Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Intrebari despre Patrol


nclaur

Postări Recomandate

Buna ziua

 

Am nevoie de ajutorul vostru in ceea ce priveste urmatoarele:

 

* Patrol 2.8 s-a facut in varianta de 4 si 6 cilindri ? Ce serii si ce perioade ? Ce recomandati ?

 

* Ce inseamna, la ce foloseste si ce masini au bara stabilizatoare decuplabila din buton ?

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 99
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Intrebari despre Patrol

 

Varianta 2.8 in 6 cilindri e cea mai cunoscuta si fiabila. Cea in 4 cilindrii am auzit doar de ea.... cica e montata pe modelele de Spania cu foi de arc...

 

Bara stabilizatoare decuplabila au toate Patrolurile din 1998 pana in 2009...

Rolul barii stabilizatoare pe asfalt e destul de important...

In teren, la Patrol barile stabilizatoare incurca suspensia si nu lasa incrucisari mari...

Pentru a putea decide soferul cand e sau nu e nevoie de bari stabilizatoare... la Patrol exista un buton care cupleaza sau decupleaza bara stabilizatoare....

Editat de rd_adi
NISSAN PATROL GR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Varianta 2.8 in 6 cilindri e cea mai cunoscuta si fiabila. Cea in 4 cilindrii am auzit doar de ea.... cica e montata pe modelele de Spania cu foi de arc...

 

Bara stabilizatoare decuplabila au toate Patrolurile din 1998 pana in 2009...

Rolul barii stabilizatoare pe asfalt e destul de important...

In teren, la Patrol barile stabilizatoare incurca suspensia si nu lasa incrucisari mari...

Pentru a putea decide soferul cand e sau nu e nevoie de bari stabilizatoare... la Patrol exista un buton care cupleaza sau decupleaza bara stabilizatoare....

 

Multumesc pentru raspuns.

 

Se poate posta un desen / foto al sistemului de decuplare bara stabilizatoare ? Ma intereseaza principiul de functionare al acestui cuplaj.

 

Exista acest sistem si pe alte auto ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Intrebarea este destul de vag legat de motor 2.8 care s-a montat atat pe

160/260 benzina + diesel 6 cilindri cat si 4 cilindri Perkins

Y60 diesel 6 cilindrii

Y61 diesel 6 cilindrii

 

Sistemul de decuplare este un piston vacuumatic care da drumul la comanda unui buton la bara de stabilizare , sisteme asemanatoare exista si pe Jeep Wrangler .

Sistemul de pe Nissan are un handicap , pivotul din capat nu este interschimbabil cand se strica trebuie schimbat cu totul cu pret exorbitant sau de manufacturat pivotul ( cine se pricepe)

Editat de Astral

0747967945

kiss.zoltan@offroadmania.ro

Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Nu-i vacuumatic la Patrol , e mecanic , cu cablu actionat de un servomotor electric . In rest , tot aia face .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Intrebam pentru 2.8 diesel, scuze pentru omisiune.

 

 

Exista indicator in bord pentru bara stabilizatoare cuplata - decuplata ? Cuplarea se face doar in un punct ? Un desen / foto mi-ar fi de ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Este in bord indicator de 'stabi off ' , comanda se face la buton . Valabil pt Y61 .

Decuplarea se face doar pe bara stabi spate , , mecanismul consta in bieleta decupabila electromecanic de pe partea stanga a barei stabi . Cursa utila majorata nu e totala , ci doar marita cu aprox 6 cm ( care fac o mare diferenta intre off si onroad ) . Prin renuntarea totala la bara stabi se castiga mai mult decat dublu la cursa , dar apare si inclinarea mai mare la curbele stranse atacate cu aceasi viteza - comparatia cu /fara bara stabi e mentionata pentru a aminti ca este o diferenta vizibila de comportament in curbe , pe asfalt . De asemena , diferenta e vizibila si in teren , flexarea e mult mai buna - desi geometria supensiei la Y60/61 are flexarea limitata din constructie , fiind autostabila , tip 5 link .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Laure,

Eu zic ca te stresezi aiurea cu bara aia stabi decuplabila ... din punctul meu de vedere ... doar un moft daca folosesti masina mai mult in teren. Si tot un moft daca mergi cu ea mult pe asfalt.

 

Sistemul este simplu. Bara spate pe partea dreapta are un sistem care "decupleaza" partial bieleta. Adica ii permite puntii sa se miste cativa cm mai mult pe flexare. Sistemul este comandabil la buton din masina. Si acelasi sistem este prezent doar pe Y61 pe toate motorizarile.

 

La modificari exista optiunea de a face barile stabi fata-spate decuplabile manual ...sau te poti juca achizitionand bielelete reglabile. Sisteme care suplinesc cu succes functia acelui motoras de pe bieleta spate..

 

Cum ti-am mai spus ...noi dam jos barile stabi cu tot cu bieletele aferente. Daca masina este echilibrata (suspensie, roti, articulatie) si nu esti vreun vitezoman...nu vei intampina nici o problema.

 

Si crede-ma nu e un criteriu important acesta in alegerea masinii in teren. E doar un detaliu ...si atat.

Parerea mea este ca multitudinea de informatii pe care ai primit-o nu va face decat sa-ti complice existenta.

Da un ochi pe forum, vezi cine are pe forum in Cza Y60 respectiv Y61 si roaga-l sa te dea o tura. Restul e poezie.

 

 

Privind pistoanele si motorizarile:

 

Y60

 

6 cilindri RD28T (diesel turbo) 1989-1997

- 115CP

- cuplu 255 n.M la 2400 rotatii

 

6 cilindri TB42S/TB42E (benzina carburantie sau injectie) 1992-1997

- 175CP

- cuplu 320 n.M la 3200 rotatii

 

6 cilindri TD42 (diesel aspirat) 1990-1997

-115CP

-cuplu 273 n.M la 2000 rotatii

 

6 cilindri TD42T1/ TD42T2 (diesel turbo) 1994-1997

-145-155CP

-cuplu 330 n.M la 2000 rotatii

 

6 cilindri RB30S (benzina carburatie)

-153CP

-cuplu 226 n.M la 3600 rotatii

 

Y61

 

6 cilindri RD28T (diesel turbo) 1998-2000

-125CP

-cuplu 255 n.M la 2400 rotatii

 

4 cilindri ZD30 (diesel turbo) 2000-2009

-158-160CP

-cuplu 280 n.M la 2000 rotatii

 

 

De restul nu vorbim ca ori sunt prea vechi ori sunt SF-uri

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Este in bord indicator de 'stabi off ' , comanda se face la buton . Valabil pt Y61 .

Decuplarea se face doar pe bara stabi spate , , mecanismul consta in bieleta decupabila electromecanic de pe partea stanga a barei stabi . Cursa utila majorata nu e totala , ci doar marita cu aprox 6 cm ( care fac o mare diferenta intre off si onroad ) . Prin renuntarea totala la bara stabi se castiga mai mult decat dublu la cursa , dar apare si inclinarea mai mare la curbele stranse atacate cu aceasi viteza - comparatia cu /fara bara stabi e mentionata pentru a aminti ca este o diferenta vizibila de comportament in curbe , pe asfalt . De asemena , diferenta e vizibila si in teren , flexarea e mult mai buna - desi geometria supensiei la Y60/61 are flexarea limitata din constructie , fiind autostabila , tip 5 link .

 

 

 

Ok, incep sa inteleg...dar :

 

- deci bieleta stanga se decupleaza, dar ce inseamna cursa utila majorata ?

- cum adica renuntarea totala la bara stabilizatoare ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Daca se decupleaza bieleta , permite sa coboare puntea mai jos , mai mult comparativ cu bieleta cuplata .

Renuntare totala inseamna demontarea de pe masina - patru surube , doua bielete - si uitarea lor lin beci pe durata nederminata pana le dai la Remat peste 5 ani .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Salut Ionut

 

Dar nu ma stresez deloc. Am aflat de ea si vroiam sa inteleg ce si cum. Acum am inteles si ce si cum. Ca decuplarea se face pe stanga sau pe dreapta nu mai conteaza :)

 

M-am lamurit si cu 4-6 cilindri.

 

Multumesc Club 4x4 !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Daca se decupleaza bieleta , permite sa coboare puntea mai jos , mai mult comparativ cu bieleta cuplata .

Renuntare totala inseamna demontarea de pe masina - patru surube , doua bielete - si uitarea lor lin beci pe durata nederminata pana le dai la Remat peste 5 ani .

 

Okay...dar tehnic - comportamental este vreo diferenta intre bara decuplata din buton si bara demontata complet de pe masina ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Dincolo de limita de soft-offroad = da .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Alexei, multumesc dar tot nu vad poza...la mine daca nu vad agrafa de atasament in thread nu pot sa vizualizez poze.

 

Cos si Ionut, daca vedeam poza - desen imi era mai clar, decuplare din buton inseamna decuplare totala a bieletei sau doar ceva ca o alungire a ei ?

 

- bara decuplata din buton mai are vre-un rol ?

 

Intreb pentru ca este o chestiune tehnica si vreau sa fiu documentat, sa pricep cum functioneaza anumite mecanisme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Doar o lungire a cursei , la limita de cursa inca mai actioneaza in sensul limitarii flexarii ( bineinteles , limitarea e mai mica ) .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Poza este "onboard" ar trebui sa o vezi ...acum ca am editat-o! :h5

 

Din pacate este tot "overboard"

 

Am observat ca ai editat-o , apare scris cu rosu, dar vad doar o iconita si cand dau click pe ea ma trimite la un site pe care nu il pot accesa. Eu pot sa vad doar fotografiile ce sunt atasate direct pe serverul vostru si apare acea agrafa la thread-ul respectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Alexei, multumesc dar tot nu vad poza...la mine daca nu vad agrafa de atasament in thread nu pot sa vizualizez poze.

 

Cos si Ionut, daca vedeam poza - desen imi era mai clar, decuplare din buton inseamna decuplare totala a bieletei sau doar ceva ca o alungire a ei ?

 

- bara decuplata din buton mai are vre-un rol ?

 

Intreb pentru ca este o chestiune tehnica si vreau sa fiu documentat, sa pricep cum functioneaza anumite mecanisme.

 

Ca să fie și mai clar, cu bara stabilizatoare cuplată mașina e mai fermă pe viraje pe asfalt, iar in anumite situații în off-road limitează capacitatea mașinii - în speță prin limitarea cursei punții spate la denivelări ceea ce poate duce la pierderea aderenței (supendarea, rămînerea în aer) a unei roți de pe spate. Cu ea decuplată din buton, mărești această capacitate a mașinii, dar nu cu mult, practic mărești această cursă a punții cu câtiva centimetri. Daca demontezi de tot bara stabilizatoare și bieletele antiruliu din capetele ei atunci dublezi (conform celor spuse de cos) cursa punții = mare avantaj în multe situații întâlnite la off-road mai dur (treceri prin vaduri, ravene, gropi cu noroi etc.)

 

Pe strada - asfalt, cu bara stabi montată pe mașină, dar decuplată din buton ... de exemplu, într-un viraj ușor, în care intrai cu 80 km/h probabil vei putea intra tot cu 80 km/h dar mașina se va înclina cu câteva grade mai mult. Dacă dai bara stabilizatoare jos ... și intri tot cu 80 km/h în același viraj mașina se va înclina mai mult, poate chiar neplăcut de mult pentru cineva care nu e obișnuit, așa că data viitoare o să intri in viraje de genul ăla cu 60 km/h ca să se încline mai puțin ... sau te obișnuiești cu mersul mașinii, n-o forțezi și ești boier. Ca la toate modificările care se fac, în general, trebuie șă știi la ce vei folosi mașina. Dacă mergi numai pe stradă și ocazional mai mergi pe câte un drum forestier bun, poți să lași bara stabilizatoare pe mașină și să te folosești, eventual de sistemul de cuplare-decuplare prevăzut de producător. Dacă mergi și la ieșiri mai "grele", atunci poți s-o dai jos liniștit și te vei obișnui imediat și fără ea. :h5

 

Numai bine!

  • Like 1
All-Wheel Drive - it`s all we'll drive! lllllll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Mita 31 si Cos - multumesc pentru explicatiile detaliate.

 

Ionut - multumesc, am putut sa vad schita lui Alexei.

 

Din schita inteleg ca bieleta stanga este chiar acest mecanism de "ajustare" a pozitiei barii stabilizatoare si practic nu decuplezi bara ci o setezi la o alta pozitie ce permite o balansare mai mare a puntii spate. Am inteles bine ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

Nu o setezi la o anume pozitie fixa , ci se deblocheaza din starea de fixa si devine telescopica - in limite restranse - si cursa totala a puntii va fi mai mare ( discutam de cursa de flexare - o parte sus , cealalta parte jos ) in stare decuplata ( adica poate telescopa putin ) .

Pe asfalt bara stabilizatoare permite un control mult mai eficient . Devine extrem de utila in special la manevrele de evitare ( cel mai bun exemplu e ' testul elanului ' ) , caz in care o masina inalta , grea ( indiferent de lungimea sasiului ) nu va putea mentine cu un real succes toate rotile pe sol fara ajutorul barei ( barelor ) stabilizatoare , pentru ca inevitabil caroseria se va inclina prea mult in afara centrului de greutate . Mai mult decat atat , la redresare in timpul manevrei de evitare va apare oscilatia caroseriei care are un efect negativ asupra controlului directiei , in special la suspensia independenta pe fata .Barele stabi 'moi' permit un confort sporit si o articulare ( flexare ) mai mare , dar cele 'tari' permitun control mai bun la viteze mari , masina 'pare lipita de asfalt' , 'parca e pe sine de tren' ( ma rog , pana la prima curba cu fagase in asfalt - din pacate nu putem spune ca avem drumuri bune , fara sa tinem degetele incrucisate - asfaltul ala ideal si idilic de drept care sa faca combinatie cu performantele la viteza mare ... nu-i pentru noi ca ...dis is Sparta . Adica ... e sparta , si nu numai ... ) .

 

De asemenea , la suspensia independenta pe fata bara stabi e foarte utila , fiind un mod pasiv de a reduce unghiurile de articulare a planetarelor ( si astfel se mareste durata de exploatare , desi scad performantele de flexare ) , si intr-o oarecare masura transfera eforturile ( solicitarile ) si la partea mai descarcata a suspensiei .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Intrebari despre Patrol

 

.Barele stabi 'moi' permit un confort sporit si o articulare ( flexare ) mai mare , dar cele 'tari' permitun control mai bun la viteze mari , masina 'pare lipita de asfalt' , 'parca e pe sine de tren'

 

Sper sa nu fie considerat off-topic daca duc discutia un pic mai departe, pornind de la precizarile aduse de @cos:

exista bari stabi cu caracteristici diferite, cum spune si el, unele mai moi si unele mai tari, pentru Patrol?

 

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare