Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • roadrunner79
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Ma bucur sa aud ca ti-a folosit.
    Sfatul meu este sa-l desfaci de pe cutie si sa-l cureti cu spary degresant, practic la mine ramanea intepenit cand si cand, iar dupa curatare merge impecabil si in ziua de azi.
    Daca problema e la fir, atunci cauta sa-l refaci.

    Lasă un comentariu:


  • ruler
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Postat în original de roadrunner79 Vezi post
    Referitor la iluminatul interior, am pus o poza a consolei centrale noaptea la masina mea.
    La maneta cutiei de transfer are bec.
    [ATTACH=CONFIG]286130[/ATTACH]
    Multumesc frumos. M-au ajutat si informatiile legate de problema de 4x4 , teoretic am identificat unul din cei 5 senzori de pe cutia de transfer ca fiind defecti. Urmeaza sa caut un loc de unde sa achizitionez unul si sper sa termin epopeea :)

    Lasă un comentariu:


  • roadrunner79
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Referitor la iluminatul interior, am pus o poza a consolei centrale noaptea la masina mea.
    La maneta cutiei de transfer are bec.
    Click pe imagine pentru versiune mai mare. 

Nume:	20180128_204800_resized.jpg 
Afișări:	1 
Mărime:	812,3 KB 
ID:	1009283

    Lasă un comentariu:


  • roadrunner79
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Nu stiu cum e la 2.5, dar la 3.2 pe cutia de transfer sunt 5 switchuri.
    Parerea mea este ca atunci cand iti palpaie ledul protocaliu sa te apuci sa verifici daca pozitia manetei cutiei de transfer corespunde cu indicatia switchurilor.
    Verificarea se face foarte simplu cu un multimetru pus sa masoare continuitatea intre "masa masinii" si firul ce vine de la switch.
    Uite un link unde gasesti mai multe informatii, inclusiv ce am verificat eu la a mea:

    https://forum.club4x4.ro/showthread....ransfer+switch

    Posibile cauze ar fi chiar fire cu contact imperfect la acele switchuri, fapt ce se remediaza foarte simplu.
    Posibil in mers de la vibratii sa nu mai faca contact, sau sa dea semnale aiurea care sa deruteze calculatorul cutiei.
    Vezi ca undeva spre sfarsitul topicului am postat pe o hartiuta scrisa de mana ce semnale trebuie sa ai in functie de pozitia manetei de selectie.

    Lasă un comentariu:


  • ruler
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Salut,
    Inca nu am reusit sa remediez problema de 4x4 la Pajeroul meu, singura solutia care a mai ramas este schimbarea cutiei de transfer. Stie cineva daca cutia de transfer de pe modelul cu motor 3.2 DID se potriveste si pe Pajero cu motorul de 2.5 ? De asemenea daca provine cutia de pe o masina cu volan pe dreapta trebuie facute ceva adaptari sau merge fara probleme pe masina cu volan pe stanga ?

    Multumesc.

    Lasă un comentariu:


  • Tavi D.
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Postat în original de ruler Vezi post
    Din pacate nu am codurile. mecanicul s-a ocupat de achizitie.
    Am luat astazi masina si din pacate partea de 4x4 inca imi face probleme. Daca pornesc masina merge sa cuplez pe orice pozitie, trage fata, intra si reductorul, dar dupa aprox 3-400 m in mers intra in avarie si palpaie portocaliul de la central.

    Ceva idei ? :)
    Verifica foarte bine furtunele de vacuum de la cutie. Exact aceeasi problema am avut-o si eu acum 4 ani cred... era un furtun care intra in electrovalva de pe cutie (daca te bagi sub masina e undeva in dreapta cutiei daca imi aduc bine aminte). Zic sa verifici bine pentru ca nici la mine nu se vedea nimic la o privire superficiala.
    Bafta!

    Lasă un comentariu:


  • rumpelstilskin
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Ma tem ca la partea mecanica ce tine de cuplaje, eu sunt "tămâie".
    Am idee doar in mare cum funcționează sistemele, dar sunt departe de a putea furniza vreo soluție tehnica.

    Totuși, pe forum am văzut utilizatori cu cunoștințe solide de mecanica.

    Lasă un comentariu:


  • ruler
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Postat în original de rumpelstilskin Vezi post
    Mai ai cumva codurile pieselor de la distributie/ambreiaj/garnituri motor?
    Ce bujii ai pus?

    Faina lucrare, sa te țină.
    Din pacate nu am codurile. mecanicul s-a ocupat de achizitie.
    Am luat astazi masina si din pacate partea de 4x4 inca imi face probleme. Daca pornesc masina merge sa cuplez pe orice pozitie, trage fata, intra si reductorul, dar dupa aprox 3-400 m in mers intra in avarie si palpaie portocaliul de la central.

    Ceva idei ? :)

    Lasă un comentariu:


  • rumpelstilskin
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Mai ai cumva codurile pieselor de la distributie/ambreiaj/garnituri motor?
    Ce bujii ai pus?

    Faina lucrare, sa te țină.

    Lasă un comentariu:


  • ruler
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Postat în original de rumpelstilskin Vezi post
    Am uitat sa menționez faptul ca și scrumiera este iluminata.
    Dacă ești fumător și o folosești, beculetul acela chiar îți dă un reper bun, noaptea.
    Nu sunt fumator din fericire :)

    Ma apropii incet incet de un final cu reparatiile, teoretic maine o iau din service. ce s-a facut la masina sau e in progress:
    inlocuit distributie + pompa de apa
    inlocuit ambreaj
    inlocuit 2 garnituri la motor pe unde lacrima ceva ulei
    dat jos radiator si curatat
    inlocuite absolut toate lichidele
    inlocuite bujiile
    montare carlig de remorcare,
    inlocuire panou clima
    curatare/deblocare/remediere cei 4 senzori/bulbi de la cutia de transfer
    montare scut la cutia de viteza si transfer

    Mai urmeaza in aprox 2 saptamani niste incaltari noi (bfg ko2 ) iar apoi sper apa, paie si bataie

    Lasă un comentariu:


  • rumpelstilskin
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Am uitat sa menționez faptul ca și scrumiera este iluminata.
    Dacă ești fumător și o folosești, beculetul acela chiar îți dă un reper bun, noaptea.

    Lasă un comentariu:


  • waves
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Postat în original de rumpelstilskin
    Legat de înlocuirea becurilor, încă o data ii dau dreptate lui waves. E mai ușor de lucrat când sunt 40 de grade afara și plasticul e mai maleabil.

    Oricum, sa te pregatesti sufletește pentru investiții masive. Dacă vei citi topicul meu, vei vedea ca eu am început cu mecanica partii din spate, schimbând aproape totul pentru a putea regla geometria. Dupa aceea am făcut un pic de tinichigerie, reconstruind pragurile cu tabla de 1.
    Pana în acel moment, investiția în piese + manopera a fost de aprox 5000 lei.
    Din acel moment am făcut aproape 15.000 km cu mașina, inclusiv un drum de Albania și s-a comportat exemplar.
    Sa știi ca e tare greu sa conduci cu 110 la ora pe autostrada, 2000 km :)))

    Sa ne ții la curent cu operațiunile pe care le faci, ca să ne inspiram și noi. Și sa pui și poze :)


    Exact cum mentiona si rumpelstilskin ideal ii sa incepi cu chestiile mari gen revizie, bucse, lichide si alte chestii dureroase si costisitoare financiar si apoi sa intrii in detalii gen becuri pe console si alte nazbatii. Ce ti-as mai sugera e o revizie daca o pot numi in felul asta la rezervor. Aici ma refer la dat jos rezervorul curatat de rugina , gruntuit si vopsit. Eu eram sa o bag pe maneca rau, ajunsesem in Polonia si dupa 2 zile de sedere acolo am observat pete de motorina sub masina in conditiile in care din ea nu-mi cursese nimic de cand o aveam. M-am bagat pe sub masina si surpriza rezervorul era pulbere. Drumul de intoarcere a semanat cu un rally raid soft. Cand am ajuns acasa si am dat rezervorul jos mai mai sa fac o baie cu 15 litrii de motorina. Scutul acele de plastic am observat ca tine namolul in el si de acolo toata "nunta" incepe. Si surprizele nu s-au oprit conductele de la rezervor erau muci si nu le gasesti decat pe original costa vreo 400-450 de lei nu is vreo avere, dar nu le are nimeni pe stoc asa ca stai si le astepti vreo 10 zile lucratoare. Acum dorm linistit tot ce mai vreau sa-i fac e sa scot rugina din ea.

    Spor

    Lasă un comentariu:


  • ruler
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Postat în original de rumpelstilskin
    Legat de înlocuirea becurilor, încă o data ii dau dreptate lui waves. E mai ușor de lucrat când sunt 40 de grade afara și plasticul e mai maleabil.

    Oricum, sa te pregatesti sufletește pentru investiții masive. Dacă vei citi topicul meu, vei vedea ca eu am început cu mecanica partii din spate, schimbând aproape totul pentru a putea regla geometria. Dupa aceea am făcut un pic de tinichigerie, reconstruind pragurile cu tabla de 1.
    Pana în acel moment, investiția în piese + manopera a fost de aprox 5000 lei.
    Din acel moment am făcut aproape 15.000 km cu mașina, inclusiv un drum de Albania și s-a comportat exemplar.
    Sa știi ca e tare greu sa conduci cu 110 la ora pe autostrada, 2000 km :)))

    Sa ne ții la curent cu operațiunile pe care le faci, ca să ne inspiram și noi. Și sa pui și poze :)
    La mine din fericire dpdv caroserie, sasiu, exterior e totul impecabil. nu are gram de rugina. la partea electrica am aceste leduri de schimbat in interior + panou de control clima (am cumparat deja de pe ebay cu 90 ron). la partea mecanica am de schimbat toate lichidele, filtrele, ambreajul, distributia si problema de 4x4. o sa va tin la curent cu costurile

    Lasă un comentariu:


  • rumpelstilskin
    a răspuns
    Nu am mai apucat sa fac poze, dar ii dau dreptate lui waves in ceea ce privește becurile ce luminează butoanele de deschidere a geamurilor.

    Am Ă®ncercat sa cuplez 4x4 și in continuare nu este luminat nimic Ă®n zona aceea.

    Nu știu dacă a fost prevazuta zona cu iluminare sau nu, dar, Ă®n privința găsirii schimbătorului 4x4, noaptea, nu am sesizat nici un fel de problema. ĂŽntinzi mana pe lângă schimbătorul mare, știi ca e schimbătorul mic acolo, apeși ușor și introduci Ă®n prima treapta. Confirmarea o ai Ă®n bord

    Legat de Ă®nlocuirea becurilor, Ă®ncă o data ii dau dreptate lui waves. E mai ușor de lucrat când sunt 40 de grade afara și plasticul e mai maleabil.

    Oricum, sa te pregatesti sufletește pentru investiții masive. Dacă vei citi topicul meu, vei vedea ca eu am Ă®nceput cu mecanica partii din spate, schimbând aproape totul pentru a putea regla geometria. Dupa aceea am făcut un pic de tinichigerie, reconstruind pragurile cu tabla de 1.
    Pana Ă®n acel moment, investiția Ă®n piese + manopera a fost de aprox 5000 lei.
    Din acel moment am făcut aproape 15.000 km cu mașina, inclusiv un drum de Albania și s-a comportat exemplar.
    Sa știi ca e tare greu sa conduci cu 110 la ora pe autostrada, 2000 km :)))

    Sa ne ții la curent cu operațiunile pe care le faci, ca să ne inspiram și noi. Și sa pui și poze :)
    Ultima editare de Tavi D.; 30.nov.2017, 22:59.

    Lasă un comentariu:


  • ruler
    a răspuns
    Re: Pajero MK3 scurt cu motor 2.5 TD

    Postat în original de waves Vezi post
    salutare,

    tot ce-ti zic acum ii din experienta proprie pentru ca am demontat ceva la masina mea:

    1. butoanele de pe usa, eu am un singur "bec" pentru geamul soferului restul nu au iluminare.
    2. pentru iluminatul regajului farurilor si al oglinzilor is niste becuri minuscule la mine erau arse cand am luat masina, le-am inlocuit acu 3 ani si acum le am arse din nou... chestiile alea le scoti din interior catre exterior au niste pinteni, dar mai intai dai jos gura de aerisire din stanga ta ( partea soferului )
    3. pe consola de AC mie mi s-au dus becurile de la butonul de recirculare si de la "robinetul" de cald/rece.
    4. sub consola de AC unde ii bricheta pe la butoanele de incalzile in scun am ramas fara becurile/ledurile de pozitie daca le pot spune asa pt ca cele de pe treapta 1 si 2 de incalzile merg respectiv cele verzi si cele portocalii.
    5. pe consola cutiei de viteze ai un singur bec care iti ilumineaza P, R, N, D. Pe cealalta maneta cea cu nivelul de tractiune nu ai nimic.


    Am vorbit cu un baietas care am observat ca se pricepe la migaleli dinastea si mi-a zis ca se pot schimba, costul lucrarii nu e bataie de cap, problema e ca situatia ii foarte migaloasa. Eu cand le-am desfacut pentru prima oara le-am desfacut cu o mare frica pt ca exista riscul sa cedeze vreo clama sau pinten... si atunci nu mai ai cum sa le montezi. Pentru ca vine iarna nu ti-as recomanda sa umblii la plastice mai ai rabdare sa se faca vara, zic asta pt ca atunci cand este cald plasticele sunt mai maleabile. Si eu urmeaza sa-mi schimb becurile din bord si de pe console insa mai astept. Tu pana cand sa ajungi aici poti incepe sa o pui la punct din punct de vedere estetic si tehnic SAU sa te poti sa schimbi bucse si eventual sa o inalti, gume daca ai nevoie vorba aia bani sa fie :)).

    spor.

    Multumesc de raspuns. Cel putin cele 4 becuri care lumineaza consola centrala trebuie sa le schimb ca ma dispera noaptea, nu vad nimic. Acolo deja mi-a desfacut electricianul si nu e asa pain in the ass. La butoane poate o las moarta, doar cele de ceata si de la oglinda sunt arse.
    MI se pare ciudat ce zici de maneta de 4x4, aia daca nu e luminata noaptea nu o gasesti :) EU am cutie manuala, deci acolo am scapat de becuri. Sigur nu este un bec ce ilumineaza unde e maneta de transfer ? sub cele 4 pozitii de cuplare ?

    Lasă un comentariu:

Procesare...
X

Sqreen | Runtime Application Protection