Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Sfat achizitie : MK3 versus MK4

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Sfat achizitie : MK3 versus MK4

    Salutare,

    Momentan am un golf variant si nu pot sa intru chiar pe oriunde

    Am in plan sa iau in viitorul apropiat un 4x4 si momentan m-am oprit la Pajero. Bugetul maxim ar fi 10.000E (nu-i musai sa iau de toti banii ).
    Cel mai probabil va fi folosita mai mult pe asfalt si mai putin offroad (de ex. cabana Ciucas, unde golful nu ajunge - am reusit sa sparg baia acu cativa ani pe drumul spre lacul Bolboci)

    De preferat:
    - cutie automata
    - xenon
    - diferential blocabil spate
    - usor de facut mentenanta

    Acuma cateva intrebari:
    1. Exista modele / ani care ar trebui evitate/i (am inteles ca unele aveau o problema cu pompa de injectie) ?
    2. Mk3 sau Mk4 ? E mai sigur mk4?
    3. Motorina sau benzina? Vreun avantaj al uneia fata de alta?
    4. Din tara / afara?
    5. Cat de accesibil sunt tool-urile de diagnoza gen VCDS?
    Ultima editare de Astral; 04.ian.2018, 22:14.

  • #2
    Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

    Salut

    Ca posesor de MK4, imi permit sa iti expun punctul meu de vedere:
    In primul rand, motorina, din motive... obiective, mai ales daca o folosesti ca masina de zi cu zi (MK4 benzina, sincer, nu am vazut in Romania). Din Romania, sunt destule cu istoric complet la reprezentanta
    MK3-ul nu m-a atras, dar aici e mai mult "de gustibus"...

    Plusuri si minusuri, cateva care imi vin acum in minte:

    +
    Common rail (scapi de problema cu pompa, motor mai rafinat)
    Consum relativ decent
    Unele vin din fabrica autoutilitare cu 5 locuri (480 ron, impozit)
    Motor fiabil (asta, evident, daca o intretii cum trebuie)
    Blocant pe spate
    Costuri revizii medii (din punctul meu de vedere)
    Se comporta foarte bine pe sosea

    -
    Daca nu sunt desfacute anual, suruburile ruginesc si se sudeaza de bucse (m-am invatat sa fac geometria in fiecare primavara)
    Franele necesita revizii anuale (nimic complicat, curatare si regresare)
    EGR-ul mai face figuri, daca nu este curatat, din cauza depunerilor. Acesta se poate dezactiva destul de usor, chiar si pe acest model.
    Ambreiaj/frane putin subdimensionate (iarasi, din punctul meu de vedere, eu am varianta cu cv manuala)
    Prima generatie de MK4 (2006-2009), DPF-ul cam dadea batai de cap. Eu nu am vrut asa ceva, asa ca m-am orientat catre varianta fara DPF (din cate stiu, doar modelul cu cv manuala de MK4 venea fara DPF).
    Scutul din fabrica e mai mult de decor


    Succes!
    Ultima editare de Astral; 05.ian.2018, 07:32.

    Comentariu


    • #3
      Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

      Multumesc pentru raspuns (si pentru modificare titlu - e mult mai relevant)

      @MaddoX: cam cat te costa intretinerea pe an?

      Comentariu


      • #4
        Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

        In 10.000EUR nu stiu daca iei MK4 in mintile ei.
        In bugetul asta orienteaza-te spre un MK3 an 2005-2006. Gasesti pe la 7000EUR si de restul o pui la punct, poate-ti mai si ramane ceva...
        Intretinerea pe an este cam la fel la ambele variante.

        Comentariu


        • #5
          Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

          Salut, ultima revizie, 1900 RON, dar, am schimbat cam toate uleiurile (motor, cv,cutie de transfer, diferential, servo, frana), filtrele si bieletele anti ruliu. O revizie normala (ulei motor + filtre), ajunge cam 800 RON.
          Colegul roadrunner are dreptate, cam greu sa gasesti un MK4, in 10k Eur, care sa nu necesite ceva investii ulterioare.
          Ultima editare de MaddoX; 07.ian.2018, 18:36.

          Comentariu


          • #6
            Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

            As mai adauga ca tb musai sa fie autoutilitara, daca nu vrei sa dai 1000EUR/an impozit la stat.

            Comentariu


            • #7
              Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

              Postat în original de MaddoX Vezi post
              Salut

              Ca posesor de MK4, imi permit sa iti expun punctul meu de vedere:
              In primul rand, motorina, din motive... obiective, mai ales daca o folosesti ca masina de zi cu zi (MK4 benzina, sincer, nu am vazut in Romania). Din Romania, sunt destule cu istoric complet la reprezentanta
              MK3-ul nu m-a atras, dar aici e mai mult "de gustibus"...

              Plusuri si minusuri, cateva care imi vin acum in minte:

              +
              Common rail (scapi de problema cu pompa, motor mai rafinat)
              Consum relativ decent
              Unele vin din fabrica autoutilitare cu 5 locuri (480 ron, impozit)
              Motor fiabil (asta, evident, daca o intretii cum trebuie)
              Blocant pe spate
              Costuri revizii medii (din punctul meu de vedere)
              Se comporta foarte bine pe sosea

              -
              Daca nu sunt desfacute anual, suruburile ruginesc si se sudeaza de bucse (m-am invatat sa fac geometria in fiecare primavara)
              Franele necesita revizii anuale (nimic complicat, curatare si regresare)
              EGR-ul mai face figuri, daca nu este curatat, din cauza depunerilor. Acesta se poate dezactiva destul de usor, chiar si pe acest model.
              Ambreiaj/frane putin subdimensionate (iarasi, din punctul meu de vedere, eu am varianta cu cv manuala)
              Prima generatie de MK4 (2006-2009), DPF-ul cam dadea batai de cap. Eu nu am vrut asa ceva, asa ca m-am orientat catre varianta fara DPF (din cate stiu, doar modelul cu cv manuala de MK4 venea fara DPF).
              Scutul din fabrica e mai mult de decor


              Succes!

              Ca posesor de MK3 pot sa zic ca in 99% din ce a spus colegul MaddoX se regasesc si la MK3. DPF la MK3 nu exista, aceeasi problema cu suruburile excentrice ( si eu fac geometria in fiecare primavara), musai autoutilitara, bafta mea a fost ca pompa de inalte ii varianta refacuta ( a mea ii 2002 ) din cate stiu cele din 2003 in sus nu au mai ajut problema asta. Eu am scos EGR-ul, franele le verific si le curat la an, reviziile mi le fac singur eu imi cumpar filtrele si uleiul un maxim 480 de lei, pt mine ii o relaxare 2 beri si 45 de min :)

              spor

              Comentariu


              • #8
                Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

                Salut. MK4 AT din 2007, luat de nou din reprezentanta. In prezent are 80k km.

                Probleme/dezvantaje:
                1.releul de incarcare ars la 60K
                2.filtru de particule se infunda des, procedura de curatare este relativ simpla insa enervanta (mers cam 7-8 Km cu 40Km/h)
                3.motor zgomotos.
                4.consum urban monstruos iarna pentru ca motorul se incalzeste foarte greu si daca ai de facut curse scurte sau locuiesti intr-un oras mic practic mergi cu el rece tot timpul.
                5.in functie de stilul de condus, discurile de frana trebuie schimbate relativ des (am prieteni care si le-au schimbat si la 20k). Este o masina grea si solicita la maxim sistemul de franare)
                6. EGR-ul necesita curatare frecventa

                Avantaje:
                1. Este o masina de forta, te ajuta in offroad dur sau moderat, cu conditia sa ai cauciucuri specializate. Daca ii pui niste gume mediocre M+S, performantele vor fi la fel de mediocre.
                2. Tracteaza fara probleme cam orice vrei tu sa tractezi
                3. Cutia automata isi face treaba foarte bine, la fel si diferentialele.
                4. Nicio problema la partea de electronica (masina este oricum destul de spartana)
                5. Diagnoza foarte simpla, motorul este aerisit si poti inspecta totul foarte usor
                6. Motor extraordinar de fiabil, nepretentios.

                Comentariu


                • #9
                  Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

                  Radu, stiu ca nu prea are legatura cu topicul actual, dar EGR-ul se poate bloca in cateva minute, cu un rezistor pus imediat dupa debitmetru. Astfel, valva EGR ramane tot timpul inchisa. Operatiunea m-a costat vreo 150 de ron (ebay).

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

                    Orienteaza-te spre MK1 sau MK2 . Alea ... , ce ai zis tu... , MK3 sau MK4 uita-le.
                    Nissan Terrano R20 Panzer II BFG MT
                    Nissan Patrol Y61 Panzer IV BFG MT
                    Natura si aventura

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

                      Irod...tu ai citit primul post din topicul asta? Sa vezi cam ce ar vrea omul.
                      Ai detinut vreodata un MK3 sau MK4?
                      Daca eram pe sectiunea Nissan mai ziceam ca poate sa asculte si de sfaturile tale intrucit detii 2 astfel de masini,le folosesti zilnic si ai o oarecare experienta.Asa ca te rog sa ne impartasesti din vasta ta experienta asupra acestor doua modele de Mitsubishi doar dupa ce ai posedat,folosit,utilizat un model din cele 2.In rest cancan...posturi de umplutura.

                      P.S. am avut MK3 6 ani,detin MK4 de 3 ani.
                      Gandirea corectă vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

                        Postat în original de MaddoX Vezi post
                        Radu, stiu ca nu prea are legatura cu topicul actual, dar EGR-ul se poate bloca in cateva minute, cu un rezistor pus imediat dupa debitmetru. Astfel, valva EGR ramane tot timpul inchisa. Operatiunea m-a costat vreo 150 de ron (ebay).
                        Salut!

                        Da, stiu de aceasta solutie, stiu si de solutia renuntarii la DPF si mai sunt si alte trucuri care sa ajute la o buna functionare a masinii.

                        Nu pot spune ca MK4 nu este fiabil tinand cont ca la nivel de directie/suspensie/motor nu am avut nicio problema insa la o masina pe care platesti de noua in jur de 50k (atat a costat cu taxa de prima inmatriculare care era enorma la vremea respectiva) te astepti sa nu folosesti astfel de solutii.

                        Daca colegul gaseste un Mitsu MK4 in jur de 10-12.000 cu dotari full si un numar rezonabil de KM (sub 150k), cu un istoric de service ok, poate fi o varianta, insa eu mai mult nu as (mai) da pe un Pajero Mk4, tinand cont ca si impozitul este extrem de mare. Nu mai vorbesc de consum...

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

                          Salutare,

                          Stiu ma cei de la Mitsubishi comercializeaza mk4 inregistrat ca utilitara asa ca impozitul ii mult mai rezon. De ex. sa-ti achizitionezi un mk3 si sa-l faci autoutilitar stiu ca e cam greu spre imposibil, insa daca mk3-ul e deja inregistrat ca autoutilitar e un plus.

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

                            Ati speriat omul.
                            Cred ca nu mai este interesat... :)

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: Sfat achizitie : MK3 versus MK4

                              Postat în original de roadrunner79 Vezi post
                              Ati speriat omul.
                              Cred ca nu mai este interesat... :)

                              :)))))))))))))))))))))))
                              sa speram ca totul a fost constructiv

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X