Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Se caută specialist în reglaj motor și turbină


pmstancu

Postări Recomandate

Seara bună!

 

Caut un specialist, oriunde în țară, pentru evaluat/remediat și reglat ansamblu motor.

Obiectul de lucru este un Patrol Y60 TD42 aspirat căruia i-a fost montat un kit turbo, dedicat (aproape), de la aussies.

Aproape, pentru că kitul respectiv este menit motoarelor cu pompa de injecție rotativă (cele mai des întâlnite) iar eu am o pompă în linie. Am reușit să manufacturez cross-pipe-ul și să fac adaptările necesare, în momentul de față mașina funcționează, dar nu în parametri.

Am instalat ceasuri de boost, EGT și AFR.

 

La ora asta, motorul nu merge în parametri optimi, am amestec bogat, ceea ce duce la temperaturi ridicate chiar și în regimuri normale de funcționare. Pentru moment, mișcat câteva sute de km încolo și încoace, fără niciun exces, am să-mi asum reglajul ”la ochi” pe care-l voi face eu (redus debitul și încercarea de a rămâne într-o plajă de temperaturi/lambda satisfăcătoare). Nu mă bag la reglat avansul, chestiunea mă depășește.

Ceea ce-mi doresc de la specialist este să-mi verifice/ajusteze (după caz) toți parametrii de funcționare ai motorului închis (presiuni, compresie, ture, injectoare, punere la punct, etc), pompă de injecție (uzură, presiuni, centricubare, etc) și să-mi regleze pompa (nu vreau modificări în ea) pentru funcționare în regim de siguranță, dar și eficiență, cu turbina.

 

Nu vreau super-overpower și nici experimente cu sutele de cai frumoși și Giga Newtoni pe milimetru, caut doar ceva putere în plus pentru cele câteva dăți când îmi vor trebui.

Barabafta rulează cu ceva punți de 2.8 și 33-uri, așa că de tras, la greu, nu s-a sfiit niciodată.

 

Pentru serviciile, garantate, de respectivul specialist, mă angajez să le și plătesc....

 

Mulțam în avans de sugestii și propuneri.

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

ai montat treaba...

si eu ma tot uit dupa un kit dar avand pompa in linie STIU ca este complicat

la ce ai montat pana acum, ce modificari ai?

Si nu este exagerat sa ai 4,6 si 33 pe un asemenea motor? Adica STIU ca nici pe 35 nu prea ai nevoie de viteza 1 iar pentru un decant 90 km/h mergi in 2500rpm... ceea ce este exagerat pentru un 4.2

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

Doar nu era s-o țin de bibelou..... :grin:

Nuș' ce să zic despre treaba cu complicatul legat de pompa în linie. Da, e adevărat că este limitată din punct de vedere al flexibilității pe care ți-o dă pentru diverse reglaje dar, în ceea ce mă privește, nu cer mult și cred că o să facă față cu brio. Baiul e cu găsirea specialistului serios care să pună sistemul la punct.

 

Nu sunt mari modificări de făcut. Ce am comandat eu a venit cu tot cu galeria de evacuare, altă carcasă filtru aer și cross-pipe (chiar dacă nu s-a potrivit) plus toate cele mufe, garnituri, țevi, etc.

 

Acaretul are ceva ani buni de când merge în configurația asta, de pe la foști posesori, și pare-se că n-a dat în nas până acum. După cum bine știi, motorul a fost refăcut doar pentru că n-aș fi răbdat să-l las așa dacă tot aveam de schimbat sonda de ulei......:uameni

Am diferență de 15% între viteza pe ceas și cea reală... Rareori am trecut de 85 km/h și atunci numai în reprize scurte. Nu mă mai grăbesc, tot acolo ajung așa că mai bine să aștepte.....:wink:

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

Chiar nu există cineva de pe forum care să cunoască un asemenea specialist?

 

Azi, pe fugă și doar vreo 20 de km dus-întors, cu un pic de deal, i-am reglat debitul. Am ajuns să dau șurubul 4 ture (sens orar) ca să limitez AFR-ul undeva pe la 16 (maxim)!! Asta în condițiile în care șurubul avea sigiliu pe el, teoretic pompa fiind reglată la standard.

Însă acum o ia mai încet de pe loc, motorul se turează mai greoi până pe undeva pe la 1200-1300 ture. Apoi îi dă să sune.... Drumul fiind un pic umed cu a doua pierdeam aderența la plecatul de pe loc.....

 

Tot mai sper să dau de cineva priceput.

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

Parte din baieti/firme sunt specializati chiar pe japoneze, cat de noi sau cat de vechi nu stiu, dar sper ca macar unul dintre ei sa te poata ajuta:

 

https://www.facebook.com/ExelixisMotorsport/

 

https://www.facebook.com/autotehnica/

 

https://www.facebook.com/CyclonMotorsport/

 

Sa ne dai de veste daca accepta cineva provocarea, daca nu mai caut ceva variante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

În sfârșit, ceva informații aducătoare de speranță.

Mulțumesc @flow, și lui @georgei23 pentru mesajul privat, îmi încerc norocul.

 

Un mic update: debitul era mult prea mic, l-am mai reglat o tură jumătate (da, reglajele sunt mult prea grosiere, recunosc). Reacționează bine la plecarea de pe loc, e ok.

În mers, plan drept, nu-i niciun bai, cifrele rămân în parametri buni.

La un pic de pantă, ochiometric vreo 8-10% pe o distanță de vreo 850m-1km (panta de pe lângă Sitorman), mașina goală, viteză de croazieră de 85-90km/h și ture undeva pe la 2500-2600, EGT-ul a urcat până-n 550 de grade cu un AFR maxim de 15.9. Nu am mai forțat, ca să văd ce se întâmplă, mi-am impus zona de +/-500 grade ca target, din diverse surse de inspirație.

 

Senzația ciudată pe care o resimt este că atunci când motorul intră în sarcină, mai serios, parcă îmi fură pedala de accelerație de sub picior, accelerând încontinuu. Motiv pentru care, în zona aia, cam merg în hopuri, încercând să contracarez acțiunea. Suspectez ceva legat de suprapresiunea de aer dată de turbină și forța de rezistență a resortului fluturelui, gândit pentru alți parametri de lucru.

 

Altfel, chiar și așa ”dereglată”, mașina merge într-un mare fel comparativ cu varianta aspirată.....

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

Parte din baieti/firme sunt specializati chiar pe japoneze, cat de noi sau cat de vechi nu stiu, dar sper ca macar unul dintre ei sa te poata ajuta:

 

https://www.facebook.com/ExelixisMotorsport/

 

https://www.facebook.com/autotehnica/

 

https://www.facebook.com/CyclonMotorsport/

 

Sa ne dai de veste daca accepta cineva provocarea, daca nu mai caut ceva variante.

 

Provocarea lansată, ”așteptăm provincia”.....

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

ai montat treaba...

si 33 pe un asemenea motor?

 

Erată, ca urmare a sesizării făcută de un prieten :h5...35 sunt gumele....:grin:

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

Ia legatura cu Ovidiu Domide de la Satu Mare ....te poate ajuta in mod sigur . Este 'tatal lor' in Nissan si mare specialist in modificari si reglaje. Are si o echipa de meseriasi de nota 10+ de la tinichigerie pana la electrica si mecanica.

Editat de emanoeladrian
RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

si consumul???

pot incerca sa fac rost de un numar din Ungaria, o echipa de baieti care se ocupa numai de pompe de injectie si au si echipa in raliul Ungariei. Foarte priceputi

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

Doar pentru că ai întrebat și m-ai făcut curios...

În „halul” în care este, adică nefinalizate reglajele, șosea de Dobrogea cu ceva sus-jos, 120 de km cu 130kg pasageri și vreo 100 de bagaje, 200 de km doar cu șofer, vreo 40 de km în oraș, regim de viteză de ”teste” 85-120 km/h, cu medie de vreo 95-100 km/h, consum mediu de 14l/100.

220 de km mașina doar cu șofer, medie de 75-80 km/h, 11,2l/100.

Rezultatele sunt irelevante, zic eu, până când nu se finalizează chestiunea reglajelor.

 

Am avut ceva conversații cu un aussie care a făcut același lucru și cred că am toate aspectele lămurite pentru a finaliza proiectul.

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

Semne bune anul are....!

 

În primul rând, un sincer ”La mulți ani!” tuturor! 2019 să vă fie așa cum vi-l doriți!

 

Pentru că la întoarcerea din locația unde am petrecut de revelion (la țară, bineînțeles :grin:) ne-am trezit mai mulți decât plecasem, a trebuit să montez banchetele din spate.

Dacă tot le-am schimbat și ”m-am încălzit”, am schimbat o bornă de plus care era cam lărguță (manufacturat șurub mai lung pentru conectare accesorii) și am zis să-mi încerc norocul și să pun în practică informațiile primite pentru rezolvarea problemelor de setup al turbinei (în primul rând accelerație instabilă și temperaturi măricele în EGT).

