alaman Postat Octombrie 16, 2014 Partajează Postat Octombrie 16, 2014 Buna ziua!V/as ruga sa ma ajutati cu un raspuns,dat fiind ca eu nu ma pricep. Am un pajero sport ce era incaltat cu anvelope 235/75 r15 si jante de tabla. Am achizitionat un set de jante de aliaj,tot r15,10 j si et negativ,cu tot cu anvelope,acestea fiind destul de uzate,31x10,5 r15 MT. Dupa montare,pe la 60km/h apar vibratii in volan.As vrea sa stiu daca acestea se pot datora uzurii pneurilor sau dimensiunilor actuale ale jantelor sau anvelopelor?La momentul actual rotile ies in afara caroseriei cu 3-4 cm.As vrea sa stiu care ar fi cauza cea mai probabila,ca sa nu ma apuc sa cumpar anvelope noi degeaba,mai ales ca vreau sa iau tot 31x10,5_Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Tavi D. Postat Octombrie 16, 2014 Partajează Postat Octombrie 16, 2014 Re: vibratii in volan Ai uitat sa ne spui daca au fost echilibrate inainte de a fi montate pe masina... [sIGPIC][/sIGPIC] Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
alaman Postat Octombrie 16, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 16, 2014 Re: vibratii in volan Nu am uitat.Adevarat,cred ca baietii de la vulcanizare decat au schimbat rotile,nu am fost prezent,dar jantele fusesera folosite cu anvelopele respective si fusesera echilibrate. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Tavi D. Postat Octombrie 16, 2014 Partajează Postat Octombrie 16, 2014 Re: vibratii in volan Primul lucru care trebuie facut e sa le echilibrezi. Apoi ne spui daca mai vibreaza. Bafta! [sIGPIC][/sIGPIC] Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
alaman Postat Octombrie 16, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 16, 2014 Re: vibratii in volan O sa merg sa le verific.Multumesc.Sper sa nu mai revin cu problema asta.:) Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
allroad Postat Octombrie 16, 2014 Partajează Postat Octombrie 16, 2014 Re: vibratii in volan Daca jantele au fost"intoarse" e foarte posibil ca operatiunea de intoarcere sa nu fi fost reusita. Masina de echilibrat de la vulcanizare spune totul. L 200 BMW F650 GS Dakar Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Tigros Postat Octombrie 23, 2014 Partajează Postat Octombrie 23, 2014 Re: vibratii in volan Primul lucru de verificat: echilibrarea rotilor (si cantitatea de plumb pusa pe ele, nu ar trebui sa fie foarte mult, asta ar insemna ca jantele poate sunt strambe, ca anvelopele nu au fost asezate bine, etc.). Apoi de verificat directia, jocul in volan ar putea proveni si de aici. "You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist." Nietzsche Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
FordRanger Postat Octombrie 23, 2014 Partajează Postat Octombrie 23, 2014 Re: vibratii in volan Nu numai ! Apar vibratii ( de cele mai multe ori pe franare ) si daca ET-ul jantelor este foarte diferit fata de original. Nu orice tip de suspensie suporta ET-uri diferite fata de cele din proiectare . Sigur ca prima si cea mai accesibila abordare a problemei este verificarea echilibrarii . La fel . pot sa apara vibratii si din ansamblul fuzeta / disc frana, daca suma abaterii constructive a celor doua depaseste limita admisa. Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
alaman Postat Octombrie 23, 2014 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2014 Re: vibratii in volan Vibratiile nu imi apar pe franare,ci in mers,cam pe la 60 km/h.Cu jantele de tabla nu aveam problema asta.Acum ET-ul e de -23.E posibil ca vibratiile sa apara doar datorita uzurii pneurilor? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
FordRanger Postat Octombrie 23, 2014 Partajează Postat Octombrie 23, 2014 Re: vibratii in volan Si acest lucru este posibil. Daca ai avut vreo franare mai agresiva si masina s-a tarat putin cu roata franata , poate aparea o uzura locala care la o anumita viteza sa iti dea vibratii in volan. Se poate verifica ridicand masina si invartind fiecare roata in parte. Iei ca reper locul de pe aripa cel mai apropiat de banda de rulare si vezi daca se micsoreaza distanta dintre anvelopa si aripa. Cateodata se poate uza local de la franare , cateodata de la slabirea plasei anvelopei , altadata de la simpla urcare mai agresiva pe o bordura. La anvelopele reesapate , cele de buget si cele foarte vechi sau incorect depozitate , apare aceasta problema. Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
l_stoian79 Postat Octombrie 24, 2014 Partajează Postat Octombrie 24, 2014 Re: vibratii in volan mie, cu cauciucurile MT, pe la 70km/h imi apare un tremur in volan, destul de puternic...daca trec de viteza aia nu se mai simte... daca pun cauciucurile de asfalt vibratia e mai slaba si apare pe la 80km/h. rotile toate sunt echilibrate, jante de aluminiu identice, ET identic, doar profilul cauciucului e diferit, chiar si diametrul cauciucului e acelasi. cauza : capatul stanga de la bara de directie are joc mare, in dreapta are joc.... sper sa fie doar asta, ca inca nu am schimbat capetele de bara... verifica sa nu fie capetele de bara uzate :h5 "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1 "my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
FordRanger Postat Octombrie 24, 2014 Partajează Postat Octombrie 24, 2014 Re: vibratii in volan Pune iarasi rotile pe aparatul de echilibrat si uita-te pe interior cand le invarte. Ai sa constati ca ca jantele sunt strambe. Nu destul cat sa se vada la ochi dar destul cat sa iti bata roata . Rotile cu jante strambe pot fi lejer echilibrate la " 0 " . Nu este un reper faptul ca dau bine pe aparat. Aceleasi jante , cu niste anvelpe cu profil mai pronuntat , pot foarte bine sa nu aiba aceste manifestari , din cauza ca un profil mai rar si mai pronuntat preia mult din ovalizarea unie jante. Se simt tremuraturi daca vezi o "bataie" de 3-4 mm pe raza ( la janta , nu la suprafata de rulare. Cea mai simpla rezolvare este mutarea jantelor cu usoare probleme pe spate si montarea celor bune pe fata. La puntea spate nu se simte . Insa apar aici probeme cu rotatia anvelopelor. Trebuie dejantate si mutate doar anvelopele , avand grija ca jantele bune sa fie pe puntea fata. Ca si verificare , puteti lasa ceva aer din anvelope si veti constata ca la o diferenta de 0.2 , 0.3 , vibratiile cauzate de jante se estompeaza sau dispar. Nu vei fi judecat niciodată de un om mai bun ca tine. Cei care judecă îşi urăsc, de fapt, propriile greşeli şi neputinţe. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate