Radu si tuturor celorlalti membri ai acestui forum. Dupa multe cautari (aprox 2-3 ani mai exact) am reusit sa gasesc un Sprinter 316, 137.000 km (86.000 mile) , 4x4 2012 manual 6 trepte baza lunga (4325mm) in UK unde defapt si locuiesc de vreo 20 de ani. Cautarile au durat asa mult pentru ca marea majoritate a acestor rare vehicule sunt baza medie (3665mm) deoarece sunt folosite de companiile de utilitati ptr mentenanta in zone greu accesibile iar coada lunga reduce din avantajul inaltimii vehiculului. Al meu vehicul a apartinut undei companii de filmari in zone extreme, firma care subscrie contributiilor aduse unui portofoliu intreg de filme ( http://www.filmandmountain.com ). Se pare ca au avut un accident minor pe dreapta fata (bara, telescop, bieleta directie si cam atat, piese pe care le-am schimbat deja) si au decis sa si-o reinnoiasca iar eu am reusit sa o cumpar de la asigurari cu putin sub Ł9000. Dar atat cu lauda, prezenta mea aici a fost constanta dar pasiva, urmarind progresul acestei transformari si acum ca ma aflu in punctul de unde tu ai pornit, incerc sa imi fac un plan de atac pentru o intreaga lista de dorinte. Bugetul redus ma forteaza sa gasesc alternative ieftine dar utile gen scuturi fabricate si nu cumparate la fel ca si bulbar, bara fata cu troliu, trepte laterale etc iar apoi toate cele folositoare ptr interior: Tank LPG sub vehicul, tank apa curata si murdara in aceeasi locatie, panouri ferestre spate ptr a-mi permite sa pozitionez patul la inaltime si de-a curmezisul, Panouri mobila prefabricate / design interior ajustat / personalizat, roof rack aluminiu, panouri solare, incalzire aer / apa webasto si cate si mai cate. Singurele lucruri pe care le am deocamdata sunt: o baterie de 17.6 KWH de Smart Electric Drive 2014 din care voi lua celule pentru a le instala in Camper si un invertor Solar de 48V 5KW (care oricum cred ca e prea mare si probabil va trebui inlocuit cu un 12V / 24V 3KW) dar in rest sunt exact la inceput. Beneficiez de un aparat sudat TIG si ma gandesc ca nu ar fi rau sa ma apuc sa-mi fabric singur scuturile din aluminiu ptr componentele vulnerabile de sub vehicul dar daca le-as gasi undeva prefabricate la un pret decent as fi foarte interesat. Problema este si va ramane greutatea deci la modul ideal voi incerca pe cat posibil sa folosesc aluminiul. Am atat de multe de achizitionat ca nici nu stiu unde sa incep asa ca orice idee este binevenita. Multumesc anticipat si va voi urmari cu nerabdare si in continuare.
              Ultima editare de gabriel_uk; 09.mar.2020, 13:20.

              Comentariu


              • #37
                Evolutie, idei, pasionati si alte chestii se defasoara in timp real pe facebook- CamperVan Romania. Spor!
                Ultima editare de RZV; 09.mar.2020, 14:06.
                Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.
                Dream It, Do It, Live It....

                Comentariu

                Procesare...
                X