Anunț

Adună
Nici un anunț ncă.

Problemă Pajero 3.2 DID 2008

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Problemă Pajero 3.2 DID 2008

    Salutare tuturor,

    Am achiziționat un Pajero 3.2 DID de vreo 3 luni și de o săptămnă am o problemă care nu i pot da de cap, dacă mă ajută cineva cu o informație/ sugestie , i-aș fi recunoscător.

    Să vă povestesc:
    Am plecat săptămna trecută de la Constanța la Rnca n concediu cu familia. Toate bune și frumoase , mers pe autostradă 120-130, pnă am ajuns să mncăm la Dedulești.
    După ce am pornit din nou la drum , am sesizat o lipsă de putere a mașinii, la deal camioanele mă depășeau pe banda a doua.
    După ce am ajuns acasă, am un prietencu service care mi-a făcut revizia completă, verificat actuator turbină, vacuum, SCV, verificat și curățat EGR, verificat debitmetru...nimic, mașina merge la fel.
    Acum : mașina pornește la sfert de cheie, motorul merge rotund, nu dă rateuri, nu am martori n bord și nici nu scoate fum.
    Ei bine , n momentul n care calc accelerația, nu mai are puterea necesară, se accelerează greu și ajunge la o viteză mai mare ,mult mai greu. Ai senzația că ai agățată o greutate n spate și are nevoie de mai mult timp să ajungă la o anumită viteză.
    Dacă cineva are o altă idee sau sugestie, i-aș fi recunoscător.
    Mulțumesc!
    Ultima editare de Valentin1981; 08.iul.2020, 18:18.

  • #2
    Mergi la reprezentanta si fa o diagnoza pe computer.
    www.georgei23.com

    Comentariu


    • #3
      De la micii de Dedulesti ti se trage.... cad greu la filtru de particule care sa infundat.
      Gandirea corect vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.

      Comentariu


      • #4
        Aceeasi problema o am si eu: si nu i-am dat de cap inca... La tine e posibil sa fie infundat ștuțul de la senzorul MAP (vezi mai jos).

        Am fost la reprezentanta unde mi-au spus daca nu se aprinde check engine nu apare nimic nici pe tester... La mine problema e intermitenta: cateodata trage bine, cateodata exact cum ai descris Valentin1981
        Partea proasta e ca Mitsubishi are propriul protocol de diagnoza (MUT-III) si nu e suportat de nici un tester de diagnoza multi-marca.

        Ce am facut pana acum (si la fiecare pas credeam ca am rezolvat problema):
        Schimbat furtunul de la actuatorul de turbina:
        Click pe imagine pentru versiune mai mare.   Nume:	FUbc6DE.png  Afișări:	0  Mărime:	666,9 KB  ID:	1308697
        Am verificat senzorul MAP (e cel de langa filtrul de motorina) si surprize, surprize furtunul de la senzor, partea ce intra in galeria de admisie:
        Click pe imagine pentru versiune mai mare.   Nume:	EKNtk5J.png  Afișări:	0  Mărime:	1.023,9 KB  ID:	1308698
        Dupa ce am inlocuit furtunul am observat ca pot sa fac vacuum ba chiar tine si vreo 4 atmosfere... Cu o sarma de inox 1.6 mm (din aia de TIG) am incercat sa desfund ștuțul de la senzor si n-am reusit pana cand nu am ascutit-o. Acum cu un ELM327 pe bluetooth si Torque Pro pot sa vad ca cel putin ca variaza valorile de la senzorul MAP.
        Partea proasta la modelul meu e ca ștuțul e in partea de jos a galeriei de admisiei. Ulterior l-au mutat in partea de sus...

        Intentionez sa mai tai de pe lista si curatarea admisiei (sper ca agata swirl valves). Cam asa arata partea de sus a galeriei de admisie la cotul dinspre firewall (cand am schimbat turbina acum un an). Nu am curatat si partea de jos fiindca trebuie data jos rampa si atunci nu m-am incumetat...
        Click pe imagine pentru versiune mai mare.   Nume:	e8weK2J.png  Afișări:	0  Mărime:	642,2 KB  ID:	1308699
        Avand in vedere ca stutul de la MAP era complet blocat, imi imaginez si supapele alea cum or fi...



        Aici e o tutorial cum sa cureti galeria (e o serie intreaga - vreo 6 episoade):
        Ultima editare de crispus; 09.iul.2020, 12:57.

        Comentariu


        • #5
          Postat n original de crispus Vezi post
          Aceeasi problema o am si eu: si nu i-am dat de cap inca... La tine e posibil sa fie infundat ștuțul de la senzorul MAP (vezi mai jos).

          Am fost la reprezentanta unde mi-au spus daca nu se aprinde check engine nu apare nimic nici pe tester... La mine problema e intermitenta: cateodata trage bine, cateodata exact cum ai descris Valentin1981
          Partea proasta e ca Mitsubishi are propriul protocol de diagnoza (MUT-III) si nu e suportat de nici un tester de diagnoza multi-marca.

          Ce am facut pana acum (si la fiecare pas credeam ca am rezolvat problema):
          Schimbat furtunul de la actuatorul de turbina:
          Click pe imagine pentru versiune mai mare.  Nume:	FUbc6DE.png  Afișări:	0  Mărime:	666,9 KB  ID:	1308697
          Am verificat senzorul MAP (e cel de langa filtrul de motorina) si surprize, surprize furtunul de la senzor, partea ce intra in galeria de admisie:
          Click pe imagine pentru versiune mai mare.  Nume:	EKNtk5J.png  Afișări:	0  Mărime:	1.023,9 KB  ID:	1308698
          Dupa ce am inlocuit furtunul am observat ca pot sa fac vacuum ba chiar tine si vreo 4 atmosfere... Cu o sarma de inox 1.6 mm (din aia de TIG) am incercat sa desfund ștuțul de la senzor si n-am reusit pana cand nu am ascutit-o. Acum cu un ELM327 pe bluetooth si Torque Pro pot sa vad ca cel putin ca variaza valorile de la senzorul MAP.
          Partea proasta la modelul meu e ca ștuțul e in partea de jos a galeriei de admisiei. Ulterior l-au mutat in partea de sus...

          Intentionez sa mai tai de pe lista si curatarea admisiei (sper ca agata swirl valves). Cam asa arata partea de sus a galeriei de admisie la cotul dinspre firewall (cand am schimbat turbina acum un an). Nu am curatat si partea de jos fiindca trebuie data jos rampa si atunci nu m-am incumetat...
          Click pe imagine pentru versiune mai mare.  Nume:	e8weK2J.png  Afișări:	0  Mărime:	642,2 KB  ID:	1308699
          Avand in vedere ca stutul de la MAP era complet blocat, imi imaginez si supapele alea cum or fi...



          Aici e o tutorial cum sa cureti galeria (e o serie intreaga - vreo 6 episoade):
          Salutare,
          Astăzi problema s-a rezolvat, fără a merge la reprezentantă.
          A fost debitmetrul de aer, cel care este montat pe carcasa filtrului de aer. Am comandat un aftermarket de 300 de Ron și mașina și-a revenit ca prin minune.
          Acum mi-a explicat o cunoștință că la acest model , debitmetrul nu dă eroare/ martor pe bord, dar transmite semnale eronate către ECU.
          Seară frumoasă tuturor!

          Comentariu


          • #6
            Multumesc pentru feedback.

            Postat n original de Valentin1981 Vezi post
            A fost debitmetrul de aer, cel care este montat pe carcasa filtrului de aer. Am comandat un aftermarket de 300 de Ron și mașina și-a revenit ca prin minune.
            Ai idee daca a verificat debitmetrul? Sau s-a bazat pe faptul ca e o problema specifica?

            Comentariu


            • #7
              Postat n original de crispus Vezi post
              Multumesc pentru feedback.


              Ai idee daca a verificat debitmetrul? Sau s-a bazat pe faptul ca e o problema specifica?
              Rămăsese doar două posibilități, să tragă aer fals pe lngă pompa de amorsare de la filtrul de motorină sau debitmetrul.
              La filtrul de motorină a făcut un bypass( l-a ocolit cu un furtun de plastic transparent să vadă dacă sunt bule pe alimentare, tur -retur) , aici nu am avut probleme.
              Rămăsese doar debitmetrul, care era doar 300 Ron.

              Comentariu

              Procesare...
              X