Anunț

Adună
Nici un anunț încă.

Tutorial AER Condionat Nissan Patrol Y60

Adună
X
 
  • Filtrează
  • Ora
  • Arată
Curăță tot
postări noi

  • Tutorial AER Condionat Nissan Patrol Y60

    A venit vara, din nou se pune problema aerului conditionat , geamurile deschise nu mai sunt suficiente.
    Ca posesor de Patrol poti fi unul ce are din fabrica aer conditionat ( ca functioneaza sau nu ) sau numai un proprietar de Patrol ce de ani buni cauta o instalatie SH, la "pret bun"
    Daca faci parte din a doua categorie , ai urmatoarele variante
    - sa imbatranesti asteptand un AC-eu bun
    - sa cumperi o instalatie noua , DIAVIA

    Inainte de a face "cumparatura" trebuie sa stii cateva lucruri:
    Pana in 1994 , pe Y60 s-au montat instalatii AC ce functionau cu agent de refrigerare R12, adica FREON. Ecologistii s-au prins ca , freonul R12 , dadea la propriu "gaura in cer" penetrand acea infima parte a stratosferei numita ozon.
    NU CUMPARATI ASEMENEA INSTALATII !!!
    DeCE? Pai R12 nu se mai gaseste si conversia la R134 ( asa zis freon ecologic ) costa alti bani
    Recunoasteti instalatia pe R12 pt ca are mufe de umplere asemenea valvelor de la bicicleta, cu filet.

    Daca esti posesor de Patrol pre 1994 si ai asemenea instalatie , pt a face conversia la R134 trebuie:
    - spalata integral instalatia de AC, cu alcool tehnic, pana dispare orice urma de ulei . Instalatiile de AC functioneaza cu un amestec de freon si ulei , absolut necesar lubrefierii pieselor in miscare ale compresorului de AC
    - se inlocuieste filtrul desicator ( amplasat in partea din dr a radiatorului de AC) . Rolul acestuia este de a filtra orice fel de urma de apa din instalatia de AC. Apa produce gheata ce blocheaza valva de laminare ce produce frig. Costa undeva la 350 lei.
    - se demonteaza compresorul de pe masina, se spala bine, bine de ulei
    - se recomanda schimbarea duzai de laminare , e o mica piesa plasata la intrarea radiatorului de AC din interiorul masinii. Se inlocuieste cu una pt R134 , se gasesc greu , costa undeva la 60E pe EBAy + plata si transport ... ajungi la 100E. Poti lasa duza veche dar in aceasta situatie laminarea lui R134 nu e eficienta ( R134 e mai "slab" ca R12) si instalatia da un randament scazut , undeva la 50-60% din frigul ce il facea cu R12
    - Se baga ulei PAG corespunzator lui R134
    - Se baga freon R134. Recomand ca odata cu freonul sa introduceti si lichid fluorescent pt a depista eventualele pierderi ulterioare de freon.

    Aveti in pozele de mai jos:
    - cum arata un filtru desicator ( va ajuta sa-l identificati pe masina)
    - schema de principiu de functionare a unui sistem de AC
    - schema AC-ului de Y60
    - poza unui evaporator ( radiatorul de AC plasat sub bord) cu valva de laminare aferenta
    Fișiere atașate
    Ultima editare de Astral; 09.iun.2017, 06:43.
    ing. Luigi PIRSU
    www.nissan4x4.ro
    service si tunning NISSAN
    Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

  • #2
    Re: Tutorial AER Condionat Nissan Patrol Y60

    Exista/a incercat cineva o varianta cu compresor electric?

    Comentariu


    • #3
      Re: Tutorial AER Condionat Nissan Patrol Y60

      Postat în original de avolocaru Vezi post
      Exista/a incercat cineva o varianta cu compresor electric?

      Da, eu am avut o masina electrica cu AC-eu compresor actionat electric. Motorul electric halea cam cat un motor de troliu si imi descarca packul de 12 baterii de 100AH , urgent.
      ing. Luigi PIRSU
      www.nissan4x4.ro
      service si tunning NISSAN
      Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

      Comentariu


      • #4
        Re: Tutorial AER Condionat Nissan Patrol Y60

        Eu am modelul vechi ...de masina, instalatie de a/c si compresor ...cred ca stiu un loc in Bucale unde ma lipeste de o butelie de freon ... sa vedem ...ca se apropie caldura ...
        consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

        Comentariu


        • #5
          Re: Tutorial AER Condionat Nissan Patrol Y60

          Daca gasesti una butelie in plus ... ar fi bine si pt mine
          Daca nu te descurci, vino incoace ca mai am ceva pe fundul unei butelii , asa de vreo 2-3 Patroale.

          Bine ar fi sa vezi inainte pe unde pierzi vantul din instalatie, folosind gaz inert , ca e pacat sa pierzi asa freon pretios
          Ultima editare de nissan4x4; 09.iun.2017, 16:49.
          ing. Luigi PIRSU
          www.nissan4x4.ro
          service si tunning NISSAN
          Facebook grup: NISSAN Tehnica4x4

          Comentariu


          • #6
            Re: Tutorial AER Condionat Nissan Patrol Y60

            Postat în original de nissan4x4 Vezi post
            Da, eu am avut o masina electrica cu AC-eu compresor actionat electric. Motorul electric halea cam cat un motor de troliu si imi descarca packul de 12 baterii de 100AH , urgent.
            Merci! stii si cati BTU sau W are un compresor de clima auto?

            Comentariu


            • #7
              Re: Tutorial AER Condionat Nissan Patrol Y60

              Patrolul meu nu a avut AC asa ca am instalat eu unul cumparat second hand.
              Ideal este ca sa fie cumparat de la shrot si demontat de cumparator!
              Se cumpara si suportul de compresor ( care sustine si alternatorul), tevile, filtrul ( care costa mut mai mult de 350 euro original, nepotrivindu-se cele after market... va explic pe urma de ce), si suflanta din interior, de sub bord, si , desigur, radiatorul. Sa luati si butonul de AC din bord de la donatoare.
              Eu le-am primit la pachet si am montat aeroterma din bord (se gasesc acolo si firele de cuplare). Radiator am cumparat nou... ca nu era in kit. L-am dus la o firma care se ocupa de AC care a montat tevile si radiatorul, a verificat cu vaccum instalatia si apoi am fost indrumat spre cineva care are R12.
              A mers perfect un an, apoi am schimbat motorul cu unul de 4,2, moment in care am pierdut R12 pentru ca nu a fost nimeni dispus sa il recupereze. Compresorul de pe 4,2 este identic, doar ca fulia se intoarce invers.
              A urmat 5 luni de cautari febrile de R12, apoi 2 luni de filtru nou la un pret decent (2500 lei era pretul mediu). La urma am mers la cineva priceput, a spalat instalatia PE MASINA, doua ore a lucrat aparatul fara interventii. Apoi a introdus R134 . Nu am schimbat filtru, nu am demontat compresor pentru spalare. Merge perfect, acesta este al doi-lea an. A pus ulei sintetic si randamanetul este similar cu R12... eu nu cred ca sunt diferente de performanta.
              Firele sunt trase de fabrica, sub bord este firul cu mufa pentru aeroterma, pe motor este o mufa mica alba atarnata pentru compresor, in dreapta radiatorului de apa este o mufa pentru filtru iar in bord, in dreptul manetei de rece-cald este un mic capac de plastic, cand il scotii de acolo cu o surubelnita, gasesti fixat in spatele lui mufa pentru butonul de AC.
              Spor la lucru!
              Ultima editare de soimu`; 11.iun.2017, 09:18.
              forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .

              Comentariu


              • #8
                Postez aici sa nu mai deschid alt topic.
                Compresorul de AC, al patrolului meu y60 din 1996, este blocat.
                Vreau sa cumpar un compresor SH. Intrebarea e daca compresorul SH e de pe un y60 din 1994 ( cu agent de refrigerare R12) se potriveste la masina mea din 1996 ?

                Comentariu

                Procesare...
                X