Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Inlocuiri piese RHD la LHD


Florin332

Postări Recomandate

In urma cu vreo doua luni am fost in situatia sa schimb motorul si am ales varianta sa cumpar o masina completa cu volan pe dreapta.Cu ocazia asta am avut ocazia sa vad care sunt piesele care (nu) se pot folosi de la una la cealalta si m-am gandit sa deschid topicul asta pentru cei care mai incearca asa ceva.De asemenea, pe cei care s-au mai lovit de asemenea probleme, ii rog sa posteze aici.Pe scurt, datele problemei: masina in circulatie e un Pajero lung 2.8 diesel din '94 ,cutie automata ,iar "donatoarea" e un Pajero (Shogun) lung 2.8 diesel din '96, cutie manuala.Ca diferente de dotare "donatoarea" nu are ABS si diferential blocant pe spate.
Pajero 2.8/94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

Prima surpriza: luat in ansamblu, motorul cel nou e "pe dreapta" :grin: .Diferentele sunt la suportul alternatorului, fulia din capatul vilbrochenului si suportul compresorului de aer conditionat.S-au inlocuit fulia (cu una noua) si suportul compresorului (cu cel de pe motorul vechi).Ceva mai delicat a fost la alternator, suportul fiind turnat din capacul distributiei.In cele din urma s-a taiat o parte din el si a fost adaugat un distantier in fata lui pentru a "impinge" inspre fata alternatorul.

Pajero 2.8/94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

@ aztec - intr-adevar, transformarea din RHD in LHD e nebunie curata.Si spun asta din diferentele care am apucat sa le vad pana acum.Parerea mea e ca nu merita asa ceva.

 

Alte diferente la motor, de data asta date de cutia automata/manuala:

la cea automata apare in plus pe motor un senzor de temperatura pt overdrive (in poze varianta cu trei senzori-cutie automata si cea cu doi- cutie manuala)

 

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_senzoritemp.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03329.jpg

 

Din schema electrica temperaturile la cere functioneaza doi dintre acesti senzori

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_tempfan.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_tempover.jpg

O alta "traznaie" electrica- un intrerupator din circuitul electric al aerului conditionat , prezent numai la masinile echipate cu cutie automata si care este montat pe...pompa de injectie.Suna cam aberant, nu-i asa...

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03237.jpg

Asta l-am gasit rupt si , din fericire, pana la urma am gasit pe cineva care a trecut peste aparenta ca sunt dus cu capul si mi l-a adus pe comanda...cei mai multi mi-au raspuns ca ,daca e pe pompa, trebuie schimbata pompa cu totul...No comment.

Pajero 2.8/94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

Bordul (ceasurile) daca e in Km se poate inlocui fara nici o modificare.In cazul meu a fost in mile dar modificarea lui e destul de usoara.Singurul motiv pt care mi-am facut de lucru cu el a fost faptul ca e luminat mai fain (pe albastru) ca cel galben care era pe masina.Deci, se scoate ansamblul de ceasuri din locasul lui , moment in care se observa ca parasolarul care le acopera e "pe dreapta"-alta piesa la gunoi :grin: .O paranteza - din plasticaraia de pe bord, la prima vedere, se pot folosi doar grilele de la aerisirile laterale, masca de la casetofon, si , probabil cu ceva manopera, grilele centrale de aerisire.Zona de comanda a aerului conditionat e tot "pe dos" Revenind la ceasuri, in spatele grupului de instrumente, la teminalele marcate pe poza vine un conector - asta la cele in Km

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03331.jpg

La cele in mile, cele doua terminale sunt lasate in aer iar conectorul se "mufeaza" cu doua fire care ies dintr-un convertor Km/M - cutiuta din imagine

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03239.jpg

Se scoate convertorul, se mufeaza conectorul unde era locul lui .De pe fata vitezometrului marcat in mile se scoate cu grija (cu un varf de ac sau cutter) "actipildu" cu MPH, se monteaza toate la locul lor si gata.

 

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03241.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03242.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03245.jpg

 

Ce masina "beton"am acu'...doar 58 de mii de Km :grin: .

Pajero 2.8/94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

.............................

Se poate ca piesele din cazul acesta(Mitsub) sa difere si datorita anilor de fabricatie,a tarii de destinatie ,sau a transmisiei, chiar daca e acelasi tip .

Land Rover Discovery td5 1999

Jaguar XJ8 2002

Ford Mustang Ecoboost 2017, Land Rover Discovery Sport (benzina) 2017

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

@ flay - eu nu incerc sa modific masina din RHD in LHD. Am avut nevoie la un moment dat de un motor si am luat una cu volan pe dreapta completa, cu gandul ca mai sunt multe altele care pot fi folosite de pe ea.In realitate sunt si foarte multe piese care nu pot fi folosite sau la care trebuiesc facute modificari.Si cum am vazut ca au aparut pe la noi destul de multe Paj-uri aduse din Anglia la preturi destul de bune pt a fi folosite ca "donatoare" de piese, m-am gandit ca poate e util si altora topicul asta.Despre modificarea propriu zisa din RHD in LHD nu stiu ce sa zic...poate doar din prea multa pasiune sau ceva neuroni blocati tare :grin: ...Nu zic ca e "tiganie" dar...financiar vorbind , nu cred ca e rentabil.

Pajero 2.8/94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

O alta modificare pe care am reusit sa o fac a fost transformarea oglinzilor laterale.Am avut surpriza (placuta) sa vad ca masina de Anglia este echipata cu oglinzi care se rabateaza electric.Bineinteles ca si astea erau "pe dreapta".Initial am crezut ca unghiurile sunt date de servomecanismele pe care e prinsa "sticla" dar s-a dovedit ca diferenta intre cele pe stanga si cele pe dreapta se face din "balamaua" oglinzii (mai precis doua saibe) si doua limitatoare de cursa.Am folosit saibele de la oglinzile vechi, am refacut limitatoarele si acum masina stie sa "dea din urechi".Cateva poze:

Sticla si servomecanismul(astea se pot inlocui fara modificari)

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03271.jpg

"balamaua" electrica

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03304.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03250.jpg http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03256.jpg

"saibele" care opresc oglinzile in pozitiile corecte (mai sunt pe acolo niste arcuri si niste bile care au prostul obicei sa sara prin cele mai dosnice colturi ale incaperii :grin: )

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03279.jpg

unul din limitatoare si "piesa" care trebuie modificata la el ( cea verde e originala, cealalta e cea manufacturata)

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC03282.jpg

 

De pe "englezoaica" am mai luat modulul si butonul de comanda al oglinzilor si am "completat" instalatia electrica prin bord si prin usi.

Pajero 2.8/94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

Domnul Florin, tot respectul pentru munca depusa :h5

Eu am facut modificarea la o scara mai mica (Mutarea multor piese de pe un Pajero I pe alt Pajero I).

O astfel de schimbare, nu cred ca as fi inceput sa o fac... Ma chinui de 3 luni la asta, dapai sa mai schimb si bordul :grin:

OMU'e inainte de toate!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

Acu' daca tot am luat-o...parca imi pare rau s-o las de izbeliste dupa ce am "violat-o" la motor...Si uite asa imi mai fac de lucru cu una alta...Realitatea e ca masina a avut niste "accesorii" pe care nu prea le-am vazut pe cele de la noi (bordul luminat pe albastru, difuzoare si lumini in usile din fata, stop suplimentar pe usa din spate etc) si era pacat de ele...De fapt, oricum e pacat de ea...Asta e "englezoaica":

 

http://i267.photobucket.com/albums/ii298/f332/pajero/th_DSC00108.jpg

Pajero 2.8/94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

Las` ca eu tot prin inlocuirea unui motor am inceput. Apoi mi-am dat seama ca trebuie schimbata si toata transmisia. Si daca si asa e se-mi desfacuta masina, hai sa slefuiesc si apoi sa vopsesc sasiul... si daca caroseria e data jos, hai s-o sudez unde are rugina, paia sa o vopsesc. Cand am pus-o innpoi am facut si un body lift de 5.5 cm. Am asamblat-o innapoi, apoi am luat si interiorul din cealalta (imitatie de piele neagra). Ma incomoda de mult bacheta din spate, asa ca am pus doua scaune ca pe fata in loc...problema era ca imi mai trebuiau inca 6 cm ca nu incapeau unu langa celalalt, ia si taie din aripi, sudeaza innapoi, da gauri, prinde scaunele, da-le innpoi joc sa sa vopsesti, apoi monteaza-le innapoi. Am vrut muzica mai "multa", am bagat in total 8 difuzoare si 4 tweere. Acum am observat ca imi trebuie un condensator ca imi palpaie bordul. Oricum...multa munca, foarte multa. Am inceput de prin Martie sau Aprilie sa lucrez la ea si inca mai muuuult. Ma intreb daca va fi vreodata gata sau daca va fi "gata" asa cum vreau eu. Asta a fost prima si ultima "lucrare" de acest gen :grin:

De aceea spuneam ca trebuie sa ai si mai mult curaj sa te apuci sa schimbi de pe RHD pe LHD :grin:

Multa bafta.

OMU'e inainte de toate!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

Azi am aruncat o privire pe la directie si suspensie.Pivotii , capetele de bara , bratul pittman si semicaseta par sa fie identice cu cele de LHD. Din fericire sunt intr-o stare foarte buna toate artculatiile.Tot azi observat ca "englezoaica" e echipata cu "pachetul" de clima rece: doua baterii, incalzire la parbriz in zona stergatoarelor si incalzire la filtrul de motorina.

Pajero 2.8/94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

Spune-mi si mie...

Este echipa cu pompa de motorina? Adica cea din/de langa rezervor. Nu sonda. As vrea si eu sa mi-l echipez cu o pompa, ma gandesc ca ajuta f mult motorul, mai ales iarna :) .

Sar`mana.

OMU'e inainte de toate!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

Din cate stiu, Pajero 2 nu au fost echipate din fabrica cu pompa de motorina in/langa rezervor.Daca vrei sa o echipezi cu o asemenea pompa, e posibil sa mai trebuiasca inlocuite ceva furtune pe sub masina.Nu stiu exact cum arata traseul de alimentare dar, daca ai furtune normale vor trebui inlocuite cu futrtune de presiune (din cele cu "imbracaminte" textila).Altfel e posibil sa apara zgomote nedorite sau chiar fisuri.Depinde si de presiunea la care lucreaza pompa respectiva.

Pajero 2.8/94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

La Mk 1 are de la sonda pana la tevile de motorina(tevi cupru groase) cam 30-40 cm de furtun de presiune. La fel si la motor pana in filtru de motorina si din filtru pana in pompa de injectie.

OMU'e inainte de toate!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Inlocuiri piese RHD la LHD

 

Daca e furtun "armat" nu cred sa fie probleme...la fosta masina (avea pompa electrica langa rezervor) am inlocuit odata un furtun de vreo 20 cm cu furtun normal, fara armatura. Am ajuns cu el acasa dar bazaia groaznic...pana mi-am dat seama de la ce e , am crezut ca s-a dus si pompa.

Pajero 2.8/94
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare