Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"


dude

Postări Recomandate

Salut. Numele meu este Radu si de vineri 16.03.2012 am intrat in randul posesorilor de Patrol. Masina este cumparata de la @Adisan (http://forum.club4x4.ro/showthread.php?70204-Vand-Nissan-PATROL-Y60-%96-PERFECT). Doresc sa multumesc tuturor colegilor de forum care m-au ajutat cu sfaturi si incurajari pentru achitionarea masinii. Si ca sa ii amintesc doar pe cativa: bogdan0418, nissan4x4, Giorgel, Yonut, Patrolator si bineinteles etc. :P

 

phpFEE6nzAM.jpg.b111e679d03837eb30106562ac7d8ab7.jpgphpO5oHDZAM.jpg.2af0d0e96b3661d2c82bd752ec7b0e35.jpg

 

Am iesit azi vreo jumatate de ora pe campul din spatele casei si am fost deosebit de placut impresionat de masina. Urmeaza sa ajung pe la nea Luigi pentru a schimba cateva repere si pentru o revizie la alte cateva.

 

Pasul urmator e autentificarea la RAR si inmatricularea, precum si cat mai multe drumetii. Apropos, iese cineva in acest weekend. :P

phpwK8ZE6AM.jpg.265769d5541954ef05ec15d67d254d38.jpg

phpn1BNm5AM.jpg.cdf74bbdc757609ff13658b9dc95554b.jpg

Editat de dude
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 132
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Foarte misto masina. Sa o stapanesti sanatos. Cel de la care ai luat-o mi-a dat impresia de a fi putin perfectionist si cu respect ptr fieratanii ...

 

Sfat: da roata de rezerva jos de pe usa ca balamalele vor capata joc de la greutate si usa iti va clampani in timp.

Ca solutie ...fie o pui in interior fie iti faci un roofrack si o pui deasupra ...

  • Like 1

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Multumesc mult pentru urari. Ieri am fost la prima mea iesire offroad si am fost profund impresionat de ce poate masina. M-a purtat prin locuri prin care nu credeam ca poate sa mearga o masina.

 

Sunt foarte multumit de achizitie. :)

 

@Yonutz: Daca sui roata pe un roof-rack nu mai pot sa intru in parcarea subterana de la Sun Plaza si deci nu am unde sa las iarna masina cand merg la servici. :P Plus de asta un roof-rack are 60-70 de kg pe care ar trebui sa le car dupa mine peste tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

la iesirea de duminica, atat masina cat si soferul s-au descurcat admirabil, fiind si singurul cu masina lunga si pe MT-uri.:br

 

@dude, e o vorba celebra pe aici: "la coborare, viteza intai in reductor fara frana!!":h5

mie mi-a luat doi ani, si nici acum nu-mi iese intotdeauna:grin:

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 luni mai târziu...

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Am tot citit pe forum ca pentru o crestere de putere la Y60 RD28T solutiile ar fi intercooler si/sau turbina cu geometrie variabila sau transplant de motor 4.2 D,TD,TB. Mai mult decat atat m-ar tenta trecerea la o cutie automata, plecand si de la descrierea cutiei automate facuta de nea Luigi in postul despre cutia automata vs cutia manuala.

 

Plecand de aici, ar fi o solutie transplantul de motor si cutie automata de pe Y61 pe Y60? Practic obtii cuplul si putere apropiat de TD4.2, dar cu o greutate mai mica a motorului si cu impozite mai mici. Inteleg ca dezavantajul ar fi fiabililitatea motorului ZD30 fata de T(D)4.2, dar sunt curios daca cineva a facut modificarea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Depinde de anul din care provine motorul respectiv , dupa 2003 s-a remediat problemele . Teoretic ideea e mareata , practic e sigur posibil , legal nu au montate pe Y60 motoarele astea deci e o mare durere romaneasca de lipsa de legislatie logica ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

@cos- lasa-ma pe mine primul,te rog.....

 

Si unde mai este motorul ala simplu si fara electronica si fara senzori,si fara catalizator.....:grin:

 

Nu merita, o vinzi pe asta si mai pui o diferenta si iei Y61....

 

PS: la naiba ce rapid este asta,frate.....acu' 30 minute zicea ca instaleaza si probeaza un pat.....la o doamna singura...

Editat de RZV
  • Like 1

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Deci ramanem la solutiile "clasice" cu motoarele de 4.2 de care or fi ele...

 

Motivul pentru care nu as lua Y61 este ca e mult mai grea si nu as avea sufletul sa o bag prin padure. Si cu asta ma doare sufletul sa o zgarii prin padure.....

Editat de dude
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Te las bre , eu mai am si alte ocazii ... doamna vine la patrudupamasa acasa ... n-o las eu sa se plictiseasca ...

Totusi e o solutie bunicica ... merge aproape la fel de bine ca si aia veche . Doar ca trebuie mai multa grija la anexe ... Poarta o discutie cu nissan4x4 , te lipezeste si te tulbura la loc ....

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Multumesc de sfaturi cos si RZV. Mai studiem problema.... Cand o sa fiu pregatit din toate punctele de vedere o sa il abordez pe nea Luigi.

Pana atunci cred ca o sa ma axez sa confectionez bielete detasabile pentru barile stabilizatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Salut,

 

nu pot sa ma abtin sa ma bag si eu putin in seama asa ca de la un posesor de patrol la altul.

1. motorul de 4.2D de patrol e o besina de motor in comparatie cu 2.8TD

2. motorul 4.2i de patrol are 160-170 de cai dar are si o cutie foarte grea.

3. gandeste-te ca la automata mai ai un radiator de ulei in plus ce trebuie montat.

4. 4.2TD stiu ca exista doar pe toyota nu si pe patrol.

 

Cu alte cuvinte si pe mine m-a batut gandul sa pun un 4.2 benzina dar trebuie schimbate cabluri calculatoare etc.

pe patrol de concurs deci nu conta ce fac pe acolo.

 

Intercooleru are nevoie de flux de aer,deci va fi util doar la viteze mai mari,la viteze mici nu il ve simti gen o urcare in treapta I,doar daca ii pui un ventilator dar atunci vei avea o cocoasa pe capota si asa nu poti sa zici ca ai cea mai buna vizibilitate la patrol din cauza dimensiunii mari a capotei.plus ca si aici ai de modificat o gramada de tevi.

O solutie care pe mine m-a ajutat e sa blochezi EGR-u.

 

Acuma depinde si de starea motorului eu de exemplu am condus un patrol cu intercooler si la viteze mici,prin padure nu avea deloc vana mai mare ca si al meu fara intercooler.

 

Parerea mea este ca nu are rost sa te bagi in nu stiu ce avioane,nu este o masina de facut liniute si nici o masina de consum de 5l/100km.Las-o asa cum e fai o revizie schimba toate filtrele si eventual daca se pricepe cineva bine de tot sa-ti deie un pic de debit cat sa nu gazezi pe toti din spatele tau.

 

Asta e parerea mea acuma fiecare face cum vrea.

Sa o folosesti sanatos.

Patrol Y60 M52B28 '91 / Patrol Y61 M57D30 '98 / BMW 520d '09

Transsylvania Offroad

http://www.offroadtranssylvania.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Am tot citit pe forum ca pentru o crestere de putere la Y60 RD28T solutiile ar fi intercooler si/sau turbina cu geometrie variabila sau transplant de motor 4.2 D,TD,TB. Mai mult decat atat m-ar tenta trecerea la o cutie automata, plecand si de la descrierea cutiei automate facuta de nea Luigi in postul despre cutia automata vs cutia manuala.

 

Plecand de aici, ar fi o solutie transplantul de motor si cutie automata de pe Y61 pe Y60? Practic obtii cuplul si putere apropiat de TD4.2, dar cu o greutate mai mica a motorului si cu impozite mai mici. Inteleg ca dezavantajul ar fi fiabililitatea motorului ZD30 fata de T(D)4.2, dar sunt curios daca cineva a facut modificarea...

 

transplantarea unei cutii automate de viteza de Y61 pe Y60 e complicata si .... nu prea merita:

 

:cl cutia de Y61 este o cutie SEMIAUTOMATA, adica are partea mecanica in cutie dar aceasta e comandata/optimizata de un computer al cutiei de viteze ce "vorbeste" cu computerul masinii si abia atunci stie cand sa schimbe viteza

Si cum Y60 nu are "computator" ECU ....nu prea are cu cine sa vorbeasca. se poate construi un mini ECU care sa simuleze "vorbele" cu ECU de Y61, dar masina este ezitanta, schimba treptele ciudat, nu stie decat tarziu de kick down si nu simte impulsul de schimbare a treptei superioare in momentul cand rifdici un pic piciorul din gaz.

M-am confruntat cu aceasta problema cand am modificat un y61 automat la pompa de injectie mecanica, cutia era bezmetica pt ca ECU nu mai citea niste parametrii furnizati de pompa de injectie electronica.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Daca tii neaparat sa ai o cutie automata, iti recomand alta reteta:

- cutie de viteze TH400 - 3 trepte , sau TH700R4 , 4 tr de viteze(GM, Chevy, Hummer H1), cutii HD complet mecanice

- adaptor de cutie de viteze pe motor

- adaptor reductor NISSAN pe cutia automata

 

cutia o gasesti cu 300-400E

un kit de reparatie normal ---300E ( daca este cazul)

un kit de reparatie HD cu discuri kevlar -700-1000E

setul de adaptoare - cam 1200E (made in Aussie)

manopera instalare 500e

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

cu asemenea cutii, te poti juca dragutz, in sensul ca exista tot felul de kituri de arcuri si valve ce se monteaza in corpul hidraulic de schimbare a treptelor de viteze.

O poti face sa iti rupa capul la schimbarea treptelor sa sa le schimbe lin si patinat pt confort maxim

Editat de nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

@mihai_ct: multumesc pentru sfaturi. EGR-ul e "anulat". Ramane sa vad ce se poate face cu debitul de motorina. Nu vreau sa fac liniute cu masina si nici sa consume 5l/100km, dar nici nu sunt pregatit pentru consum de 15-20% cat am inteles ca are motorul TB42. Eu caut un pic mai multa sprinteneala la masina, mai ales la mersul in padure. Pe sosea nu ma deranjeaza sa fiu ultimul care pleaca de la semafor si sa ma depaseasca si cei cu bicicletele. :) Deci s-ar putea ca un mic "tunning" la pompa de injectie sa fie o solutie foarte buna pentru mine. Iar la un moment dat solutia propusa pentru cutia de viteze de catre dl. Luigi sa

fie aplicabila.

 

@nissan4x4: multumesc pentru raspunsuri si sfaturile foarte utile, pertinenete si documentate. Ma bucur sa aud ca exista posibilitatea de upgrade la Y60 si oameni care stiu si pot sa o faca. Suna foarte bine cutia automata, eventual cuplata cu motorul cu care vine ea. S-ar putea ca financiar sa fie mai ieftin de achizitionat/montat motorul de pe care vine cutia decat achizitionate flansa adaptoare, ramanand de facut doar adaptarea reductorului de pe PATROL.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Dupa ce "Tanculetul" si-a facut datoria cu varf si indesat si m-a plimbat pe unde nici nu credeam ca voi ajunge vreodata sau ca o masina poate merge pe acolo azi dupamasa m-a izbit o problema pe care nu stiu cum sa o rezolv. Cand sa plec din Bucuresti spre casa masina nu a mai pornit. Becul de la buji se stinge odata cu zgomotul specific al releului, apoi dupa vreo 2-3 secunde se aude un nou zgomot de releu, de data asta mult mai slab si becul de bujii incepe sa clipeasca ritmic. Cand incerc sa pornesc motorul se invarte dar nu porneste. Conform fostului proprietar bujiile sunt NGK si au fost schimbate acum mai putin de un an. Pe intuneric nu am vazut nimic in neregula in compartimentul motorului si cum nu aveam nici un fel de aparat de masura am "abandonat" masina in Bucuresti si am chemat-o pe sotie sa ma ia.

 

Vreo idee de unde as putea incepe investigatia maine pe lumina? As duce-o la un service dar cum nu porneste...

Editat de dude
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Acum 2 saptamini am luat din Olanda un Y61 cu motor de 2,8.Avea toate bujiile arse iar dimineata la prima cheie( cam 0-2 grade Celsus) dadeam cam 15-20 de secunde la automat ca sa pornesca.Primele 3-4 secunde scotea un nor mare de fum si pe urma era ok.Am ajuns in tara, am schimbat toate bujiile dar daca dadeam la automat imediat ce se stingea becul de bujii, masina pornea cam dupa 5 secunde de invirtit motorul.Daca o lasam pina se stingea becul de airbag sau chiar mai mult(adica vre-o 8-10 secunde in total) masina pornea la sfert si nu scotea nici un pic de fum.Mentionez ca asta se intimpla zilele astea la temperaturi de 2-4 grade, dupa ce masina fusese nepornita toata noaptea sa dupa 6-8 ore de stat nepornita.Masina are 271.000 de km si este din 1999.

Asa ca incearca sa tii contactul mai mult inainte sa ii dai la automat si daca nu vrea dai luuung la cheie(stiu ca nu e prea sanatos nici pt electromotor si nici pt baterie.Dar macar o pornesti sa o duci la service.Mai e si varianta sa o pornesti cu flacara.Acum depinde cit te incumeti sa chinui masina pt. a o porni si duce la doctor.Oricum, daca problema a aparut brusc, tind sa cred ca e mai degraba vorba de un rleu decit de bujii.Bujiile nu pica toate odata iar pornirea grea(datoata bujiilor) incepe sa se manifeste incetul cu incetul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Y60 LWB RD28T - "Tanculetul"

 

Prin amabilitatea lui RazvanGTC am intrat in posesia unei perechi de lanturi.

 

Cateva impresii dupa un scurt test:

 

-se monteaza/demonteaza foarte usor, mult mai usor decat lanturile care se gasesc la supermerketuri

-calitatea materialelor este foarte buna

-tractiunea este extraordinara; am urcat prin locuri prin care cu 2 saptamani in urma nu am putut sa urc decat troliat

-eu le-am montat pe spate si am avut tractiune foarte buna in schimb se simte accentuat lipsa directiei; deci stiu ce vreau sa imi aduca Mos Craciun - inca un set pentru montat pe fata :P

-fortuit am mers aprox 2 km pe sosea cu lanturile montate; la 20 de km pe ora masina are un comportament foarte ciudat datorita profilului lanturilor - se leagana ca o rata... :)

 

Cateva poze...

 

Imediat dupa montaj:

 

l1.jpg.238695e1b30c065da71eb2f15902d0a1.jpg

 

 

l2.jpg.fa0049ecab6901451d5d00a3155d01a9.jpg

 

 

Dupa circa 10 km de mers prin padure:

 

 

l3.jpg.175fe2411a722f4fdf3380a25e7c1833.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare