Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Reglaj unghi de cadere SPATE


Tavi D.

Postări Recomandate

Salutare la toata lumea!

"Rasfoind" intamplator manualul am descoperit ca la masina mea exista posibilitatea de a regla unghiul de cadere la rotile din spate! Cum de cand am luat-o am vazut ca rotile din spate stau un pic "cracanate" si am constatat si ca imi toceste cauciucurile pe interior, am hotarat sa o duc la reglare de unghi. Am nevoie de ajutorul vostru sa ma sfatuiti unde sa merg cu ea in Timisoara. Multumesc anticipat!

E vorba de Pajero V60 an 2002.

Nu pun poze ca nu e asa vizibil.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Cum nu sunt momentan in tara si nu pot merge la reglat imediat, astept si alte sugestii si dupa ce merg (peste vreo 3 saptamani) postez detalii. Multumesc.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

M-ai ieftin (eu am platit vreo 700.000), ar fi un atelier auto intre Terra si benzinaria Petrotyl, nu m-ai retin cum se cheama, sau BC Golf pe str. Mures.

Bafta

 

Am fost azi la service-ul de langa Terra si au verificat geometria. Fata ok, spate nu. Spatele se regleaza din 4 suruburi excentrice (2 la fiecare roata) care sunt cam ruginite si nu au vrut sa le forteze. O sa le cumpar noi, originale, le inlocuiesc si regleaza dupa. Asta in viitorul apropiat. Revin cu detalii, inclusiv preturi. Azi am platit 50 RON verificare geometrie, constatare si verificare concentratie antigel. Pare un service ok. Multumesc de informatie.

...va continua...

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Am comandat azi in Italia cele 4 suruburi excentrice la magazinul de japoneze unde am devenit deja client fidel. :) Costa 60 euro cu tot cu TVA toate patru si le am saptamana viitoare. In 21 sau 22 decembrie merg la inlocuit si reglat unghiuri si revin cu detalii.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Au sosit suruburile de reglaj. Pret final 50 euro toate 4. Saptamana viitoare o duc la "doctor". Pun si o poza, poate vrea cineva sa vada cum arata...

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator cristian m

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

vezi ca suruburile ruginite de la puntea spate in general se blocheaza pe bucsa bratului si nu pot fi scoase dub nici o forma.

eu am avut problema asta si a trebuit sa le tai ( un chin) - nu trebuie taiate la sudura ca se distrug bucasele si nu gasesti decat brat cu totul.

eu am taiat capetele suruburilor si am scos bratele cu totul dupa care le-am dus la un frezor care le-a scos foarte frumos dupa care am montat bratele la loc.

 

ATENTIE! - in general geometria se modifica din cauza uzurii, imbatranirii sau ruperii bucaselor de cauciuc - cel mai rau e cand se duc bucsele de pe fuzeta spate - nu gasesti bucse separat ci numai fuzeta cu totul - original vreo 2500 ron.

 

verifica toata bucsaraia pe spate inclusiv bucsele ce prindere a diferentialului pe punte si cele de pe suportul de aluminiu cere este deasupra diferentialului spate.

 

succes si spor la drum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Mi-au explicat si mecanicii de la reprezentanta de japoneze din Italia (unde am cumparat suruburile) ca poate fi foarte dificila schimbarea lor daca sunt ruginite, imi spuneau ca sunt patiti si ei, dar cu alta masina. La mine nu se vede de la exterior ca ar fi ruginite, dar asta nu inseamna ca la interior arata bine.

Sper sa am noroc. Multumesc mult pentru sfaturi!

 

In perioada asta, desi sunt acasa, trebuie sa stau cu copiii, asa ca nu voi avea timp pana dupa Sarbatori sa duc masina la service. Voi reveni atunci cu detalii.

Editat de Tavi D.
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Am fost azi la sevice, dar, din pacate, suruburile vechi nu vor sa "miste". Au ruginit si s-au sudat de bucsi. Asa ca, singura solutie: flexul. Dar mai intai cumpar bucsile noi, si daca reusesc inclusiv saibele si piulitele suruburilor, pentru ca initial nu le-am luat.

...va continua...

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Si eu cred la fel, si daca as avea "unde" si "cu ce" as incerca cu multa rabdare sa le desfac, cu spray, lasat sa actioneze, incercat din nou, eventual cu o menghina portabila... numai ca la service nu le pot cere sa piarda atata timp si sa mai fie si atenti sa nu strice ceva... din pacate sunt nevoit sa procedez cum e mai simplu pentru ei, in speranta ca voi avea intr-o buna zi garajul mult visat...

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Idee : daca tot cunosti atat problema cat si rezolvarea , ce ar fi sa gasesti un garaj , particular , cu un mester pasionat , care ( asa...mai pensionar fiind el ) sa aiba si timpul si rabdarea sa iti schimbe suruburile ? Ma gandesc ca ai putea sa faci ceva cercetari in zona ta , nu se poate sa nu existe un " Nea Titi " pe care il cunosc baietii cu masini smechere....

Apoi , cu suruburile unse ...te duci la service sa iti regleze unghiurile....

 

Ce zici ?

FAIR WINDS !

Mitsubishi Pajero 3,2DiD 2005

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

:tk pentru idee... m-am gandit si eu la asta, chiar am un prieten cu garaj si cu rabdare, numai ca e destul de frig si nici timp nu prea avem... tocmai l-am sunat si studiem problema poimaine probabil... noi am facut multe interventii mecanice impreuna, poate reusim si pe asta, ca ne plac provocarile, numai ca e destul de dificil...

Editat de Tavi D.
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Am comandat si bucsile, si piulite si saibe noi pentru suruburile deja cumparate. Revin in cateva zile cu poze si preturi. La service mergem pe 1 februarie, ca pana in 30 sunt la lucru.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Din pacate rezultatul va mai intarzia, pentru ca m-am intors din Italia fara bucsi... nu au sosit in aproape 3 saptamani cat am stat eu acolo!!! Explicatia: nu erau pe stoc in Italia si trebuie sa vin din Japonia... asa ca... alte vesti mai spre sfarsitul lui februarie... vad in schimb prin Italia masini ca a mea si chiar mai noi, modelul de dupa 2003, cel cu facelift, si sunt asa de "cracanate"... muuult mai vizibil decat la a mea...

...va continua... pana la rezolvare!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator cristian m

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

re mesaj privat,

 

este vorba de bucsele bratelor suspensiei spate care fac legatura cu puntea deci nu cele dinspre roata.

 

rezolvare:

 

1. cumparat suruburi

2.taiat suruburi cu flexul sau bormasina daca intra sau si cu una si cu cealalta.

3. demomtat bratele de pe masina.

4. verificat bucsele (imbatranite,crapate, rupte etc.)

5. daca sunt bune - se pot curata suruburile ramase blocate la freza cu bratul prins in menghina masini de frezat ( atentie la verticalitate), curatat suprafetele unde au mai ramas capete de surub pana la suprafata plana(sa se vada cercul bucsei interioare de metal-ajuta la centrare, se da o gaura de 10-12 cat mai centrata cu burghiul pentru a realiza o degajare pentru freza, se da o gaura cu o freza mai mica cu cca. 4mm decat diametrul surubului, dupa care deplaseaza masa masinii in lateral usor stanga deapta pentru a impartii ce a mai ramas din surub in doua calote separate, se curata si se scot calotele ramase, sau daca e un frezor bun dupa prima frezare poate introduce o freza la diametrul surubului.

 

6. daca bucsele nu sunt in regula - trebuie inlocuite cu brat nou(nu sunt bucse separate nici macar pe producator) sau bucse de poliuretan ex. powerflex - este cineva care vinde si in romania.

 

succes

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Multumesc pentru ajutor!

Ce-i ciudat e ca in Italia la magazinul/service de japoneze unde am cumparat in prealabil suruburile, am comandat si bucsile acum o luna, si am intrebat daca nu cumva sunt cu tot cu brate, si mi-au zis ca NU. Nu stiu ce sa mai cred, dar e drept ca inca nu au sosit, insa pana acum scuza lor e ca nu erau disponibile in Europa si vin din Japonia. Sper sa fie asa cum zic ei, pentru ca tot ei mi-au spus si ca la unele masini vin cu tot cu brate.

Multumesc inca o data si revin imediat ce am noutati.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Nu inca... astept in continuare, mi s-a spus ca asa dureaza de mult cu piesele de Mitsubishi care trebuie sa vina din Japonia, si ca daca as fi avut Toyota dura 2 zile... :uameni mi-au dat exemplu un pinion de electromotor de Pajero pe care-l asteapta de 6 sapamani si au masina la ei in service... se pare ca trebuie sa ne reorientam!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Chiar asa ? La cat de bune sunt masinile eu nu m-as reorienta doar pentru atata lucru. E posibil ca furnizorii tai sa nu aiba chiar un canal direct de comunicare cu depozitele de piese de origine sau aftermarket . Spre exemplificare ( si poate ca si mie o sa-mi trebuiasca ) am putea face o cercetare si la alti furnizori. As putea sa o fac eu , dar imi trebuie descrierea pieselor . Ca sa aflam si alte pareri despre timpii de livrare.

 

( Odata am asteptat mult timp - luni de zile- dupa un set de discuri de ambreiaj pentru un inversor de yacht furnizat de Volvo Penta . Plictisit de asteptare am scris un email cu intrebari la customer service Volvo Penta Europe .Rezultat : in 2 zile un mecanic german venea in Romania atat cu piesele cat si cu sculele necesare pentru efectuarea reparatiei )

FAIR WINDS !

Mitsubishi Pajero 3,2DiD 2005

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Reglaj unghi de cadere SPATE

 

Am mai luat de la ei diverse lucruri si nu a durat niciodata mai mult de o saptamana. Consumabile aveau chiar in magazin. Si lucreaza numai cu originale. Asta nu inseamna ca alta sursa nu ar fi binevenita, numai ca nu stiu coduri, pentru ca initial am cumparat numai suruburile excentrice, iar apoi am cerut bucsile aferente prin telefon, ei au deja o copie a talonului masinii mele si imi comanda direct, fara sa merg sa dau avans si alte prostii.

Editat de Tavi D.
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare