Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Problema tractiune V60 3.2 did

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Problema tractiune V60 3.2 did

    Salutare tuturor!
    Am si eu o problema cu al meu pajero 3.2did, 2001, lung, automat. Astazi nu a mai vrut sa imi imi iasa din Llc . Blocantul central a ramas cuplat, iar in bord imi clipesc toate patru becurile de la tractiune, dar nu mai este aprins acela de la blocantul central. Oriunde as duce maneta face acelasi lucru. Ma puteti ajuta cu un sfat ?

  • #2
    Re: Problema tractiune V60 3.2 did

    Incearca procedura de la inceput, adica de la 4x2, 4x4H, 4x4HLC, 4x4LLC, asigura-te ca cupleaza in fiecare, daca nu misca un pic de masina fata-spate si asteapta pana cupleaza, si apoi incearca invers. Daca nu merge trebuie sa verifici pe sub ea contacte electrice, conectori, furtune vacuum, etc. Bafta!
    sigpic

    Comentariu


    • #3
      Re: Problema tractiune V60 3.2 did

      Am incercat sa iau toate cuplajele la rand sa merg in fata, in spate si tot nimic. Cred ca trebuie sa ma bag sub ea. Merci !

      Comentariu


      • #4
        Re: Problema tractiune V60 3.2 did

        La cutia automata cuplajul de 4x4 este asigurat de un servomotor.Pune contactul si treci in 4x4 ,4x4H si restul si ar trebui sa auzi un bizait semn ca functioneaza.Daca il auzi functionind atunci problema ta s-ar putea sa fie mecanica.
        Gandirea corectă vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.

        Comentariu


        • #5
          Re: Problema tractiune V60 3.2 did

          Revenind la a mea problema se pare ca pana la urma s-a rezolvat singura. Am lasat-o vreo cateva zile nemiscata si cand am incercat iar se pare ca a inceput sa functioneaze. O singura problema a mai ramas, tot nu m-i se aprinde blocantul centra in bord desi pare ca functioneaza.

          Comentariu


          • #6
            Re: Problema tractiune V60 3.2 did

            Salut tuturor! sunt posesor de Pajero MK3 , LWB 3.2 DI-D, AT, din 2004, 160 mii km. Conduc masina din mai 2011 si am parcurs peste 20 mii km fara probleme. Folosesc masina in Georgia in Caucaz si a vazut multe iesiri in teren, ajungand cu ea pe drumuri alpine, forestiere la peste 3000 metri altitudine.
            Ieri am facut un drum la munte, si am iesit cu ea pe zapada avand rotile de vara (mare greseala); am transferat pe rand din 2H - 4H - 4HLc, asteptand pe rand cuplarea fiecarui grup. Chiar si cu controlul tractiunii decuplat masina a refuzat sa iasa din zapada. Am cuplat 4LLc in timp ce rotile derapau (ulterior am citit ca este interzis). S-a auzit un zgomot scurt si s-a simtit ca o unda de soc din partea spate a masinii (presupun blocant), dupa care transmisia nu a mai raspuns, desi mutam pe R, N, D , masina reactiona ca si cum ar fi pe N. Am oprit si repornit motorul si dupa ce aprox 3 min masina a ramas pe N cu motorul pornit acelasi zgomot s-a auzit si transmisia si-a reintrat in functii, mai putin modul 4LLc, care pare sa nu cupleza, iar in bord cele 4 ledurile verzi clipesc des (mai des ca atunci cand sunt in curs de cuplare/decuplare), iar diferentialul central sta aprins. Voi ajunge cu masina zilele urmatoare la un service pentru schimbarea fluidelor in transmisie si cercetarea problemei, insa as vrea sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu ceva asemanator sau daca in cazul in care nu va mai merge 4LLc, va afecta , pana la remediere, functionarea masini.
            Un An Nou Fericit !

            Marin
            Ultima editare de mitsu_pajero; 03.ian.2012, 21:21.

            Comentariu


            • #7
              Re: Problema tractiune V60 3.2 did

              Postat în original de mitsu_pajero Vezi post
              Salut tuturor! sunt posesor de Pajero MK3 , LWB 3.2 DI-D, AT, din 2004, 160 mii km. Conduc masina din mai 2011 si am parcurs peste 20 mii km fara probleme. Folosesc masina in Georgia in Caucaz si a vazut multe iesiri in teren, ajungand cu ea pe drumuri alpine, forestiere la peste 3000 metri altitudine.
              Ieri am facut un drum la munte, si am iesit cu ea pe zapada avand rotile de vara (mare greseala); am transferat pe rand din 2H - 4H - 4HLc, asteptand pe rand cuplarea fiecarui grup. Chiar si cu controlul tractiunii decuplat masina a refuzat sa iasa din zapada. Am cuplat 4LLc in timp ce rotile derapau (ulterior am citit ca este interzis). S-a auzit un zgomot scurt si s-a simtit ca o unda de soc din partea spate a masinii (presupun blocant), dupa care transmisia nu a mai raspuns, desi mutam pe R, N, D , masina reactiona ca si cum ar fi pe N. Am oprit si repornit motorul si dupa ce aprox 3 min masina a ramas pe N cu motorul pornit acelasi zgomot s-a auzit si transmisia si-a reintrat in functii, mai putin modul 4LLc, care pare sa nu cupleza, iar in bord cele 4 ledurile verzi clipesc des (mai des ca atunci cand sunt in curs de cuplare/decuplare), iar diferentialul central sta aprins. Voi ajunge cu masina zilele urmatoare la un service pentru schimbarea fluidelor in transmisie si cercetarea problemei, insa as vrea sa stiu daca s-a mai confruntat cineva cu ceva asemanator sau daca in cazul in care nu va mai merge 4LLc, va afecta , pana la remediere, functionarea masini.
              Un An Nou Fericit !

              Marin
              Poate ai placerea sa ne spui si aici cateva cuvinte despre tine si masina ta:

              http://forum.club4x4.ro/showthread.p...015#post763015

              S-auzim de bine
              4x4 fun for all
              RR Classic 1986 - 200Tdi
              www.lroc.ro

              Comentariu


              • #8
                Re: Problema tractiune V60 3.2 did

                La amandoi,cei cu probleme.
                Simptome clare de lipsa vacuum,atunci toti senzorii si tata cuplaraia o ia razna.
                La Pajero totul e pe baza de vacuum nu presiune.Mare atentie.poate fi o supapa de sens inghetzata, un tub de cauciuc fisurat sau sarit sau dreaku stie ce, insa trebe studiat .
                De mergi la service o sa puna o pompa de vacuum manuala in sistem(unde trebe) si o sa functioneze totul. I complicat de scris, mai simplu de facut!
                Aia cu schimbat uleiuri , testare i o mare abureala de castigat bani de catre serviceuri dedicate.
                In principiu , vacuumul face treaba, senzorul detecteaza de i bine sau nu dar nu face nimica sa remedieze.
                Este o expunere simlificata a problemelor ce pot aparea la transmisia de Paj 3
                Noi Sucesuri pe ramura!
                Pajero

                Comentariu


                • #9
                  Re: Problema tractiune V60 3.2 did

                  Ioi scuze ,,, L M A !
                  Pajero

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Problema tractiune V60 3.2 did

                    O problema aemanatoare intampin si eu. In data de 25.01.2012 am prins "Iadul alb" pe DN71, intre Bratesti si Crangasi (jud.DB). Aproximativ 30 de km i-am parcurs in 6 ore si am fortat masina destul de mult, in ultima instanta chiar si cu 4LLC. Dupa 24 ore , am ajuns si acasa, dar pe ultimii km parcursi, imi clipea indicatorul de diferential central. Am citit instructiunile, am oprit motorul, l-am lasat sa-si faca un "reset" dar tot degeaba. Azi, am mers cu masina aprox 10 km. Primii 5, au fost ok, imi arata ca merg in 4H, dar pe urma iar s-au stins toate ledurile aferente rotilor si s-a aprins din nou ledul de diferential central care licare. Se poate datorita nametilor prin care am trecut sa se fi dislocat vreun senzor, cablaj sau furtunas de vacuum? Luni o sa merg la service si am sa va tin la curent cu ce s-a intamplat, dar totusi daca stie cineva care ar fi problema, poate as incerca sa o remediez eu. Multumesc!

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Problema tractiune V60 3.2 did

                      prima intrebare ar fi daca ai mai folosit in ultima vreme 4x4 ?

                      o problema generala la v60 o reprezinta electrovalvele care cupleaza si decupleaza diferentialul fata sunt situate in partea dreapta, problema apare datorita faptului ca electrovalva care tine decuplat diferentialul este alimentata mereu cand este cuplat 2x4 iar cand este cuplat 4x4 ii taie alimentarea asteia si apoi o amenteza pe cealalta! astea ar fi primele de verificat!

                      P.S.

                      atentie schimbul din 4llc in 4Hlc se face in pozitia N nu in P iar inainte de 4hlc in 4h se face numai dupa deblocarea diferentialului spate!

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Problema tractiune V60 3.2 did

                        Da, am mai folosit 4X4 si inainte fara probleme.
                        Problema este ca, de cateva zile totul functioneaza normal fara sa intervin cu ceva. O fi fost vreo electrovalva inghetata sau altceva. Ai scris ca electrovalva care actioneaza diferentialul fata este situata in partea dreapta. In partea dreapta a cui? Pe diferential? Este adevarat ca nu am tinut cont de pozitia manetei schimbatorului de viteza sa fie in N atunci cand am trecut din 4HLc in 4LLc si invers. Sper sa nu se fi deteriorat ceva. Problema despre care vorbeam se referea la diferentialul central. Sau si asta are legatura cu diferentialul fata? Ledul diferentialului central licarea tot timpul, cu toate ca schimbam in 2H sau 4H. Ideea e ca simteam ca se cupleaza 4x4 sau se decupleaza cand treceam in 4x2, deci functiona, cu toate ca ledul diferentialului central licarea.

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Problema tractiune V60 3.2 did

                          licarirea diferentialului central inseamna o defectiune la partea de transmisie! faptul ca cupla si decupla 4X4 nu insemna si ca diferentialul fata era cuplat si decuplat 4x4 si 4x2 se face din cutia de transfer! este posibil sa se decupleze si singur diferentialul fata chiar si cu cea de a doua electrovalva arsa defapt parghia diferentialului ramane libera si poate decupla si cupa dupa bunul plac! ca si locatie ele se afla pe aripa din drepta cel putin asa este la mine dar am 3.5GDI Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	electrovalve.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	6,1 KB 
ID:	888061ele arata cam asa si sunt alimentate pe rand cand esti in 4x4 ar trebui sa ai vacum pe una iar cand treci in 4x2 ar trebui sa ai vacum pe cea de a doua si sa nu mai ai pe cealalta!

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Problema tractiune V60 3.2 did

                            Am fost la service Mitsubishi, mi-au spus ca trebuie sa inlocuiesc 2 switch-uri la diferentialul central care costa 576 lei amandoua plus 180 lei manopera. Mai astept putin, tot sper ca poate e vorba de ceva inghetat............

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Problema tractiune V60 3.2 did

                              Eu știu ca dacă ar fi senzori de poziție de pe central nu ar mai lucra deloc motorasul care cupleaza 4x4! Au verificat electrovalvele de care ți am spus?

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X