cos Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Ma gindesc sa adaug un filtru separat pe circuitul de ungere la turbo . Trecind peste aspectul practic care se rezolva extrem de simplu - o flansa , un filtru mic , eventual de motoare de barca , doua tevi modificate care pot fi si racorduri flexibile - nu stiu cit de mare ar fi riscul de a incepe ungerea mai tirziu la turbina , si nici nu cunosc care e caderea de presiune in filtru . Prin plasarea convenabila a filtrului si a unei supape , se poate avea o rezerva de ungere la oprire sau un turbotimer sovietic ....fara timer ... doar sa tina presiunea mai mult in lagare la decelerare ... flansa as face-o cu aripioare de racire , si alte alea ...cristale swarovski..etc ... Pareri , opinii ....?? Daca conteaza , motorul pe care as aplica asta e RD28TD , care nu e de aviatie ... ci de agricultura ...oarecum . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ssrli Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo Audi aveau pe la inceputuri filtrare extra pentru uleiul din turbo, dar au renuntat la idee. Am o poze cu asa ceva pe undeva. Parerea mea e ca e multa munca pentru mai nimic. Poate la o masina de circuit, unde chiar ai regimuri extreme e ok. Un motor in mintile lui nu ar trebui sa aiba probleme de ungerea turbinei la decelerare brusca... '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
giorgel Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo nici eu nu vad utilitatea unui astfel de dispozitiv. turbotimer se pune pt. racirea turbinei, nu pentru ungere. nu vad de ce nu s-ar unge turbina la decelerare, ar insemna sa nu se unga nici motorul, nu? stim cu totii ca nu-i asa. cele cateva momente cat merge in gol, dupa oprirea motorului, cred ca sunt irelevante d.p.d.v. uzura. dar cos este un tip ambitios:ha::h5 Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
PaulC Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 (editat) Re: Filtru de ulei pentru turbo nici eu nu vad utilitatea unui astfel de dispozitiv. turbotimer se pune pt. racirea turbinei, nu pentru ungere. nu vad de ce nu s-ar unge turbina la decelerare, ar insemna sa nu se unga nici motorul, nu? stim cu totii ca nu-i asa. cele cateva momente cat merge in gol, dupa oprirea motorului, cred ca sunt irelevante d.p.d.v. uzura. dar cos este un tip ambitios:ha::h5 Tin sa te contrazic aici : a forja motorul si apoi sa-l opresti brusc este cea mai mare greseala pt. bunastarea turbinei pe termen lung. Turbina acumuleaza caldura latenta, gazele la iesirea din motor depasesc 1000C, chiar 1200C in conditii extreme. Oprind motorul imediat dupa ce a fost in sarcina, uleiul din circuitul turbinei se prajeste instant. In al doilea rand, componentele turbinei raman la o temperatura semnificativa de la care prin racirea care va dura mult, pot sa apara modificari structurale. Eh, cativa microni nu conteaza vor zice altii. Hmm, avand in vedere ca turbina functioneaza la 60-120k rpm, deformarea termica de cativa microni va provoca descentrarea si pe termen lung distrugerea turbinei. Editat Ianuarie 19, 2012 de PaulC Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
giorgel Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo Tin sa te contrazis aici : a forja motorul si apoi sa-l opresti brusc este cea mai mare greseala pt. bunastarea turbinei pe termen lung. Turbina acumuleaza caldura latenta, gazele la iesirea din motor depasesc 1000C, chiar 1200C in conditii extreme. Oprind motorul imediat dupa ce a fost in sarcina, uleiul din circuitul turbinei se prajeste instant. In al doilea rand, componentele turbinei raman la o temperatura semnificativa de la care prin racirea care va dura mult, pot sa apara modificari structurale. Eh, cativa microni nu conteaza vor zice altii. Hmm, avand in vedere ca turbina functioneaza la 60-120k rpm, deformarea termica de cativa microni va provoca descentrarea si pe termen lung distrugerea turbinei. excelent punctat! multumesc. nu am scris nicaieri sa opresti motorul dupa forja. doua fraze mai sus de cea bolduita de tine am scris ceva de turbotimer. cat despre temperatura gazelor arse, cunosc cate ceva...:ha: ....si cu ce ar ajuta, la racirea turbinei, acel filtru de vrea sa si-l infiga cos undeva...pe traseu?:ha: Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ssrli Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo Un turbo timer e relativ simplu de realizat. Setezi temperatura sub care vrei sa opreasca motorul, si circuitul tine contactul pus pana cand temperatura scade la temperatura setata :) '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Marius C alias Turagmes Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo la masinile de generatie mai veche se gaseau pe bord...la vedere....niste colante pe care printre altele se sublinia ca nu se va opri motorul timp de min 1 min dupa o utilizare indelungata a motorului in regim ridicat gen rulaj offroad....autostrada...tractare la turbinele care au racire si cu apa...la o asemenea oprire...temperatura extrem de ridicata va duce la fierberea locala a apei...iar uleiul din lagarele turbinei se arde....de aici rezultand impuritati pe acele lagare...care in timp vor conduce la uzuri premature....asta era atunci.... acum calitatea uleiurilor sintetice ....electronica pe motoare....au creeat posibilitatea de a opri motorul dupa o exploatare intensa....fara probleme...dar...tot din experienta....eu mai las motorul sa mearga la ralanti dupa o forja in offroad...sau cand mai tractez platforme incarcate dupa mine Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ssrli Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo Temperatura pe evacuare tot mare o sa ramana dupa utilizare in sarcina mare, indiferent de electronica. Uleiul modern mai ajuta. Materiale moderne mai ajuta. Dar probleme tot apar daca opresti curgerea zemurilor cand EGT-ul e in cer. De notat ca pentru diesel, inainte de turbina, temperaturi ~680-700*C constant si 780 - 800*C in varfuri sunt limitele superioare. La 1000*C deja "transpira" un piston, o turbina... '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Marius C alias Turagmes Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo cand am spus electronica m-am referit la racirea turbinei si dupa ce motorul este oprit.....gen pompe electrice cu temporizare Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ssrli Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo Asa ceva da, e o idee buna. Din motoarele la care m-am uitat recent, Volvo are racire cu apa la turbina pe 2.4D. '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Viorel Cretu Postat Ianuarie 19, 2012 Partajează Postat Ianuarie 19, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo Ceva de genul acesta se gaseste pe VW Golf IV R32 ( 3200 cmc benzina ), la care dupa fiecare oprire a motorului pompa de apa mai circula apa timp de 9 minute. Adevarul ca e destul de enervanta treaba asta pt baterie daca folosesti masina prin oras pt deplasari scurte... " Nu mai lua viata asa in serios - la urma urmei, oricum nu scapi viu din ea !!! " Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
ssrli Postat Ianuarie 20, 2012 Partajează Postat Ianuarie 20, 2012 (editat) Re: Filtru de ulei pentru turbo Acelasi sistem este si pe 1.8T, VR6 si am ajuns cu cercetarile la motoare turbo facute de Audi prin anii 90 si echipate cu pompa electrica de apa suplimentara. Nemtii au fost paranoici :) Consumul nu e mare, eu am asa pompa electrica suplimentara pusa pe masina si merge cate 20 minute dupa un drum lung, bateria nu se plange. Editat Ianuarie 20, 2012 de ssrli '02 WG CRD - EGR delete '94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cos Postat Ianuarie 20, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 20, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo Nu ma mai gindesc , ca nu-s platit pentru asta . Nu mai pun filtru , ramin doar cu radiator , cu acumulator presurizat . Sint absolut sigur ca un filtru doar pentru turbo e foarte sanatos , dar totusi as evita o eventuala cadere de presiune in filtru . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Viorel Cretu Postat Ianuarie 21, 2012 Partajează Postat Ianuarie 21, 2012 (editat) Re: Filtru de ulei pentru turbo Nu ma mai gindesc , ca nu-s platit pentru asta . Nu mai pun filtru , ramin doar cu radiator , cu acumulator presurizat . Sint absolut sigur ca un filtru doar pentru turbo e foarte sanatos , dar totusi as evita o eventuala cadere de presiune in filtru . Nu stiu exact cum e pompa de ulei a motorului tau, dar pe multe le poti ridica presiunea de ulei de la iesire prin intarirea arcului supapei ( bila ) de descarcare... Editat Ianuarie 21, 2012 de Viorel Cretu " Nu mai lua viata asa in serios - la urma urmei, oricum nu scapi viu din ea !!! " Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
paul4.2 Postat Ianuarie 25, 2012 Partajează Postat Ianuarie 25, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo Bila(supapa de suprapresiune} e pentru presiunea maxima hotarata de proiectant si intra in functiune in special atunci cand este uleiul rece pentru a proteja angrenajele pompei de ulei Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Viorel Cretu Postat Ianuarie 26, 2012 Partajează Postat Ianuarie 26, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo Bila(supapa de suprapresiune} e pentru presiunea maxima hotarata de proiectant si intra in functiune in special atunci cand este uleiul rece pentru a proteja angrenajele pompei de ulei De aia e vorba si prin pretensionarea arcului vei avea o presiune mai mare a uleiului in instalatie... 1 " Nu mai lua viata asa in serios - la urma urmei, oricum nu scapi viu din ea !!! " Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
sorinV8 Postat Ianuarie 26, 2012 Partajează Postat Ianuarie 26, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo marirea presiunii in rampa de ungere si deci implicit la turbo ,nu este recomandata. cel putin asa zic specialistii. si anume faptul ca forteaza inelele de etansare de pe axul turbinei ce conduce ulterior la cosum de ulei sau chiar la avarierea motorului atunci cind o ia pe ' ulei' . cu siguranta presiunea de la motoarele echipate cu turbo este mai mica decat la cele fara. TOYOTA HDJ 80 4.2 SUZUKI SJ 413 cei ce pot fac, cei ce nu.....dau sfaturi. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
cos Postat Ianuarie 31, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 31, 2012 Re: Filtru de ulei pentru turbo Pentru moment am renuntat la acumulator , care are ca efect negativ o intirziere de crestere a presiunii la pornire . Eu citesc presiunea de ulei pe direct , cu manometru in bord , fara electronica , deci e o concluzie reala .Fara dubiu ca o mentinere a presiunii la decelerare e benefica pentru turbo , dar ma ingrijoreaza mai mult lipsa de ungere la pornire . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate