Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Un Patrol obisnuit


Yonutz

Postări Recomandate

Dragi prieteni,

 

Dedic acest topic tuturor celor care m-au invatat, sustinut, suportat, iubit si injurat ...Sper de asemenea ca toti cei care isi cumpara o masina de genul asta si aleg sa o ia pe acest drum, sa gaseasca aici informatii utile dupa care sa se ghideze si mai ales sa stie in ce se baga.

 

Intr-o seara friguroasa de iarna, dupa indelungi cautari mi s-a aratat ca printr-o minune, cu putin timp inainte de a renunta la orice tentativa de a mai cauta o masina draga mie, un Nissan Patrol Y60.

 

Am mai avut Nissan, am mai avut Patroale, am mai avut motorizarea asta dar parca intre mine si fierul asta a fost asa o chestie tur-retur, un fel de dragoste la prima vedere.

Am luat masina fara sa stau pe ganduri, fara sa ma intereseze ca mai aveam 3 in curte.

 

Masinuta la achizitie avea in jur de 185.000 km, care dupa carnetele de service parea ca sunt reali, provenind din Belgia si fiind inmatriculata rapid la bulgari. Propietarul s-a despartit rapid de dansa, n-am inteles nici asta dar ma rog, alegerea lui, placerea mea.

 

Ca si particularitate, masina e facuta in 02/1997 practic printre ultimele Y60 produse. Motorul e asemanator cu Y61, cel cu pompa de vacum pe capacul de la tacheti.

 

Nu mi-am dorit sa fac din ea un monstru al padurilor si nici ceva dupa care oamenii sa intoarca privirea pe strada. Nu. Doar o masina normala sau ma rog, aproape normala.

 

Dupa o perioada de foarte scurta durata de tatonare, m-am hotarat sa o pun la punct asa cum trebuie, inainte de a incepe orice upgrade specific unei masini de teren.

 

Am inceput cu schimburile de fluide si am hotarat sa ii fac doua-trei schimburi dese (3-4000 km) cu un ulei regular, am folosit Valvoline 10w40, ptr curatarea motorului. Dupa care sa trec la un ulei mai bun. Sunt acum deja la al treilea schimb, si dupa cateva studii facute pe net oscilez pe varianta ...Liqui Molly 5w40 Iarna si aceeasi marca de ulei, un 10w60 in lunile de vara.

 

Am schimbat uleiul in punti, cutie si motor folosind uleiul care din punctul meu de vedere e ideal Liqui Molly, punand 75w90 in cutia de transfer si in cutia de viteze si 80w90 in grupuri.

 

Odata cu fluidele, am schimbat normal si distributia desi eticheta spunea ca a fost schimbata deja la 160.000km , incluzand pompa de apa si cam tot ceea ce inseamna curele.Asta sa stau eu linistit.

 

Am trecut si prin atelierul tinichigiului, masina avand in zona overvenderelor ceva rugina, nimic grav, doar superficial, le-am dat jos, am curatat, am marit putin spatiul aferent si am montat overfenderele la loc. Am eliminat plasticele din colturile aripilor (cele care se imbina cu overfenderele spate), unde in mod normal se strange mizerie (pamant) si unde automat rugina lucreaza. Am construit altele din tabla, exact pe forma celor din plastic, le-am etanseizat bine cu caroseria dupa care le-am sudat.

 

La prinderea overfenderelor, taind din aripi, in jur de 1.5-2cm, dupa calculele mele suficient sa-mi intre anvelopele dorite, am sudat pe interior "o buza" de care sa pot prinde fara probleme overfenderele originale.

 

Desi am respectat linia overfenderelor la taiat automat gaura rezultata nu a fost chiar cat overfenderul (a iesit putin mai mare. Am folosit un foen cu aer cald si am incalzit overfenderele la montaj in asa fel incat sa se muleze perfect pe caroserie.

 

Pe partea de caroserie pe spate, am taiat in partea inferioara-spate a aripilor (un alt loc unde se strange noroiul , pana la linia sasiului aproape chiar de triplele spate din caroserie. Asta este unul din motivele din care noroiul strans in acea cavitate a caroseriei, duce atat la ruginirea partii respective cat si la ruginirea sasiului in acea zona.

 

O sa revin ...cu poze ... si povestea va continua ...:h5

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 73
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Un Patrol obisnuit

 

Sa continuam povestirea cu micul Patrol. O sa fac si pozele cand o sa am oleaca de timp si o sa inserez in poveste. Pe caprarii, fiecare la locul ei.

 

Ca tot lucram noi la partea de tabla, am scos mocheta din masina ptr ca merita o improspatare si am constatat ca pe partea din spate, exact acolo unde se prinde bancheta fractionata (alt punct comun cu Y61) este oleaca de rugina. De asemenea pe prinderea centurilor, exact acolo unde arunca roata noroiul si apa tabla era usor luata de rugina. Am decupat "cancerul" si am facut implant dintr-o alta tabla sudata de caroserie, am dat cu mastic pensulabil atat pe interior cat si pe exterior dupa care am aplicat un grund ptr protectie. Ptr a nu avea probleme in viitor, avand in vedere ca pe cele 3 table erau ceva piulite sudate, adica zone care ar trebui sa fie rezistente am ales niste tabla putin mai groasa decat cea din care era facuta caroseria. Am refacut si prinderile sudand alte piulite, pastrand prinderea originala a scaunelor, respectiv centurilor, asazisele piulite cu pas marunt.

 

Cum treaba mergea ca pe roate, si orizontul exploatarii masinii era destul de departe am captusit podeaua toata cu materiale termo - fono - hidroizolante. Stiu, suna pompos, dar in realitate nu e chiar asa, am folosit materiale de la STP, ptr izolatie termica am folosit STP silver, ptr izolatie fonica am folosit un covor de burete autoadeziv de circa 1cm grosime (tot STP) iar ptr izolatia hidro am folosit niste placi de vizomat, un fel de cauciuc modelabil, placi pe care le-am sudat intre ele prin presare.

 

Am muncit cam doua zile la izolatie,munca de negru pe plantatie, si am fost doi negri care am lucrat in tandem ptr ca altfel cred ca imi lua cam 4 zile, dar deja dupa ce le-am aplicat, situatia in interior s-a schimbat.

 

Ptr ca intre timp se uscasera si mochetele temeinic spalate cu solutie de tapiserie cateva zile, le-am montat si pe alea deasupra straturilor aplicate inainte, destul de anevoios ptr ca podeaua se inaltase cu aproximativ 1.5 cm.

 

Acestea fiind spuse masina a plecat la vopsit vopsind doar elementele unde unde am intervenit (aripile), paradoxal sau nu am nimerit chiar si culoarea, pe care am facut-o dupa codul masinii, de unde s-a intors dupa cateva zile nerebdatoare ptr urmatoarele etape ale reinventarii.

 

Dupa o temeinica spalare, pe dedesubt, am luat sasiul si cam toate elementele mecanice la care am ajuns la peria de sarma dupa care am aplicat cu pistolul cu duza mai mare (1.8) vreo doua straturi de kelfos.

 

Astfel masina era pregatita sa intre in urmatoarea etapa a upgradeurilor de ordin mecanic.

 

Ca si plan, avand in vedere ca probasem suspensia Iron Man pe Isuzu si eram multumit de cum se comporta, am optat ptr aceeasi marca si pe Patrol.

 

Stiind ca urmeaza sa-i fac implant de bara fata + troliu / bara spate am optat ptr suspensia HD, +5cm dar am ales varianta de amortizoare Nitrocharger, stiind ca in viitor masina nu va ajunge la vreun concurs sau vreo fortare de articulatii si/sau suspensie.

Fiind masina scurta (SWB) automat am pus si kitul de coborare cutie ptr a incerca sa indrept cat de cat cardanele.

 

Cum o nenorocire nu vine niciodata singura, mi-am luat si un "carton de oua" de la Iron Man, adica toate bucsele de pe masina ...adica ptr tendoanele "ciocuri de papagal" din fata, tendoanele superioare si inferioare spate, bucsile de la barile panhard fata si spate. Le-am montat doar partial, ptr ca pe masina se aflau cateva bucsi originale in stare foarte buna, fara crapaturi, fisuri sau urme de imbatranire si am decis sa le tin acolosea la garaj si sa le pun atunci cand le-o veni timpul.

 

Nu a fost o investitie chiar rea dar daca va bagati la asa ceva aveti grija ca bagatul acestor bucsi in tendoane este o adevarata aventura cu tot cu vaselina speciala care am folosit-o.

 

M-am bucurat ca la masina asta n-am avut de dat barile stabilizatoare jos, ptr ca atunci cand a ajuns la mine nu le mai avea si va spun cu mana pe inima ca am vazut ca daca iti cunosti masina trece de testul de care se tem multi, adica acela de stabilitate pe sosea sau stabilitatea in curbe.

 

Am venit de la Tulcea cu trei barci de vreo 4.5m legate una peste alta, direct pe masina pe doua bride si vreau sa va spun ca viteza de croaziera s-a situat pe undeva intre 80-85km/ora si am parcurs intreaga distanta fara nici cea mai mica emotie. Asta tine si de faptul ca daca iti cunosti masina stii cand sa ii dai si cand sa o lasi nu ai absolut nici un stres.

 

Pe partea de rulare, am ales niste jante originale de otel de Y61, intoarse si sudate profesional zic eu (mi-au intrat maxim 150gr plumb pe roata) cu un et de -50, si am ales niste anvelope MT KM2 de la BFG nu foarte mari, anume 285/75 R16. In acest mod mi-am dorit sa nici nu fortez nimic pe transmisie si nici sa nu atrag priviri dorite sau nedorite in societate. Ca doar scopul meu initial era sa obtin in urma modificarilor un Patrol normal, un Patrol cat mai obisnuit.

 

In configuratia actuala (la forma finala cu tot cu barile fata-spate si troliul de care vom vorbi intr-un episod ulterior) dupa mai multe mii de km am constatat un consum rezonabil la masina asta respectiv unul de 8.5-9.5 litri / 100 km extraurban si de 10-11 litri /100 km in oras.

 

 

 

 

Cam asta ar fi episodul de azi, revin intruna din zilele viitoare cu continuarea. :h5

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

acest subiect este inutil fara poze....multe poze

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Rabdarica nenea Cristi, vor urma si pozele fara discutii, doar ca in ultimul timp, nu prea am mai avut timp de forum decat seara ...si poze n-am apucat sa fac.

 

Partea a treia a povestii mele.

 

Pe partea de motorizare nu prea a fost nimic de facut, ptr ca motorul era curat fara scurgeri si alte improvizatii. Am anulat doar EGR-ul prin scoaterea vacumului ce il comanda si prin aplicarea unei placute duble confectionate dintr-o cutie de bere. "Hainaken" din doza pe care tocmai o golisem ...adica ...m-am racorit si eu si ii dau si lui (Patrolului) ...o parte din berea mea

 

Totodata, odata cu procedeul de mai sus am desfacut si curatat constiincios si admisia, de unde am scos spre doua kile de marmelada.

 

In urma acestui procedeu, masina urca in ture mai repede, dar pe partea din spate, pe teava, si-a facut aparitia ...putina poluare. Little shit in ditamai Rumania ...

 

Aceasta etapa fiind incheiata, urma armurizarea Patrolului ca deh, trebuia pregatita ptr aplicatiile care a fost gandita.

 

Am luat-o in ordine ...incepand cu bara fata ...m-am strofocat vreo doua saptamani cu tot felul se schite, scheme, combinatii ...cum sa fac sa fac o bara cat mai simpla dar cat mai utila si in acelasi timp usor de executat. Am plecat de la ideea unei bare AFN, cea mai simpla prin constructie dintre toate, mi-am facut mijlocul (placa de troliu) din tabla de 8 mm grosime pe care am indoit-o la abkant dintr-o singura tabla plana...La laser mi-au taiat si fanta de troliu, obtinand astfel ceva destul de tapan, fara suduri pe rezistenta. Dupa ce am facut "miezul" mi-am construit lateralele din tabla de 5mm, laterale spre exterior ridicate ptr a avea unghiul de atac bun. Multi mi-au spus ca poate trebuia taiata masca si sa tai sasiul sa bag bara fata si troliul mai spre interior dar dupa testul unei rampe urcate si apoi urcarea pe un gard de beton ...m-au facut sa nu ma sucesc si sa le las asa.

Prinderea am executat-o pe doua profile U adaptate ptr prinderile originale ale barii stock utilizand cate 3 punte de fixare pe fiecare parte, pe piulitele stoc ce erau deja sudate pe sasiu pe interior, suficiente zic eu.

 

Pe partea de troliu, aveam mai multe variante dar am ales varianta care mi s-a parut cea mai convenabila atat la dimensiuni cat si la spatiul ocupat. Am ales un troliu TS de 9500 de la Superwinch. Desi e cam la limita am dotat cutia cu maimute cu doi scripeti ca sa stau eu linistit.

Am inlocuit cablul metalic cu plasma sa mai scad asfel putin din greutatea pe care patrolul obisnuit trebuia sa stea cu ea in nas.

 

Cu bara de spate, am avut probleme minime, ptr ca intr-o dimineata la cafea cu baietii de la garaj , am vazut bara din spate a unui platforme auto ...si mi s-au aprins instant toate beculetele ...De ce sa ma complic cand totul e atat de simplu. Am luat un profil U, i-am sudat doua placute la capete si ...si? ...Gata bara spate ...Bomboana pe coliva, bara spate fiind exact la nivelul sasiului (nici un mm sub acesta) automat am scapat de expresia aia ...sa dau cu curul de pamant ...

 

Pe parte de lumini spate, eram croit pe stopuri australiene DAR, firar, iar DAR ...pai da ...iar DAR ...din cautarile mele prin Vitan, baba stirba dupa copite de cai morti, stiti voi ...am gasit doua lampi cu 72 de leduri bucata, fiecare cu cate doua faze duble...lampi care ati ghicit, s-au potrivit exact in bara executata, au venit de parca erau de acolo. Unde mai pui ca pretul platit pe ele a fost cam cat juma' de stop australian.

 

Ptr ca pe spate la lumini existau niste improvizatii cu niste riglete ...tiganii maxime, ati ghicit m-am apucat si am inlocuit tronsoane de fire, dintre cele care pareau imbatranite, compromise si am facut totul dupa propriul meu standard cu papuci mama-tata (si fiul), izolatie si tub strech termosensibil. Asta ca sa nu mai umblu prea curand la acea instalatie.

 

Lampile spate, au placa de baza foarte bine izolata contra umezelii, de atunci trecand cam 6 luni si instalatia mergand inca perfect, nearzandu-se nici un led. Avand in vedere ca am incadrat-o intr-un profil U cu laturile spre spate, destul de greu ar fi de spart sau lovit. Dar stiti povestea cu pasarica si cu gasitul pionezelor in dansa ...Cei drept ... ghinionul niciodata nu stii niciodata de unde vine.

 

Cam atat ptr azi, continuam ...caci drumul e departe de a fi la final ... ma duc la frigider sa ucid cateva beri ca mi-e sete tare! :x :h5

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Vezi ca dopul acela confectionat din cutia de bere, care l-ai pus la egr, nu prea tine.

Se topeste la temperaturi mari si zboara bucati din el in motor.

Probat pe propria piele! In doua saptamani de circulat cu masina era gaura in acel dop. Pune o tabla de 2-2,5 mm.

Si ai grija cu berea aia! De data asta te las sa o bei singur! Data viitoare trebuie bauta in doi! Cica asa intra mai cu placere, cand este vorbita!

O dau eu! Doar trebuie sa ma recompensez intr-un fel!

Toate cele bune acasa, din partea noastra si spor la masina!

:h5

Editat de mac01
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Mac,

 

Dopul e preparat dintr-o tabla tripla. Ma indoiesc ca se va intampla ceva. Oricum desfac undeva dupa sezon si schimb cu o tablita de cupru pe care o am deja pregatita.

Cu berea se rezolva, stii unde ma gasesti, oricand cu placere! :h5

 

De recompensat nu ai de ce sa te recompesezi fata de mine, my friend. Daca vreodata am facut ceva ptr tine, am facut din placere nu din obligatie. Si stii povestea, ca am mai povestit impreuna subiectul asta, orice chestie facuta din placere nu implica obligatii ulterioare....Dar, asta nu inseamna sa nu putem recompensa reciproc din cand in cand cu cate o blonda, sau chiar mai multe ... Daca ar citi nevestele aici si s-ar gandi la alte blonde, probabil ca vom dormi multe zile in cotetetul cainelui! :grin:

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Confirm cele spuse de mac01 referitor la tabla de aluminiu pusa la EGR. Eu am patit cu tabla de aluminiu de 1 mm. S-a gaurit si era sfarmicioasa. Am inlcuit-o cu tabla de inox.

Felicitari pentru noul proiect si asteptam pozele!

0724066100
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Si acum sa trecem la ...la treaba ... si cu partea a 4-a a povestioarei mele.

 

Dupa toate interventiile facute, am iesit de cateva ori cu masina si am simtit capetele de bara cam firave si imediat dupa ce am revenit de la Apuseni am conspirat in vederea facerii unui upgrade si pe acolo. Urmare, am avortat barile de conexiune, respectiv directie in favoarea unora custom din otel OL44 din teava NSR (teava trasa nu teava sudata) pe care am debitat-o corespunzator si am trimis-o la un domn inginer sa-mi prepare niste filete la capete. Am optat ptr capete de bara cu filet interior, cu gresor, care se infileteaza pe bara rezultata si se asigura cu un surub care strange mansonul metalic al capetelor de bara pe filet.

Prevazator, mi-am luat sa am pe stoc atat capete de bara de rezerva, cat si corpul celor doua elemente in sine ptr ca in viitor un eventual damage la acestea sa nu-mi mai ridice vreo problema.

 

O sa ma intrebati daca este diferenta fata de cele stoc. Da, se simte atat la trecerea peste denivelari cat si parca directia merge mai usor.

 

Urmatorul upgrade la directie care se cere ptr ca am “supralicitat” barile (nu berile, ok?) este o caseta de directie HD ca sa facem cumva ca acest lant al slabiciunilor sa dispara. Care s-a achizitionat si urmeaza a fi montata.

 

Pe partea de comunicatii, sunt putin conservator, adica am mers pe vechile CB-uri care le aveam, ptr ca tot ce-i oldstile si merge nu are rost sa schimbi.

 

Antena am pus un Sirio 4000, din punctul meu de vedere, cea mai performanta si rezistenta antena CB de serie din toate punctele de vedere, antena care o folosesc pe mai toate masinile in care m-am urcat.

 

Ca statii radio am doua, una fixa, un Midland 78 care i-am facut loc undeva in sertarul de sub scrumiera si careia i-am tras un difuzor extern ptr ca sunetul se pierdea undeva in bord si una mobila, un Midland Alan 42, statie care o foloseste in general copilotul cu statia de acumulatori, in caz de nevoie, sau le folosesc eu pe amandoua “dual band”, una pe canalul binecunoscut 16 si a doua pe 22 sa ne informam de la colegii din trafic ce si cum este pe traseu. Desi 42-ul stie si multi chanel, am preferat sa le iau in formatie completa sa nu stau prea mult sa butonez.

 

Ptr ca MRL-ule stoc nu-mi ofereau siguranta ca prin actionarea manetei reductorului cupleaza le-am schimbat cu niste AVM-uri sa fac eu totul oldstile adlabam. Desi sincer, din punct de vedere calitativ MRL-urile originale ale masinii sunt mult peste AVM-urile care se comercializeaza la noi.

 

Pe partea de navigatie, aveam un Garmin 76CSX dar totusi mi s-a parut display-ul mult prea mic ptr ochii mei miopi si destul de greu de butonat. Am renuntat la el si cel mai probabil o sa pun o tableta cu GPS cu display 10.1 , sa vada ochiul meu mai bine drumul sau ma rog calea ce se cere a fi urmata.

 

 

Cam asta a fost partea a 4-a a jurnalului de bord...al Patrolului meu obisnuit.

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Sunt curios ce tableta iti iei.

Exact la una de 10'' ma gandeam si eu, din motive de ecran. Dar cum nu am habar de navigatie cu GPS, am zis ca la iarna (atunci am timp muuuuult) sa studiez problema.

Acum astept sa vad ce solutie alegi tu, sa ma inspir si eu :grin

"Destinul alearga dupa noi ca un nebun cu briciul in mana" A. Tarkovski

Nissan Patrol GR Y60 4.2, Nissan Patrol GR Y60 2.8 (deja de piese), Toyota Avensis 2.2D-CAT 177CP

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 săptămâni mai târziu...

Re: Un Patrol obisnuit

 

Avand in vedere ca nu am ajuns sa inventez apa calda ...cel mai probabil o sa merg pe o tableta de la Acer... :h5 ...Da una de 10 ca sunt chior ...Prietenii stiu de ce ...:grin:

 

O poza recenta cu masina ... dupa o cura de noroaie, zapada, gheata si span... :ha:

 

http://i1141.photobucket.com/albums/n586/Yonutz4x4/patrol_zpsc1a1777f.jpg

  • Like 1

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

La partea de navigatie, eu am o tableta Samsung Galaxy note, de 10.1". Ecranul mare este de mare folos in navigarea prin padure. Un plus, exista soft, cu care poti decarca portiuni de harta din google map, si sa-l folosesti off line. Receptorul GPS pare de calitate, cea ce este important mai ales intr-o vale. O alta varianta ar fi "concurenta" iTab, unde am vazut ca multe modele au tot felul de protectii impotriva loviturilor, prafului, apei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...
  • 3 luni mai târziu...

Re: Un Patrol obisnuit

 

Cu Patrolul in cauza am facut circa 18.000 km intre timp. A fost si mama si tata ...adica l-am folosit atat ca masina de zi cu zi cat si companion si va pot spune ca la toate muncile si caznele care l-am supus a raspuns cu promptitudine.

 

Atat estetic cat si tehnic acum masina se prezinta din punctul meu de vedere exceptional.

 

Urmeaza in aceasta primavara o revizie (filtre + ulei) si pregatirea ptr un nou sezon care se anunta promitator dpdv al aventurilor. Ca ulei o sa merg deja pe calea batatorita respectiv LiquiMoly ...ca deja s-a invatat acaretul cu el. In 18.000 de km am facut 3 schimburi de ulei si acum urmeaza al patrulea.

 

Ptr anul asta am in plan sa-i "fac" urmatoarele:

 

- sa-i montez ceasurile suplimentare de bord

- sa-i schimb toata evacuarea cu una de inox bitubulara

- sa-i pun o aeroterma stationara

- sa-i adaug un intercooler cu tubulatura aferenta.

- sa-i adaug o priza dubla de capota ptr o racire mai buna

- sa-i fac un mic upgrade la bara fata si sa-i adaug un ledbar

 

Daca astrele se vor alinia cum trebuie va primi un cort de plafon.

 

Bineinteles toate in limita bugetului disponibil.

Editat de Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Sa nu mai zica lumea ca Patroalele astea nu se strica ... :ha:

 

Acum vreo cateva zile veneam de la Giurgiu ...si pe la Daia mi se parea ca ma cam tine ceva pe dreapta ...Opresc ...verific ...roata dreapta fata cam incinsa ...Ca un facut, las dimineata sculele acasa ...ca deh aveam ceva de bagat in masina si e patrol, n-ai nevoie decat de cheia de roti! :ap:old

 

Mai merg ceva ...mult mai incet ...si la Calugareni trag intr-o vulcanizare ... sa ridic roata sa vad ce e ...ma gandeam ca am etrierul blocat, iau un ciocan si remediez problema ...Dar surprize-surprize ...joc mare in roata fata dreapta ...joc de rulment de roata ...cei pivoti se tineau bine ...nici gram de joc.

 

Sun un prieten cu o platforma ...ca stiam riscurile ...se rupe rulmentul adio ...nu mai merge masina ...Cu toate astea imi continui drumul ...sunt cred ca in jur de 30 poate 35 km ...am mers incet 20-25km/h ...din cand in cand opream ...verificam cat de incinsa este roata ...daca era prea incinsa ...mai stateam sa se raceasca ... Am ajuns pana la urma cu bine acasa ...in ciuda asteptarilor mele ...

 

Ieri am desfacut toata partea ... din cei doi rulmenti cel exterior aproape lipsa ...tot transformat in span ...cel interior inca rezista ...din oala a curs juma de kil de apa ...ce mi-a placut a fost ca rulmentii pivoti si capul de planetara desi aveau pe ei urma evidente de rugina ...erau inca lubrifiati ...

 

Cauza: cred ce pe undeva pe sus, s-a ciupit garnitura de omocinetica si de cate ori treceam print-o balta mai luam niste apa "nerambursabila" la bord... avand in vedere ca nu avem scurgeri deloc la roata ...nici prin fata si nici prin spate ...apa nu s-a scurs ...a ramas acolo in mariaj cu vaselina existenta ...Am scurs uleiul din grup care era foarte curat asta ptr ca simeringul de la planetara nu a permis comunicarea cu apa din bila ...

O sa desfac preventiv si pe partea cealalta ..sa vad ce am acolo ...

 

Urmeaza... revizie punte fata ...cu tot ce e necesar ...rulmenti, simeringuri, garnituri & vaselina ...

 

Morala: ar fi bine ca din cand in cand sa ridicati fieru pe cric si sa-i faceti jocurile la roate stanga-dreapta, sus-jos mai ales dupa un anotimp cu udeala ...ptr ca o chestie dasta la un moment dat te poate costa destul de mult ...daca nu e tratata din timp. Eu ultima verificare de rampa am facut-o in decembrie si n-aveam nici un fel de jocuri ...:wink:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Eu am obiceiul enervant de a impinge cu piciorul in partea de sus a rotii , observand daca se aude sau se misca ceva care n-ar trebui sa se miste , in afara de oscilatia din gumele inalte - de multe ori cand mi-am terminat treaba si tre' sa plec (ex : dupa ce am alimentat si don'soarele vin agale gratios ... de fiecare data cand sunt departe de casa ... de fiecare data la drumuri mai putin bune ) .

... si de a fi foarte atent la zgomotele pe care fac rotile in viraj - se aude clar cum freaca discul , in caz de nasoleala .

 

Rulmentul mic ar trebui sa fie doar de ghidare si sa fie incarcat doar partial - dar asta e valabil dor pentru jentile stock cu ET pozitiv , maxim zero . Daca masina are MRL-uri manuala , atentie ca nu sunt etanse si intretinerea ar trebui adaptata la acest lucru .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Foarte corect ce spui tu Cos acolo, numai ca eu am jante cu ET-45. Avand in vedere ca am posibilitatea de a imi verifica fierul, odata la doua-trei luni, fac toate verificarile care se impun sau ori de cate ori chitaie ceva ....N-avem nici un joc in directie, nu freca nimic, nimic pe viraje ...

 

Tind sa cred ca desi era balta brailei acolosea in sfera ...rulmentul respectiv a murit de batranete...

Am dedus asta ptr ca rulmentii pivoti erau cei originali ai masinii ...cei cu bile cilindrice mari si cu garnitura.

 

Da, am MRL-uri manuale dar au fost bine stranse si mai mult decat atat am aplicat si Locktite pe suruburi :grin:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Poti sa le strangi cat poftesti ... nu sunt etanse , in ce priveste bucsa canelata din platoul fix ( lagar simplu ) , si nici la cutia mecanismelor .

Daca rulmetii erau cei originali , ar fi trebuit inlocuiti pe la 200-250 mii ...Nu ?

 

ET negativ muta solicitarea pe rulmentul mic - ce s-a intamplat e perfect explicabil , mai ales la rulajul masinii .... toti km aia cu rulmentii originali .

 

Chestiunea e rezolvabila pana la ultimul detaliu , prin echiparea cu rulmenti de sarcina marita ( asemenea dar total diferiti ca si performante si tehnologie inglobata ... si aaa ... pret ... ) care vor duce cu demnitate si nosalanta orice ET negativ le pui in carca , orice soc ar incerca sa le brineleze caile de rulare sau corpurile de rostogolire . Si le vor duce mult timp , mai mult decat traieste masina sau propitaru' . Intrebarea e ... daca merita , tinanad seama de faptul ca si cei obisnuiti vor duce suficient , poate nu alti 200 k km , dar p-acolo .Chiar dac n-ar fi ei SKF , Timken & co ...

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Un Patrol obisnuit

 

Salutare. Citeam un manualul de intretinere la y60, ca se verifica regulat apa din bile. Se desfac 1-2 suruburile din partea de jos a rulmentilor, ca sa se scurga apa caz in care e. Numai bine.

 

 

 

apa.thumb.PNG.988567f2b6cf81b303ff0cbdc59d6fe9.PNG

Editat de Astral
200Hp Boosted ZD30 - NADS Fitted - Oil Catch Tank - OME +5 - Cooper STT PRO 33" - 13000lbs winch - Snorkel - Roof Tent
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Un Patrol obisnuit

 

Multumesc.

Pai ce ai vrea sa fac cu roata? Sa o iau cu mine in pat? :ha:

Poze si filme cand o sa am un pic de timp ... :h5

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare