Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Problema tractiune V60 3.2 did

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • #46
    Re: Problema tractiune V60 3.2 did

    In zona unde are celalalt capat, exista doar o clema mai maricica ce tine acest furtun, impreuna cu un altul mai gros care iese din cutie.
    Ambele furtune au capatul respectiv taiat la 45 grade, si nu este rupt (daca era rupt se vedea neuniform) - m-am uitat la cel de la cutia de transfer ca-i mai lung si am reusit sa-l scot din clema.
    Din ce-am pipait cu mana in zona respectiva nu mai exista altceva...

    Comentariu


    • #47
      Re: Problema tractiune V60 3.2 did

      Am reusit sa repar Mitszuba!!!
      Am stat si am pus pe hartie toate datele pe care le-am cules in vikend, iar azi m-am dus la fix - senzorul de 2wd/4wd a ramas intepenit pe off (adica nu mai facea contact cum trebuie la masa). Problema a aparut exact in scenariul descris in postul anterior, adica din 4HLC in 4H.
      Am pacalit sistemul, facand eu masa cu un fir pe mufa respectiva catre ECU si a inceput sa cupleze iar pe toate treptele fara probleme - in felul asta m-am asigurat 100% ca ala e vinovatul. Am pus mana si l-am desfacut de pe cutie i-am dat cu WD40, pus la loc si merge...

      Revin maine cu poze amanuntite si detalii pentru cei care vor sa diagnosticheze singuri.

      Comentariu


      • #48
        Re: Problema tractiune V60 3.2 did

        bun, felicitari pt troubleshooting :D

        Comentariu


        • #49
          Re: Problema tractiune V60 3.2 did

          Bun, am zis ca revin cu detalii si poze...

          Pentru a verifica care switch este blocat, am intocmit lista cu posibilele combinatii (pe linie aveti pozitia levierului, pe coloane cum ar trebui sa fie switchul):
          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20151012_223818.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	363,4 KB 
ID:	980253
          OFF=Non-continuu
          ON=contact la masa

          Le puteti masura foarte simplu cu un multimetru, scotand mufa si verificand continuitatea intre pinul central (firul catre switch) si masa.
          Ca sa verificati continuitatea firului catre ECU atunci masurati continuitatea intre celalalt capat (cel catre ECU) si masa cu contactul pus.

          A mea era blocata in 2H, si nu mai vroia sa treaca in alt mod pentru ca switchul 1 era blocat pe OFF, asa incat nu erau indeplinite conditiile necesare pentru acest mod si ECU-ul de 4x4 dadea eroare imediat ce puneam contactul.

          Ca regula pentru a pacali sistemul, in cazul in care unul dintre switchuri e blocat, aveti urmatoarele variante:
          a) switch blocat pe ON - sistemul cere OFF - se scoate mufa catre ECU
          b) switch blocat pe OFF - sistemul cere ON - trageti un fir de la mufa catre ECU la undeva la masa.


          Pasi pentru a ajunge la switchuri:
          1 - demontat scutul
          2 - golit uleiul din cutia de transfer
          3 - scos cardanul (e mai simplu sa-l desfaceti de pe grupul spate mai intai, apoi iese din cutia de transfer)
          4 - sprijinit capatul cutiei de transfer intr-un cric
          5 - desfacut masa si siguranta (cablul metallic) de pe cutia de transfer
          6 - demontat traversa care sustine cutia de transfer
          7 - coborat cricul pana cand se face sufficient spatiu pentru a ajunge la switchuri.

          Al meu switch defect era cel mai indepartat, normal, Murphy nu doarme...
          Pentru desfacerea lor trebuie o cheie de 22, de preferat una scurta pt ca spatiul e ingust si nu prea exista loc de manevra.
          Pozitia lor pe cutia de transfer si pozele cu mufele de imbinare intre firul lor si firul ce duce catre ECU mai jos:

          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20151012_210541.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	437,8 KB 
ID:	980254

          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20151012_205551.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	435,6 KB 
ID:	980255

          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20151012_1954291.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	365,1 KB 
ID:	980256

          In ultima poza se vede clema de pe cutia de viteza unde se prinde capatul firului de la motorasul de pe cutia de transfer (vorbeam despre el intr-un post mai sus), m-am convins ca e pt evacuarea vacumului in cazul decuplarii diferentialului central.

          Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20151012_205618.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	388,1 KB 
ID:	980257

          Daca aveti intrebari va stau la dispozitie, poate experienta acumulata zilele astea poate ajuta si un alt coleg de forum...
          Ultima editare de roadrunner79; 14.oct.2015, 17:45.

          Comentariu


          • #50
            Re: Problema tractiune V60 3.2 did

            Buna,
            Am urmatoarea problema la un Pajero mk3, scurt - la partea de 4x4. Functioneaza cutia de transfer pe orice pozitie, dar dupa cativa metri in mers apare becul de avaria (portocaliul de central lock). Masina ramane cuplata acolo unde e maneta, functioneaza 4l, 4h, 4llc doar ca intra in avarie si ca sa pot comuta pe alta pozitie trebuie oprit/repornit contactul.

            Stie cineva de la ce ar putea sa fie ? Valvele vacumatice sunt ok (altfel nu ar cupla), senzorii cei 5 de pe cutia de transfer sunt noi. Pe tester apare o singura eroare ceva de genul R/R speed senzor. Am citit ca ar putea fi related la un senzor de viteza de pe cardanul spate (rear propeller shaft speed senzor). S-a mai lovit cineva de problem asta ?

            Comentariu


            • #51
              Re: Problema tractiune V60 3.2 did

              Citeste mai sus #42
              sigpic

              Comentariu


              • #52
                Re: Problema tractiune V60 3.2 did

                Postat în original de Tavi D. Vezi post
                Citeste mai sus #42
                Am citit si nu pare sa fie cazul. Eroare de pe tester este legata de senzorul de viteza de pe cardanul spate. Eram curios daca a mai patit cineva asta si daca poate sa aiba legatura.

                Comentariu


                • #53
                  Salutare!
                  Probleme si la a mea, 2003 Pajero v60 3.2 did LWB cutie automata, 165.000 km.
                  In mers prin cartier brusc se accelera dar nu mai inainta. Becurile in bord de la cele 4 roti luminau intermitent. Senzatia a fost ca a sarit din viteza ca la cutiile manuale. Am pus levierul in N si apoi in D. Se accelera dar nu inainta. Deja levierul nu mai intra cu usurinta in viteza, a trebuit sa trag cu putere de el. Am dus levierul asa fortat in R si masina spre surprinderea mea a mers. Am dus-o asa pana acasa, nu eram departe ~500 metri. Am oprit motorul si m-am uitat sub masina sa vad daca curge ceva ulei si nu a curs. Dupa un timp am vrut sa o pornesc sa vad daca s-a schimbat ceva si nu a mai pornit, nici macar nu se auzea nimic ca si cum masina era moarta, nu mai avea baterie. Am mutat levierul in N tragand cu forta de el si masina a pornit. Am pus in D si nimic, pus iarasi in R merge. Asta se intampla prin decembrie anul trecut. Masina este cumparata noua si pana la 155.000 km a rulat doar pe asfalt, restul de 10.000 km au fost deplasari pe asfalt si activitati specifice vanatorii si pescuitului, prin noroaiele, sleaurile, miristile si zapezile de rigoare. Ca si probleme pana la 160.000 km nu au fost, am facut mentenanta uzuala. Dupa au inceput senzorii ABS, mers la service, curatat, bordul curat, apoi senzori iar ( intra noroi usor ) apoi pompa de ABS a cedat, am ramas fara frane, o chestie foarte periculoasa! Am reparat pompa ABS, cu ocazia asta i-am schimbat toate bucsele fata spate pentru ca cele originale au cedat, practic am revizuit toata suspensia, si rulmentii fata care deja faceau zgomot si tot sistemul de franare. Dupa toate astea a aparut in bord vestitul bec al diferentialului central intermitent. Opream motorul reporneam si disparea, 4x4 functiona perfect. L-am lasat asa nu l-am mai reparat pana s-a intamplat faza de mai sus. La sfarsitul lunii urmatoare ma intorc acasa si am sa ma ocup de ea, pana atunci sa auzim numai de bine!

                  Sper sa fie vorba doar de cablul schimbatorului de viteze. Stie cineva cam cat costa un astfel de cablu?
                  Multumesc.
                  Ultima editare de Tavi D.; 08.iun.2018, 14:14.

                  Comentariu

                  Procesare...
                  X