Întrucât nu eram pregătit pentru operațiune, a trebuit să încropesc din ce aveam la îndemână. Așa că:

 

- scos tubul manometrului din mufa/portul țevii de alimentare admisie

- găsit un set de 2 lei (poate 2 jumate) de reparație instalație spălat parbriz din care am extras 1 bucată teu și furtun

- încălzit cu pistolul cu aer cald tubul manometrului și mărit diametrul pentru a intra în teu

- băgat furtun spălător parbriz în teu

- băgat teu în portul de manometru (acolo e una bucățică de furtun siliconic, a mers la fix)

- fiind pe fugă n-am mai scurtat/pozat furtunul, l-am înfășurat în jurul țevii de admisie

- de la carcasa veche de filtru de aer am tăiat/recuperat una bucată de țevușcă

- în respectiva țevușcă am băgat furtunul de spălător. un pic de super glue a definitivat comuniunea

- aceeași țevușcă fu înfiptă în furtunul nr 2 al guvernorului vacuumatic de pe pompă (unii îi spun breather dar pare să fie mult mai mult de atât - fizica e mai complicată decât pare) care la mine rămăsese în aer (gândisem că e ok să-l las la presiune atmosferică, că ar fi avut doar rolul de a permite membranei să flexeze, fără să se rupă)

- strâns scule, spălat pe mâini, cărat în portbagaj tone de mâncare rămase de la revelion (mai puțin băutura, că vineri mă întorc....:wink:), băgat în habitaclu toți pasagerii, inclusiv cățel, și am pus-o pe drum....

 

Răspunsul este:da! Da, da, da! Funcționește, și încă bine!!!!!!

Urcă panta vieții în a 5-a, la 100 km/h (habarniștii să se abțină din râs, ăsta-i un Y60 4.2 cu punți de 2.8 și doar cu 35-uri....), 2600-2700 rpm (sunt sigur că turometrul merge bine acum) și încă mai voia să accelereze.... 0.7-0.8 Bar, 460-480 grade EGT și un AFR maxim de 19.4 (în condițiile în care, anterior, atingea 14.8). Accelerația controlabilă la fel ca la orice mașină. Fum n-am văzut.... :grin:

Sigur mai pot să-i dau puțin debit dar deocamdată mă abțin. Trebuie definitivată instalația și văzut comportament în teren.

 

Căutarea mea rămâne valabilă chiar dacă pare că lucrurile funcționează bine.

 

Acum sunt sigur că merg cu ea la Comana!:grin:

 

 

...cred că ar fi fost mai bine dacă aș fi deschis un topic separat al mașinii....

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

Pune de curiozitate o poza cu guvernatorul vacuumatic. Suspectez ca e de fapt compensator pentru boost, mai ales daca acum ca l-ai conectat esti mai multumit de cum merge masina.

 

Treaba compensatorului e sa creasca debitul odata cu cresterea presiunii in galeria de admisie. Pe pompele Bosch in linie sunt cateva reglaje simple:

Debit total

Debit off-boost

Profilul compensatorului

 

In umila mea opinie nu iti trebuie meserias, ca tu evident nu esti farmacist si poti sa te joci cu setarile pana cand ajungi la ceva pe placul tau.

 

Din amintiri de cand aveam diesel cu injectie indirecta, in conditii de mers constant pe drum drept EGT inainte de turbina era 300*C. In sarcina maxima limita pe termen lung ar fi 650-670*C si pe termen scurt 780*C.

 

Ai intercooler? Deja la 0.7-0.8 bari ar fi util sa ai intercooler.

Turbina e cu wastegate-ul ei sau ai boost controller manual?

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

N-am, acum, o poză dar guvernorul este vacuumatic, nu este compensator de boost.

Motorul are flanșă pe admisie cu clapetă de accelerație. Un furtun merge din flanșă în guvernor și, la sistemul inițial, al doilea furtun intra în carcasa filtrului de aer.

Accelerația nu era/este pe pompă ci pe clapetă.

Tot din citiri diverse am văzut că mulți spun că o temperatură de 648°C, pentru motoarele cu pistoane din aluminiu (și chiulasă) ar fi un maxim acceptabil ( chiar dacă aluminiul ar începe să se topească pe acolo, există alternanța de răcire care ar asigura siguranța necesară).

Dar temperatura asta să fie în evacuare și nu înainte de turbină!

Care-i motivul pentru care, de la presiunea aceea, ar fi nevoie de intercooler? Știu că un intercooler nu are ce să dăuneze ( cu excepția întârzierii care poate surveni de la un moment dat) dar ce relație este între el și presiunea la care lucrează turbina?

Ai să-mi dai ceva referințe/instrucțiuni privind cei trei parametri menționați de tine (nu mai zic de faptul că nu am reușit să identific la pompă mea decât reglajul de debit total)?

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

N-am, acum, o poză dar guvernorul este vacuumatic, nu este compensator de boost.

 

Motorul are flanșă pe admisie cu clapetă de accelerație. Un furtun merge din flanșă în guvernor și, la sistemul inițial, al doilea furtun intra în carcasa filtrului de aer.

Accelerația nu era/este pe pompă ci pe clapetă.

Ce ciudat...chiar sunt curios sa vad sistemul respectiv.

 

Tot din citiri diverse am văzut că mulți spun că o temperatură de 648°C, pentru motoarele cu pistoane din aluminiu (și chiulasă) ar fi un maxim acceptabil ( chiar dacă aluminiul ar începe să se topească pe acolo, există alternanța de răcire care ar asigura siguranța necesară).

Dar temperatura asta să fie în evacuare și nu înainte de turbină!

 

Tot timpul masuratorile cele mai de incredere sunt inainte de turbina.

https://www.bankspower.com/tech_article/why-egt-is-important/

 

Care-i motivul pentru care, de la presiunea aceea, ar fi nevoie de intercooler? Știu că un intercooler nu are ce să dăuneze ( cu excepția întârzierii care poate surveni de la un moment dat) dar ce relație este între el și presiunea la care lucrează turbina?

 

Relatia apare intre comprimare si incalzire. Cu cat comprimi un gaz mai mult, cu atat mai tare se incalzeste. Peste un anumit prag (din ce tin minte era 6-8psi, sa zicem 0.5 bari) castigul din scaderea temperaturii e mai important decat pierderea de presiune prin intercooler. Nici nu iti bate capul cu lag :grin:

La motoarele pe benzina e si mai important, pentru ca odata cu temperatura mare a aerului intervine pericolul detonatiei...asta ca paranteza.

 

Ai să-mi dai ceva referințe/instrucțiuni privind cei trei parametri menționați de tine (nu mai zic de faptul că nu am reușit să identific la pompă mea decât reglajul de debit total)?

 

Asta e pentru pompele rotative Bosch, cu sistem de compensare.

http://www.autospeed.com/cms/article.html?&title=Our-Peugeot-Diesel-Part-5-Final-Tuning-of-the-Injection-System&A=109345

https://www.tillix.com.au/mechanical-diesel-engine-tuning/

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

Ce ciudat...chiar sunt curios sa vad sistemul respectiv.

 

N-am poză dar îți pun o diagramă din catalogul de piese și una a pompei. Îți dai seama de ce și cum:

 

734075522_Guvernorpompainlinie.thumb.jpg.b41d1d30d5524d619c694e3f8f2f407e.jpg1312193102_Flansaacceleratie.thumb.jpg.15c8b273260e0e55088bc9a9dcfaf96c.jpg

 

 

 

Tot timpul masuratorile cele mai de incredere sunt inainte de turbina.

https://www.bankspower.com/tech_article/why-egt-is-important/

 

Senzorul l-am montat în evacuare. Articolul l-am citit înainte și m-am conformat....”This variance is why installation of the thermocouple in the exhaust manifold is considered more accurate.”

 

 

 

Relatia apare intre comprimare si incalzire. Cu cat comprimi un gaz mai mult, cu atat mai tare se incalzeste. Peste un anumit prag (din ce tin minte era 6-8psi, sa zicem 0.5 bari) castigul din scaderea temperaturii e mai important decat pierderea de presiune prin intercooler. Nici nu iti bate capul cu lag :grin:

La motoarele pe benzina e si mai important, pentru ca odata cu temperatura mare a aerului intervine pericolul detonatiei...asta ca paranteza.

 

 

Ok, băgat la cap și mai studiez. Un intercooler nu este, momentan, pe lista de priorități imediate dar opțiunea rămâne deschisă. Dealtfel și cei de la care am luat kit-ul de turbină arată care sunt câștigurile în cazul montării unuia dar la costul dat (produsul lor special pentru motorul/mașina asta) versus ce/cât mi-am dorit de la acest upgrade am spus pas. Mai este și varianta adaptării unuia dar mai așteaptă.

 

 

Asta e pentru pompele rotative Bosch, cu sistem de compensare.

http://www.autospeed.com/cms/article.html?&title=Our-Peugeot-Diesel-Part-5-Final-Tuning-of-the-Injection-System&A=109345

https://www.tillix.com.au/mechanical-diesel-engine-tuning/

 

N-am avut timp să conspectez dar îți mulțumesc pentru link-uri. Zilele următoare, cu ceva adjuvant lichid la îndemână.....:grin:

AJUNGE!

Bunul simț ar trebui să fie de ”common sense”!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Se caută specialist în reglaj motor și turbină

 

Spor la citit :D

 

Cauta si chestii legate de Cummins + 12v sau P-Pump sau P7100 (cred). Baietii cu Cummins-uri pe Dodge Ram le modifica ca disperatii.

'02 WG CRD - EGR delete

'94 MX5 NA8 - Low, fast and stupid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare