Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

Adună
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

    Salut,
    am un Mitsubishi Outlander I, 4x4, pe care vreau sa il incalt.
    Ideea este ca merg putin cu el: 2-3-4 drumuri pe an in afara orasului (o mare, si alte 1-2-3 iesiri pe la munte, doar pe sosea, poate un forestier usor din cand in cand) si putin in oras, atat vara cat si iarna. In total 2 000 - 3 000 km / an. Conduc destul de prudent, sunt ani buni de cand mi-am propus sa nu mai depasesc viteza legala si am si reusit.
    Din start exclud 2 randuri de anvelope.
    Doresc niste anvelope bune, pe care sa ma pot baza. Dimensiuni 215/60r16
    Raman variantele:
    - all season
    - iarna
    - AT-uri all season

    Intrebari:
    - sunt mai periculoare all-seasons iarna sau vara decat cele de iarna utilizate vara?
    - daca ma orientez la all-seasons, merita ceva AT-uri mai bine decat cele de sosea? De ce?

    Multumesc.

  • #2
    Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

    bf goodrich urban terrain ar fi o solutie.
    90% asfalt 10% off

    Normal ca nu e ok sa mergi vara cu cauciucuri de iarna, iar all season sunt un compromis, pe care totusi poti sa il faci cu performante decente
    Frontera A Sport 2.0
    freelander 2001 td4

    Comentariu


    • #3
      Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

      Postat în original de BoZo Vezi post
      Normal ca nu e ok sa mergi vara cu cauciucuri de iarna, iar all season sunt un compromis, pe care totusi poti sa il faci cu performante decente
      Dar riscul de derapare (ma gandesc ca ar fi cea mai mare problema posibila, intrucat uzura nu prea conteaza la cat de putini km. parcurg) este mai mare la avnelopele de iarna folosite vara sau la cele all seasons folosite vara sau all seasons folosite iarna, considerand acelasi producator / calitate?
      In mare, cam asta este nelamurirea mea ...

      Comentariu


      • #4
        Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

        Cel mai nasol/periculos este cu anvelope de iarna pe timp de vara: franare proasta, mai ales pe asfalt ud, este loterie. Pericol pe curbe, tot asa, mai ales pe ud, dar aici te mai ajuta 4x4.
        Intr-o situatie ca a ta, as opta pentru niste anvelope all-season, sau AT-uri mai "cuminti", decat pentru anvelope de iarna. Cu mentiunea sa fie inscriptionate cu M+S ca sa fi legal pe timp de iarna. Daca iarna in general soferii sunt mai prudenti, si te-ai descurca cu all-season, vara din cauza "relaxarii" poti avea surprize cu anvelope de iarna.
        Vorbesc din experienta, am avut Pinin cu anvelope de iarna, 1 an jumate, si acum am tot un Pinin de vreo 3 luni tot cu anvelope de iarna. Daca pe astea le ai, si nu vrei sa cumperi altele, merg si astea...

        Comentariu


        • #5
          Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

          Pentru mers vara: clar all-season fata de iarna, cele de iarna sunt mai moi, iar daca mergi cu anvelope de iarna pe caldura mare vara, nu le mai poti folosi iarna (la eficienta mare ma refer, pentru ca se intareste cauciucul si nu mai sunt deloc eficiente). Eu am all-season (Michelin Latitude) si vreau sa renunt la asa ceva pentru ca acum vara la peste 30 de grade nu franeaza ca un cauciuc de vara. Si oricat de atent mergi tu, tot se gaseste cate unu sa-ti taie calea, cate unu sa iasa cu caruta in fata la cativa metri, etc. Daca ar fi sa recomand ceva pentru vara, clar cauciuc de vara. Masina a venit cu aceste all-season pe care le folosesc de vara, pentru iarna am set special de iarna (Dunlop winter sport) ca sa am tractiune/frana maxima.

          Pentru mers iarna: cauciuc de iarna clar, nu all-season. Am avut pe o masina de aproape 2 tone pe timp de iarna AS (tot Michelin Latitude) si nu mai repet experienta (pe acelasi drum si tip de aderenta astea opreau in 8 metri unde amarate de Michelin Alpin A4 opreau in 3 metri - erau tocite fata de all-season si vechi). Ce as incerca iarna pe zapada mare + forestere ar fi un AT (la care ma astept la performante mai mari decat de la un AS).

          Pentru ce vreu tu, clar as merge pe un AT din mai multe puncte de vedere:
          - tractiune mai buna in zapada mare decat AS (avand 4x4 o sa vrei sa o folosesti in primele zile de ninsoare)
          - Poti merge pe forestiere mult mai sigur/usor decat AS
          - Daca intri cu un AS in noroi (asa mai mic), cat de usor crezi ca te scoate? sa te uiti sa vezi ce profil au. Tot din acelasi motiv nu te ajuta nici iarna pe zapada. Eu nu am incredere sa intru cu ele prin noroi.
          - Eu ma uitam la un profil de General Grabber AT3 (asta e ce as dori eu sa mi le iau pentru vara/forestiere, au si M+S), astea clar sunt peste orice AS pe zapada/forestiere. Mai sunt si alte AT, dar pentru mine astea au si indicele de greutate+viteza la ce-mi trebuie mie. Nu stiu cum sta pe franare vara, dar daca eviti temperaturile ridicate, cred ca sunt ok.

          Comentariu


          • #6
            Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

            Postat în original de rdk84 Vezi post
            Pentru mers vara: clar all-season fata de iarna, cele de iarna sunt mai moi, iar daca mergi cu anvelope de iarna pe caldura mare vara, nu le mai poti folosi iarna (la eficienta mare ma refer, pentru ca se intareste cauciucul si nu mai sunt deloc eficiente). Eu am all-season (Michelin Latitude) si vreau sa renunt la asa ceva pentru ca acum vara la peste 30 de grade nu franeaza ca un cauciuc de vara. Si oricat de atent mergi tu, tot se gaseste cate unu sa-ti taie calea, cate unu sa iasa cu caruta in fata la cativa metri, etc. Daca ar fi sa recomand ceva pentru vara, clar cauciuc de vara. Masina a venit cu aceste all-season pe care le folosesc de vara, pentru iarna am set special de iarna (Dunlop winter sport) ca sa am tractiune/frana maxima.

            Pentru mers iarna: cauciuc de iarna clar, nu all-season. Am avut pe o masina de aproape 2 tone pe timp de iarna AS (tot Michelin Latitude) si nu mai repet experienta (pe acelasi drum si tip de aderenta astea opreau in 8 metri unde amarate de Michelin Alpin A4 opreau in 3 metri - erau tocite fata de all-season si vechi). Ce as incerca iarna pe zapada mare + forestere ar fi un AT (la care ma astept la performante mai mari decat de la un AS).

            Pentru ce vreu tu, clar as merge pe un AT din mai multe puncte de vedere:
            - tractiune mai buna in zapada mare decat AS (avand 4x4 o sa vrei sa o folosesti in primele zile de ninsoare)
            - Poti merge pe forestiere mult mai sigur/usor decat AS
            - Daca intri cu un AS in noroi (asa mai mic), cat de usor crezi ca te scoate? sa te uiti sa vezi ce profil au. Tot din acelasi motiv nu te ajuta nici iarna pe zapada. Eu nu am incredere sa intru cu ele prin noroi.
            - Eu ma uitam la un profil de General Grabber AT3 (asta e ce as dori eu sa mi le iau pentru vara/forestiere, au si M+S), astea clar sunt peste orice AS pe zapada/forestiere. Mai sunt si alte AT, dar pentru mine astea au si indicele de greutate+viteza la ce-mi trebuie mie. Nu stiu cum sta pe franare vara, dar daca eviti temperaturile ridicate, cred ca sunt ok.
            Pentru noroaie si distractie am o Feroza cu gume serioase :)

            Ma gandesc si eu la General Grabber. O sa mai caut pe net, poate gasesc ceva date comparative AT fata de AS, in special distanta de franare. Ar fi interesant ...
            Oricum, pentru dimensiunea din talon (215x60r16) nu prea sunt nulte variante de AT-uri (sau niciuna, doar ceva f. apropiat).

            Care mai sunt regulile oficiale / legale referitor la dimensiunea anvelopelor? Se pot folosi altele decat de este in talon (talon format vachi..)?
            Ultima editare de bogdan.sb; 06.iul.2017, 14:50.

            Comentariu


            • #7
              Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

              eu recomand pentru SUV urban terrain de la bf
              au clasa C la franare si consum, destul de bun pentru categoria asta de anvelope, pretul este ok si profilul da impresia de aderenta buna...
              Frontera A Sport 2.0
              freelander 2001 td4

              Comentariu


              • #8
                Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

                Am avut Toyo AT+ pe Touareg:
                - zgomot redus (mai mic decat Nokian-urile second de iarna)
                - franare buna si pe uscat, si pe ud
                - decente pe zapada/gheata (nu ca gumele dedicate, dar cu un pic de atentie am trecut iarna, iar V10-le are 2.6t)
                - aspect agresiv / de offroader-wannabe :)
                - mai moi si mai usoare decat General Grabber AT sau AT2 (din ce am citit)

                Vad ca nu exista 215/60.16, dar pe https://www.wheel-size.com/size/mits...utlander/2004/ apare si 225/60.16

                Eu as pune 215/65.16 - arata mai bine, garda mai mare; iar intre 225/60.16 si 215/65.16 sunt doar 10mm diferenta in diametru..

                L.E. Legat de talon, am avut pe Touareg 265/60.18 si 255/55.19 (in loc de 255/55.18 :D), iar pe RAV am 225/75.16 (in loc de 215/70.16) si am trecut ITP fara sa zica nimeni nimic; am fost oprit in trafic de 2-3 ori in ultimii 10 ani (de catre Rutiera, nu de catre RAR), dar nu s-a legat nimeni de gume.
                Mai ales la <5.000km/an, cum zici tu, mi-as face zero griji legat de "65" in loc de "60"; daca tii neaparat, cred ca se poate rezolva la RAR cu noua dimensiune trecuta in carte (vad ca unele Outlandere din 2006 au chiar si 215/70.16!)
                Ultima editare de YCE; 06.iul.2017, 16:22.
                ex-Iulika0069

                Comentariu


                • #9
                  Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

                  Cooper AT3 (sunt M+S) sau Nokian Rotiva AT (sunt M+S si au si ). Amandoua sunt considerate all-seazon, dar Nokianele sunt si "winter ready". Amandoua sunt silentioase si au nota buna la franare. Au si o urma de ranforsate (nu ca BFG AT sau gumele din gama MT, dar oricum nu sunt simple gume de asfalt).

                  BFG Urban Terrain sunt gume de asfalt cu profil ceva mai adanc, nu e nimic "de teren" in ele decat numele.
                  Ultima editare de l_stoian79; 10.iul.2017, 10:16.
                  "Explore.Dream.Discover."-Mark Twain
                  cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian
                  "my precioussssss" : http://picasaweb.google.com/stoian.l.m

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

                    Vara cu gume de iarna sau invers EXCLUS.
                    ATurile sunt niste All Season care se descurca mai bine off. Dar in contrapartida la acest avantaj vine si dezavantajul ca se descurca mai prost on. Avand in vedere ca nu vrei sa intri pe coclauri, iar pe drum forestier nu-ti trebuie ATuri (mai ales ca ai 4x4), nu merita sa-ti sacrifici siguranta pe sosea cu ATuri, deci EXCLUS.
                    All Season un compromis pentru cei care cauta ceea ce cauti tu, DAR semnificativ ca performante sub gumele dedicate pe fiecare anotimp, care sunt de departe cea mai buna optiune.
                    Daca te gandesti totusi la 2 randuri, pentru economie, in primul rand poti sa renunti la jantele dedicate si schimbi gumele de fiecare data pe aceleasi jante. Apoi in loc de o marca premium All Season, poti sa iei gume dedicate din categoria a 2-3 a, care sigur vor fi mai bune tot timpul decat o marca premium All Season.
                    Daca totusi nu, All Season.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

                      Din pacate, dimensiunea de pe talon nu este cea mai "populara". De aici vin si multe restrictii. Si nici nu vreau sa ma opreasca vre-un prost, care sa faca figuri pentru cativa mm in plus care, este evident ca in practica nu conteaza, dar prostul poate sa fie prost tare ... 😀
                      Cred ca o sa cer si o parere tehnica direct de la Mitsubishi (nu Ro.) poate primesc vre-un document, in ceva care sa se specifice si alte dimensiuni apropiate, apoi sa modific in talon. Asa as avea mai multe optiuni ...

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Alegere intre anvelope de iarna / all seasons / AT-uri all seasons

                        Salutare,

                        eu pe Pajero merg cu AT-uri, pe Jimny tot cu AT-uri am evoulat ( Toyo Open Country AT ) au mers bestial pe orice anotimp, iar pe noroaie moderate nu mi-au dat emotii. uite ce am gasit eu la primul search ( sper sa nu fie confiderata reclama ):

                        - https://www.cauciucuridirect.ro/sear...ice=&maxPrice=

                        Spor

                        Comentariu

                        Procesare...
                        X