Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

    Deschid acest topic informativ general pentru o comparatie de catre posesorii de pajero 3 , cu motoarele 3500 gdi benzina V6 , si 3200 did diesel .
    Topicul rog sa includa doar discutia despre motor in sine, deoarece mecanica tranmisia este identica .

    Adica consum, intretinere costuri la 10.000 km si 100.000 km ,fiabilitate ,etc.

    Eu fiind posesorul unui 3500 v6 gdi pot afirma urmatoarele.

    Consum vara la 100 km/h = 10%, 130km/h= 13% Iarna face 1 litru un plus datorita pornirilor la rece.
    Mers in oras ca Pitesti = 14% , si nu mers foarte economic ci normal.
    Iarna pe zapezi cu roti pe 31 all terain nu a sarit de 15.5 %.vorbesc zapada,oras,mixt cu teren,la o medie lunara aleatorie, nu drumuri in tara pe sosea drumuri intinse,ci loco.

    Vara de ex un drum reliefat, Sighisoara Brasov Bran Pitesti = medie 11% mers noaptea liber si fara sa ma rog de masina. cu roti pe 17 x 275 x 60

    Intretinere:
    Motor cu injectie directa pe benzina,pretentios ulei si la depuneri de carbon, asa ca are EGR obturat fizic cu saiba oarba, ulei 10x60 full sintetic Liqui Moli ,metabond in motor indiferent de masina eu il pun la fiecare schimb.

    Montat inca un filtru anex de benzina clasic pe conducta de tur inainte de intrarea in pompa de inalta si schimbare microfilter la pompa inalta . 60 roni ambele.

    Costurile de ulei si filtre aer NU SE IAU IN CALCUL, orice masina are nevoie de ele.



    Sunt membru pe un forum englezesc dedicat pajero, ei cau am probleme cu depunerile de carbon in motor dar e vina lor ca nu si-au anulat EGR. In concluzie necesita engine DECOKING.

    Asta este tot. Garantez o fiabilitate fara alte cheltuieli defectiuni la motor 100.000 km = benzina consumata medie 13000 litri = 14000 euro.

    Mai necesita distributie curea un pret de extra 250 euro intinzator + curea+ pompa apa dar nu le luam in calcul.


    Cei cu 3200 did, sa adauge rog la cheltuleli evidente bujii incandescente,filtre motorina,debitmetru aer dupa caz ( in general crapa la 50.000 la diesele de orice fel datorita fluxului intens de aer si trepidatiilor)

    Pompa de injectie diesel nu o luam in calcul deoarece iar sar colegii dieselisti pe mine cu cearta.

  • #2
    Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

    Postat în original de calaretul4x4 Vezi post
    Cei cu 3200 did, sa adauge rog la cheltuleli evidente bujii incandescente,
    La benzinare nu se schimba bujiile deloc in 100.000 km? Nici fisele sau delcoul?

    Daca e sa faci comparatia completa, fa-o te rog cum trebuie, ca pana la urma banul e ceea ce ne intereseaza. Deci, cat costa uleiul si cat intra? Cat costa un filtru de ulei/aer? Si cat costa per total o revizie/verificare/schimbare consumabile la fiecare 10.000 sau 15.000 km la motor ?
    OMU'e inainte de toate!

    Comentariu


    • #3
      Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

      intr-adevar, asa cum zicea si calaretu si flow, problemele la did sunt cunoscute , lucru discutat inclusiv pe forumurile din uk; ce ma mira insa din descria gdi`ului e tocmai consumul....e totusi un motor f mare, o masina grea, iar consumul e ca de RAV4, 2.0 benzina. Mie dieselul 3.2 imi consuma in oras aprox 14%...minim...ce`i drept calculat la un regim de mers pe distante f scurte, gen 3 km dimineata si 3km seara...si poate inca 2-3 km in timpul zilei...deci nu prea are timp sa se incalzeasca motorul.
      Mitsubishi Shogun 3.2 DI-D SWB AT 2002

      Comentariu


      • #4
        Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

        pot confirma partea cu consumul! iar eu nu am schimbat nici bujii nici fise si deja am 120 000!

        Comentariu


        • #5
          Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

          he he.. majoritatea nu stiu consumul real al dieselelor mitsubisih decat dupa ce si le achizitiooneaza.
          2.8- u meu scurt din 1999 nu ma lasa fara 13 %:)) scurt si 2 tone amarate .

          deasemenea majoritatea nu stiu ca mitsubishi este JAPAN si o mare mare MARE firma si face printre cele mai bune motoare benzinare, ca toti japonezii de fel ( toy, honda..etc)
          iar de la motoarele v6 de 24 valve, mitubisi chiar a spart piata, s-au montat pe o muuultime de americane 3.5-urile si 30-urile etc . de ce? foarte fiabile, consum mic pentru ceea ce face si cat este ..bla bla bla.

          nu-mi laud masina ci dau cu pareea.

          in general japanezii nu sunt experti pe diesel, dar e sunt pe benzina.

          vreti diesel economicos, luati europene.


          aaaa si ca sa inchei , mixt pitesti acum la 4 grade dimineata zilele astea cand a fost frig, mi-a scos 13.5 % regim de 30 km prin oras si putin pe langa.

          3500 v6 204 cai autmat ...

          sa il dau nevesti-mii sa mearga cu el si sa va fac poza de 11.5 %? oras medie ?
          :)) nu ma credeti tre sa filmez :))

          bujii si fise? NGK oare unde s-a nascut?nu japonia cumva?

          Comentariu


          • #6
            Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

            De acord :) eu m-am ars cu dieselul , cred .
            ...magaru' moare de drum lung si prostu' de grija altuia.

            Comentariu


            • #7
              Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

              eu tin sa te cam contrazic la consumul cu benzina
              le-am avut pe mana toate motoarele si toate modelele de pajero de la primul model
              si cam asa sta treaba
              si aici vb de 3,2 vs 3,5
              si nu ne luam dupa consumul de pe bord care este cu +- 15 % erori date de fabrica
              3,2 did scurt si manual ia
              8 % afara
              10-11 % ia in orash mers sportiv
              11-12 % pe 4x4
              14 % 4x4 la -20 de grade cu blocanti roti pe 31 si prin zapezi la munte ..asta e maximul ce am reusit sa scot din el
              Pajero lung si automat
              orash 17-18 %
              afara 13 %
              nu am apucat sa il testez pe 4x4
              3,5 lung si automat
              orash 19-20 %
              afara 13-14 %
              pe 4x4 cu blocanti in regim maxim 25 %
              3.5 scurt manual
              orash 15 %
              afara 11-12 %


              consumul facut cu rezervorul plin mers 100 km si facut iara plinul
              cel mai precis mod de masurare
              dupa resoftarea masinilor DA se schimba problema radical cu consumul
              dar aici intervine un cost de minim 500 pana in 1500 euro

              Comentariu


              • #8
                Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

                La 3.2 lung si automat cred ca ai exagerat putin.A mea oras 13 si afara 9.Ca exemplu Craiova-Baia Mare 650 km fix 58 de litri cu clima pornita la viteza medie de 100 km/h.Acum iarna cred ca ma apropii de 18-19 in conditiile in care masina merge cca 10-15 minute in gol in fiecare zi pina dezgheata geamurile.Am eu un fix cu ricaitul parbrizului si de aceea am montat pe toate masinile alarma cu pornire motor.Mentionez ca nu are nici o modificare sau resoftare,cauciucuri BFG AT 265/70R16,fabricatie 2002 motorul de 160 cp.
                Ultima editare de cristi69; 24.ian.2012, 12:12.
                Gandirea corectă vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.

                Comentariu


                • #9
                  Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

                  Este contraindicata pornirea motorului si lasatul acestuia la relanti pana se incalzeste!
                  Si eu am montat o alarma Viper cu pornire motor,iar cand am citit (in User manual) ca masina se porneste si se merge cu ea la turatie constanta pana la incalzirea motorului,am renuntat la functia remote start!
                  Cea mai buna solutie este Webasto!

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

                    "consumul facut cu rezervorul plin mers 100 km si facut iara plinul
                    cel mai precis mod de masurare
                    dupa resoftarea masinilor DA se schimba problema radical cu consumul
                    dar aici intervine un cost de minim 500 pana in 1500 euro "

                    scuze de off

                    se poate face ceva resoftare la 3.5 gdi nu am auzit?

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

                      da se poate

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

                        Daca tot suntem la capitolul 3500 GDI V6, zic eu ca intrebarea mea este legata oarecum de acest topic. Cautand pe net despre variantele acestui model (SWB 2000/2002) nu am gasit decat varianta Elegance ... sunt si alte modele mai simple ? (ex: fara piele si alte electronice pe ea) Aceeasi intrebare si pentru 3000 V6.

                        Ultima editare de plummer; 13.feb.2012, 12:26.
                        ~ Silence is a gift ~
                        ~ Learn to value its essence ~

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: 3500 Gdi V6 si 3200 Did ,despre motoare costuri diferente intretinere Pro Contra

                          Problema de consum nu stiu cum calculati voi dar la cutie automata este foarte variabil in functie de trafic si de tipul drumului si nu in ultimul rand de pampalau cu kick downul la indemana... :)))

                          eu pot sa va dau 3 exemple cat se poate de concrete pentru 3.2DID automata
                          Barcelona-Bucuresti 3.200km din care 2300 autostrada mers non-stop doar opriri de alimentare si necesitati fiziologice 4 persoane in Pajero lung si vre-o 200kg bagaj consum realizat 11.1 la viteza de 139km/h pe cruise pe autostrada si in Romanica mai repede traiasca statia
                          Bucuresti-Egumenitsa(Grecia) 1053km din care 400 km autostrada(dar autostrada de la greci unde sare pilotul ca nu poate tine masina in panta) consum 13.3
                          Bucuresti-Roman 337km drept fara deal la 110km/h 8.4l
                          Bucuresti-Roman 337km drum acoperit de zapada mers numai cu 4x4 consum mediu de 12.5
                          In trafic in Bucuresti maxim 13.

                          Deci in concluzie... daca dai kick-down ai consum de 25% si daca ai dat in 100km de 5 ori la cate 1 minut bucata... ai halit +2%

                          Acum de intretinere.. toate filtrele Nipparts(de bun simtla pret) 270RON si uleiul in jur de 500(+calitativ) pentru 15000km dar eu fac revizia la 12k maxim...cu verificare de erori daca au aparut sau nu
                          am 160,000km nu am schimbat nimic , nici egr-ul blocat nu am.... si masina porneste la "sfert" nu am becuri aprinse si nu am pic de fum la pornire... si la drum intis ajung deseori la 180km/h... iar in aproape fiecare weekend este soasa la o plimbare pitoreasca prin natura cu drumuri unde e nevoie si de blokant.

                          Si acu sincer... si impozitu de 4400Ron si consumul mai mare decat la o berlina si gumele la 1000e 4 bucati...


                          dar my Mitsu' is fantastic
                          Ultima editare de nholban; 04.mai.2012, 01:37.
                          www.helpdani.eu

                          Comentariu

                          Procesare...
                          X