Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Pareri pro si contra achizite anvelope R17 Nissan Pathfinder R51

Adună
X
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Pareri pro si contra achizite anvelope R17 Nissan Pathfinder R51

    Salutare si bine v-am gasit!
    Sunt nou pe forum si de 3 luni posesor al unui Pathfinder R51.
    Dupa cum scrie si in titlu doresc sa achizitionez pe viitor un set de anvelope all season (sa nu mai fiu nevoit sa schimb mereu anvelopele) fiindca cele actuale cam trebuiesc schimbate.
    In prezent masina este incaltata cu Goodyear Wrangler Hp 255 65 R17, insa nu mi s-au parut senzationale pe perioada iernii acum.
    Ce nu stiu, orice anvelopa all terrain (A/T) sau highway terrain (H/T) sunt all season sau nu?
    Pentru utilizare in marea parte pe asfalt, drumuri de tara pietruite sau nu (fara off road extrem) ce mi-ati recomanda, A/T sau H/T? Mi-au facut cu ochiul cele A/T din cauza profilului mai dur si care cred eu, ca tin mai bine in timp. Repet, sunt nou si pana acum am avut doar turisme de clasa medie, de aceea va cer ajutorul.
    Am gasit pe site-uri urmatoarele:
    1. - la pretul de 353 de lei/ buc. Nankang FT7 (dar nu stiu sigur daca sunt all season, pe alte site-uri ca gasit ca fiind de vara, pe unele all seaoson), so?;
    2. - la pretul de 476/ buc. Insa Turbo Ranger A/T (nu specifica insa daca si sunt all season);
    3. - la pretul de 553 lei/ buc. Toyo Open contry A/T (la fel nu stiu daca sunt bune si pentru iarna);
    4. - la pretul de 605 lei/ buc. Cooper Discovery AT3 (aceeasi problema);
    5. - la pretul de 550 lei/buc. Maxxis At771 (la fel, nu stiu daca sunt all season);
    6. - la pretul de 610 lei/ buc. Continental ContiCross Contact LX (acesta este all season, insa nu este A/T);
    7. - la pretul de 390 le/buc. Petlas ExpleroPt411 (la fel, sunt all season, dar nu sunt A/T).

    Bugetul pentru acestea estimez ca va fi undeva pana la 2000-2200 lei, poate putin mai mult, poate mai ieftine. As prefera, insa daca as lua unele all season A/T, insa nu stiu zgomotul daca nu cumva va fi cam mare fata de unele normale.

    Multumesc mult de pe acum si sper sa nu ma luati in nume de rau, dar nu stiu multe lucruri despre acest capitol.

    Salutari,
    Gabriel

  • #2
    Oficial, all seasons trebuie sa aibe M+S. Real, trebuie sa aibe un profil eficient (si constructie din materiale optime).

    Deduc ca, majoritar, vei petrece timpul pe asfalt si pe drumuri aflate in limita acceptabilului.
    Pe timp de iarna, niciunul din modelele enumerate nu cred ca te va multumi. Doar vreo 3 sunt mai ok pentru gheata si zapada.
    In general, MT si AT nu sunt ok pe gheata. Orice anvelopa cramponata sau cu suprafata de rulare foarte aerisita (cum sunt majoritatea MT) va avea aderenta scazuta si eficienta redusa la franare.

    Daca nu vrei sa faci schimburi de anvelope, ori iti cauti niste all seasons cu tenta de anvelopa normala, ori direct anvelope de iarna. Daca vrei neaparat ceva mai agresiv, cauta niste AT cu striatii mici si multe (zig-zag-uri caracteristice pt aderenta iarna). Era un model de Yokohama Geolandar foarte ok, dar nu stiu daca se mai fabrica (modelul ala). MT si AT vor creste consumul si zgomotul la rulare (putin sau mai mult).

    Am batut drumuri forestiere cu masina 4x2 (Renault Captur), cu anvelope de vara (Bridgestone Ecopia EP150) si n-am ramas pe nicaieri. Nu iti recomand asta, ci doar subliniez ca se poate
    Ultima editare de tannu; 18.feb.2019, 15:35.

    Comentariu


    • #3
      Multumesc pentru raspunsuri si amabilitatea ta in primul rand.
      MT pana la urma nu cred ca voi alege fiindca sunt pentru noroi si as ramane ca variante intre AT si cele normale. Cele HT banuiesc ca sunt cele normale , daca nu gresesc.
      Yokohama Geolandar G015 AT banuiesc ca ar fi cele mentionate de catre tine si da, vad ca s-ar mai fabrica si ar fi pretul cam pe la 635 de lei pentru dimensiunea de care am nevoie. Poate va mai scadea putin pe parcursul anului fiindca mi se pare cam maricel totusi.
      La unele de iarna m-am gandit si eu initial, insa am auzit diferite pareri ca nu ar fi recomandat sa merg cu cele de iarna vara fiindca va creste distanta de franare, consumul, zgomotul si pot aparea chiar si explozii ale anvelopelor.
      Acum pana acum la masinile avute am folosit doar 2 seturi, de vara si de iarna, insa m-am tot saturat de aceste schimburi si stat la cozi, etc...
      Profilul cel mai "cuminte" ar fi cel de la Nankang FT7 si cel de la Maxxis At771 spre care as tinde daca ar fi all season, insa nu am nicio informatie despre acestea cum s-ar comporta pe timp de iarna.
      Din ce m-am mai documentat de pe net, Insa Ranger am observat ca ar fi resapate, si ar iesit din discutie din punctul meu de vedere.
      Petlas si Continental ar fi unele all season normale, tinzand mai mult spre Continental. Pana acum am auzit doar laude despre Continental, insa doar de la cunoscuti, nu am avut eu personal.

      Comentariu


      • #4
        Cu multa placere.

        HT 80% asfalt, AT 50%, iar MT 20% asfalt.

        MT sunt pt noroi si nisip. Pt zapada, mai putin... depinde de profil si de... statusul zapezii.

        Am scormonit putin netul. Yokohama Geolandar G072 sunt cele de care imi aduceam eu aminte si nu cred ca se mai fabrica. Sunt de iarna.

        Utilizarea anvelopelor de iarna pe timpul verii... Ce sa zic ?... Fiecare cu parerea lui. Unii mai cu povesti, unii mai cu realitatea... Ideea e ca o anvelopa de iarna, de calitate, va frana mult mai bine decat o anvelopa de vara, slaba calitativ. Ca paranteza, de 3 ani de zile, pe una din masini (Logan fara ABS) am BFG G-Force Winter (sunt de iarna, dar stau permanent pe masina). Franeaza excelent in orice conditii; n-am de ce sa ma plang.

        M-am uitat putin pe profilurile anvelopelor enumerate de tine. Daca vrei neaparat sa alegi intre Nankang FT7 si Maxxis At771, mergi pe Maxxis. Ambele au profil de vara. Maxxis are o tenta de all seasons, dar niciunul nu va avea aderenta buna pe gheata si zapada si eficienta stralucita la franare. Luand in considerare profilurile, eu n-as da banii pe niciunul.
        Toyo Open Country A/T are un profil mai ok decat ele, dar nici asta nu cred ca exceleaza pe carosabil umed.

        Insa Turbo face doar anvelope resapate. Sunt ok, dar resapat inseamna mai greu, mai dificil de echilibrat, etc.

        Petlas sunt turcesti. Sunt ok (sau, in trecut, erau).

        Ca marca de anvelopa buna, Nexen este una care ofera un raport pret/calitate bun. Tot aici mai intra si Kumho, Federal, Falken.

        Comentariu


        • #5
          Intr-adevar, se va folosi în marea parte pe drum asfaltat sau cu gropi ma rog, doar foarte puțin la ieșiri la iarba verde (sau când ma apuca dorul de teren accidentat dar cu simt de răspundere, în niciun caz Off road) sau pe vreun drum mai de tara.
          Resapate nu iau, sincer nici la astra ce o mai am acum nu i-am luat resapate.
          De când am luat masina îmi fulgerase ideea de AT-uri, dar ținând cont de regimul de utilizare al mașinii, cred ca voi renunța la aceasta idee, dacă este în favoarea siguranței pana la urma.
          Am mai cautat și eu puțin pe net și am mai găsit asa: nexen rohtx rh 5 și westlake sl 369. Ca și preturi sunt în jur de 440 de lei și din nou, westlake îmi place mai mult din cauza profilului dar am observat ca ar fi mai slab la frânare ca nexen.

          Comentariu


          • #6
            Westlake sunt chinezesti, dar nu pot sa ma pronunt asupra calitatii; n-am "interactionat" cu Westlake nici macar prin prieteni.
            Dupa profil, Nexen va avea un consum de combustibil mai scazut si un zgomot mai redus. Westlake e mai agresiv, are profil de AT, posibil sa fie si mai slab in franare.

            Am dat o cautare dupa dimensiunile rotilor tale. Vad ca gama de all seasons este slabuta la noi, pt dimensiunile astea. Din ce am gasit... n-as putea sa zic ca as recomanda ceva.

            Am cautat si anvelope de iarna pt dimensiunile tale. Gasesti cateva modele foarte ok, intre 500-850 lei (Hankook, Falken, Bridgestone, Michelin, etc.). Unele sunt mai scumpe, dar merita. Profilurile sunt bune la consum, franare si aderenta, bune iarna/vara, umed/uscat, gheata si zapada. Raman la parerea ca, in loc sa dai banii pe niste all seasons, mai bine iti iei ceva bun de iarna, cu care mergi cativa ani, fara sa le dai jos.

            Comentariu


            • #7
              Aceiasi dilema am avut-o si eu. Am cautat anvelope a/t pentru masina mea destul de mult. Am vrut initial sa imi cumpar un set de bf goodrich ko2 ( care sumt considerate golden standard in comunitatea offroad americana si australiana), dar se pare ca importatorul nu va aduce pana in vara varianta 255/65 r17. Am ajuns sa cumpar pana la urma cooper discoverer at3. Pe asfalt sunt foarte multumit de ele. Pana acum (300 km) consumul nu a crescut. Iar distanta de franare pe asfalt pare similara.
              Nu am apucat sa ies pe drumuri de tara sau in offroad sa vad cum se comporta.
              Dar pana acum sunt multumit de ele: fata de bfg longtrail care erau pe masina cand am achzitionat-o (varianta oem) sunt net superioare... plus ca arata bine.
              in ceea ce priveste pretul, nu sunt tocmai cele mai ieftine, dar nici cele mai scumpe. Eu le-am achizitionat cu 700 ron/buc cu tot cu montaj. Fata de ko2 sunt mai ieftine cu 200, iar fata de ceea ce aminteai tu sunt mai scumpe cu vreo 2-300 ron. Dar cred ca merita banii. In USA aceste cauciucuri sunt garantate la uzura pentru 60000 de mile, daca bine retin. Oricum pe youtube vei gasi destui care sa garanteze pentru ele.

              varianta at3 4s sunt m+s, existand de asemenra o varianta numai de vara. Personal as cumpara si o anvelopa de iarna daca bugetul mi-o va permite in toamna. Un all season e inferior fata de o anvelopa de iarna dedicata si se uzeaza mai repede. Totusi, pathy-ul pe care il am l-am condus iarna asta in conditii de gheata si zapada pe cauciucuri stock longtrail, destul de uzate si am reusit sa ajung intreg la destinatie ( cu unele emotii totusi). Este un clip pe youtube de la bfg (... cred) care arata diferenta intre un all season si u cauciuc dedicag pe zapada. As putea zice ca te convinfe sa cgeltuiesti niste bani in plus...

              Dar ca sa nu ma mai 8ntind, ca si orice posesor (care a dat deja banul) nu pot drcat sa le recomand. Timpul va spune daca a meritat sau nu investitia... nu pot sa ma pronunt definitiv la calitate fiind mult prea devreme, dar la factorul aspect sunt super ok.

              Spor la cautat!

              Comentariu


              • #8
                Multumesc Cssp pentru impartasirea experientei tale cu noi. Cooper discoverer at3, cele ce le-ai cumparat tu, sunt anvelope doar de vara ?
                Intreb, fiindca am vazut multe variante de cooper discoverer si anume: at3 sport, at3 4s, at3 lt, at3 xlt si nu stiu exact care ar fi diferenta dintre ele.
                Cum am mai spus, tind spre unele all season mai mult, dar nu exclud nici varianta de anvelopa doar de iarna.
                Am mai gasit de la Matador un model denumit Izzarda AT2, iar pentru dimensiunea de care am eu nevoie este undeva intre 550 si 600 de lei bucata. De acest model ce stiti? Matador, eu personal am folosit la prima masina avuta...o Dacie 1310, iar pe vremea aceea nu se tinea cont de m+s si nici nu mai retin sincer de care era.
                Ultima editare de gabriel13; 02.apr.2019, 10:31.

                Comentariu


                • #9
                  Si Discoverer si Izzarda sunt all season. Au profil combinat vara/iarna (banuiesc ca au stantat M+S, din moment ce profilul este combinat). Niciuna n-o sa exceleze pe carosabil umed. Discoverer o sa fie mai bun iarna (gheata/zapada).

                  Comentariu


                  • #10
                    Acum 2 luni am avut aceeasi dilema. BFG-urile KO 2011 erau aproape terminate si in plus erau mai mari decat in talon. Fiindca in CIV indicele de viteza/sarcina e 110H (265/60/R18) a trebuit sa tai de pe lista BFG KO2, Toyo open country, Cooper discoverer at3 si am ramas cu:
                    Geolandar A/T G015 110H B 664 C F
                    Michelin CrossClimate 114V B 810 B B
                    MAXXIS BRAVO AT-771 110H x x
                    FALKEN Wildpeak A-T3W 110H 700 C E
                    MATADOR MP72 Izzarda A-T 2 110H E F
                    GOODYEAR Wrangler All-Terrain Adventure 110H 700 E E
                    Cross climate ar fi fost de dorit (clasa b aderenta, tot b de consum) dar mai merg la munte si mi-era sa nu le sparg/tai peretele lateral in vreo piatra...

                    Dupa indicele de franare acceptabil pentru mine au ramas Geolander si Wildpeak. Din review-uri mi s-a parut ca Falkenu' e destul de bun, in plus profilul mi s-a parut ca ar fi si de zapada (crampoanele laterale).
                    Am facut 7500 km de atunci si sunt multumit: destul de silentioase, si pe ud s-a comportat bine. Nu le-am testat pe zapada sau noroi (unde nu cred ca exceleaza).

                    Spor la alegere. Sper sa te ajute...

                    L.E: A doua coloana sunt indicii, a 4 pretul, a 5 franare pe umed, a 6 consumul.
                    Ultima editare de crispus; 10.apr.2019, 22:01.

                    Comentariu


                    • #11
                      Acum, vazand tabelul pus de crispus, mi-am dat seama de faptul ca, anvelopele ce le-am cautat eu de fapt au indicele de viteza H sau T, iar in cartea masinii spune ca trebuie sa fie S. Acum, chiar la ultima litera nu as crede sa se uite militienii, desi daca vor o pot face...
                      Cu 110 S am gasit doar 2 modele daca nu ma insel, Nexen si inca un model, dar nu il mai gasesc acum.
                      In alta ordine de idei, cred ca o sa trec peste acest lucru si am sa aleg marimea si idicele de incarcare sa fie corespunzator la ce am in carte.
                      Eu Falken si Michelin pe 17 nu am gasit online din pacate.

                      Comentariu


                      • #12
                        N-am auzit sa se uite cineva daca indicele de viteza sau incarcare corespunde cu cartea masinii... Pe ei ii intereseaza strict dimensiunea anvelopei.

                        Oricum, la indicii de viteza deja discutam de viteze mai mari de 180 km/h... nu cred ca are mare relevanta daca e S, T sau H.

                        Iar indicele de sarcina se refera la o singura anvelopa. Nu cred sa existe anvelope subdimensionate la clasa asta. Tot ce este in tabelul de mai sus duce minim 1000 kg/roata. Sa ajungi sa pui minim 4 tone pe roti (2 tone masina + 2 tone persoane si incarcatura)... cred ca vor ceda alte lucruri, inaintea anvelopelor

                        Orientati-va spre dimensiune si profil. Apoi, cu coada ochiului, vizualizati si indicii de sarcina si viteza, doar... informativ.

                        Comentariu


                        • #13
                          RAR-ul spune ca indicii trebuie sa fie acoperitori: cel putin cat cele din CIV. Politia zice ca trebuie sa fie identici, vezi poza de mai jos...

                          [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"medium","data-attachmentid"296953}[/ATTACH]

                          Aceeasi adresa am trimis-o la mai multe reprezentante RAR si inspectorate.

                          Cel mai cuprinzator raspuns de la RAR a fost:
                          In cazul particular prezentat de dvs. nu se accepta echiparea cu anvelope avand indicele de viteza S daca producatorul a stabilit indicele H, indiferent de viteza maxima constructiva a vehiculului. O astfel de reducere (pana la indicele Q) este admisa numai in cazul anvelopelor de iarna (M+S), daca nu sunt inscrise in CIV alte anvelope M+S.
                          Punctul de vedere al RAR in aceasta problema este urmatorul:

                          Indicii de sarcina si de viteza ai anvelopelor montate pe vehicul trebuie sa fie acoperitori, adica identici sau superiori celor trecuti in cartea de identitate a vehicululului. Caracteristicile anvelopelor pomenite in adresa, indeplinesc aceasta conditie, pentru anvelopele de iarna (M+S) indicele de viteza poate inferior celui din CIV (cu informarea corespunzatoare a conducatorului auto).
                          Motivul pentru care am mers pe indicii din CIV a fost sa nu am probleme cu diverse echipaje care vor interpreta intr-un fel sau altul legea (de la noi sau din afara).
                          Fișiere atașate
                          Ultima editare de crispus; 12.apr.2019, 12:43.

                          Comentariu


                          • #14
                            Salut,

                            De ce nu iei in considerare si Continental Cross Contact ATR? Au protectie la janta, M+S pe ele. 70% on-road, 30% off-road. Ridurile au minim 1cm cred. Sunt mai grele ca un HT, dar sunt si mai ranfortate pe lateral. La mine, propectia la janta iese aproape cu un centimetru in afara fata de buza la janta. Da un stil mai agresiv masinii. La 80km/h nu sunt mai zgomotoase ca cele de iarna, n-am apucat sa merg prea mult/mai tare ca le-am pus curand. In SUA gasesti review-uri mai multe, inclusiv pe youtube (dar sub denumirea de Terrain Contact AT)

                            https://www.continental-tires.com/ca...osscontact-atr

                            Referitor la indici, conform raspunsurilor de la RAR, indicii (de greutate sau viteza) trebuie sa fie egali sau mai mari decat cei din carte. (Daca ai 100T, poti pune linistit 102H)
                            T=190km/h
                            H=210km/h daca retin bine.

                            Succes in alegere.

                            Comentariu


                            • #15
                              crispus , deja te agiti prea mult pentru niste anvelope...

                              In primul rand, anvelopele nu sunt trecute in talon, ci doar in CIV. Nimeni nu umbla cu CIV dupa el si politia nu cere CIV la control.
                              In al doilea rand, echipajele de politie nu sunt abilitate sa ateste asemenea lucruri, ci doar RAR o poate face. Pentru asta trebuie sa nimeresti intr-un filtru stradal RAR, iar raspunsul de la RAR l-ai aflat deja.

                              Comentariu

                              Procesare...
                              X