Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Conversie AC de la R12 la R134


nissan4x4

Postări Recomandate

Masinile fabricate dupa 1995 folosesc noul tip de freon, R134.

Motivele inlocuirii vechiului R12 cu R134 sunt de ordin ecologic. R12 facea "gaura in cer", freonul eliberat distrugea stratul de ozon ce protejeaza planeta. si cum orice masini, in decursul vietii ei pierde ceva gaz...

 

Fazele ar fi:

1. Identificarea tipului instalatiei de AC-eu de pe masina. Fie gasim o eticheta amplasata pe masca fata a masinii, consultam un catalog de reparatii in care se specifica acest lucru sau ne uitam dupa cele 2 mufe de umplere (Low pressure, High pressure).

- daca mufa e cu filet , atunci instalatia e pe R12

- daca mufa e pt cupla speciala , instalatia este pe R134

 

Evident ca masinile fiind vechi si au suferit o groaza de modificari, suplimentar ar fi bine de verificat pe eticheta compresorului de AC tipul refrigerantului folosit

017.thumb.jpg.c569268c6bb2493f5d4443f8f7b5900c.jpg

019.thumb.jpg.fe242df897752869dbb0c93a9c77f21f.jpg

021.thumb.jpg.e136f508fa6485168ddcaf59afeed4ac.jpg

Editat de nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Conversie AC de la R12 la R134

 

Inlocuirea tipului de refrigerant trebuie sa urmareasca 2 aspecte:

1. eliminarea oricarei urme de ulei de AC-eu folosit in instalatiile pe R12. Acest fapt trebuie realizat pt ca acest tip de ulei "vechi" precipita la contactul cu R134. Rezultatele ar fi infundarea duzei de laminare si/sau griparea compresorului ca urmare a neungerii componentelor.

2. completarea instalatiei cu ulei de AC pt R134

3. pastrarea capacitatii de racire a instalatiei. Ideea ar fi ca vechiul R12 este mai eficient si are o duza de laminare calibrata pe acest model de gaz. La inlocuirea lcu r134 , recomandabil ar fi sa se inlocuieasca si duza.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Conversie AC de la R12 la R134

 

1. eliminarea urmelor de ulei "vechi"

- golire ulei din compersorul de AC ( fie pe masina , prin desfacerea busonului de golire, fie , mai bine, demontat de pe auto)

- demontarea condensatorului de AC ( radiatorul din fata masinii) si spalarea cu o hidrocarbura degresanta , eu utilizez toluen lichid . Asemenea pt evaporator ( radiatorul plasat sub bord)

- inlocuirea filtrului desicator al AC

023.thumb.jpg.5c70fb22cb6da2f27de1ea9b7ecdd863.jpg

016.thumb.jpg.1b7b65abb39aa3e040131ffee417fb27.jpg

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Conversie AC de la R12 la R134

 

2. completarea instalatiei cu ulei pt R134.

ulei utilizat: ISO 46

 

Cantitatile sunt: - pt Y60 ( conversie de la R12 la R134) - 200ml

pt Y61 ( inlocuire compresor) - 300 ml

pt YG 160/260 ( conversie R12 la R134)- 220 ml

 

umplere cu freon , cantitati: Y60- 550-650 g

Y61- 750-850g

YG 160/260 - 500-600g

025.thumb.jpg.8669e0db35e52a8ce6d6ebcc58af8b81.jpg

Editat de nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare