Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

Adună
Acesta este un topic important.
X
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

    MRL= Mecanism Rulare Libera
    Expresia defineste sistemul mecanic de cuplare a ansamblului rotii de planetara.
    Din fabrica , masina poate veni echipata cu :
    - MRL automate
    - MRL manuale
    - capace fixe

    1. MRL automat:
    Face posibila , cuplarea planetarei de roata in doua regimuri:
    - REGIM AUTOMAT , pozitia AUTO odata cu cuplarea 4x4 din masina, planetara efectueaza un sfert de tura si CLANK se va cupla la roata. Fixarea este firava, MRL-ul avand sanse mari de distrugere la solicitari mari sau la efectuarea de balans fata-spate.
    - REGIM MANUAL FIX, pozitia LOCK, cuplarea se realizeaza cu o cheie tubulara de 21, INAINTE de intrarea in teren. Manevra e necesara pt chestiile mai dure ce urmeaza a fi efectuate cu masina. Fixarea e ferma, riscul de distrugere a MRL scade!
    Fișiere atașate
    Ultima editare de Max; 09.feb.2012, 15:59.
    ing. Luigi PIRSU
    www.nissan4x4.ro
    service si tunning NISSAN
    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

  • #2
    Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

    1. defecte:
    - lipsa tractiune
    - tractiune fata intermitenta ( MRL cupleaza dupa bunul lui plac)
    - trosnete in transmisie in timpul rularii 4x2, mai ales la reducerea vitezei.

    2. Inspectie:
    Se demonteaza de pe auto
    Se demmonteaza MRL la banc
    Se verifica :
    - clemele de prindere a mecanismului interior ( vezi foto)
    - starea canelurilor interioare carcasei MRL
    - starea rulmentului interior MRL
    - starea sistemului de cuplare AUTO si Lock
    Fișiere atașate
    ing. Luigi PIRSU
    www.nissan4x4.ro
    service si tunning NISSAN
    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

    Comentariu


    • #3
      Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

      REPARATIE MRL automat:
      - se inlocuiesc piesele defecte. atentie, nu se gasesc ca repere de procurat , solutia mai la indemana este utilizarea de piese dintr-un alt MRL sau inlocuirea completa

      INTRETINERE:
      - periodic, mai ales inaintea sezonului rece, se demonteaza, se spala cu solventi si se ung cu ULEI. nu e recomandata utilizarea vaselinei, aceasta , in combinatie cu apa poate ingheta si face mecanismul inutilizabil.

      Avantaje MRL automat:
      - nu trebuie sa te dai jos ca sa cuplezi in 4x4
      - uzura minima a transmisiei fata (95% din timpul rularii obisnuite transmisia fata sta decuplata)
      - fiind cel mai slab mecanism din lantul de transmisie, cedeaza primul la suprasarcina. Deci nu risti sa rupi planetara sau altceva pt ca se rupa MRL-ul, acrtionand ca o siguranta mecanica.
      Ultima editare de nissan4x4; 10.feb.2012, 12:39.
      ing. Luigi PIRSU
      www.nissan4x4.ro
      service si tunning NISSAN
      Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

      Comentariu


      • #4
        Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

        2. MRL MANUALE: Suint dedicate masinilor ce au utilizare heavy duty.
        - fuirnizate de fabrica , originale nissan. Sunt foarte Heavy Duty. Nu am vazut niciodata vreunul rupt
        - MRL AVM. S-ar parea ca la anvelope peste 35" si motoare de cuplu mare (gen 4,2Diesel) s-au mai intamplat ruperi.

        1.necesita cuplarea manuala INAINTE de a utiliza 4x4.
        2.daca le uitati cuplate si mergeti pe sosea, nu se intampla nici un damage, doar ca aveti consumul de combustibil ceva mai mare
        3.intretinerea presupune demontarea periodica , spalarea si gresarea cu ulei.
        Fișiere atașate
        Ultima editare de nissan4x4; 10.feb.2012, 12:40.
        ing. Luigi PIRSU
        www.nissan4x4.ro
        service si tunning NISSAN
        Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

        Comentariu


        • #5
          Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

          3. CUPLAJELE FIXE = Capace

          este solutia cea mai HD adoptata de fabricant. Dedicate masinilor ce fac offroad extrem.

          - nu au intretinere
          - nu presupune reparatii
          Fișiere atașate
          ing. Luigi PIRSU
          www.nissan4x4.ro
          service si tunning NISSAN
          Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

          Comentariu


          • #6
            Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

            stimabile felicitari pentru tutorial
            mie unul mi-a picat la tzanc
            stii cumva o sursa la alea manuale de la mama lor*? (oare si pretul o fi pe masura?)
            o zi minunata

            LE * pentru Y60
            Ultima editare de opinion; 09.feb.2012, 15:25.
            Too much of a good thing can be wonderful.

            Comentariu


            • #7
              Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

              Respectele mele .
              Informatie pretioasa si frumos expusa .
              Propun sa fie adunate cele citeva topicuri pe teme MLR-istice ( sint citeva interesante si de la Toyota si de la veveritze )si sa fie facute lipicioase in cap de lista la 'mecanica' .
              ... sa fim corecti pana la capat !
              Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

              Comentariu


              • #8
                Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

                Profesionist, clar si la subiect.
                Multumim Luigi!

                Comentariu


                • #9
                  Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

                  Super ...Bravo nene!
                  consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

                  Comentariu


                  • #10
                    Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

                    la ce te referi prin capace fixe, vom avea 4x4 permanent, pe sosea uscata masina va da senzatie ca agata(rigida la bracare) ?
                    Te rog avantaje si dezavantaje!
                    Totodata vorbeste te rog despre cele fixe , originale Nissan pt ca nu am auzit pana acum despre ele!

                    P.S. Ce parere ai despre MRL urile manuale Warn?
                    Ultima editare de Astral; 01.apr.2012, 16:30.

                    Comentariu


                    • #11
                      Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

                      Bineinteles ca daca se merge in 4x4 pe asfalt vor aparea efectele specifice . Se pare ca nu ai inteles inca transmisia de la Y60/61 .
                      Poti avea fata cuplata permanet din MRL/capace fixe , dar poate fi decuplata din transmisie ( ...de la maneta ...) si fata nu participa la tractiune , ci numai spatele .In acest caz rotile doar angreneaza liber puntea fata si cardanul pina la cutia de transfer , si atit , nu primeste putere de la motor .
                      Fiind libera , puntea fata nu va pune nici o problema de directie sau transmisie , chiar si cu capace fixe .
                      Ultima editare de cos; 09.feb.2012, 19:59.
                      ... sa fim corecti pana la capat !
                      Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                      Comentariu


                      • #12
                        Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

                        Si deci ce inconveniente au capacele?

                        Comentariu


                        • #13
                          Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

                          In afara de faptul ca nu poti decupla rotile fata de restul transmisie ( cu avantajele de rigoare , ca pentru asta au fost concepute si puse in practica MRL-urile ) , nu prea vad nici un dezavantaj .
                          Ca sa mentionam avantajele MRL= economie de combustibil , uzura mai redusa la transmisia fata . Dezavantaje = necesita intretinere , se pot defecta la uzura si la sarcina ( de fapt se defecteaza sigur , din cel putin una din cele mentionate ).
                          Avantaje capace fixe = indestructibile , ( singura cauza de defectare poate fi uzura canelurilor , de la o planetara deja uzata si imperecheata cu un capac fix ) , nu necesita intretinere . Dezavantaje =tine rotile fata permanet cuplate si uzeaza inutil transmisia spre fata , plus un consum ceva mai mare datorat angrenarii inutile a transmisiei fata .
                          ... sa fim corecti pana la capat !
                          Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

                          Comentariu


                          • #14
                            Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

                            la un prieten cu samurai care are capace din fabrica, am inteles ca se distruge FOARTE REPEDE SI FARA 4X4 crucea cardanului fata, care preia socul la fiecare plecare de pe loc
                            nu huliti, omul e mecanic si acum a dat jos capacele si a pus AVM
                            oricum...are logica pe undeva
                            forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .

                            Comentariu


                            • #15
                              Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

                              hmmm, nu are logica. MRL-ul nu are capacitatea de a amortiza socuri ale transmisiei, singura legatura, dupa opinia mea , ar fi ca acea cruce de cardan se deterioreaza datorita rotatiei permanente a cardanului fata, lucru anormal insa.
                              ing. Luigi PIRSU
                              www.nissan4x4.ro
                              service si tunning NISSAN
                              Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X