Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Galerii de admisie si evacuare din inox


avolocaru

Postări Recomandate

Salut, sa zicem ca as vrea sa-mi fac niste galerii de evacuare respectiv de admisie din inox. In principiu as avea nevoie de niste coturi si segmente de teava, care se gasesc, dar ce ma fac cu flansele de fixare pe motor. As avea nevoie de o placuta de inox de cel putin 5mm grosime, si zic eu ca ar fi de preferat undeva pe la 10mm. De unde as pute sa cumpar o bucata de tabla din inox pt a-mi face flansele de care am nevoie.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Da exact, numai ca eu vreau sa mi le fac eu. Pt inceput vreau sa imi formez mana pe o alta masina, apoi vreau sa-mi fac unele si pt Nissan. Am sa ii caut sa vad daca imi dau material.

Problema mea este ca nu am cu ce sa tai flansele. Adica daca as avea de unde sa fac rost de o tabla corespunzatoare la un pret foarte mic, probabil ca ar merita sa ma apuc eu sa trag la saiba vreo doua zile. Pt incepu as vrea sa vad cam la ce pret se pot face la comanda. Am sa incerc sa fac un sablon cat de repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Ma scuzati. Prima parte a mesajului era pt nissan4x4, iar partea cu "o sa ii caut..." era pt tine.

Gauri se pot da cu un burghiu mai mic, gaura langa gaura, si apoi netezesti ce ramane intre gauri. Desigur avand in vedere ca vb de inox, tre sa tragi nitel la saiba, dar nu imposibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Nu inteleg de ce vrei sa te chinui tu sa dai gaura langa gaura si apoi sa pilesti si sigur nu iti va iesi perfect rotunda nici o gaura cand poti da 50-100 ron sa-ti taie cu laser si iese si rotund perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Am spus ca se poate face, nu ca asa am sa fac. Sa stii ca experienta conteaza foarte mult, poti sa te duci sa-ti vopsesti aripile la service dar merita macar sa incerci sa vopsesti una sa vezi cum te descurci, poti sa pui pe altii sa-ti faca orice la masina ta dar mie imi place sa incerc eu mai intai sa fac ce este de facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Binenteles ca si eu vreau sa fac singur la masina mea dar daca nu am sculele si utilajele necesare ce sa fac?sa ma chinui vreo 2 zile cand un atelier poate face in juma de ora?Sa cumpar scule si utilaje ca sa le folosesc eu o data pe an?sa dau 6-700 euro pe un pistol de vopsit si inca cateva sute pe un compresor bun ca sa-mi vopsesc masina?Este foarte important sa ai vointa si indemanare dar cred ca este si mai important sa ai cu ce , adica sa ai scule.Nu vreau sa te ofensezi in nici un fel,nu asta este intentia mea , am scris doar cum as proceda eu.Bafta si spor la treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Stai calm, nici vorba de ofensa, si eu vb de ceea ce as face eu; este absolut evident ca daca nu ai un burghiu pt inox de buna calitate nu poti sa iti propui sa faci gauri intr-o tabla de inox de 10mm, asta ca sa vb pe concret. Eu mi-am cumparat cateva burghie pt asa ceva si as incerca sa vad cum merge treaba. Va dau de stire ce si cum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Te contrazic, desigur ca nu merita sa faci SURUBURI dar te asigur ca daca ai avea sculele necesare ar fi unul din primele lucruri pe care ar trebui sa le faci. Cum crezi ca ai sa poti o piesa complexa din prima, cu jocuri si strangeri bine determinate. In mecanica totul porneste de la saiba. Este bine sa incerci sa faci tot ce-ti pica in mana, numai asa poti sa capeti experienta si sa sa-ti dai cu parerea despre una despre alta. Sunt atatia care isi dau cu parerea prin forumurile auto si sunt multi dintre ei care ridica capota numai ca sa se vada nosu' si "filtru sport" montate de altii.

 

Revenind la subiect, cam ce grosime credeti ca ar trebui sa aibe flansele? eu am zis minim 5 mm si maxim 10mm... as si inca ceva ce fel de inox ar fi mai bun? am gasit unul care ii zice refractar.

 

Tocmai ce am dat un telefon celor de la laser-rmc si problema este cam asa: daca vreau sa tai inox de 10 mm nu pot face gauri mai mici de 10 mm si este ffoarte scump, imi sugereaza sa ma opresc la 5mm, grosime pt care au material pe stoc si pt care pretul devine accesibil.

 

Ma gandesc ca pt galeria de admisie 5 mm ar fi suficient, pt cele de evacuare ar fi ceva probleme.

Editat de Astral
MERITA ! NU "se merita ! http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=740241&viewfull=1#post740241
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Grosimea de 5 mm e la limita, dar poti sa suprapui doua 5 -uri. Ia in considerare fapul ca sudura la inox e ceva mai pretentioasa si ca poti folosi in in zona blocului flanse libere si teava rasfrinta (cu buza), care te poate ajuta mult la planarea galeriei dupa bloc

Sau poti renunta la flanse individuale si sa folosesti doua semiflanse , inferioara si superioara, sectionate pe lungime, decupate laser sau gaurite ca o singura piesa si apoi separate prin o taiere longitudinala , rezultind doua juguri , fiecare cu semidiametrele sale.

Gaurile de mari diametru le poti face cu o carota (burghiu tubular) , baga un ochi la Bosch,treaba ta , banii tai.

O idee de dispozitiv ajutator- o placa metalica , planata si rigida , cu gauri copiate dupa bloc (mai putin evacuarile , desi ar fi si ele utile), pe care sa o folosesti ca suprafata de bazare la sudurile de montaj la galerie.

Vrei sa iasa bine si frumos , taie laser grosimile , ca vei avea suficient de mult de munca si dupa ,si e posibil ca flansele sa te descurajeze prin efort vs estetica .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 ani mai târziu...

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

:)

Uite acum la mai bine de 7 ani am ajuns la asta:

http://imageshack.com/a/img924/636/KlhO5v.jpg

http://imageshack.com/a/img923/4571/4oMd3F.jpg

http://imageshack.com/a/img922/3241/Xpeodo.jpg

http://imageshack.com/a/img922/5217/eVDbJd.jpg

http://imageshack.com/a/img924/9320/6sCWtZ.jpg

Este doar primul segment. Acus vor fi gata si restul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Fratele nostru alb, am tot respectul ptr tine ca iti place sa muncesti, sa faci lucruri unice dar zau ... hai sa lasam inventatul apei calde acolo unde ii e locul.

 

Galeria de inox, din punctul meu de vedere ...e un fel de fitza, ca si cum ai cere mici cu mustar si scobitori la un restaurant select si nu se impune daca ai intradevar nevoie de ea (galeria veche e ruginita samd).

 

In a proiecta si a desfasura traseul de evacuare...nu iti trebuie prea multe detalii si nici studii ... mergi pe traseul vechi calculand cate flanse, coturi, teava si ce racord flexibil sa pui ...restul sunt detalii ...si putin arta din pistolet sa unesti datele problemei.

 

Pe admisie ...aceeasi poveste ... tot de la ideea de baza (originalul) pleci. Te folosesti de galerie, construiesti dupa ea, asambland piesa langa piesa si unindule la final intr-o galerie custom.

 

Sa nu crezi ca te cert ... dar uneori ne place sa ne complicam mult mai mult decat e necesar ...si la final beneficiarul pleaca injurand, atat nemultumit de lucrare, cat si de timpul care l-a pierdut ...sa nu iti mai povestesc de capitolul finante.

 

In traducere ...te asigur ca toti avem o latura care activata ne poate face sa daramam muntele prin perseverenta dar crezi ca o sa ne faca vreunul statuie ptr asta?

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

:)) Da stiu ca ai chef de scris, pe langa subiect! Subiectul era pierdut de multa vreme, l-am gasit intamplator si am pus cateva poze cu noua galerie atat cat este pana acum.

Despre utilitatea galeriei custom discutia e lunga, si nu face obiectul discutiei pentru ca am decis sa o fac "custom" ca asa vreau eu.

Despre inox, este si mai lunga, nu ma deranja sa o fac din otel, doar ca nu am gasit un otel suficient de subtire.

Editat de avolocaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Nu-i rau , pacat de flanse ...

 

La mine am pus flexibilul ( primul si cel mai lung ) imediat dupa cotul de coborare sa las motorul cat mai liber liber sa dea din coada . De aemenea , am experiente negative cu urechile de tampon sudate direct pe traseu ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

@avolocaru

Cum este un forum auto, clar nu ne putem "mandri" cu alte experiente sau performante aici...:ha:

Nu stiu cat de pe langa subiect sunt ... de obicei eu flansele mi le fac la strung sau ma duc la unii care taie cu laser sau cu apa.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

 

 

Frumoasa lucrare , dar ...

Izolatia aia a rezistat la temperatura esapamentului ? Te intreb pt ca eu folosesc o banda de azbest ( mi se pare mai simplu si mai eficient, dar cam scumpa) si stiu ca temp pe primul segment ajunge la 300-500 grade ( temp ce o citesc cu ceasul de pe bord), ceea ce ai pus acolo pare a fi o izolatie o izolatie de tevi de termoficare ...

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Nene, daca ii dai span temperatura aia sare de 500 grade. Aici vorbim de diesel. Cred ca la benzinare vorbim de cu totul alte temperaturi pe evacuare. Exista ceva banda termoizolanta ceramica doar ca la un moment dat nici aia nu ajunge trebuie dublata cu protectie de aluminiu disipatoare de caldura.

Pe primul tronson de evacuare, unde am si eu sonda de EGT infipta cat si pe galeria de evacuare ...temperaturile sunt mari. Nu te joci cu izolatia (mai bine nu o pui deloc) daca nu vrei dupa aia sa te joci de-a pompierii... :grin:

 

O sa zica iar colegul ca suntem pe langa subiect ... :ha:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Cred ca exagerati cu temperaturile, dar am sa verific si eu la momentul potrivit. In primul rand daca sonda este imersata in fluxul de gaze, asa cum ma gandesc ca este la niste mesteri seriosi, aceasta indica temperatura gazelor de ardere undeva la 1 cm de teava spre interior. Spre margine, adica pe teva efectiv temperatura scade foarte mult. Mai mult, eu am largit diametrul tevii de esapament la 75mm de unde va rezulta o noua scadere de temperatura. Temperatura este foarte ridicat inainte de turbina. Si nu in ultimul rand, mantaua exterioara este din aluminiu, care in mod evident disipa foarte bine caldura.

Izolatia folosita de mine este intradevar recuperata, dar este de la centralele termice din focar. Este adevarat ca izolatia nu este direct pe flacara, dar exista o zona in care flacara radiaza direct pe aceasta izolatie, deci cred ca rezista. Am sa fac un test zilele astea sa vedem ce zice.

Legat de brida fixata fix, am folosit sistemul original, unde primul segment de teava este prins de cutia de viteze printr-o brida metalica. Asa cum se vede am folosit sistemul original cu garnituri de cauciuc, deci nu cred ca sunt probleme. Tubul felxibil, am pus si eu ce am gasit rezonabil ca pret. Mai lung crestea mult casu' si asta e avem bugetul limitat.

Yonut, poti sa te exprimi cum doresti, sunt un sustinator al libertatii de exprimare. Dupa spusele tale, producaturii stiu cel mai bine ce e de facut. Asa o fi, acum ce sa fac daca am capu plin de pasarele?! doar nu vrei sa stau sa la numar!

Editat de avolocaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Eu astept sa vad galeria de evacuare propriu-zisa...saxofonul asta e usor sa-l faci pe genunchi...

Daca aia iti iese mai bine decat fabricii e lucru mare.

Ma mananca de ceva timp sa-mi fac una pentru def ca sa-i pun un T28 in loc de T25-ul nativ...dar mi-e teama ca nu voi trece de proiect...dupa parerea mea cel mai greu lucru daca vrei sa nu pierzi timp si bani degeaba.

Asta se face din Inox refractar (de cinci ori mai scump decat cel uzual),debitari laser inclusiv la tevi,sudura profi...nu din tevi si coturi de balustrada.

Oricum,felicitari pentru munca depusa,sper sa ai rezultate bune.

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Hmm, acusi bagam si carbunii pe foc. Ce sa zic asta cu debitari laser la tevi si inox refranctar... m-am gandit si eu dar am zis ca rama la nivel de centrale pe gaz, d'aste pe uraniu, cica e radioactiv.

Serios vorbind, da e facuta pe genunchi, e facuta bine si sigur se poate si mai bine. Sa utilizezi inox refractar la un esapament e snobism, e ca si cum ai folosi sarma de argint in loc de cea de cupru la instalatia electrica pentru ca argintul e mai bun conductor decat cupru. Inoxul refractar este un inox cu anumite proprietati la temperaturi foarte inalte. O toba de esapament nu este supusa nici unor forte deosebite si nici nu lucreaza la 1200 grade.

Acum desigur, daca stai pe un munte de bani, nu te opreste nimeni sa-ti faci orice-ti trasneste prin cap.

Ne vedem acusi cu rezultatul final!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Acuuuu intreb si eu ca omul

Din bulbarul ala mare si lucios din inox vandut de dealer , se pot face tevi pt galerie?

Editat de Astral

Am in curte un englez si un american

:F

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Glerii de admisie si evacuare din inox

 

Din titlu am inteles ca-ti faci galerii de admisie si de evacuare din inox,nu esapament si toba.

Scopul acestei lucrari presupun ca este imbunatatirea performantelor motorului si mi-am permis sa-mi dau cu parerea pe subiect pentru ca ma intereseaza si pentru ca lucrez cu inox,aluminiu si tot felul de fieratanii zilnic.

Inoxul refractar se foloseste intr-adevar la temperaturi mai mari decat sufla in galeria de evacuare un motor dar este indicat datorita faptului ca se deformeaza mult mai putin la temperaturi mari decat un inox obisnuit...debitarea laser trebuie ca sa imbini 4-6 tevi in una si sa ai o curgere corecta a gazelor...nu de fita.

Dar cum ziceam mai sus,Forta fie cu tine!

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare