Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Mitsubishi Outlander PHEV

Adună
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Mitsubishi Outlander PHEV

    La fel ca la Pinin, mi-a luat mai mult de 8 luni sa ma hotarasc si sa gasesc masina potrivita cerintelor mele (4x4, destul de mare pentru familie, costuri reduse la intretinere- taxe, servisare etc.).
    L-am gasit intr-un final si este Hybrid (oarecum) pentru ca se incarca in mers de la generator dar si la cablu de la priza.

    Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle) model GX4H fabricatie 2014 (Triple A):
    1 x motor 2.0 benzina – 117 CP
    2 motoare electrice, fiecare actionand independent fiecare axa – 2 x 40 CP (producatorul zice ca au 80 CP fiecare, dar sunt limitate la 40 CP). De aici rezulta un control mai bun al masinii in varii conditii de drum.

    Foarte multe optionale. Peste acest model mai sunt 2 modele care au optiuni legate de securitate cum ar fi avertizare cand treci peste linia de delimitare a benzilor, senzori fata care sa preia controlul masinii si sa nu te lase sa accelerezi in cazul in care detecteaza ceva in fata masinii iar tu nu ti-ai dat seama. Ma rog, multe optiuni fara de care eu sigur pot sa traiesc si chiar nu as vrea ca masina sa imi preia din functiile de condus. Deja multe din optiuni mi se par ca invadeaza autonomia soferului si nu le consider ok.

    Cateva poze si cu masina:































    ~ Silence is a gift ~
    ~ Learn to value its essence ~

  • #2
    Re: Mitsubishi Outlander PHEV

    Motoarele functioneaza dupa cum urmeaza:
    1. Mod electric in zona verde si daca accelerezi progresiv, ramane in mod electric pana la maxim 100 km/h (80CP) – producatorul spune 120km/h dar din practica eu nu aud motorul decat pana in 100km/h.
    2. Mod paralel - turezi maxim si cand intra indicatorul in zona alba avem angrenate toate 3 motoarele (200CP).
    3. Exclusiv benzina in cazul in care (optional) opresti modul electric sau ramai fara curent (117CP).

    Un motor e amplasat sub capota, langa motorul termic iar al doilea in portbagaj.






    Bateriile sunt amplasate sub masina si ii ridica greutatea cu aproximativ 200 Kg peste modelul diesel, adica la 1,845 Kg. In mod electric se poate merge maxim 50 km, in functie de greutatea piciorului. Daca iti place sa te dai la ea, va consuma si benzina iar bacteria se va consuma in mai putin de 40 km.



    Incarcarea bateriilor :
    1. Din franarea rotilor (generativa) in zona albastra
    2. Prin incarcare la cablu, exact ca o masina full electrica (de aici si numele PHEV - Plug-In Hybrid Electric Vehicle)



    3. O optiune 'la buton' in care generatorul de langa motor incarca din mers bateriile.


    Sunt 3 tipuri de incarcatoare:
    1. Incarcator tip 1 care vine din fabrica si poti incarca masina la priza normal din casa. Am incarcat masina asa pana in Noiembrie cand am reusit sa montez priza exterioara. O incarcare completa dureaza 5h.



    2. Incarcator tip 2 (are o conectare tip 1 pentru masina si o conectare tip 2 pentru priza exterioara ) si incarca bateria in 3h 30 min.
    Prizele vin cu cablu atasat sau poti cumpara priza fara cablu si cumperi tu separate cablu. Am preferat a2a varianta deoarece mai incarc masina si prin oras sau in concedii, nu doar acasa. Am considerat mai practica varianta asta.



    3. Incarcator rapid, se gaseste numai la prizele profesionale, nu am vazut la vanzare. Se conecteaza la cea de-a doua priza din lateralul masinii. Incarca 80% din capacitatea bateriilor in 25 minute.



    Prizele vin si in mai multe variante de incarcare (iar pretul pe masura):
    - 3,6 KW
    - 7,2 KW
    - 22 KW



    In functie de masina, iti cumperi priza. La Outlander, bacteria se poate incarca la max 3,6 KW insa am ales priza de 7,2 KW pentru a nu schimba priza in viitor. Deja exista branduri care pot face incarcarea la priza de 22 KW insa nu si Mitsubishi .
    Priza cu montaj m-a costat Ł260 iar cablul separat a costat Ł125. Acum am 2 cabluri de incarcare. Daca nu am priza exterioara pe unde ajung, pot sa extend cablul de fabrica cu un prelungitor si sa o incarc de priza de interior.

    Ultima editare de plummer; 27.nov.2018, 21:40.
    ~ Silence is a gift ~
    ~ Learn to value its essence ~

    Comentariu


    • #3
      Re: Mitsubishi Outlander PHEV

      Consumul:
      Cifrele date de producator cu ce se intampla in practica e foarte diferit. Dar noi deja stim asta
      Producatorul da un consum (mers in mod electric) de 1.8% sau 164 mpg. Dar asta e prea de tot

      Cifrele mele vin după primii 4500km parcurși.
      In cazul de față, consumul mediu de 4,53% a fost obținut cu un mers de 77% in mod electric.





      Numai cu motorul termic, am facut un consum de 6,8% la un drum de aproape 900 km.

      Se pare ca altii au scos si un consum mai bun decat mine, dar bineinteles mers 'regulamentar'



      Mai sunt câteva teste de facut iarna aceasta cand voi testa bateriile la temperaturi joase si voi testa motorul termic pentru o perioada mai indelungata fara a apela la curent.
      Nu pot in schimb sa dezactivez motoarele electrice 100% asa ca la opriri la semafor, se opreste si motorul termic. La plecarea de pe loc, motorul va porni dupa 5-10 km/h asa ca si consumul pe benzina va fi ceva mai mic insa la calculul final o sa pun si incarcarile la priza.


      O incarcare (33mile sau ~50km) ma costa Ł1,52, iar consumul la 100 km = Ł3,04.
      Daca as merge exclusiv in mod electric (accelerare progresiva stat in zona verde si max 100km/h) costul curentului echivalat in benzina ar duce la un consum mai mic de 3% (1L de benzina Super 98 costa Ł1,32).
      Dar cum eu nu merg la consum, ca doar imi plac poneii de sub capota, consumul e ceva mai mare dar oricum acceptabil pentru ce ofera masina.

      Masina nu are nici o modificare pentru moment, insa chiar as vrea sa o inalt cu 2,5 cm ca sa ii pun niste At-uri si sa arate si mai bine.
      La Pinin am fost limitat de multe lucruri, aici am optiuni reale si vreau sa o aranjez putin. Exact ca si cealalta, e masina de zi cu zi, pentru familie si nu va fi modificata decat la nivel de baza.

      I-am montat insa camera Mio MiVue 792 de pe Pinin si imi da o oarecare liniste sufleteasca in timpul condusului in cazul in care ar putea exista / exista incidente in traffic.



      Am programat revizia anuala in Ianuarie, costa Ł346 si include urmatoarele:

      Check operation of electric windows and central locking
      Check brake pedal free play and parking brake travel
      Check brake pedal and servo operation
      Check operation of combination meter warning lights
      Check operation of all exterior lights
      Check clutch for pedal clearance, operation and slipping
      Check steering wheel free play and security
      Check operation of horn, washers and wipers
      Check operation of the seatbelts, condition of the webbing and security of the anchorage points
      Check condition of the cabin/pollen filter
      Check all light lenses for damage and security
      Check all visible hoses, pipes and connections for leakage and condition
      Check timing/cam belt
      Check and top up battery electrolyte levels
      Check security and condition of the battery terminals
      Check brake fluid level and condition
      Check brake and clutch master cylinders and brake servo for security and leakage
      Top up windscreen washer fluid
      Check and top up power steering fluid level
      Check coolant level and strength
      Check and inspect fuel cap
      Check condition of all wiper blades
      Check condition and security of drive belt
      Check drive belt for tension/deflection
      Check body and glass for corrosion and damage
      Replace air filter element
      Replace spark plugs
      Check valve clearances
      Drain engine oil
      Replace oil filter
      Check condition of front brake pads and discs
      Check and inspect the steering rack gaiters
      Check brake and clutch system pipes, hoses and connections for condition and leakage
      Check and inspect the exhaust system and mountings for security and leakage
      Check and inspect the steering system for correct operation, security and leaks
      Check tyre wear and damage, and adjust pressures
      Check general condition under the vehicle (visible leaks, excessive corrosion and damage)
      Check condition of the radiator and oil cooler
      Check all pipes, hoses and connections for leakage
      Check front brake calipers for leaks and operation
      Check and inspect the ball joints
      Check steering wheel freeplay and linkage for wear and security
      Check front and rear suspension for security, leakage and correct operation
      Check manual transmission oil level
      Check and inspect the fuel lines, connections and vapour control
      Inspect rear brake wheel cylinders for leaks and operation
      Check and report on rear brake linings and drums including handbrake drums (clean out dust and adjust as necessary)
      Refill engine oil
      Torque tighten all wheel nuts
      Reset service interval light
      Lubricate door hinges (including fuel filler door), key and lock mechanisms


      Pentru o servisare la reprezentanta, mi se pare un pret rezonabil.

      Asa cum am respectat Pininul pana acum, la fel voi face si cu Outlanderul. Va merge 90% la reprezentanta. Restul de 10% sunt sigur ca ma pot ocupa si eu, pana la urma, trebuie sa il cunosc indeaproape

      Dupa testele din iarna sau alte chitibusuri, o sa revin cu impresii.

      ~ Silence is a gift ~
      ~ Learn to value its essence ~

      Comentariu


      • #4
        Re: Mitsubishi Outlander PHEV

        Si 2 review-uri destul de complexe, pentru cine are timp sa urmareasca:





        Si testul facut in Romania:











        EDIT: UN clip cu testarea sstemului 4x4 la modelul 2014 vs 2015.





        Spor la vizionat.

        Ultima editare de plummer; 28.nov.2018, 01:20.
        ~ Silence is a gift ~
        ~ Learn to value its essence ~

        Comentariu


        • #5
          Re: Mitsubishi Outlander PHEV

          Foarte faina documentarea pe care ai facut-o modelului, multumim!
          Doua intrebari:
          1. Incalzirea habitaclului se face electric sau in mod clasic cu radiator pe circuitul de antigel?
          2. Racirea habitaclului se face cu compresor traditional cu fulie sau cu compresor cu motor electric?

          Comentariu


          • #6
            Re: Mitsubishi Outlander PHEV

            Postat în original de shark Vezi post
            Foarte faina documentarea pe care ai facut-o modelului, multumim!
            Doua intrebari:
            1. Incalzirea habitaclului se face electric sau in mod clasic cu radiator pe circuitul de antigel?
            2. Racirea habitaclului se face cu compresor traditional cu fulie sau cu compresor cu motor electric?
            Si dupa 8 luni de documentare si 5 luni de utilizare, inca nu stiu cum se face incalzirea si racirea din habitaclu

            Eu am vazut 'clima bi-zonala' si mi-a fost de ajuns explicatia

            Ma interesez si iti raspund dupa aceea
            Ultima editare de plummer; 27.nov.2018, 23:39.
            ~ Silence is a gift ~
            ~ Learn to value its essence ~

            Comentariu


            • #7
              Re: Mitsubishi Outlander PHEV

              Se poate inchide.

              Iau o pauza de la postat.

              Ma multumesc sa citesc.

              ~ Silence is a gift ~
              ~ Learn to value its essence ~

              Comentariu


              • #8
                Re: Mitsubishi Outlander PHEV

                Ai idee de ce nu se mai vad pozele din primele postari ...?

                Regulament

                Comentariu


                • #9
                  Re: Mitsubishi Outlander PHEV

                  Postat în original de plummer Vezi post
                  Se poate inchide.

                  Iau o pauza de la postat.

                  Ma multumesc sa citesc.

                  Pai cred ca le-a dezactivat colegul care a initiat topicul aici care cred eu ca s-a suparat pe noi.

                  Prietene e forum, avem dreptul la opinii diferite, ti-o respectam si pe a ta ...La ce te asteptai ... sa-ti ridicam statuie ca ai deschis topicul asta? Nu ti-am ridicat nici statuie si nici nu ti-am facut soclu ...Stii de ce? Ca s-ar fi cacat porumbeii pe ele ...
                  consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Mitsubishi Outlander PHEV

                    Postat în original de Astral Vezi post
                    Ai idee de ce nu se mai vad pozele din primele postari ...?
                    @Astral, as dori sa inchid topicul.
                    Nu ii vad rostul, chiar vroiam sa vin cu ceva proaspat , cu ceva idei noi; Insa daca lumea nu e pregatita pentru asa ceva, mi se pare normal sa ma retrag cu fruntea sus.

                    Multumesc
                    ~ Silence is a gift ~
                    ~ Learn to value its essence ~

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Mitsubishi Outlander PHEV

                      Eu gasesc util si interesant topicul asta. Masina are niste solutii tehnice interesante si ar fi de urmarit evolutia lor in timp si feedbackul utilizatorului.
                      www.georgei23.com

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Mitsubishi Outlander PHEV

                        Masina asta nu este o masina de off-road in adevaratul sens al cuvantului. Doar ca unii dintre noi, nu facem off-road in adevaratul sens al cuvantului. Ci un "off-road" prin noroaiele de langa/si din Bucuresti, prin nametii de zapada de langa/si din Bucuresti! Si cate un forestier pe la munte.

                        Asa ca o masina ca asta este utila unora ca mine, care, maine poimaine, cand benzina trece de 10 lei, miscarea pe curent pentru 2-3 km suna foarte bine. Si atunci, spre ce te indrepti daca nu stii cum functioneaza, cum se comporta in timp? Sa fim seriosi, piata spre asa ceva se indreapta. Iar pentru utilizare zilnica e mai buna decat un tot teren. Deci eu sunt pro acest topic si chiar imi placuse cum a inceput descrierea.

                        Keep up the good work!

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Mitsubishi Outlander PHEV

                          Inca un UP.
                          nu inteleg ce discutii au fost si daca a fost moderat topicul in acest sens. Nu ar trebui sa te superi. fiecare intelege altceva din discutia inceputa de tine.
                          Din pacate mergem in directia electrica, indiferent ca ne place sau nu. Nu suntem in Africa sau Australia cu nevoile si obligativitatea lui Toyota 4x4 si foi arc
                          Este 4x4 deci se poate discuta despre ea. Cat si daca face offroad este doar alegerea posesorului.
                          Consider foarte ok orice informatie de la un posesor.

                          Adica putem sa citim despre probleme simple la bujii ,compresie tremurat de roti la o rabla de 2-5 mii E , chestii care se pot rezolva cu un studiu al forumului de o zi, si nu potem afla info despre ultima tehnologie aplicata de la un user? indiferent ca-si lauda sau nu masinuta proprie? asta face si ala cu masina de 2000E si 20 ani, stim deja.

                          restul de info noi-tehnologii-functionare, probleme in timp insa, nu vin acolo sunt mult mai greu de gasit decat ce ulei se pune in difff-ul unei rable de 20ani..........

                          Plummer, imi pare rau daca cineva a inteles altceva din topicul tau. incercam sa invatam ceva nou din orice. cine vrea, cine nu, poate trece la urmatorul topic....
                          PS: pune pozele inapoi te rog ,nu mai pune totul la inima. Te enervezi degeaba.Intotdeauna o sa fie cineva sa aiba ceva de comentat.la subiect, pe langa ,oricum .este un forum si toti avem drptul sa spunem ce credem,mai mult sau mai putin inspirat.
                          dar dreptul il avem.
                          Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.
                          Dream It, Do It, Live It....

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Mitsubishi Outlander PHEV

                            Si de la mine un UP, in ciuda faptul ca poate ti-am parut mai carcotas ...Pune mana si scrie pe topic cu bune cu rele ...asta e feru ..."vibrator" ... Nu te mai supara ca fata mare ...Acum ca e ziua cadourilor ti-am ridica si statuie dar nu se incheaga cimentul ...e prea frig ...Porumbeii s-au dus pe pustiu, i-au mancat pisicile ...


                            PS ...daca lasi treaba neterminata, te caut unde stai in Anglia si iti dau foc la usa!
                            consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Mitsubishi Outlander PHEV

                              Postat în original de Yonutz Vezi post
                              Si de la mine un UP, in ciuda faptul ca poate ti-am parut mai carcotas ...Pune mana si scrie pe topic cu bune cu rele ...asta e feru ..."vibrator" ... Nu te mai supara ca fata mare ...Acum ca e ziua cadourilor ti-am ridica si statuie dar nu se incheaga cimentul ...e prea frig ...Porumbeii s-au dus pe pustiu, i-au mancat pisicile ...


                              PS ...daca lasi treaba neterminata, te caut unde stai in Anglia si iti dau foc la usa!
                              ai drek franceji
                              Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.
                              Dream It, Do It, Live It....

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X