Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Modificari Pajero V80


stanley

Postări Recomandate

La sugestia amicului Tavi Dragotoiu, un adevarat pasionat de Pajero si gata oricand sa te ajute, intitulez acest topic "Modificari Pajero V80" cu observatia ca masina fiind in garantie modificarile sunt intr-un fel limitate, iar amenajarile (ca sa fie mai corect) eu le-am inceput chiar inainte de a prelua masina, un Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D V80 2010 3 usi, ma refer in special la kit-ul de 2 bare transversale original Mitsubishi cumparat mai in urma pe care urmeaza sa montez portbagajul din teava rectangulara inox de 1,04x1,40m (este gata!) pe care voi monta in fata cele 4 proiectoare de distanta hella cu D=165mm iar in spate 2 "de lucru" WESEM (procurate cu ajutorul lui Ionel Dulceanu) patrate . Dar sa intru in esenta problemei:

In urma vanzarii a 2 masini (din care una era un Defender 90 SW Td5 folosita din plin 6 ani, o masina cu totul deosebita, dar asta este alt subiect), cu banii rezultati am comandat un Pajero 3,2 DI-D V80 an 2010 3 usi, varianta SAM (fostul Intense) cu cutie manuala pe care am preluat-o miercuri 15.09 de la Bucuresti. Pe drumul de intoarcere spre Timisoara, pe la Predeal - Paraul Rece-Rasnov-Poiana Marului-Sercaia am facut cateva poze la un popas pe care le postez, plus anexa la contract cu dotarile masinii.

Urmatoarele poze vor fi cu barele transversale montate la care voi face o modificare, in sensul de a le rigidiza (ele au sectiunea de 35x20mm) prin atasarea sub bare a unor platbenzi din aluminiu de 35x10mm si fixate de acestea prin autofiletante de 4,8x19, plus un silicon negru pentru a proteja in zona prinderilor bara ele care sunt din otel (cum spuneam in alt topic, arata urat niste bare transversale care in timp se deformeaza sub sarcina din portbagaj). Trebuia sa montez intai barele cu picioare pe acoperis (prinderea de acoperis se va face prin niste ghiare existente in sinele ingropate in acoperis pentru scurgerea apei) pentru a rezulta exact lungimea adausurilor. Deci:

Motor 3,2 litri, 4 cilindri in linie, euro 4, catalizator (cutia manuala nu are DPF)

Putere 200 CP

Cuplu 441 Nm/2000 ture

Cutie manuala

Consum:

-mixt 8,4

-urban 10,2

-sosea7,3l/100km

Acceleratie 9,4sec/0-100km/h (varianta cu cutie automata 10,4sec)

Viteza maxima 180km/h

Suspensie independenta fata-spate

Frane disc 290mm fata, 300mm spate (la varianta scurta s-au pastrat cele de la Pajero V60, din acest motiv se pot pune jante pe 16", la varianta lunga nu)

Roti 265/60R18

Greutate la gol 2095kg

2 baterii

 

Impresii dupa drumul de 600km de la Bucuresti:

De si nu am trecut de 3000 ture si 120-130km/h (asa mi s-a indicat pentru primii 1000km),dinamica masinii este deosebita. Se pare ca ce au facut cei de la Mitsubishi cu acest motor la Pajero 2010 a fost un succes, de si puterea si dinamica masinii s-au marit, consumul a scazut. La plecare din Bucuresti am facut un plin de la LukOil cu motorina superioara de 4,95lei/l, dupa 625 km consumul mediu a fost de 8,5l/100, deci daca schimbi vitezele pana in 2500-3000ture se poate conduce economic pe sosea. Pe serpentinele in panta pe la Paraul Rece urca lejer in a treia iar lansat in a patra, masina nu se balanganea de loc in curbele stranse chiar si la limita fluieratului cauciucurilor.

Scaunele sunt confortabile, se sta regeste in masina, din reglajele electrice pe care le permite sistemul se poate gasi pozitia convenabila de si eu am 1,87m. Dupa peste 600km nu am simtit de loc oboseala. bordul este ergonomic, butoanele de ceata sunt incomod dispuse, dai cu genunchiul in ele. Volanul putea sa aiba niste limite mai largi pentru reglaj, dar merge.

Cutia manuala, avand in vedere faptul ca masina este inca nerodata, a fost peste asteptari, intra la fix in toate treptele, doar din 4 in 5 agata putin dar daca turezi motorul mai hotarat inainte de manevra intra mai bine, ma gandesc ca se va lasa.

Am postat si lista cu accesorii.

Amenajari propuse bineanteles in limita banilor:

1.Dupa ce voi monta barele transversale impreuna cu portbagajul din inox si proiectoarele (va fi multa munca la partea electrica!) vreau sa achizitionez un set de jante pe 16" SH (intai sa verific daca intra fara probleme jantele pe 16 de la Pajero lui Tavi) echipate cu cauciucuri MT de 235/85R16 pentru mers in teren

2. Niste scuturi din tabla de dural de 5-6mm facute artizanal

Iar undeva in departare, visez la o bara fata ARB, troliu, snorkel si kit-ul de inaltare.

Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Modificari Pajero V80

 

La atelierul lui Delfino, cu sprijinul lui Tavi (si al lui Delfino, bineanteles!) am verificat in ce masura se poate monta pe un Pajero 3 usi an 2010 o roata pe 16" de la Pajero V60 a lui Tavi. Aceasta cu scopul de a-mi pregati un set suplimentar de roti pentru teren, pe jantele de 16" sortimentul de cauciucuri MT fiind mult mai larg decat pe 17" si in plus un talon mai inalt al cauciucului ajuta in teren.

Din informatiile primite neoficial, doar la varianta cu 3 usi de la Pajero 2010 s-au pastrat diametrul discurilor de frana si etrierii de la V6o, la varianta lunga diametrul acestora fiind mai mare. Dar era necesar sa verific acest lucru.

Dupa cum se vede in poza 001, janta s-a montat fara probleme. Pentru a mari spatiul din jurul etrierilor se impune totusi montarea unor flanse distantoare de 30mm asa cum si-a montat Tavi pe V60. Roata de rezerva a lui Tavi fiind cam uzata, roata montata pe spate de 265/70R16 pare mai mica in diametru decat cea originala pe fata de 265/60R18 (a caror diametru practic trebuie sa fie la fel)

Delfino avand la atelier niste roti pe 16" de la o Toyota, am incarcat una pe fata, mai ales ca era echipata cu un cauciuc de 235/85R16 BFG MT KM1. Janta avea ET-ul de cca 10mm fata de 46mm la cea originala V60, deci nu s-ar mai pune problema montarii unor distantiere de 30mm. In schimb gaura de la butuc, asa cum se vede in poza, este mai mare decat la cea originala de Pajero, problema putandu-se rezolva prin montarea intre butuc si janta a unui adaptor din otel confectionat la strung.

Fata de diametrul rotii standard de la Pajero de 265/60R18 sau 265/70R16, roata de 235/85R16 are raza mai mare cu cca 13mm. Am verificat pozitia rotii cu bracat maxim stanga, dreapta si nu atinge niciunde. Cel mai mult se apropie cauciucul de marginea treptei si de ornamentul din capatul de jos dreapta al barei, dar la iesirea in teren acesta se poate demonta, la fel si treptele (care oricum trebuie demontate fiind expuse in teren). Deci se pot folosi aceste roti fara probleme in teren fara a ridica din suspensie masina.

Nu stiu cum ar fi situatia in cazul unei roti de 265/75R16 care are diametrul practic la fel cu cel al lui 235/85R16.

In poza 011 se pot vedea comparativ cele 2 roti, din fata: 235/85R16, cu ET de 10mm si 265/60R18 cu ET-ul normal de 46mm

Pentru a simula optic situatia in care s-ar ridica din suspensie masina cu cca 5cm pe fata, Delfino a ridicat din cric coltul masinii cu 5cm peste situatia normala, lucru care se vede in poza 014 si putandu-se compara cu alura masinii din poza 005 in care aceasta sta normal.

Personal optez pentru varianta de cauciucuri MT de 235/85R16 (aceste BFG MT le-am avut montate pe vechea mea masina LR Defender) montate pe niste jante pe 16" cu ET-ul de cca +10 (de la Toyota sau Nissan) la care nu ar mai fi necesare flanse distantoare (in poza 012 se vede cum fata rotii ajunge la limita caroseriei), problema fiind necesitatea confectionarii unor adaptoare din otel.

In situatia in care nu asi putea gasi SH aceste jante, asi cumpara niste jante de V60. Iar din gama cauciucurilor MT pe 16" ai de unde alege

Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Modificari Pajero V80

 

Nu stiu de ce am eu impresia ca mai devreme sau mai tarziu o sa le inaltam 5cm, ca eu ma gandesc din ce in ce mai mult la asta... dar daca ma hotarasc, o inalt DOAR cu telescoape si arcuri Awak 4x4 de la Delfino, care m-a convins ca sunt superioare celorlalte produse de pe piata... :wink: in plus, la telescoape asigura service si reparatii, nu trebuiesc inlocuite periodic.

Editat de Tavi D.
[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Modificari Pajero V80

 

masini modificate, cam la fel ca ale dumitale. Ca o sursa de inspiratie

 

Ce dimensiune au BFG MT-urile de la masina din dreapta? Nu cumva 265/75R16?

Bara este originala AFN sau "facuta"?

Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Modificari Pajero V80

 

:wink: Nu stiu de ce am eu impresia ca mai devreme sau mai tarziu o sa le inaltam 5cm, ca eu ma gandesc din ce in ce mai mult la asta... dar daca ma hotarasc, o inalt DOAR cu telescoape si arcuri Awak 4x4 de la Delfino, care m-a convins ca sunt superioare celorlalte produse de pe piata... :wink: in plus, la telescoape asigura service si reparatii, nu trebuiesc inlocuite periodic.

 

Tavi, stai sa fac eu rost de bani si sa-i pun setul de MT-uri 235/85R16 si sa vedem in teren daca merg fara sa fie nevoie de ridicat masina. Delfino spunea ca s-ar putea sa mearga cu 235/85R16, fiind necesar eventual sa dau jos doar elementele de jos din capetele barei fata si, bineanteles, treptele, care oricum trebuiesc menajate. Trebuie studiata si problema cu scuturile!

Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Modificari Pajero V80

 

Ce dimensiune au BFG MT-urile de la masina din dreapta? Nu cumva 265/75R16?

Bara este originala AFN sau "facuta"?

 

1.anvelope 33x10,5x16

2.barile, ambele variante, sunt custom, productie proprie ( CARAVAN4x4). In aceste poze nu se vede bara spate si scarile HD, + ceva scuturi, de asemenea, de productie proprie.

3. masina a primit kit de suspensie +40mm/fata, +60mm spate, kitul e o combinatie de amortizoare EFS(Australia) + arcuri Mabilsa (Spania). Costul a fost de 890E +TVA. Garantie 6 luni

Editat de nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare