nissan4x4 Postat Octombrie 22, 2012 Partajează Postat Octombrie 22, 2012 (editat) Masinile fabricate dupa 1995 folosesc noul tip de freon, R134. Motivele inlocuirii vechiului R12 cu R134 sunt de ordin ecologic. R12 facea "gaura in cer", freonul eliberat distrugea stratul de ozon ce protejeaza planeta. si cum orice masini, in decursul vietii ei pierde ceva gaz... Fazele ar fi: 1. Identificarea tipului instalatiei de AC-eu de pe masina. Fie gasim o eticheta amplasata pe masca fata a masinii, consultam un catalog de reparatii in care se specifica acest lucru sau ne uitam dupa cele 2 mufe de umplere (Low pressure, High pressure). - daca mufa e cu filet , atunci instalatia e pe R12 - daca mufa e pt cupla speciala , instalatia este pe R134 Evident ca masinile fiind vechi si au suferit o groaza de modificari, suplimentar ar fi bine de verificat pe eticheta compresorului de AC tipul refrigerantului folosit Editat Octombrie 22, 2012 de nissan4x4 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Octombrie 22, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2012 Re: Conversie AC de la R12 la R134 Inlocuirea tipului de refrigerant trebuie sa urmareasca 2 aspecte: 1. eliminarea oricarei urme de ulei de AC-eu folosit in instalatiile pe R12. Acest fapt trebuie realizat pt ca acest tip de ulei "vechi" precipita la contactul cu R134. Rezultatele ar fi infundarea duzei de laminare si/sau griparea compresorului ca urmare a neungerii componentelor. 2. completarea instalatiei cu ulei de AC pt R134 3. pastrarea capacitatii de racire a instalatiei. Ideea ar fi ca vechiul R12 este mai eficient si are o duza de laminare calibrata pe acest model de gaz. La inlocuirea lcu r134 , recomandabil ar fi sa se inlocuieasca si duza. ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Octombrie 22, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2012 Re: Conversie AC de la R12 la R134 1. eliminarea urmelor de ulei "vechi" - golire ulei din compersorul de AC ( fie pe masina , prin desfacerea busonului de golire, fie , mai bine, demontat de pe auto) - demontarea condensatorului de AC ( radiatorul din fata masinii) si spalarea cu o hidrocarbura degresanta , eu utilizez toluen lichid . Asemenea pt evaporator ( radiatorul plasat sub bord) - inlocuirea filtrului desicator al AC ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
nissan4x4 Postat Octombrie 22, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2012 (editat) Re: Conversie AC de la R12 la R134 2. completarea instalatiei cu ulei pt R134. ulei utilizat: ISO 46 Cantitatile sunt: - pt Y60 ( conversie de la R12 la R134) - 200ml pt Y61 ( inlocuire compresor) - 300 ml pt YG 160/260 ( conversie R12 la R134)- 220 ml umplere cu freon , cantitati: Y60- 550-650 g Y61- 750-850g YG 160/260 - 500-600g Editat Octombrie 22, 2012 de nissan4x4 ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
gestme Postat Octombrie 22, 2012 Partajează Postat Octombrie 22, 2012 Re: Conversie AC de la R12 la R134 Foarte frumos, bravo, multumim. "Viata e un meci la categoria grea..." Parazitii Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri Alte opțiuni partajare...
Postări Recomandate