Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....


nissan4x4

Postări Recomandate

MRL= Mecanism Rulare Libera

Expresia defineste sistemul mecanic de cuplare a ansamblului rotii de planetara.

Din fabrica , masina poate veni echipata cu :

- MRL automate

- MRL manuale

- capace fixe

 

1. MRL automat:

Face posibila , cuplarea planetarei de roata in doua regimuri:

- REGIM AUTOMAT , pozitia AUTO odata cu cuplarea 4x4 din masina, planetara efectueaza un sfert de tura si CLANK se va cupla la roata. Fixarea este firava, MRL-ul avand sanse mari de distrugere la solicitari mari sau la efectuarea de balans fata-spate.

- REGIM MANUAL FIX, pozitia LOCK, cuplarea se realizeaza cu o cheie tubulara de 21, INAINTE de intrarea in teren. Manevra e necesara pt chestiile mai dure ce urmeaza a fi efectuate cu masina. Fixarea e ferma, riscul de distrugere a MRL scade!

090220122372.thumb.jpg.7c311622fe1f57df4b2bf78c18e62bc1.jpg

090220122371.thumb.jpg.0caefe0882e09184aed8e29a858c71f7.jpg

Editat de Max

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

1. defecte:

- lipsa tractiune

- tractiune fata intermitenta ( MRL cupleaza dupa bunul lui plac)

- trosnete in transmisie in timpul rularii 4x2, mai ales la reducerea vitezei.

 

2. Inspectie:

Se demonteaza de pe auto

Se demmonteaza MRL la banc

Se verifica :

- clemele de prindere a mecanismului interior ( vezi foto)

- starea canelurilor interioare carcasei MRL

- starea rulmentului interior MRL

- starea sistemului de cuplare AUTO si Lock

080220122362.thumb.jpg.130ab1569a6511878250899c8a28f04f.jpg

080220122360.thumb.jpg.c5f79c44c44d8c50a8a4199b892a5f40.jpg

080220122364.thumb.jpg.81fe08874616403a00420d2eefefb92b.jpg

080220122365.thumb.jpg.3172c28eff11798f58d843b9cc19833a.jpg

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

REPARATIE MRL automat:

- se inlocuiesc piesele defecte. atentie, nu se gasesc ca repere de procurat , solutia mai la indemana este utilizarea de piese dintr-un alt MRL sau inlocuirea completa

 

INTRETINERE:

- periodic, mai ales inaintea sezonului rece, se demonteaza, se spala cu solventi si se ung cu ULEI. nu e recomandata utilizarea vaselinei, aceasta , in combinatie cu apa poate ingheta si face mecanismul inutilizabil.

Avantaje MRL automat:

- nu trebuie sa te dai jos ca sa cuplezi in 4x4

- uzura minima a transmisiei fata (95% din timpul rularii obisnuite transmisia fata sta decuplata)

- fiind cel mai slab mecanism din lantul de transmisie, cedeaza primul la suprasarcina. Deci nu risti sa rupi planetara sau altceva pt ca se rupa MRL-ul, acrtionand ca o siguranta mecanica.

Editat de nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

2. MRL MANUALE: Suint dedicate masinilor ce au utilizare heavy duty.

- fuirnizate de fabrica , originale nissan. Sunt foarte Heavy Duty. Nu am vazut niciodata vreunul rupt

- MRL AVM. S-ar parea ca la anvelope peste 35" si motoare de cuplu mare (gen 4,2Diesel) s-au mai intamplat ruperi.

 

1.necesita cuplarea manuala INAINTE de a utiliza 4x4.

2.daca le uitati cuplate si mergeti pe sosea, nu se intampla nici un damage, doar ca aveti consumul de combustibil ceva mai mare

3.intretinerea presupune demontarea periodica , spalarea si gresarea cu ulei.

090220122374.thumb.jpg.b1d8d2565503b73c710f9aa5fd5c7825.jpg

090220122373.thumb.jpg.502bd0e19df30bd9a721b1181b2abc9f.jpg

090220122375.thumb.jpg.e3e28813bed66772876aa0a3fbf862e1.jpg

Editat de nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

3. CUPLAJELE FIXE = Capace

 

este solutia cea mai HD adoptata de fabricant. Dedicate masinilor ce fac offroad extrem.

 

- nu au intretinere

- nu presupune reparatii

090220122369.thumb.jpg.611c81fc2be75a0e2f046e74054ca10f.jpg

090220122368.thumb.jpg.132258f6ed59669dde2280911e87b1c9.jpg

090220122367.thumb.jpg.9d9dfeab154f712f7d9dd5453248938b.jpg

  • Like 2

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

stimabile felicitari pentru tutorial :g

mie unul mi-a picat la tzanc

stii cumva o sursa la alea manuale de la mama lor*? (oare si pretul o fi pe masura?)

o zi minunata

 

LE * pentru Y60

Editat de opinion
Too much of a good thing can be wonderful.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

Respectele mele .

Informatie pretioasa si frumos expusa .

Propun sa fie adunate cele citeva topicuri pe teme MLR-istice ( sint citeva interesante si de la Toyota si de la veveritze )si sa fie facute lipicioase in cap de lista la 'mecanica' .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

la ce te referi prin capace fixe, vom avea 4x4 permanent, pe sosea uscata masina va da senzatie ca agata(rigida la bracare) ?

Te rog avantaje si dezavantaje!

Totodata vorbeste te rog despre cele fixe , originale Nissan pt ca nu am auzit pana acum despre ele!

 

P.S. Ce parere ai despre MRL urile manuale Warn?

Editat de Astral
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

Bineinteles ca daca se merge in 4x4 pe asfalt vor aparea efectele specifice . Se pare ca nu ai inteles inca transmisia de la Y60/61 .

Poti avea fata cuplata permanet din MRL/capace fixe , dar poate fi decuplata din transmisie ( ...de la maneta ...) si fata nu participa la tractiune , ci numai spatele .In acest caz rotile doar angreneaza liber puntea fata si cardanul pina la cutia de transfer , si atit , nu primeste putere de la motor .

Fiind libera , puntea fata nu va pune nici o problema de directie sau transmisie , chiar si cu capace fixe .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

In afara de faptul ca nu poti decupla rotile fata de restul transmisie ( cu avantajele de rigoare , ca pentru asta au fost concepute si puse in practica MRL-urile ) , nu prea vad nici un dezavantaj .

Ca sa mentionam avantajele MRL= economie de combustibil , uzura mai redusa la transmisia fata . Dezavantaje = necesita intretinere , se pot defecta la uzura si la sarcina ( de fapt se defecteaza sigur , din cel putin una din cele mentionate ).

Avantaje capace fixe = indestructibile , ( singura cauza de defectare poate fi uzura canelurilor , de la o planetara deja uzata si imperecheata cu un capac fix ) , nu necesita intretinere . Dezavantaje =tine rotile fata permanet cuplate si uzeaza inutil transmisia spre fata , plus un consum ceva mai mare datorat angrenarii inutile a transmisiei fata .

  • Like 1

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

la un prieten cu samurai care are capace din fabrica, am inteles ca se distruge FOARTE REPEDE SI FARA 4X4 crucea cardanului fata, care preia socul la fiecare plecare de pe loc

nu huliti, omul e mecanic si acum a dat jos capacele si a pus AVM

oricum...are logica pe undeva

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

hmmm, nu are logica. MRL-ul nu are capacitatea de a amortiza socuri ale transmisiei, singura legatura, dupa opinia mea , ar fi ca acea cruce de cardan se deterioreaza datorita rotatiei permanente a cardanului fata, lucru anormal insa.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

si eu am zis ca nu e ok, dar mi-a spus ca intr-o vara a schimbat 3 cruci FARA sa cupleze 4x4 vreodata, iar dupa ce a pus mrl uri nu mai sa uzat deloc...

practica ne arata deci, ca exista o legatura

el suspecteaza ca uzura aare datorita socului initial de la plecarea de pe loc, cand rotile spate sunt invartite de transmisie iar cele fata au inertie statica, , care se transmite si in transmisie si apare un soc mic....dar care, repetat, distruge crucea de langa diferntial

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

cine stie ce cruci low cost a cumparat...... de se stricau si numai in 4x2

cine stie cu ce ciocan au fost montate crucile

aceleasi cruci low cost sau "montate" cu ciocanul , cu MRL-urile decuplate, masina folosita numai in 4x2 ........ vor tine cel putin 100ani , pt ca nu se invart niciodata

 

povestea imi suna a folclor de service.......

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

Oricum, eu m am convins si mi am comandat AVM.

Sper sa fiu multumit de firma.

P.S. Cine poate sa mi spuna cam cat ma costa montajul?

 

La Bucuresti nu stiu la Brasov pentru prieteni o Doamne Ajuta !!

0747967945

kiss.zoltan@offroadmania.ro

Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

Da o cautare dupa montare AVM , daca te incumeti sa scoti si sa bagi 12 suruburi .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

am vazut la un Nissan Pickup ca avea pe fata cuplaje fixe ... asta inseamna ca are 4x4 fulltime cu dif central?

0743380016 sau 0731443451

I ♥ APUSENI

:cort

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

In cazul MRL-urilor automate (stock) pe Y60, cu fata masinii ridicata pe cricuri, cuplat in 4x2 si MRL-urile cuplate pe auto e normal ca atunci cand invart roata sa se invarta cardanul fata?

Editat de dude
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

In cazul MRL-urilor automate (stock) pe Y60, cu fata masinii ridicata pe cricuri, cuplat in 4x2 si MRL-urile cuplate pe auto e normal ca atunci cand invart roata sa se invarta cardanul fata?

 

trebuie sa le invarti inapoi (cum ai da cu spatele cativa metrii) pana se aude un clanc finut si atunci ele sunt decuplate in modul AUTO

0743380016 sau 0731443451

I ♥ APUSENI

:cort

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: MRL-uri NISSAN PATROL? Nici un secret....

 

Dupa ce am cuplat din 4x4 in 4x2 am mers cutiva metri in spate dupa care mi-am continuat drumul inainte. Totusi simtomul este cel descris mai sus. De aici si problema mea referitoare la functionarea corecta a MRL-urilor automate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare